Tutustumisketju

Äyriäinen

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuunmammat 2015
Vielä en tällaista ketjua joulukuisista löytänyt, joten jospa aloittaisin itse. Ideana olisi siis kertoa itsestään ja perheestään niin paljon, kuin hyväksi kokee. Olisi mukava oppia tuntemaan teitä vähän ja kuulla kaikenlaisia tarinoita! Kertoa saa siis tosiaan ihan mistä vaan ja vaikka rupatella ihan niitä näitä, päivän säästä tai mistä vaan :D

Itse olen 28-vuotias opiskelija Oulusta ja olen seurustellut miesystäväni kanssa reilun vuoden ajan. Lastenhankinta oli tarkoitus jättää vähän myöhemmälle, mutta tässä sitä ollaan! Iloinen yllätys siis oli tämä, ja molemmat ollaan asiasta varovaisen innoissaan. Paljon on järjesteltävää, sillä emme vielä edes asu yhdessä, mutta onhan tässä aikaa :) Oma siskoni synnytti esikoisensa tammikuussa, joten sitä kautta vauva-arki on tullut meitäkin lähelle. Jännittäviä aikoja siis edessä!


Äyriäinen ja Hippiäinen, 5+0
 
Täällä 26- vuotias, pian 27 vuotta täyttävä esikoista odottava. Yritystä/tjottailua vuodesta 2011 lähtien. Kolme km takana, ensimmäinen spontaani km, muut kkm.

Miehen kanssa yhteiseloa reilu 7 vuotta. Perheeseemme kuuluu kolme karvaista lasta, kaksi kissaa ja koira :)
 
Minä olen 28- vuotias Espoolainen ja odotan kolmatta lastani, esikoinen menee syksyllä kouluun ja tosikko täyttää syksyllä viis, miehelleni tämä on ensimmäinen eli olisi meidän esimmäinen yhteinen lapsukainen tulossa :Heartred. Yritystä takana melkein puoli vuotta ja siihen on mahtunut kaksi hyvin varhaista keskenmenoa. Mies on aivan innoissaan mutta molemmat pelätään kauheesti että tämäkin menee kesken ja koitetaan olla innostumatta liikaa ennen np-ultraa.
 
Kiva idea! :)

Itse olen 24-vuotias ja mies 29-vuotias, naimisissa 3,5 vuotta. :Heartred Asumme Helsingissä ja olemme kotoisin Kosovosta, mutta itse olen asunut Suomessa 6-vuotiaasta lähtien. Kesäisin mennään aina sinne lomailemaan.

Meillä on esikoinen syntynyt maaliskuussa 2013 ja toista odotetaan syntyväksi joulukuussa -15. :)

Mä valmistun nyt keväällä sairaanhoitajaksi ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa jatkan kätilöksi asti. Mies pyörittää autopesulaa. Oon tehnyt paljon keikkatyötä opiskelujeni ohella ja ajattelin jatkaa keikkailua äitiyslomaan asti. :)
 
Meitähän on täällä hyvinkin erilaisilla taustoilla, hyvä hyvä :) Anskunen ja CiCaDo, hirmuisesti tsemppejä sinne ja toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin! Keskenmenot on varmasti raskaita kokemuksia, en osaa edes kuvitella.

Esma, saanko udella, miten pitkäksi aikaa opintosi keskeytyivät vauvan takia? Itse opiskelen puheterapeutiksi ja jo nyt ajattelin, että voisin kesällä vähän "opiskella varastoon". Mies on kyllä lupautunut jäämään kotiin sitten, kun palaan koulunpenkille, jos vain talous sen sallii. Vedenpitäviä päätöksiä ei voi vielä tehdä, kun raskaus on niin alussa, mutta hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty!
 
Äyriäinen toki saa kysyä. :) Mulla keskeytyi opinnot silloin esikoisen synnytyksen jälkeen noin yhdeksi vuodeksi. Kun esikoinen oli 10kk ikäinen, palkattiin hänelle lastenhoitaja ja itse palasin takaisin koulun penkille. Nyt olen iloinen että valmistun ainakin sairaanhoitajaksi ja myöhemmin voin jatkaa kätilöksi. Sillä ei ole mikään kiire, ehtiihän tässä. :)
 
Olen kaksikymppinen esikoiseni odottaja, kesällä täytän 21. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana sokealle tytölle sekä apuohjaajana lasten teatterissa. Itse olen näytellyt 15 vuotta ja tälläkin hetkellä kolmessa eri ryhmässä.

En ole yhdessä lapsen isän kanssa, mutta hän on kuitenkin ilmoittanut halunsa olla mukana lapsen elämässä ja hyvä niin. Olen haaveillut lapsesta jo useampia vuosia, mutta vasta nyt asia on tullut ajankohtaisemmaksi, kun elämäntilanne on parempi. Perheeseeni kuuluu itseni lisäksi kaksi kissaherraa, joilla on ikää kahdeksan kuukautta.
 
Täällä tammikuussa 21 täyttänyt naisenalku ja mies tulee tänä vuonna 27 v. Yhdessä ollaan oltu melkein vuosi. Lasta alettiin yrittämään oikeastaan heti, kun alettiin seurustelemaan, koska luulin että mulla saattaa olla vaikeuksia raskautua. No raskaaksi tulin silloin heti toisesta kierrosta, raskaus kumminkin meni kesken viikolla 11. Viisi kuukautta tästä raskauduin uudelleen ja yritän ottaa päivä kerrallaan, vaikka pelkäänkin koko ajan pahinta. Yhdessä ollaan myös asuttu melkein heti seurustelun alkumetreiltä saakka. Mies sai mun lisäksi kolme karvasta kaveria, kaksi kissaa ja koira. :) Ja ensimmäinen lapsi tämä meille :)
 
Moi nellie ja Vilijonkk4, mukavaa, että on vähän nuorempiakin ensisynnyttäjiä menossa mukana! Mulla on parikin kaveria saanut esikoisensa juuri tuossa iässä ja välillä tuli mietittyä, olisiko itselläkin pitänyt aloittaa jo aiemmin. No, tulipa nyt sitten odoteltua kunnon miestä :D Tsemppiä raskauteen teille molemmille, toivottavasti kaikki menee hyvin :)
 
CiCaDo täällä kans kolmatta lasta odottava espoolainen. Olen 33-vuotias ja vanhin lapsi on ekaluokkalainen, kakkonen täyttää parin kuukauden päästä viisi. Kolmatta lasta on yritetty vuosi, takana yksi hyvin varhainen keskenmeno. Viikkoja tänään tasan viisi.
 
Meillähän paljon yhteistä :) Mulla omien laskujen mukaan tänään rv 4+6 :) Uskallatko paljastaa missäpäin espoota asustelette :) Mä uskallan paljastaa sen verran et kuulutaan suur espoonlahden alueeseen :)
 
Täällä olis yks pari viikkoa sitten 24v täyttänyt ja mieheni täyttää pian 31 :) ollaan oltu yhdessä pian 2 vuotta ja asuttu yhdessä käytännössä koko aika. Lapsista alettiin puhumaan viime kesänä ja siitä sitten syksyllä annettii lupa tulla. Hetki siihen meni mut nyt vihdoin odotetaan molemmille ensimmäistä lasta :) asutaan uudellamaalla. Omien laskujen mukaan ollaan menossa suunnilleen 5+0, mulla on todella epäsäännölliset kuukautiset ja välillä niitä ei kuulu eikä näy kuukausiin. Tätä plussaa edeltävä kierto katkaistiin teroluteilla ja sen pituudeksi tuli 96 päivää. Ehkä niillä oli jotain tekemistä tähän raskautumiseenkin kun justiin oli gyne sanonut teroja määrätessään, että mä en ovuloi pitkien kiertojen takia ja nyt sitten kuitenkin tärppäsi melkein samantien kuukautisten jälkeen ja hyvä niin :)
 
Minä olen 21v ja mies 29v, seurana meillä on riiviöpoika 02/14 ja vauvakoira ettei varmasti aika kävisi pitkäksi :wink Naimisiin mennään kesällä 2016, eli pikkukakkonen kerkiää sopivasti myös mukaan!

Tätä toista ollaan yritetty syyskuusta asti, raskauduinkin heti mutta sain varhaisen km vain pari päivää testistä. Siitä taas yksi kierto välissä ja uudelleen raskaana, tämä selvisikin sitten varhaisultrassa keskeytyneeksi ja sikiö vastasi 7+9 sijaan 6+0. Nyt kolmannesta kierrosta km jälkeen taas plussa testiin kun ensin päätin että tämä on se meidän the kierto ja niinhän siinä kävikin! Toivotaan että tällä kertaa näin on tarkoitettu ja saadaan jouluvauva syliin :)
 
tämähän on kiva idea!

itse olen 25v ja avoliitossa 26v miehen kanssa, yhteiseloa on jatkunut 6vuotta. Karvakavereita myös talosta löytyy :) esikoinen 03/14 ja toinen on ollut koko ajan tervetullut :)
Töihin ehdin palata jo tammikuussa äitiysloman loputtua ja esikoinen onkin ollut kunnallisessa hoidossa ja hyvin on siellä viihtynyt :) ihana nähdä miten muksu kehittyy kun seurailee hoidossa isompia kavereita..
saa nähdä mitä lähipiiri on mieltä kun toinen on tulossa näin nopsaan, mutta pääasia että ite ollaan tyytyväisiä.. osan vauva tarvikkeista ehdin laittaakin jo kiertoon kun tuntui ettei ikinä tärppää (heikko hermoinen kun olen) mutta nyt sitten innolla ostamaan uutta:happy:
 
Hih, kivaa tutustumista :) Olen 22v ja mieheni 27v ja asutaan avoliitossa, ollaan seurusteltu 5 vuotta. Olen lähihoitaja ja työskententelen kotihoidossa ja mieheni on metallifirmassa. Kaksi neljävuotiasta sylikissaa meillä on ja nyt odotellaan "hernettä" viikolla 5+4. :D Alettiin lasta yrittämään heti tammikuussa ja kolmas kerta toden sanoi :Heartred Tuntui vaan niin oikealta ajoitukselta saada lapsi kun molemmilla on vakityöpaikka ja ostettiin asunto syksyllä 2013. Mikäs siitä enää puuttuu kun meidän pikku "Herne" :Heartred

La 2.12:Heartred
 
Ninni22, hitsi mikä sattuma!! Meilläkin on sanottu meijän vauvaa herneeksi! Mies itseasiassa vielä keksi sen :grin pikku herneet meillä masussa, ihanaa :Heartred

Olis muuten kiva kuulla mitä te teette ammatiksenne? Ninni jo kivasti alottikin kertomalla. Mä oon miesvaltasella alalla, oon automaalari ammatiltani mut nyt työskentelen vakkaritöissä asentajana linjatyössä. Saa nähdä kuin mun selkä kestää, voi olla et jossain vaiheessa joudun vaihtamaan kevyempään pisteeseen jo ihan oikeastaan mahankin takia. Vähän jännittää miten kaikki työkaverit reagoi kun kuulee ja millanen höösäys siellä alkaa, mun lisäks meillä on vaan pari naista ja loput miehiä :D
 
Ihanaa, projektinimiä on aina hauska kuulla! Minä olen ristinyt omani Hippiäiseksi, vaikka ei siellä vielä kovin iso pampula kohdussa makoile. No, kasvanee siellä hitaasti :Heartred

Ammatteja on tosiaan myös kiva kuulla ja sellaisiakin kokemuksia, jos on sattunut tärppäämään opiskelujen aikana! Mulla tosiaan yliopisto-opinnot aika alkuvaiheessa, alaa en uskalla paljastaa, sillä nillä tiedoilla olisin jo helposti tunnistettavissa tuttujeni taholta :D En uskalla vielä puhua asiasta kenellekään, kun on niin alussa.
 
Takaisin
Top