Tuttiäänestys!

Tutti vai ei tuttia?

  • Kyllä

    Äänet: 28 84.8%
  • Ei

    Äänet: 5 15.2%

  • Kaikki äänestäjät
    33
Ei kelpaa :dead: Nyt syö peukaloa! Ja olen antanut syödä, kun se hänet rauhoittaa ja sitä voi nyt ainakin pari vuotta syödä ennenkuin hampaat alkaa kärsiä. Muuten en ala mitään :spitoutdummy: Laitan sitten vaikka sitä kynnenpurijoita varten olevaa ainetta peukalon kynteen kun on aika vieroittaa jos niikseen tulee :yuck:
 
Minä en olis halunnu tuttia käyttön ja melkeen 2 viikkoa selvittiin hyvin, mutta sitte alko iltaunille meno olemaan nii vaikeeta. Piti mua tuttina eikä nukkunu ku pari minuuttia huuti tissiä ja nukahti syliin ja sitte taas heräs hetikohta huutamaan. Ekaa tuttia mitä tarjottiin nii ei edes hyväksyny.
 
Mäkään en halua tuttia käyttöön, ollaan onneksi pärjätty ilman :)
 
Olen päiväkodissa töissä, joten ollut paljon tekemisissä lapsiperheiden kanssa. Mielestäni tutin tarjoamisessa ei ole mitään pahaa jos se lapselle kelpaa ja häntä rauhoittaa. Tutista on kuitenkin helpompi irtautua kuin omasta peukalostaan, joka kulkee koko ajan mukana. Tavannut tälläisiakin lapsia, jotka imevät peukaloa vielä eskariin mennessäkin.
 
Tutista ollaan montaa mieltä, tuntuu olevan hyvin eri mielipiteitä asiasta :)
 
Mulla tuttisuhde on muuttunut lasten myötä. Kolme ekaa ei ole tuttia huolinut. Esikoiselle tissi oli tutti sillä seurauksella et olin itse vuoden jälkeen ihan loppu ja luuta ja nahkaa. Kun tissistä vihdoin päästiin irti oli kädestä piteleminen nukahtamisen seuraava ongelmaksi saakka muodostunut juttu. Kakkonen sitten oli rättilapsi. Esikoisen kanssa koetuista viiisastuneena ja tuttujen vinkkejä kuunnelleena pistettiin pojalle harso sänkyyn jo varhain ja unikoulut ym.rätin kanssa. Vaihdeltiin harsoa säännöllisesti jotta vältettiin yhden rätin ongelmat. Ei tarvinut miettiä missä rätti on tai miten sen saisi pyykkiin.
Nyt meillä on sitten ensimmäistä kertaa tuttielämää. Toinen kaksosista on tuttilapsi ja toinen rättilapsi. Tämä rättilapsi päätti luopua tutinkäytöstä eikä sitä ole takaisin huolinut. Tuttilapsi on maailman helpoin saada yksin nukahtamaan. Ei kun tutti suuhun ja nostaa sänkyyn. Rättilapsen kanssa puolestaan tissitelään ja sylitellään monta kertaa ennen kun hänet saa yöunille.
 
Meillä tuti ei aluksi kelvannut ollenkaan kunnes n. 3 kk iässä poika alkoi imeskellä sormiaan (erityisesti peukkua) ja tarjottiin tutia uudelleen niin kelpasi. Ajattelin, että mielummin vieroitan tutista kuin peukun imemisestä :) ja meillä tutti on käytössä vain vaunuissa/autossa ym. missä pitäisi saada rauhoiteltua poikaa mutta ei pysty ottamaan syliin.
 
Takaisin
Top