Turvotus

Mama4

Oman äänensä löytänyt
Raskaus sujunut kivasti kunnes kolmisen viikkoa sitten alkoi järkyttävät öiset kivut kyynärpäissä, ranteissa ja sormien nivelissä. Heräsin pahimmillaan 15min välein ravistelemaan käsiä, kuumaan suihkuun tms. Olo olikin jo aika *piip*.
Lopulta nilkat turposi niin, ettei kengistä kannattanut unelmoidakaan. pohkeet sananmukaisesti jatkui pötkönä jalkapäydän päälle… uuh. Verenpaine ei paljoa koholla, protskut - ja ei muuta oiretta myrkytyksestä eli ei muuta kun odottamaan, että tilanne laukeaa synnytyksessä sitten viimeistään. Tässä kohtaa (rv36) ajatus oli kauhea. Tuttu kätilö suositteli ananaskuuria ja popsinkin tuoretta ananasaa pari pötköä ja vot, alkoi pissattaa ihan huolella ja turvotus poistui kolmessa päivässä.

Miksi kirjoitan tätä on se, että jos joku kärsii loppumetreillään vielä samasta vaivasta niin lomps kauppaan ja ananasta syömään. Vedenjuonnilla ei saavutettu vastaavaa tulosta.
p.s. mä oon niin hyvällä tuulella, ensimmäinen yö 7h yhtäjaksoista unta takana kolmeen viikkoon!!!!!
 
Vedenjuonti on tosi tärkeää ja sitä joka vaivaan toitotetaan, itse kittasin vettä ummetuksen takia muttei mitään apua, ehkä turvotus aavistuksen laski. Vasta 2 purkkia Valio Olo-jogurttia auttoi. Ja auttoi muuten tehokkaasti...

On se kyllä ihanaa kun saa vauvan ja samalla itse kaunistuu silmissä turvotuksen sulaessa. Mun oli pakko uusia edellisen raskauden 32-viikolla henkilökortti ja ajokortti, voin sanoa että passikuva EI OLE MIELEINEN!!!

Tällä kertaa tuntuu että turvotus ei ole niin paha, kunnon kesä vasta edessä ja helteet ei pahenna tilannetta.... Vielä.
 
Mulla on kaamea turvotus jaloissa aamusta iltaan --> nyt syömään ananasta :D

Käykö säilykeananas vai vaan tuore?
 
Miä kävin ostamassa tän innoittamana ananaksen ennen yo-juhlia ja söin siittä puolet. Suupielet huutaa hoosiannaa mut viel ei ainakaa kauheesti turvota eiliseen juhlienjälkeiseen tilaan verrattuna!
 
Oi, mulla mennyt kanssa yöunetkin välillä turvotuksen takia, käsiä ihan särkee ja etenkin iltaisin olo on kamala. Käyn ostamassa ananaksen (ja vesimelonin) tämän ketjun innoittamana tänään...
Luin että vesimelonilla suurina annoksina sama vaikutus :)
 
Synnytyksen jälkeen jalat on vielä turvonneet, mutta ainakin itsellä kaikki muut ikävät turvotukset hävisi heti sen jälkeen (oli paha myrkytys)! Tsemppiä viimeisille viikoille, kyllä se palkitsee :)
 
Huomenna taidan minäkin sit lähteä ananasta ostaa. Nim. 1.5kg/vk painon nousua turvotusten takia..
 
Mulla turvottaa aamuisin kaikki nivelet ja naama! Naaman turvotus onneks vähenee päivän mittaan... mutta jos jalkojen päällä joutuu oleen tai ei makuuasentoon pääse, niin nilkat ja pohkeet on todella kipeät turvotuksesta. Sukat painaa jatkuvasti. Oon syöny mansikoita ja ananasta, mutta selkeää helpotusta en niistä oo saanu. Niinpä välillä päiväsaikaan annan jaloille suihkussa kylmähoitoa... Tuntuu kyllä ihan turhalta toimeenpiteeltä, mut hetkellisesti helpottaa oloa :)
 
Kai se on sama onko se tuoretta vai säilöä, tuore kuulostaa paremmalta :D Mansikoita, melonia, salaattia… ihanalta tuntuu syödä terveellisesti ja hyvin. Etenkin kun se suoraan vaikuttaa hyvinvointiin. Tsemppiä muillekin pyöristyneille, toivottavasti saatte avun.
 
Miä _vihaan_ säilykeananasta, tuore taas on ihan herkkua, ei uskois et on samaa hedelmää!
 
Se on jännä miten Th tuputtaa vaan juomista, sit kun kävin saikkua hakemassa työterveysestä ennen äippälomaa niin se lääkäri siinä pohti mulle ääneen, että mitäköhän se vesi nyt auttais kun neste seisoo muutenkin. Niinpä.
 
Mulla turpoo sormet! Kämmenet ihan valkosilla pilkuilla ja sormien liikuttaminen sattuu nivelistä. No ei oo paljoo enää jäljellä
 
Tuoretta ananasta mie en voi syödä paljoa kun allergiaoireet ilmaantuu. Eihän säilyke hyvää ole, mutta sitä voin syödä :D Heti huomasi eron jaloissa, nilkat on taas löytyneet! :)
 
Mun suu ei kans oikein digaa tota ananasta, tulee sellasia pikkuhaavoja, mut ne on nyt pienempi paha!:D
 
Mulla kans sormet turvoksissa ja kämmenet pilkulliset! Täytyykin laittaa ananas ostoslistalle :D eiks vanha kansa väitä sen edistävän supistuksissakin, haha :D
 
Mä oon nyt järsiny ananasta ja mansikkaa ja paljon!! En kylläkään huomaa helpotusta...
 
Kyllä siihen turvotukseen synnytys auttaa parhaiten! nimim. alle viikko tapahtuneesta ja -14kg näyttää vaaka :'D
 
Mulla oli monta päivää nilkat ja sormet ihan turvoksissa, ei auttanut oikein mikään... mut yhtenä päivänä kaikki turvotus oli vaan poissa. Painokin oli pudonnu 400g, et kyllä aikas paljon nesteitä lähti.
 
Takaisin
Top