Turvotus puolen välin tienoilla?

Catiele

Oman äänensä löytänyt
Taas mää huutelen :p mutta itseä mietityttää ihan mahdoton vatsan turvotus. Raskausmahaa ei oikeestaan oo ja kohtukin on kuulemma viel aika alhaalla (rv18+2). Mutta vatsan turvotus on JÄÄÄTÄVÄ,Koko vatsan seutu on ku pallo alhaalta rintojen alle saakka. Ja olo tukala sen vuoksi. Koska tuo turvotus häviää?? :depressed: Olo on ku tynnyrillä.
Onko muilla samanlaista turvotusta?
 
Täällä kans iltamaha on aika valtaisa verrattuna siihen aamun alavatsapömppikseen, jota vois vielä hyvinkin luulla lihomiseksi. Iltaisin näytänkin sitten siltä, kun ois huomattavasti enemmän viikkoja. Välillä tuo turvotus on tukalaa ja välillä ei. Ja tuo turvotus alkaa tulemaan yleensä jo aika pian aamupalan jälkeen tai viimeistään lounaan jälkeen on selkeästi isompi pallo. Viikkoja myt 15+3.
 
Mulla on kanssa ollut alusta asti turvotusta, ajattelin että olisi mennyt ohi jo kun viikolla 13 se katosi, mutta tuli heti seuraavalla viikolla takaisin ja ollut siitä asti taas jokapäiväistä. Nyt on viikkoja 15+2. Turvotus alkaa pahenemaan heti aamupalan jälkeen ja pahenee koko päivän sitä mukaan kun jotain syö. Illalla hirveen kokoinen maha. Aikaisemmin vaikutti painoonkin selvästi kun painoin aamusin 1-1,5kg vähemmän kuin iltaisin. Nyt painoero ei aamun ja illan välillä ole enää niin suuri, mutta mahan koossa on hirvee ero. Tukalan olon se tekee välillä iltaisin, mutta ei aina. Onneksi ei tarvitse iltaisin olla missään ihmisten ilmoilla kun maha niin valtavan kokoinen viikkoihin nähden! Paitsi nyt vkloppuna edessä työporukan kanssa Tallinnassa käynti ja vähän pelottaa miten turvotus siellä ilmenee ja kuinka iso maha sitten illallisen jälkeen on. :bored:
 
Mulla kans tuppaa turvottamaan ja ummettamaan... Ainoat mitkä mulla tehoaa on kunnon reipas tunnin kävely vähintään kerran päivässä, visiblin, luumut ja paljon vettä. Heti jos joku noista jää vähemmälle niin maha on kun potkupallo :/ Nyt on 16+4 ja ehkä vähän helpottanut parin viikon takaisesta...
 
Musta tuntuu että tuo turvotus on pysyvää, ei oo aamulla kovinkaan paljoa helpannu. Huomenna on neuvola+lääkäri ja oikee kauhistuttaa kui siel taas valitetaan painonnoususta. Tuntuu ettei se terveydenhoitaja ota turvotusta huomioon ollenkaan. Ärsyttää kun ahdistaa jo valmiiksi mennä sinne. Viime käynnistä on tullu painoa 2,5kg, eli yli 600g/vko. Mutta, eka ei kahteen vkon paino liikkunu mihinkää, sitte yhtäkkiä pamahti kahes viikos 2,5kg kun jouduin jättää liikuntaa vähemmälle. Eli tuossa painon nousus saattaa olla turvotusta mukana ainaki 1kg :grumpy:
 
Onpa inhottavaa jos neuvolassa puhutaan painonnoususta syyllistävään sävyyn, kun eihän sille tosiaan kamalasti voi mitään jos turvottaa. Sama juttu itselläkin, ei tosin keskity mahaan vaan joka puolelle mutta neuvolassa ollaan ihanan kannustavia asian suhteen. Jos puututtaisi noin niin olisin kyllä ahdistunut.
 
Mua kans pelotti mennä neuvolalääkärille, kun ajattelin että painosta tulee sanomista. Paino noussut lähtöpainosta jo 5kg vaikka viikkoja vasta se 15. Mutta oletan, että sen kilon verran johtuu ainakin siitä turvotuksesta, ja söin aika yksipuoleisesti/vähän ja olin hiukan alipainon puolella ennen raskautta, eli heti kun aloin syömään esim. aamupalaa ja välipaloja yms. niin paino nousi nopeasti sen 2-3kg siihen mun kokoisen normaalipainoon.

Suotta sitä neuvolalääkäriä pelkäsin, ei se mitään sanonut painosta muuta kuin mutisi jotain että painan normaalin verran. Turvotuksesta kysyin itse, ei osannut siihen sanoa mitään muuta kuin että joillekin tulee ja se menee ohi jos menee. Sanoi myös, että kevyt liikunta ja veden juonti saattaa auttaa, samoiten esim. luumujen syönti. Toisilla voi auttaa se, että vähän katsoo mitä syö (esim. kuinka suolaista ruokaa yms.) mutta itsellä turvotus kyllä tulee joka tapauksessa, ihan sama mitä suuhunsa laittaa! Eli nyt vaan toivotaan, että menee ohi jossain vaiheessa.
 
Mua kans pelotti mennä neuvolalääkärille, kun ajattelin että painosta tulee sanomista. Paino noussut lähtöpainosta jo 5kg vaikka viikkoja vasta se 15. Mutta oletan, että sen kilon verran johtuu ainakin siitä turvotuksesta, ja söin aika yksipuoleisesti/vähän ja olin hiukan alipainon puolella ennen raskautta, eli heti kun aloin syömään esim. aamupalaa ja välipaloja yms. niin paino nousi nopeasti sen 2-3kg siihen mun kokoisen normaalipainoon.

Suotta sitä neuvolalääkäriä pelkäsin, ei se mitään sanonut painosta muuta kuin mutisi jotain että painan normaalin verran. Turvotuksesta kysyin itse, ei osannut siihen sanoa mitään muuta kuin että joillekin tulee ja se menee ohi jos menee. Sanoi myös, että kevyt liikunta ja veden juonti saattaa auttaa, samoiten esim. luumujen syönti. Toisilla voi auttaa se, että vähän katsoo mitä syö (esim. kuinka suolaista ruokaa yms.) mutta itsellä turvotus kyllä tulee joka tapauksessa, ihan sama mitä suuhunsa laittaa! Eli nyt vaan toivotaan, että menee ohi jossain vaiheessa.

Mulla sama juttu tuon painon nousun kans! Olin kyllä normaalipainoinen, mutta ihan siinä normipainon alarajoilla ja söin tosi vähän sekä liikuin kohtuu paljon. Sitten normalisoin syömistä ja olojen vuoksi on joutunu jättää liikuntaa vähemmälle. Tuntuu vaan et neuvolas ei tätä oteta huomioon. Pitää varmaan ottaa siel asia puheeksi.
 
Täällä kans yks turvotuksen uhri :dance008 14+5 menossa ja pari vko. ollut jo melkosen näkönen pallura joka alkaa tosiaan jo heti rinnan alta. Muuten oon vartalolta hoikka niin ei puhettakaan että laittasin tiukkaa paitaa. Viikkoihin verrattuna tää on melkonen... lohduttaudun nyt vaan sillä että hyvän asian takia se on turvonnut :)
 
Kävelylenkiltä tultu juuri ja ihan järkky kraateri sukan reunan kohdalla jalassa. Tänään oon kattellu myös että käsivarret ranteen yläpuolelta turvonneet. Kaikkea uutta sitä pääsee kokee ja näkee XD
 
Voi ei :nailbiting: onneksi mulla ei _vielä_ turpoo kun tuo mahan seutu. Pari kertaa on tainnu olla sormissa turvotusta. On tää vaan nii jäätävää kun aamusin on ihan ok olo ja illalla tuntuu ku vois räjähtää jos neulalla pistäis. Noh neuvolas eilen lohduttelivat et se on ihan normaalia ja tasoittuu sitten kun vauvamaha alkaa näkyä.
 
Täällä kans yks hc-turvottelija! Maha alkaa heti rintojen alta. Sitä "oikeaa" vauvamasua siis oottellaan täälläkin. Muualla vartalossa turvotus on melko vähäistä. Mulla yks peruslääkekin turvottaa, joten täysin ilman turvotusta en ole ollut vuosiin.
 
Kädet taas puutuneet öisin ja sen linkitän turvotukseen koska sormus ei meinaa aamulla saada pois. Pitkään seisominen on turvottanut jalkoja.

tänään tunnin lento tukholmaan... tarviikohan niin lyhyeksi ajaksi tukisukkia? :confused:
 
Täällä viikkoja 15 ja tuntuu, että turvotusta ollut viikolta 8 asti, eikä vaikuta helpottavan :sad001 Tukalaa oloa ei onneksi ole, eikä painokaan ole noussut kuin 2-3 kiloa.. Voisi luulla turvotuksesta, että olisi tullut enemmänkin painoa :D
 
Mä kerroin tossa yks aamu raskaudesta yhdelle kollegalle ja hän ihmetteli et kui oot nii pitkällä ja mitään ei näy!! Teki mieli lisätä siihen et tuu kattoon parin tunnin päästä tai illalla kun turvotus on pahimmillaan :grin oikee ahistaa kun tänää pitäis mennä illalla rokkikeikkaa kattoon mut en yhtää tiä mitä laittaas päälle (tai mikä siin vaihees menee päälle tän tuvotuksen kans..)
Yks ilta mittasin vyötärön ympäryksen kun turvotti niin pirusti, se oli jotai 8-9cm suurempi ku normaalisti! :arghh: on järkyttävää ku illalla kenkiä laittaes on todella vaikeaa kumartua kun turvotusmaha on tiellä ja olo tukala. blaaaah.
 
Kädet taas puutuneet öisin ja sen linkitän turvotukseen koska sormus ei meinaa aamulla saada pois. Pitkään seisominen on turvottanut jalkoja.

tänään tunnin lento tukholmaan... tarviikohan niin lyhyeksi ajaksi tukisukkia? :confused:

Laitoitko tukisukat? Mä olisin ehkä laittanu, normaalistikin alkaa koneessa aluksi pakottamaan jalkoja, etenkin jos en saa nostettua niitä viereiselle penkille :cool:
 
Laitoitko tukisukat? Mä olisin ehkä laittanu, normaalistikin alkaa koneessa aluksi pakottamaan jalkoja, etenkin jos en saa nostettua niitä viereiselle penkille :cool:
Lensin SAS:lla ja lähtö oli terminaali yhdestä jossa kauppavalikoima on surkea joten jäi ostamatta. Mutta tänään kattelen Arlandan kentältä josko löytyisi. Harmi etten oo Köpiksen kentällä, siellä oli ihana lastenvaateliike jossa saisin menemään varmasti paaaaaaljon aikaa :rolleyes:
 
Täällä myös järkyttävät turvotukset mahan kohdalla. Luulen että omalla kohdalla ummetus ja liian vähän veden juominen kyllä osasyy asiaan. Pitäisi jotenkin saada tuota nestettä menemään enemmän, en ole vain vielä keksinyt miten se onnistuu. Normaalisti juon noin 2-3 lasillista päivässä joten siihen nähden juon toki paljon kun nyt menee 1-1,5litraa jopa :rolleyes:
 
Mä taas vedän vettä jotai 2-3l/päiväs, ummetustakin oli mut se on helpottanu, silti iltaa kohden edelleen turvottaaaa... Argh! Tuntuu et se turvotus on päällä aamusta asti ja pahenee sit iltaa kohden. Eilen oli hyvä pv, ei pahemmin turvottanu, mut tänää se onki tullu takaasi korkojen kera :sad001
 
Ylävatsaturvotus ja alavatsavauvamasu ja yläosa vie kyllä voiton :grin mulla alko tää turvotus vasta pari viikkoa sitten (nyt 17+6), heti kun ruoka alkoi maistua.
 
Takaisin
Top