Turvakaukalot & telakat

Onneks ne penkinsuojat ei loppupeleissä oo mitkään niin hirveän kalliit! Verrattuna esim siihen, että joutuis oikein ammattilaisella putsauttamaan ne penkit jossain vaiheessa. :)
 
Heh, teidän ongelmat kuulostavat pieniltä. Meillä on tulossa KAKSI vauvaa, meillä on yksi keskiokoinen koira ja kolme kissaa, jotka matkustavat kahdessa boksissa. Niiden lisäksi pitäisi saada autoon turvallisesti menemään TUPLAvaunut, kaksi aikuista ja kaikkien kahdeksan tavarat mukaan. Niin, että mistä sellainen auto löytyy, johon nuo kaikki menevät? :)

Onneksi miehellä on kirjaimia ajokortissa enemmän kuin laki sallii, että tarvittaessa ostetaan sitten vaikka linja-auto.
 
Kaveri jolla about 1000 koiraa ja toinen lapsi tulossa kattelee nyt 5 paikkasta isoa pakua :D Ei sellanen jengi mahdu mihinkään muualle jos päättävät kaikki johonkin lähteä.
 
Mulla olis tässä kans ainakin kolme koiraa, mutta mies hillitsee.. :grin Tosin mä harrastan noiden kanssa ja aikalailla meille on tullut uusi koira viiden vuoden välein, vanhin on tällöin 10v ja alkaa jo olemaan eläkkeellä aktiivisesta harrastamisesta ja kilpailemista.

Toi E- sarjan mersu olisi toki parempi vaihtoehto tuon C sarjalaisen tilalle, mutta toistaiseksi nyt pärjätään alkuun tuollakin. Me ei mitään hirveen pitkiä matkoja tehdä koirien kanssa, ellei tule jotain mökkiä vuokrattua jostain kauempaa. Mutta mun vanhempien luokse on se n. 60km jolloin useesti tulee samalla lähdettyä silleen, että ollaan se pari yötä, noiden vaunujen kanssa tulee olemaan vähän ahdasta, mutta täytyy jotenkin sulloa fiksusti ja turvallisesti kaikki autoon. Tuo toinen uros on jäänyt onneks vähän pienemmäksi. :hilarious:

Joku Citymaasturi, mikä olis oikeesti tilava, vois olla kiva, mutta sellasii vaan ei oo. Niissä tuppaa takaluukku olee aika pieni.
 
Meilläkin keskikokoinen koira ja nyt toinen lapsi tulossa. Farmarikin alkaa tuntua jo vähän pieneltä jos kaikki yhessä lähetään esim.mökille. Onneksi koira pääsee monesti mun vanhempien matkassa mökille, jos ovat sinne menossa.
 
Valikoitiin meille turvaistuimeksi tuo Britaxin Baby Safe Plus SHR2 ja molempiin autoihin omat telakat. On kyllä järeä peli, monet tuntui niin hepposilta sen rinnalla. Huh, ihan hyvä etten vielä ole saanut meille koiraa kovista yrityksistä huolimatta. Kyllä auto tulee mökkireissuille aika täyteen kun on vaunut ja istuimet sun muut mukana..:wideyed:
 
  • Tykkään
Reaktiot: E
Meille tuli vauvoille maxi cosin kaukalot ja telakat kun ne oli kapeimmat. Mutta ne oli myös muuten tosi ihanat ja kevyet vaikkakin hyvin pärjänny kaikissa testeissä. :) parasta niissä kaukaloissa oli se vauvan pienennys osan kiilatyyny niin vauva ei jää liian montulle siihen kaukaloon. Esikolle piti työntää harsoja pepun alle että se vähän nousis. :) Viikolloppuna meillä oli testissä tourani ja siihen mahtu ilman ongelmia kaksi kaukaloo ja esikon istuin takapenkille. :) eli semmoinen näillä näkymin meille saapuu kevään aikana. :) tuossa passatissa kun jäi kolmesta sentistä kiinni että olis kaikki mahtunu. :)
 
Me vaihdettiin Subarun sedani loppuvuodesta audin farkkuun, mulla on yhteishuoltajuuskoira joka sillontällön kulkee mukana, ni pitää saada doge paksiin, lapsen kans ei voi laittaa takapenkille. Alko vaan mietityttää, kun eilen hain ton kaukalon, äidin isolla legacylla, ja se valtas takapenkkiä ihan julmasti, otti kiinni etupenkkiin ku se oli suht takana, et miten se menee tonne huomattavasti pienempään audiin............................................ siitä tuli sen telakan kanssa aika muhkee yhdistelmä. Kaipa se sopii, pitää vaan etupenkillä istua polvet kiinni kojelaudassa:D PItää vielä kattella jos löytäs isofix-kiinnitteisen telakan, vois ton turvavyöversion laittaa toiseen autoon, kun ne kerran tuolta penkeistä löytyy.
 
Me just viime keväänä vaihdettiin auto, pienempään.. :D Mies on nyt miettinyt pitääkö vaihtaa uudestaan.. Mä vaan päätin, että tolla mennään. On meidän eka uutena ostettu auto ja mietitty tarkkaan molemmille mieleiset ominaisuudet. Jos nyt vaihdettaisiin isompaan, jouduttaisiin vaihtamaan vanhempaan ja se on niin tuuripeliä.
Kaukalona meillä on Maxi-Cosin cabriofix isofix-telakalla. Valikoitui esikoiselle, kun oli silloin testien turvallisin. Ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ikäähän sillä nyt alkaa olla, mutta on ollut vaan meidän lapsilla ja veljen pojalla, niin tiedän käytön ja säilytyksen. Uskallan luottaa siihen. :)
Vähän pitää miettiä miten autoon asetutaan, mutta eiköhän se onnistu.
 
Minua vähän jännittää, miten meidän kaukalot mahtuvat autoon, kun ei olla sovitettu niitä mitenkään missään vaiheessa. Perjantaina mennään hakemaan, sittenhän sen näkee. :) Vaunut sentään kokeiltiin, että mahtuvat perään.
 
Me ostettiin marraskuussa uudempi auto ja PAREMPI mitä entinen. V.-10 Subaru outback. On farmari ja neliveto. On turvallinen kyyti ja maavarakin on korkeampi niin näkee hyvin. Lasten takia haluttiin että on kunnon auto jos sattuisi niin huono tuuri käymään että kolariin joutuu niin vois olla ehkä hieman parempi tuuri selviytyä ku jossain vanhassa pahvipeltisessä autossa...
 
Meillä on luotettu jo kauan Volvon v70,vaikka onkin ruotsalainen...Iso ja kömpelöhän se on pienissä tiloissa (lue parkkeerauksessa),mutta tavaraa mahtuu paljon ja on turvallinen!Toinen auto meillä on Toyotan rav4 ja jotenkin itsestä ei tuntuisi yhtä hyvältä kuljettaa sillä vauvaa kun ei tunnu niin "tukevalta".Tästähän tuli varsinainen Volvon mainospuhe...
 
Meillä kaksi Volvon v40. Mies on v70 haaveillut, mutta on liian pieni auto meille. Nuo pikkuvolvotkin menevät varmaan vaihtoon jossain vaiheessa.. Vauvat ja vaunut mahtuvat, mutta kun pitää saada mukaan myös koira, tulee ahdasta. :)

Volvomiestä harmittaa.
 
Meillä on kanssa koko ajan haussa uusi auto, kun 2 isoa koiraa, kaukalo, mahd. matkatavarat, vaunut ja minä ja mies, niin alkaa tuo meidän ihana mazda 6 käydä pieneksi :smiley-angry017 Miehelle tää on vaan semmonen "okei vaihetaan uuempaan ja vähemmän ajettuun", mut mä oon jotenki kauheen ihastunut just tohon autoon, ja vaihtaminen harmittaa. Katottiin jo tila-autoja, että ois kunnolla tilaa, mutta tultiin siihen tulokseen että ehkä me vielä isoon farmariin mahdutaan, ja nyt siis pitäis vaihtaa vaan sedanista farmariin. Jotenkin kauheesti piti nieleskellä tuota tila-autovalintaa, kun en jotenkin yhtään nää itteäni ajamassa semmosta, farmari nyt vielä menee :grin
 
Mä en ymmärrä, kun olen ihan 100% varmasti katsonut, että meidän audi a6:ssa farmarissa olis isofix kiinnitykset. Ja nyt kun ostettiin kaukalo telakalla, niin kappas vaan sitä pirun isofixiä ei enää olekkaan! :grumpy: Ja mä niin varmasti näin ne, kun takapenkille joskus katsoin :laughing005 Eli olen siis varmaan katsonut jonkun muun autoa :dead: Onneksi ei ollut iso sijoitus, kun kaverilta ostettiin. Ja saa pelkän kaukalon sitten vöillä onneksi kiinni.
 
Eikö sitä telakkaa saa vöillä kiinni? :) Mulle kävi samoin, luulin että meidän autossa on isofix ja kun telakka+kaukalo haettiin postista niin tajusin ettei niitä ollutkaan :D onneksi telakan sai vöilläkin kiinni, joten ei haitannut :)
 
ja meillä siis Brio Primo kaukalo ja siihen telakka :)
 
Meilläkin juuri tuo Brion Primo kaukalo! Hmm, täytyykin kaivaa telakan käyttöohje esille ja katsoa saako vöillä kiinni!
 
Takaisin
Top