Turvaistuimet

Me päädyttiin nyt lopulta klippan triofix istuimeen, koska saatiin hyvään hintaan vähän käytetty tutulta. Erittäin hyvä istuin. Selkä menosuuntaan kallistettuna. Mahtuu ainaski meidän autoon hyvin. Isofixillä telakka kiinni ja istuin telakkaan. Helppo asentaa. Lapsi on helppo laittaa vöihin istuimeen. Tilava istua mutta ei liian leveä autoon. Mahtuu muutkin muksut taakse kyytiin.
 
Onko kellään kokemusta Britaxin Two Way Elite -turvaistuimesta?
Näyttäisi olevan Hobby Hallissa edullisesti nyt myynnissä. Alkaa olla aika tiukka tuo turvakaukalo... sivutörmäyssuojaus näyttää köykäiseltä, mutta eipä kai halvalla kovin hyvää saa.
Edit: noh, tulin sitten tilanneeksi sen kääntyvän Britaxin Dual fix -istuimen OZ babysta, vaikka olikin jonnii verran kalliimpi. Tänään meni hermo, kun en saanut kaukalon turvavöitä enää mitenkään näppärästi kiinni, kun vaatetta oli enempi.
 
Muokattu viimeksi:
Oon valitellu jo varmaa kuukauden ajan miehelle et nyt ostetaa tytölle uus istuin mut ei olla saatu aikaseks.. Varmaa seuraavista rahoista on pakko ostaa ku ei meinaa saada kaukalon vöitä kunnolla kiinni jos on esim toppapuku päällä. Pitäs vaa saada aikaseks mentyy ehkä johoki liikkeeseen vertailemaan ku netistä on helppo katsella noita istuimia mut kun ei näe niin on tosi vaikea arvioida esim kokoa.
Oon kovasti miettiny sitä britaxin multitech ll tai lll. Sitä kolmosta ei vaa löydy mistää, luin vaa jostai et sellanenki on mikä on vissii vähän päivitetty versio siitä kakkosesta :D Miten voikaan olla joku turvaistuimen hankinta näin vaikeaa kun pitää ottaa huomioon niin monia asioita. Mietin kans tota dualfixii mutta mei autos ei muistaakseni oo isofix kiinnitystä, valmius taitaa olla mutta puuttuu ne jotku osat. Telakallinen ois muuten hyvä mut pitäs olla turvavyökiinnitteinen ja sit jos matkustetaa muilla autoilla niin joutus koko hässäkkää asentelee.
Tulee varmaa tilattuu jossai vaihees joku istuin ja sit kiroon ku ois pitäny vertailla enemmä :DD
 
Jewell, joo paljon on vaihtoehtoja ja hinnoissakin eroja myyjittäin. Olin laiska, asioin vain netissä. Mä olin ostamassa sitä multitech II:sta, mutta isofix ja kääntyvyys vei meillä voiton. Jos turvavyökiinnitteistä olisin ollut ostamassa, niin olisin ostanut multitechin.
Mun mies sanoi, että auto sitten istuimen mukaan. Mun Polo on ihan viime metreillä, joten kovin kriittisesti tässä ei tarvinnut auton mukaan mennä meillä.
 
Dualfix on kyllä tosi näppärä, nyt useemman kuukauden sitä käyttäneenä oon kyllä tyytyväinen. Tai en minä siinä istu ja sitä käytä, mut niin :grin
Pitäs ostaa meille se peili takapenkille niskatukeen, et näkee tytön naaman paremmin, kun tossa istuimessa on niin korkeet sivureunat et ei naamaa näy.

Eiks istuimissa oo vähän sama ku normi turvavöissä, et toppavaatteissa ei sais olla? Pitäs aina riisuu tai olla autossa kevyemmissä vaatteissa? Ainakin ihan normaalit vyöt pitää paremmin, tietysti, kun ei oo paksut vaatteet siinä välissä. Luulis et niin on istuimessakin ja onkin varsin, tiukemmallahan ja tukevammin istuimen vyöt ovat ilman pukua kun paksun puvun kanssa.
Käytännöllisyys kaukana kyllä kun pitäs autoon aina toppavehkeet riisua ja sit autosta lähtiessä pukea...
 
Mileim, älä muuta sano, en tiedä mitä kaikkea varustusta pitäisi molempiin autoihin laitella. Meidän kalustoa ei ihmeemmin saa esilämmitettyä. Voin sieluni silmin nähdä itseni pukemassa kirkuvaa lasta haalariin, kun neulanterävää lunta lentää vaakaan, kun autosta pitäisi poistua...! Ehkä tähänkin tottuu :wink
 
Mileim, meillä oli kaukalossa toppapussi, jossa ei tarvinnut pukea kuin sisävaatteet. Autossa oleva turvaistuin on vähän hankalampi. Pakko sitä ulkovaatteet on pukea, vaikka auto olisi lämmin.
 
Näinhän se ohje tosiaan on, että toppavaatteissa/paksuissa vaatteissa ei pitäs lapsen eikä aikuisen matkustaa, että turvavyöt saa riittävän tiukalle. Olen ajatellut, että sitten kun toppavaatteita ruvetaan käyttämään, niin laittaisin tytön istuimeen niin, että esim. toppahaalari on auki, jotta vyöt saa pikkuisen lähemmäks/kireämmälle. Mutta tuskimpa ruvetaan sellaiseen säätöön, että tyttö matkustais ilman toppapukua ja sit aina puettas, kun jonnekin mennään. Varsinkaan lyhyillä matkoilla (esim. kauppakäynnit), mutta pitkät matkat matkustan itsekin ilman toppatakkia, joten luulen, että tyttökin tulee pitkillä matkoilla laitettuu istuimeen ilman toppavarustusta. Ihan jo senkin takia, että kuuma tulee niissä.
 
Vähän myöhässä keskusteluja luen mut kirjotan nyt kuitenkii. Meillä ainakii harvemmin matkataan autolla mihinkään missä tartteis toppavaatteet päällä olla, talvella siis käytössä esim kauppareissuilla vk haalari ja alla fleece tai villa, ja sit toki lapaset, kauluri ja pipo. Näillä säilyy hyvin lämpimänä sen minkä tarvii, ja on turvallisempi matkustaa kun on ohuempi vaatekerros. Paukkupakkaset tietenkin erikseen, mut siis tuo normi suomen talvessa :)

Ja toki tuo haalari auki ennen vöiden laittoa myös hyvä.
 
Joo, olen ollut tyytyväinen tuohon kääntyvään Britax dualfix-istuimeen. Pikkuisen joutuu istumaan polvet sylissä etupenkillä. Mutta joku auto menee vaihtoon joka tapauksessa, joten eiköhän se siitä :)
 
Nyt on melkein pistetty tilaukseen klippan triofix comfort :D Oli noista monista vaihtoehdoista meille sopivin just ton telakan takia kun sen saa sekä isofixillä että turvavöillä kiinni. En vaa hirveästi ulkonäöstä tykänny mut ehkä se ei oo se tärkein seikka :D Oliko kellää kokemusta tuosta tai siitä recline mallista? Onko millainen, hyvät/huonot puolet?
 
Nyt on melkein pistetty tilaukseen klippan triofix comfort :D Oli noista monista vaihtoehdoista meille sopivin just ton telakan takia kun sen saa sekä isofixillä että turvavöillä kiinni. En vaa hirveästi ulkonäöstä tykänny mut ehkä se ei oo se tärkein seikka :D Oliko kellää kokemusta tuosta tai siitä recline mallista? Onko millainen, hyvät/huonot puolet?

Meillä on recline-malli ollut käytössä nyt muutaman kuukauden ja ollaan kyllä tykätty. Kapea istuin joten takapenkille mahtuu sen lisäksi vielä hyvin vaikka kaksi aikuista istumaan, helppo kiinnittää autoon ja tyttökin viihtyy istuimessa paljon paremmin kuin kaukalossa. Mitään huonoa en oo ainakaan tällä käyttökokemuksella vielä huomannut :)
 
Meidän täytynee Klippan ostaa, kun kapean tarvitsemme niin ei taida olla vaihtoehtoa. Autoliiton testissä Klippanin turvaistuin on saanut arvosanan tyydyttävä, ja turvavyöistuin välttävän. Turvaistuin kun on niin kapea, niin onko se ihme, että on melko suuri kuormitus sivutörmäyksessä. :meh:
 
Takaisin
Top