Turussa olevat odottajat

Antsku27

Oman äänensä löytänyt
Mulla on la (27.)29.12. Olisi mukava kuulla muista Turkulaisista tai Turun lähiseudulla odottavien äitien tuntemuksia, mielipiteitä ym. sekä mahdollisesti tutustua heihin. Olisi mukavaa, jos la osuisi jopa joulukuuhun tai muuten loppuvuoteen...
 
Heips!
Täällä yksi äippä Turun läheltä, joka odottaa toista lastaan. Laskettu aika on marraskuussa. Kovasti olisi intoa myös tutustua odottajiin, joilla suht sama laskettu aika ja näin myöhemminkin lapsista olisi seuraa toisilleen. Ja myös äideistä toisilleen 
Täällä päin on melkonen vilske päivittäin masussa. Kyllä alkaa meikäläisen tahtikin pikku hiljaa hiipumaan kasvavan mahan myötä...
 
Heipparallaa!
Täällä laskettu aika 6.1.2013
Turussa asustelen ja olis myös mukava tutustua muihin äiteihin ja myöhemmin ehkä käydä yhdessä lasten kanssa jossain tms.
 
Täällä myös yksi Turun seudun odottaja, Raisiossa asustellaan :) esikoista odottelemme saapuvaksi joulukuun 10. päivänä. Olisi kyllä kiva joskus järjestää jotain tapaamista ja katsoa, jos sitä vastaisuudessa saisi vaunutteluseuraa.
 
Eipä montaa päivää tarvinnut odotella edes yhtä vastausta ;) Mukavalta kuulostaa, että halukkuutta on esim. vaunulenkeille ja pienokaisillemme kavereita saada.
Itse odotan esikoista.
 
Mäpäs laitan vähän keskustelua vireille :)

Missä päin Turkua tai Turun lähiseutua asustelette? Onko kyseessä esikoinen vai löytyykö lapsia jo? Minkäs ikäisiä odottavia äitejä meitä täällä on? Tiedättekö vauvan sukupuolen?

Eli itse olen 21-vuotias Raisiossa mieheni kanssa asusteleva nuori nainen. Itse olen tehnyt tässä myyjän töitä, mutta työsuhteeni katkeaa nyt tässä elokuun lopulla, eli olen sitten periaatteessa työtön äitiyslomaan asti. Menot tiukilla siis mennään, kun asustellaan omistusrivarissa, mut onneksi mieheni (kohta 25v.) on vakkariduunissa.
Me odotellaan esikoistamme saapuvaksi 10.12.2012 ja tosiaan toivotaan, että saataisiin jouluaattoa viettää kotonamme pieni käärö mukanamme. <3

Yhteistä taivalta mieheni kanssa meillä on joulukuussa 4 vuotta takana. Kihlauduimme nyt heinäkuussa ja kesähäitämme vietetään ensi vuonna :) paljon siis on tapahtumaa pienen ajan sisään, mutta itse vain nautin tästä kaikesta.

Raskaus on sujunut hyvin alun hankaluuksia lukuunottamatta - raskausviikot heittivät melkein kahdella viikolla ja epäiltiinkin, että onko pikkuisessamme jotain vikaa. Onneksi kontrolliultrassa pikkuisemme olikin kasvanut uusia raskausviikkoja vastaavasti, eli ovikseni oli ollut luultua myöhempänä. Samalla minulta löydettiin iso kysta (8cm halkaisija), jonka vuoksi koettiin jos jonkinmoista pelkoa sitä tutkittaessa. Nyt kuitenkin asiat ovat mallillaan - rakenneultrassa pikkuisella oli kaikki hyvin ja saimme samalla kuulla, että odotamme poikaa <3

Vauvakuumeilua meillä on ollut jo pidemmän aikaa, mutta nyt koimme olevamme valmiita pikkuisen tuloon. Pienokainen olikin saanut alkunsa jo aiemmin, kuin olimme alkaneet yrittää toden teolla. Aikeissa siis oli, että yrittäisimme saada vauvan vasta reilusti ensi vuoden puolelle, mutta jouluvauvahan meille nyt sitten saapuukin (ei haittaa meitä yhtään) :). Koen olevani hyvin onnekas, sillä olen seurannut sivusta, kuinka muutamilla läheisilläni raskautuminen on kaikkea muuta kuin helppoa :(

Tässä siis vähän minusta. :) Kertokaa myös itsestänne, jos haluatte.
 
Olen 27- vuotias turkulainen ja (yhä) Turussa asun mieheni kanssa. Myös meillä on häät tiedossa ensi kesänä :) Nyt olemme vuoden olleet kihloissa.

Odotamme esikoista emmekä tiedä hänen sukupuolta. Se tuo lisää "jännitystä" synnytykseen. Esikoisemme laskettuaika oli ensimmäiseen ultraan asti 27.12. mutta rakenneultran alussa kätilö sanoi, että se on 29.12. (ei ehtinyt vielä edes tutkia maha-asukkia). Olimme miehemme kanssa hämmästyneitä, koska ollut siihen asti kaksi päivää aiemmin. Olin töissä juuri saanut esimieheni kanssa puhuttu, että äitiysloma alkaisi 19.11. ja sitä ennen pidän vielä lomat, joita en ole tänä vuonna vielä pitänyt. No, ei auttanut muu, kuin uudelleen jutella esimieheni kanssa ja kertoa muutoksesta. Esimieheni oli ihmeissään, koska niin pieni ero ei pitäisi vaikuttaa äitiyslomaan ja samaa mieltä oli kaverini myös, kun hälle oli joskus neuvolasta kerrottu asiasta. Jännitystä lisää entisestään se, että syntyykö esikoisemme tämän vuoden puolella (jouluna, joulun ja uuden vuoden välillä tai uutena vuotena) vaiko ensi vuoden puolella. No, mutta sen näkee sitten ;)

Raskaus on sujunut ihan mukavasti. Ensimmäiset kolme kuukautta olin erittäin väsynyt, mutta onneksi jaksoin käydä töissä, mutta muu aika menikin nukkuessa. Vain viikon tai pari oli etovaa oloa. Toiselle kolmannekselle mennessä en ollut enää väsynyt ja olen jaksanut nyt myös ajatella liikkumista. Työmatkat yleensä kävelen, koska pyöräily ei ole enää onnistunut alavatsalle tulevien kipujen takia. Nyt selkäon alkanut kipuilemaan :( Saattaa osittain johtua työstä, joka on vaihtelevasti jalkojen päällä olemista (tänään melkein koko työpäivän ajan).

Tässä myös itsestäni jonkin verran :)
 
Ai kun kiva et tänne on avauduttu :) Mä tässä vasta harjottelen näitä juttuja, joten yrittäkää ymmärtää ;) pakko jtn yrittää, kun alkaa tämä aika käymään pitkäksi täällä kotona vaan...

Me asumme Kaarinassa (mutta ei ole ongelma tulla Turkuunkin). Muutettiin kesän alussa toiselta paikkakunnalta tänne. Kaikki on uutta ja vierasta ja ketään en tunne, siksipä roikun näillä palstoilla, heh. Itse olen 34vuotias. Perheeseeni kuuluu avopuoliso ja 11v poika eli toinen tulossa. Poika on jo niin iso, että hänen aikansa menee kamujensa kanssa, joten ei paljon tää äippä hänestä seuraa saa. Mutta hyvä niin että hän on tutustunut. Tulevan sukupuolikin on tiedossa, mut jääköön se salaisuudeksi. Olen työtön ja varmaan työttömänä pysynkin, sillä kohta tuo äitiysloma alkaakin. Hoitoalalla työskentelen lasten parissa. 

Raskaus on tähän mennessä sujunut paremmin kun poikaa odottaessa. Pahoinvoinnit jäi vähäisiksi tosin väsymys kyllä toisinaan vei mennessään. Laskettu aika muuttui meilläkin sillä vauva olikin odotettua isompi. Mullakin oli tuo kysta juttu, mut niin pienenä että sitä vaan tarkkailtiin ja sittenhän se hävisi. Melkonen vipellys käy mahassa päivittäin ja tänään tunsin potkut kylkiluissa saakka. Alkaa olo pikkuhiljaa olla sellainen, että tahtini hidastuu. Sokerirasituskokeissa kävin kun painoa tullut niin paljon, mutta onneksi ne oli puhtaat. Aloin käymään nyt äitiysjumpassa, jotta olisi jtn puuhaa edes ja pitäis ittensä ees hieman vetreempänä. Pojasta kun makasin vaan ja sellainen kankea sotanorsu jo tässä vaiheessa  en tälllä kertaa haluaisi olla :) Alaselkää toisinaan särkee mutta lepo auttaa ja vältän toistuvia kumarteluja ees taas. 

Poikaa odottaessa tutustuin pariin äitiin äitiysvalmennusryhmässämme. Tänä päivänäkin ollaan tiiviisti yhteyksissä ja hyviä ystäviä. Nyt tosin kun muutettiin niin näemme toisiamme harvemmin. Pojat kasvoivat yhdessä ja myös heistä tuli hyviä ystäviä. Meillä kaikilla kolmella sattui olemaan pojat. Sitä toivon tälläkin suunnalla, että saataisiin äidille sekä vauvalle ystävää ja suht samanikäistä. On niin hauska jakaa kokemuksia sitten yhdessä.
 Eli jos vaan nyt kiinnostaa niin sovitaan vaan aika ja paikka niin nähdään, ja saadaan aika kulumaan yhdessä :D Minä kun en ole kovin ujo enkä tuppisuu joten varmasti juttua piisaisi :) 

Mukavaa viikonloppua!

 
Missä Maji käyt äitiysjumpassa? Kävin itsekin tällä viikolla kokeilemassa äitiysjumppaa ja aion kyllä jatkossakin mennä. Toivottavasti siitä liikkumisesta olisi sitten myöhemmin (suurta) hyötyä ;)
Itselleni sopisi myös hyvin, että nähdään ihan "face to face" ja tutustutaan ryhmässä. Itse olen vuorotyöläinen, joten sen puitteissa välillä sopii ja välillä ei. Voitais mun puolestani lyödä edes joku päivä lukkoon. Esim. 30.8., 31.8., 6.9., 7.9. Ehdotella saa lisää! (Jos menee 24.9. jälkeen niin päivä ja n. aika pitäisi saada aika piakkoin tietää, koska uusia listoja töissä aletaan tehdä...)
 
Olisin myös kiinnostunut tietämään, että missä käytte äitiysjumpassa? Täällä raisiossa kun ei sellasia järjestetä, niin tarkoitus olisi jonnekin päin Turkua suunnistaa. Olisi kyl kiva välillä päästä jumppaamaan muuallakin kuin kotona. Ja kotona kun ei tuu kunnolla reenailtuakaan. :)
 
Heh liekkö me ollaan oltu samassa äitiysjumpassa :) Minä käyn maanantaisin jumppalassa, Halisissa. Ihana oli taas tuntea ne lihakset, jotka sittenkin on olemassa :D 
Mulle nyt noista päivistä käy kaikki jos ei ihan aamusesta heti. Mul on lääkärijuttuja 30. ja 31.pvä mut heti ysiltä ne. Sen jälkeen kyllä käy...Ja jos ois sellai "helppo" paikka mihin tulla ku toi autolla ajaminen Turussa viel melko sähläämistä :)
 
Sinne vaan jumppalaan dzelli :) Kertamaksu oli 8€. Meitä oli siellä viimeksi viisi. Minä kyllä tykkäsin ja jopa ne lihakset tuntui seuraavana päivänä. Kyllä oli erilainen fiilis sen jälkeen. Kummasti mieltä piristi ja odotankin jo ensi maanantaita :) Ennen raskautta kävin aikalaillakin jumpissa mm. zumbassa ja pumpissa ja toisinaan tykkäsin juosta. Sitten olojen myötä jäi kaikki vaik kuinka aattelin et liikun erilailla nyt tän toisen kanssa kun ekan. Ei sitä vaan pystynyt, eikä jaksanut. Nyt jaksaa ehkä hetken viel :D
 
Tuolla facebookin puolella on tämmönen ryhmä "Mammakavereita Turusta", siellä järkkäillään tapaamisia. Osa on jo vauvautuneita ja osa odottavia :) Itse juuri tässä liityin tuonne ja siellä ollaankin jo järkkäämässä tapaamisia. Näen mieluusti teitä myös muutoinkin, vaikka ette tuonne liittyisi. Tuo 30.8. tai 31.8. voisi sopia minulle ainakin, oon silloin iltavuorossa 16.20. eteenpäin :P

Maja, täytyy tulla testaamaan joku päivä toi äitiysjumppa ;)
 
Samassa paikassa olemme sitten ollut Maji ;) Mulla tuntui vasta eilen pakarat.. Hyvää todellakin teki! Ikävä kyllä en pääse maanantaina jumppaan (työt estävät) :( Mutta sitä seuraavaa maanantaita odottelen paljon :)
Dzelli: äitiysjumppaa on maanantaisin klo 18.40 Turun Urheiluliiton jumppalassa, Siutlankadulla Turun Räntämäessä (ihan Halisten vieressä). Tosiaan kertamaksu on 8€ ja 10 kerran kortti muistaakseni maksaa 72 €. Kuulemma tunnin vetäjä pitää jumpan, vaikka olisi vain yksi jumppaaja ;)
 
Täytyy yrittää sit melkein jo ens maanantaina tulla paikalle, jos vain miehellä ei ole autoa silloin. Saisi olla kyl kaksi autoa tässäkin taloudessa, vaikka meitä toistaiseksi kaksi vain onkin :) Mut kiitos infosta! Netistä tuntuu olevan niin hankalaa löytää mitään tietoa noista..
 
Hehe hauska yhteensattuma Antsku. Kukas niistä olet?? :) Eiku juu taiankin aavistaa jos tuo nimimerkki yhtään nimeesi viittaa. Mä oon se joka meni ekana ja tinkasi tutustumiskäynnin ;)...jos muistat. 
Harmi ettet pääse, mutta minä oon luultavasti paikalla kyllä. Ja nähdään sitten seuraavana maanantaina, mikäli pääset paikalle. 
Dzelli: Minä oon joo faces mikälie "turun äidit" ryhmässä, liekkö sama ryhmä?? Tosin minust tuntuu et tuol ainakin kaikilla on jo pieniä lapsia. Ja minun kyydis kyl jumppaan pääsee jos matkan varrelle sattuu. 
 
Joo, kyl se viittaa mun nimeen. Kiitos tinkaamisesta ;) Nähdään ainakin siellä sitten, kun pääsen työkiireiltäni.Mä olen myös "mammakavereita Turusta" ryhmässä ja tosiaan tuntuu jo suurimmaksi osaksi saaneet jo lapsen.

Niin, milloinkas nähdään ensimmäisen kerran?

 
Kerrotaan täältäkin pikkaisen enemmän.

Turkulainen, juuri 30v täyttänyt ja esikoista odotellaan. (Ja kosintaa..) ei olla kihloissa eikä mitään, mutta nyt tämän pienen ihmisen alun takia sain miehen ehkä jotenkin heräteltyä, kun rupesin puhumaan kaikista isyyden tunnistuksista ym... ;o) Yhdessä ollaan oltu kuitenkin jo 7v ja lähes sama aika asuttu saman katon alla. Ei auta kun odotella...

Laskettuaika on neuvolan mukaan 6.1 ja ekan ultran mukaan 8.1, eli ei suurta heittoa, mutta toiveissa olisi että syntyisi edes ensi vuoden puolella. Nyt tulevana keskiviikkona on rakenneultra, että jos siellä vielä jotain päivämäärää muutellaan. (vaikka eihän ne vauvat kalenterin mukaan synnykkään) Ja se sukupuolikin siellä saattaa selvitä. Tyttöä molemmat toivotaan, mutta yhtä tervetullut on poikakin!

Äitiysloma pitäisi omien laskelmien mukaa alkaa marraskuun loppupuolella, mutta voi olla, että pitää jo aiemmin jäädä pois, vaikkakin työnkuvani antaa aikapaljon joustovaraa, mutta oman ja pienen tulokkaan parasta pitää kuitenkin ajatella, eikä väkisin koittaa pärjätä töissä!

Yritystä takana oli puolisen vuotta ja itsellä useamman vuoden vauvakuume.

Raskaus on sujunut kerrassaan mahtavasti. Ei juurikaan pahoinvointia ole ollut, alussa joku ruoka kyllä pisti etomaan, mutta wc-pönttöä ei ole tarvinnut jututtaa.
Migreenistä normaalisti kärsivänä olen päässyt melko helpolla, muutaman kerran olen tuskaillut kun en normaalistikaan pysty lääkkeitä syömään ja nyt vielä aspiriini on kiellettyjen(?) listalla ja se on ainut minkä saan alas! Olen aiemmin hankkinut ns. migreenihatun (sisällä pieniä "geelipusseja" ja jäähdytetään jääkaapissa tai pakastimessa) ja se päähän ja hetkeksi untenmaille, niin olo alkaa helpottaa!

Nyt on vatsa alkanut hieman haitata elämää. Olen melko pienikokoinen ja tuntuu että nyt jo vatsa on tiellä, mitäs se sitten vuodenvaihteen tienoilla on!?! Yhdet mammahousut olen työhousuiksi hankkinut, mutta muuten olen pärjännyt entisellä vaatekaapin sisällöllä.

Liikettä on masussa alkanut tuntua jo useamman kerran päivässä ja sekös aina tuntuu hyvältä!

Kiva ois muitakin äitejä treffata! Teen töissä pelkkää aamuvuoroa, eli ehkä jostain kolmesta eteenpäin olis mahdollista osallistua.
 
Kiva kuulla sinustakin Mikuliini :)
Ikävä kyllä nyt ei taitaisi Mikuliini sitten päästä jos tavataan 31.pvä. Oisko sul Antsku aamuvuoro joku pvä syyskuun ekalla vko:lla? Sillon pääsis Mikuliinikin ja mites dzelli, mikä aika sulle sopis? 
 
Syyskuun ekalla viikolla (vko 36) käy kaikki muut päivät paitsi tiistai ja keskiviikko, jos arkipäivistä puhutaan. Maanantaina pääsen klo 15 töistä (ainakin pitäisi).
Pääsenkin huomenna jumpalle, kun otankin auton käyttöön, JES!
 
Takaisin
Top