Turun alueen odottajia la 2016?

Tervetuloa Puna-apila! Sulla onkin eka ultra samana päivänä kun mulla eka neuvolakäynti. :)

Ööh, pitäiskö sitä itekin välillä aktivoitua ja kirjoitella tännekin kuulumisia. Viime ajat viettänyt hiljaiseloa foorumilla, kun alkoi kirjaimellisesti kuvottaa ajatuskin vau.fihin kirjautumisesta! :yuck: Kai tässä oli syynä samaan aikaan ahkeran fooruminkäytön kanssa alkanut pahoinvointi, ja jostain syystä mun pääkoppa yhdistää nyt foorumin kuvotukseen. :facepalm::woot:

No nyt on kuvotus ja ällötys vaimentunut aika paljon, ajoittain närästää lievästi ja nännit on kipeet. Joitakin ruokia, kuten all time herkkuani jätskiä en voi edes ajatella. Pari viikkoa kestänyt himo rasvaiseen ja suolaiseen ruokaan on (onneksi) taittunut. Tässä kun on valmiiksi ylimääräistä lanteilla, ei tarvis sitä vararavintoa kerätä näin alussa ainakaan yhtään...


Kirveli 8+0
 
Heipsun kaikki! On ollu pikkasen kiirettä niin en oo ehtinyt kirjoittelemaankaan. Tosiaan mulla tänään suomen rakenneultra, pari viikkoa sitten oltiin siis bulgariassa ja mentiin siellä ultraan kun makso vähän alle 20e. Tyttöä lupasivat siellä, joten tänään näkee onko kasvanut kivekset tilalle. :D

Mulla tänään menossa rv20+2, klexanea pistän loppuun asti, sekä radin takia seurailen verensokereitakin mitkä pysyttelee kaukana raja-arvoista ja se musta huvittavaa onkin.. mutta hyvä vaan niin ei tuu insuliineja. :)
 
Valmistun itse alkuperäisen suunnitelman mukaan vajaa 2 vuoden päästä ja vaikka tulossa muksu, aion pitää kiinni alkuperäisestä päivämäärästä :grin Kouluni on hyvinkin joustava ja sieltä uskottiin minun pärjäävän hyvin. LA on alkuvuodesta joten siinä kohtaa pidän äityisvapaata ja rästihommia teen kesällä. Syksyllä palaan normaalisti koulun penkille, lapsen menossa isovanhemmille muutaman kilometrin päähän hoitoon.

Rakenneulta minulla olisi vasta lokakuussa mutta ei jaksa sinne asti odottaa niin yksityiselle menen ottamaan selvää sukupuolesta parin viikon päästä :happy:
 
Mä olen vajaa vuosi sitten valmistunut koulusta, joten hiukan huolettaa työuran kannalta tää lapsen tulo tähän saumaan. Äitiyslomalle jään alan työstä, mut mulla ei oo työpaikkaa, johon palata sitten aikanaan. Toisaalta tässä taloustilanteessa niitä töitä ei oo muutenkaan helppo löytää ja vauvakuume oli niin raastava, ettei muuta vaihtoehtoa ollut. :wink Jos ei äippäloman jälkeen löydy töitä, olen sitte hoitovapaalla niin kauan että jotain löytyy. En haluaisi muutenkaan alle vuoden ikäistä hoitoon laittaa. Eiköhän asiat jotenki uomiinsa löydä kun aika on.
 
Mä valmistuin kans reilu vuosi sitten yhdestä koulusta, mutta palasin toiseen, joka jäi aikoinaan kesken. Siellä pitäisi vielä muutama vuosi jaksaa vääntää. Mun kohdalla ehkä hyväkin, että tulee tauko tähän väliin. Mulle tuo lukupainotteinen opiskelu on kaikkea muuta kuin helppoa.
 
Ajattelin ilmoittautua mukaan tähän keskusteluun, koska olen myös
Turun seudulla asuva esikoista odottava. Ikää minulla on tosin enemmän kuin teillä muilla.

Olen 40-vuotias ja laskettuaikani on 15.1.2016. Ehkä törmään joihinkin
Teistä synnytyssairaalassa, jos siis kaikki menee hyvin.
 
Tervetuloa mukaan maria! Ikähän on vaan numeroita, ja kymmenen vuotta sinne, tänne. :wink

Eka neuvolakäynti takana. :) Aika paljon tuli sellaista juttua, josta olinkin jo ehtinyt ottaa selvää omin päin, mut tuntui mukavalta tavata oma neuvolatäti ja jotenkin tää raskaus alkaa vähitellen konkretisoitua itsellekin. :rolleyes: Ekaa ultra-aikaa saa kuulemma heti ensi viikolla alkaa soitella ja viikon päästä sitten labroille. Eka lääkärineuvola mulla on lokakuun alussa. Viimeisillään oleva turkulainen kaveri ihmetteli, miten näin aikasessa vaiheessa jo on lääkärineuvola, mut taitaa kuntakohtaisia eroja olla aika paljon näissä jutuissa (mä asun siis Kaarinan puolella). Kaarina tarjoaa mm. perhevalmennusta vielä synnytyksen jälkeenkin viisi kertaa, mikä kuulostaa paljolta mun korvaan. Mut eipä mitää, hieno juttu ja kaikki otetaan vastaan, mitä tarjotaan. :grin

Mulla on olot ollu nyt niiiin hyvät verrattuna pariin viime viikkoon, että heti alkaa murehtia, onko kaikki kunnossa. Neuvolantäti kyl lohdutti, että ihan normaalia on oireiden aaltoilu, pahoinvointi voi vielä palata. Pissalla joudun ravaamaan nykyisin etenkin iltaa kohden jatkuvasti, ja yöllä herään ainakin kerran vessaan... :shifty:


Psst! Tiedän, että on kiellettyä edes mainita sen sosiaalisen median sovelluksen nimeä, mut onko joku tietoinen salaisesta ryhmästä...? Olis kiva päästä semmoiseen mukaan... :smiley-angelic006
 
Minulla oli lääkäri-neuvola viikolla 14. Tämä siis perusturvakunta-yhtymä
Akselissa. Menin sinne vähän etuajassa, kun oli kesälomareissu tiedossa. Neuvolasta sanottiin, ettei sillä ajankohdalla ole niin väliä. Seuraava lääkäri onkin minulla sitten tyksissä 4 viikkoa ennen laskettua aikaa, kun minulla on raskausdiabetes. Tunninnarvo oli raja-arvot ja sain diagnoosin. Ruokavalio hoidolla mennään ja kerran kuussa 3-4 päivää mitataan veren sokereita.
 
Kirveli, mullakin on eka nla-aika Kaarinassa ensi viikolla, joten oli tosi kiva kuulla neuvolakuulumisia täältäpäin kun edellisen raskauden aikaan asuin Turussa vielä. Ar-ultra oli ulkoistettu yksityiselle mutta onko nuo loput ultrat tyksissä? Ainakin arvelin niin niiden lehtisten mukaan jotka postissa sain. Millä viikoilla se lääkärineuvola oli?
 
Kirveli etsi oman la kuukauden nimellä tai jotain sinne päin :) Ainakin itse löysin niin.

Viikon päästä saan tietää tuleeko tyttö vai poika :wideyed::happy:
 
Juu löyty reitti toisen palstan kautta :wink

Mulla on se eka lääkärineuvola viikolla 13. Tänään sain varattua nt-ultran, se osuu viikoille 12+4.
 
Heips :) Täällä kans yks Turkulainen ja toista lasta odotan. Esikoisen sain tän vuoden huhtikuussa :) Ja nyt sitten kuun alussa tuli plussattua ja vuorokaus ku vaihuu kohta ni viikkoja pitäis olla 5+2.. Eli alussa mennään ja LA toukokuussa :)
 
Pari vkoa sitten oli eka ultra ja siellä sillon kaikki hyvin :) Seuraava onkin sitten vajaan parin kk päästä!

Nyt alkaa pikkuhiljaa elämä helpottaa ja ensimmäinen viikko lähes 6 vkon jälkeen töissä on huomisen jälkeen pulkassa :)

Tilasin tuollaisen kotidopplerin ja olen parina päivänä yrittänyt saada pikkuisen ääniä kuulumaan mutta huonolla menestyksellä, vaan omat sydänääneni sieltä toistaiseksi olen saanut :D
 
Moi kaikki! Missä ootte käyny varhairultrassa? Mikä hinta?
Mä oon varannut ajan medisonariin ja Nyt luin et maksaa lähemmäs 200€ :O
 
Mä en ite oo käynyt missään varhaisultrassa, mutta oon kuullu et kaarinassa olis kaikista halvin! :wink
mulla nt-ultra ens vko perjantaina ja jännittää ihan törkeesti ku en oo vielä nähnyt että onko kyydissä edes ketään! :eek: oireita kyllä löytyy vaikka muille jakaa :'D
 
Varsinais-Suomen lääkäripalvelussa Kaarinassa varhaisultra oli vaan 100€ :) Erittäin pätevä vanhempi mieslääkäri, jolta sai asiantuntevaa palvelua ja kotiin muistoksi dvdn ja kuvia pikkuisesta :)
 
Mä meinaan mennä kunnan varhaisultraan. Ensin ajattelin etten mee ollenkaa ja ootan vaan nt-ultraa mut emmä pysty... Pakko soittaa huomenna lääkärii et laittavat mut Esikoisestakin kävin kunnalla :)
 
Kokeile Puna-apila aika alhaalta masusta kuunnella. Joskus siinä kestää että löytyy oikea paikka että tarvii kärsivällisyyttä ja geeliä riittävästi mutta kyllä se sieltä löytyy :)
 
Mun käsittääkseni sinne kunnalliselle ei kysymällä vaan pääse et tarvii olla verenvuotoa tai todella kovia kipuja (näin on mulle sanottu) o_O
 
Nanaa_ esikoisesta ainakin pääsin kunnalle varhaisultraan lääkärin kautta :) Ni sillä ajattelin nyttenkin yrittää :)
 
Takaisin
Top