Tunteet pinnassa raskauden aikana?

Affinia

Satasella mukana keskusteluissa
Tervehdys!

Onko muilla palstalaisilla ollut havaittavissa "tunteellisuutta" odotusaikana?

En ole normaalisti herkästi itkevää tyyppiä, mutta nykyään (RV 21+4) tulee kyyneleet silmiin herkästi erityisesti kaikessa synnytys- / vauva-aiheisissa asioissa.

Tänään luin naistenlehdestä juttua kaksosista, joista toinen kuoli 10 päivän ikäisenä ja tuli vaan iso itku ajatellessa asiaa ja vanhempien surua. Sama juttu, kun katsoo Kakkosen Sydänääniä -dokumenttia perjantai-iltaisin klo 20 (suosittelen!). Kun siinä näytetään synnytyksiä ja synnyttäjien kipuja, reagoin jotenki tosi voimakkaasti koko kropalla...

Muuten oon ollu aika lailla samanlainen "tyyni" kuin ennenkin, mutta kaikki vauva-aiheinen on tosi tunteikasta (ihan hyvällä tavalla siis, mutta jotenkin vaan tulee kyyneleet silmiin).

Olisi mukava kuulla, onko muilla samanlaista herkistymistä?
 
Täälläkin on kyllä tunteet pinnassa, mutta eri tavalla kuin Affinialla. Olen normaalistikin erittäin herkkä, niin itkemään kuin räjähtämäänkin, mutta onneksi myös leppymään. ;)
Tunteiden ailahtelut ovat kuitenkin huomattavasti voimistuneet tässä raskauden mittaan, erityisesti tuonne itkun puolelle. On tullut koettua se, että radiossa jokin kappale on vain yhtäkkiä niin ihana/herkkä/surullinen että alkaa itkettämään. Tuttua myös se, että pienestäkin säikähdyksestä turskahtaa kyyneleet silmiin. Olen myös alkanut hieman vältellä uutisia, koska ne tuntuvat aivan erilailla pahalta nykyään. Ennen luin esim. Iltalehden nettisivut useaan kertaan päivässä. Nykyään käyn vilkaisemassa lähinnä kevyet viihdeuutiset. En vain kestä tässä tilassa lukea onnettomuuksista ja mellakoista tai luonnonmullistuksista jotka ovat vaatineet ihmisuhreja jne jne.
Vauva-aiheet eivät sen sijaan ole juurikaan tuntuneet herkemmiltä kuin ennenkään. Noh, ehkä hieman (lähinnä juuri tuota Sydänäänet-ohjelmaa katsoessa, viimeksi siinä kun Wellun vaimoke uskaltautui ensimmäistä kertaa kylvettämään heidän poikaa saunassa - niisk!) mutta tämä ei ole ollenkaan niin radikaalia kuin muissa asioissa huomaamani herkistyminen.
 
Heippa!

Minullakin herkkyys liittyy juuri vauva-aiheisiin ohjelmiin ja kuviin. Juuri viime viikolla totesin miehellekin, että jännä juttu, kun alkaa nykyään aina itkettämään, kun näkee tai lukee jotain vastasyntyneisiin liittyvää. Ja tietenkin olen myös seuraillut Sydänääniä-sarjaa. Tämä taitaa olla juuri sitä äidiksi kypsymistä. :)

Mansikkainen
 
Esikoista odottaessa odotin raskausaikana suurta tunnemyrskyä, koska normaalistikin olen suurilla tunteilla tunteva ihminen, mutta mitään ei tullut. Tässä raskaudessa itkuherkkyys on ollut jonkinmoinen. Itkettää ihan oudot asiat.emoticon
 
Takaisin
Top