tummanruskea tuhruvuoto, silti raskaana?

Hemuli81

Jostain jotain jo tietävä
Vauvahaaveet on kovat edellisen keskenmenneen jäljiltä ja omaa kroppaa kuulostelee liiankin tarkasti. Toivon ehdin heittää jo tärpistä tässä kierrossa, mutta nyt kyllä ihmetyttää nää oireet, että mitäs jos sittenkin... Kierto on ollut suht tasainen, kunnon vuoto alkaa kp30-31 ja sitä ennen on joskus pari päivää tummanruskeaa tuhrua. NYT alkoi menkkamaiset lievät vatsakivut kp29 (ja luulotautisesti ties mitä raskausoireita!) ja kp30-32 oli todella niukkaa tummanruskeaa vuotoa. kp 33 ei vuotoa ja tänään kp34 taas hieman. Alavatsakivut on jatkuneet lievinä (yleensä menkkojen alkaessa kovat kivut, ilman särkylääkkeitä ei pärjää), mutta rinnat ei oo yhtään arat (keskenmenneessä rintojen arkuus ja vatsakrampit ensioire ja positiivinen testi kp30). Nyt testit on ollu negaa kp 32,33 ja 34, mutta kuukautisia ei vaan kuulu. Onko kellään kokemusta moisesta vuodosta, vaikka onkin ollut raskaana? Voiko hormonitaso poiketa samalla henkilöllä eri raskauksissa niin ettei nyt vaan ole tarpeeksi korkealla tasot vielä, vaikka viimeksi näytti plussaa aikaisin? Myös toi rintojen arkuuden puuttuminen saa pessimistiseksi. Outoa tää kyllä on kun koskaan ei oo menkat olleet myöhässä! Keskenmenon jälkeen ehti tulla kahdet normi kuukautiset ihan ajallaan... Hätäinenhän mä oon kun ei nuo menkat oo vasta kun muutaman päivän myöhässä ja testejä tuhlailen harva se päivä, mutta riipii niin tää epätietoisuus!!!
 
Mulla vähän sama juttu, tosin menkat todella epäsäännölliset ja kierto ennen raskautta ollut 28-35.
Keskenmenon jälkeen on ollut yhdet luomut, kierto vain 25. Nyt pariin otteeseen ollut tuollaista tummanpuhuvaa tippavuotoa ollut. Ekan kerran viikonloppuna ja nyt tänään.
KP25 piti malttamattoman myös testata negaahan se näytti.

Oletko havainnut hajuaistin terävöitymistä? Itse koen haistavani tarkemmin asioita.

Ei tässä varmaan muu auta, kuin odotella.. testata ja odotella lisää.
Toivotaan, ettei kuukautiset ala ja että vahva plussa pärähtäisi ennen vuoden vaihtumista sitä kaipaaville!
 
Oletetun oviksen jälkeen oon tuntenut jos jonkinlaisia "oireita" (paineentunne ja nippailut alavatsassa, närästystä, heikotusta, herkentynyttä hajuaistia, väsymystä, ällöttävää oloa), mutta ne kummasti lieveni kun tuo tuhruvuoto alkoi, joten epäilen että keksin ne ihan itse! Alavatsan nippailu on kyllä jatkunu koko ajan lievänä ja rinnat on ehkä aavistuksen turvoksissa (ei kuitenkaan arat). Lisäksi tän aamusessa Pregcheckin testissä olin havaitsevinani TODELLA haalean haamuviivan, mut en oo varma tuliko se ihan testiajan puitteissa vai vasta vähän myöhemmin(selvät negat edellisinä päivinä First Signal ja Pregcheck).
No huomenna varmaan testaillaan taas (nyt Clearbluen +-testi)kun ei vaan pysty odottamaan useampaa päivää ;-)

On ollut todella tuskaista päivien ja viikkojen laskeskelua syyskuisesta keskenmenosta (vko10+2) asti. Miten päivät voikin kulua niin hitaasti?!
 
Mulla kanssa oireita aasta alkaen ja välillä ei mitään.. ja enemmänkin tunne menkkojen alkamisesta. Ainakin tänään olen kiukutellut ja ärjynyt idiootin lailla kullalle ja koirallekin.

Mulla kans keskenmeno lokakuun alussa 9 + 2 viikkoinen havaittiin sykkeettömänä ekassa lääkärineuvolassa.

Mieli menee vuoristoradan tavoin ja todellakin kiusaus pissata jokaikiseen testitikkuun on suuri!! :D
 
Tiedän et tää on ihan typerää, mut ei vaan voinu odottaa aamuun asti kun testejä kerran on kaapissa! Nyt illalla pari tuntia rakossa olleesta pissasta Clearblue +-testillä 2 min testiajan aikana selkeä poikkiviiva ja haaleaa haaleampi sininen pystyviiva (juuri ja juuri erottaa tietyssä valossa, mutta mieskin sen näki). Mitä mitä mitä??? Saman päivän aikana kahdella erimerkkisellä testillä siis haamut ja ruskea tuhruvuoto jatkuu edelleen vähäisenä (vain pyyhkiessä paperiin). kp siis 34/30-31 ja vatsakivut pahenemaan päin. Lieneekö kemiallinen raskaus, aikainen km vai oman mielikuvituksen tulosta...

No aamulla testaillaan taas, kun kerta iltatestikin antoi haamun!
 
Testaa clearbluen digitaalisella niin saat varmuuden. Keskenmenon itsekin kokeneena voin sanoa, että menkat voi olla pitkäänkin vähän mitä sattuu ja tuhruvuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa. Että sun tilanne voi olla mitä vaan, mahdollisesti kyllä alkuraskaus ja se onko kaikki sitten hyvin vai ei, kaikki mahdollista. Just löysin vanhat odotusajan korttini, nyt kolmas raskaus menossa vkolla 18, niin ekasta lapsesta olin tuhruttanut aika alussa puolitoista viikkoa ruskeaa ja terve tyttö tuli. Pojasta tuli verinen tippa alkuraskaudessa mutta silloin mulla oli polyyppi kohdunsuulla ja se saattoi vuotaa. Tässä kolmannessa onnistuneessa raskaudessa alussa silloin tällöin vuoti tipan tai kaks vaaleanpunaista ja oli kyllä kramppimaista vatsakipua alussa joten en edes uskonut raskauteen ennenku menkat oli myöhässä. Mutta tässä ollaan taas :)

Toivon siis parasta ja suositan digitestiä, koska sillä saa varmuuden noilla päivillä 100% varmasti, ei tartte arvailla viivojen vahvuuksia.
 
Sarjatestailu jatkuu... Oisin kyllä jo eilen ostanut ton digitestin mutta olivat just apteekista loppu molemmat (tav. ja viikkonäytöllinen). Tämän päivän testailut taas vaihteeksi negaa: aamulla clearblue (nega se taisi olla vaikka mielikuvitushaamun siinä näinkin) ja illalla RFSU:n testi selkeä nega. Ja vuoto muuttunut vaaleanruskeaksi mitättömäksi tuhruksi ja lievät krampit senkun jatkuu. Tänään siis vieläkin sekaisemmat fiilikset... Mitenköhän kauan tässä joutuu odottelemaan, että asia varmistuisi puoleen tai toiseen?! Ja missäköhän vaiheessa pääsee terkkariin labrakokeisiin jos ei menkkoja vaan kuulu ja testit antaa ristiriitaisia tuloksia? 
 
Moikka!
Oli pakko laittaa viestiä Phoebster, kun kyselit, koska voit mennä labraan. Mulla oli edellisessä kierrossa niin kamalan paha olla sen epätietoisuuden kanssa, että menin omalle terveysasemalle ja ilmotin, että tahon verikokeisiin. Raskaustesti verikokeesta on semmonen, johon et tarvitse lääkärin lähetettä, eli pääset sinne hoitajan "lähetteellä". Ei muuta kun sinne vain ja saman päivän aikana saa vielä vastauksenkin :)
 
Kiitos vastauksesta Kviini! Ajattelin soittaa neuvolaan ja pyytää lähetettä labraan. Toivottavasti ehdin vielä tänään sinne labraan ennenkuin menee kiinni, muuten venyy tiistaille... Nyt siis kp 36/30-31 ja aamuisessa rfsu:n testissa 5 min vaikutusajan kuluessa ei viivaa mutta n. 10 min kuluttua tosi himmeä haamu...
 
Neuvolan terkkarilta sain puhelinsoitolla sen lähetteen labraan ja kävin samantien antamassa verinäytteen. Huomenna voin sitten soitella terkkarille tuloksia. Kannattaa siis soittaa neuvolaan jos kotitestit arveluttaa! Kiva että saan jo huomenna jotain osviittaa missä mennään. Tietty jos arvot  on kovin alhaiset ei oo todellakaan takeita raskauden jatkumisesta, mutta on se ainakin varmempaa kun noiden kotitestien tulkinta... Ja jos ihan nollilla on niin voi ainakin elää taas ihan "normaalia" elämää.
 
Ei tullut lopullista helpotusta mun epätietoisuuteen tuolla verikokeellakaan. HcG-arvo kyllä TODELLA matalalla mutta nyt seurataan sitten mihin suuntaan se kehittyy, eli uudestaan labraan tiistaina. No sainpahan edes mielenrauhan siitä, etten ainakaan kuvitellut testeihin niitä haamuviivoja ;-)

Taidan kyllä jo luopua toivosta tältä erää...
 
Mitenköhän teillä kävi?
Itsellä varotusvärit muuttui kun muuttuikin menkoiksi.. ehdin tosin testaamaan pari kertaa.

Nyt nimittäin huomaan ovislimojen tulleen, joskin sen seassa on kirkkaan punaista seassa.. mene ja tiedä.. Ei tässä muuta kuin odotellaan, kuten viimekin kierrossa... :P
 
Enpä näköjään muistanut tänne vastailla... Juu ei sitten tarvinnut mennä uudestaan labraan kun menkat alkoi vihdoin noin viikon myöhässä.
Jotenkin helpottaa kuitenkin tietää että hormonia OLI veressä, eli en niitä oireita ja haamuviivoja kuvitellut itse. En tiedä lasketaanko toi nyt sitten ns. kemialliseksi raskaudeksi vai varhaiseksi keskenmenoksi, no eipä sillä niin väliä kun lopputulos kuitenkin sama...
Nämä kuukautiset olikin luonnollisesti todella runsaat ja kivuliaat kun viikon verran pidempään ehti limakalvo kasvaa. Ja oviskivut oli tässä kierrossa kans ihan omaa luokkaansa, ei todellakaan tarvinnut tikutella ovista! Jännä kyllä sillä ennen tuota keskenmennyttä raskautta mitään oviskipuja ei ollut mut nyt on kyllä ollut aika selvästi havaittavissa...
Nyt pitäis taas vaan kärsivällisesti odotella parisen viikkoa ennenkun testaillaan. Ehkä tosta edellisestä kierrosta oppi sen, ettei kannata liian aikasin alkaa testailemaan vaan odottaa rauhassa että menkat on reilusti myöhässä... 
 
Minäkin jätin koko foorumin omaan rauhaan heti menkkojen saapuessa ja unohdin kokonaan omat raskaustuntemukseni ja kiinnittymisvuotomahdollisuudet.

Phoebster, toivottavasti nyt lykästää ja todella. On sinulla lykästänyt jo viimeksi ja eikö tuo varhaiseksi keskenmenoksi jo lueta. Itse vuodin melko runsaasti. Keskenmenoni jälkeinen vuoto olikin todella niukka, joten nyt olen varma, että paikat on ns. puhtaat.

Itse eritän edelleen kirkasta limaa, jonka seassa milloin minkäkin punaisen asteen sävyjä ja etova olo painaa, varsinkin iltaisin. Olen toki lääkekuurilla ja syönyt huonosti. Kierto vasta 23/32, joten yritän myös pitää pääni kylmänä enkä hömpötä mahdollisesta raskaudesta joka ystävättärelleni... :D
 
Tuosta vuodosta: mulla on kummassakin raskaudessa ollut tummanruskeaa tuhruvuotoa. Tämän tokan kanssa juurikin niin että saattoi tulla yhtenä päivänä, olla pari päivää poissa ja tulla taas vähän. Viikkoja oli silloin muistaakseni 8-9.. Neuvolassa puhuin tästä kun olin huolissani, niin sanoivat että on täysin normaalia: kohdunsuu ja toisilla emättimenkin seinämät ovat hyvin verevät ja paksut. Kohdunsuullakin on paljon pieniä verisuonia jotka saattava vuotaa ilman että mikään olisi vialla.. Täysin normaalissakin raskaudessa voi tulla kunnolla verisiäkin vuotoja vaikka sikiöllä ei olisi mitään hätää. Mulla tän tokan kanssa vuotoa tulee aina kun on esim. harrastanut seksiä :D niin kauan kun vuoto ei ole kunnolla kirkkaan veristä eikä ole kipuja, ei tarvitse huolestua
 
Sun vuodoista tulee mieleen mun tilanne. Mulla on meneillään kiertopäivä 41 ja kolme päivää takaperin luulin et menkat alko mut oli vain ihan pientä tuhrua. Oli päivän poissa ja taas ihan pientä tuhrua aina välillä, eli ei koko ajan. Mitään kipua minulla ei ole. Pientä outo nipistelyä alavatsassa (oikea puoli) aina välillä. Varsinkin kun yskin. Tänään siis kiertopäivä 41 ja tein testin ja negaa näytti. Minulla on yleensa pitkät kierrot mutta ei ole koskaan vielä menkat jäänyt tulematta. Kannattaako mun heittää pyyhe roskiin jo tän kierron suhteen vai onko mahdollista että voisin sittenkin olla raskaana vaikka testi näytti negaa? Nännit oli päivän verran arat viime viikolla ja pahoinvointia ollu vähän välein. Tänään tosin kattelin mun muuten pieniä rintoja ja olin sitä mieltä että ne on ehkä hieman kasvanu?.. Tosin voi olla että pää keksii näitä oireita ihan itse.

Toivon niin olevani raskaana nyt jo. Tämä oli meidän ensimmäinen kunnon yritys. Itelläni on koko ikäni ollut semmonen pelko että en tulisi koskaan saamaan lasta. 
 
ollaan ukon kanssa nyt 10kk yritetty ja nyt on menkat 6pv myöhässä tänään tuli jotain tuhrua kun kusella kävin oon ollu nyt varmaan 4pv alakerta märkänä kokoajan eilen tein testin ja nega oli pitääkö kohta mennä toosatohtorille et missä on vika
 
Kyselin kanssa kiinnittymisvuodosta vai onko tämä taas näitä haaveita.. elikkä mulla on siis tarkka kierto 28-29 pv aina ollut, menkat kestää mulla sen 4-6 pv. Menkat alkoi 5.11 kierto silloin 24pv vuotoa kesti 2 päivää, ekana päivänä menkkamais tyyppistä ja seuraavana päivänä ruskeaa vuotoa, joka loppui kuin seinään! tein raskaustestin jo ennen tota 5.11 ja oli nega.. ehkä oli liian aikasta vielä tehdä.. kaksi testiä tein, molempiin tuli piste positiivisen kohdalle.. mielenkiintoisia "oireita" havainnut myös.. kuten finnit/näppylät naamassa ( Ei oo ennen ollut ja jos ollut niin ihan 1-2 pikku näppyä tullu mutta nyt naama oikeen kukkii..) ravaan vessassa, tissit ovat arat ja kutisevat todella paljon! vettä koko ajan tekee mieli juoda.. ja mitä muutakin mutta nää vaan eniten laittanut ihmettelemään..
 
Takaisin
Top