Tuleva äitienpäivä *****tus

A

Aaaaargh

Vieras
Voi että ottaa pannuun!!! Ensimmäinen äitienpäivä tulossa ja tiedän että mieheni ei ole huomioinut asiaa mitenkään! Päinvastoin, juo näköjään tänään olutta enemmän kun laki sallii, ja varmasti vielä lähtee baariinkin!! Piru että ketuttaa!

Mistä noille miehille sais aivot!

Pikkuinen on hädin tuskin kahta kuukauttakaan. Ja tälläistä tämä.. noh, arki on kyllä ihan jees mutta tuo miehen ajattelemattomuus kyllä vituttaa aika paljon.

Edes synnytyksen jälkeen ei huomioinu asiaa kukkasin tai muuten.. Mun mielestä pitäis huomioida jotenkin että olen kuitenkin pitänyt hyvää huolta meidän pikkuisesta jo lähes vuoden, ja ehkä hieman kärsinytkin jossain vaiheessa jostain vaivasta.

Eli jos jollain on aivoja kaupan niin laittaisin semmoiset tilaukseen!!
 
Noin! Ja päivitys tohon eiliseen:

Mies tuli kotia kolmen aikaan yöllä, ja vielä semmoisessa kunnossa et joku kävi taluttamassa sänkyyn.. melkein olis voinu jättää ihan just sinne missä olikin.

Sen verran kävi äsken hereillä et haki keittiöstä vettä mut eipä se mitään sanonut..

Taidan tehdä kansalais-alotteen jotta kielletään koko äitienpäivä

Onneks pikkuisesta sää poweria
 
Voi harmi että mies käyttäytyy noin! Kannattaa kyllä jutella asiasta. Juoko mies muuten paljon? Ikävää että pilasi päiväsi :sad001 hyvää äitienpäivää joka tapauksessa :)
 
Ei kai se äitienpäivän vika ole, että miehesi juo itsensä kaatokänniin :smiley-ashamed004 tee kansalaisalotteen sijaan kirjallinen pyyntö miehellesi, että kontrolloisi alkoholin käyttöä tai valitsisi ajankohdan paremmin? :woot:

Ja jotkut miehet ovat vain yksinkertaisesti ajattelemattomia, asioista kannattaa keskustella :) ihan yleisesti kaikista asioista, ei pelkästään äitienpäivästä..
 
Nyt on the day sitten mennyt. Jostain syystä oli jäänyt hymiöt tulematta aiempaan viestiin. Vitsillä siis meinasin sen äitienpäivän lopetuksen =)

Päivä meni persiilleen ihan loppuun asti, mielipaha oli niin kova et mua itteeni ei oikein huvittanu keskustella asioista.

Nyt kuitenkin käytiin perustavanluontoset keskustelut, miehen mielestä me ollaan hänen elämässään tärkeintä ja lupasi hillitä viinanjuontia ( ai ku on kliseistä, tässä kohtaa varmaan moni miettii et: niin varmaan!!) Mut saas nyt sit nähdä.. kärkkäästi meinaan kyl puuttua tulevaisuudessa asiaan jos näyttää et lupaustaan ei pysty pitämään.

Tuossa on syy minkä takia joistain sit tulee nalkuttavia akkoja, pakkohan se on nalkuttaa jos ei toisella aivosolut itellä kulje :)

Mies lupasi järjestää uuden äitienpäivän toisena viikonloppuna mihin kutsutaan mummo myös kun häneltä jäi nyt kanssa väliin tämä äitienpäivä kun meidän kanssa se piti viettää.

Mun mielestä ei ole väliä minä päivänä juhlinta tapahtuu, mutta tärkeintä on se ajatus! Vaikka itse ehdotuksen teinkin "uudesta" äitienpäivästä niin mukava kun mies lupasi sen korvaukseksi järjestää!

Kiitos myötäelämisestä! Innolla jään odottamaan mitä hauskaa on luvassa :)
Toivon mukaan keskustelut oli riittävän syvälliset että auttaa muutokseen!
 
Nyt on the day sitten mennyt. Jostain syystä oli jäänyt hymiöt tulematta aiempaan viestiin. Vitsillä siis meinasin sen äitienpäivän lopetuksen =)

Päivä meni persiilleen ihan loppuun asti, mielipaha oli niin kova et mua itteeni ei oikein huvittanu keskustella asioista.

Nyt kuitenkin käytiin perustavanluontoset keskustelut, miehen mielestä me ollaan hänen elämässään tärkeintä ja lupasi hillitä viinanjuontia ( ai ku on kliseistä, tässä kohtaa varmaan moni miettii et: niin varmaan!!) Mut saas nyt sit nähdä.. kärkkäästi meinaan kyl puuttua tulevaisuudessa asiaan jos näyttää et lupaustaan ei pysty pitämään.

Tuossa on syy minkä takia joistain sit tulee nalkuttavia akkoja, pakkohan se on nalkuttaa jos ei toisella aivosolut itellä kulje :)

Mies lupasi järjestää uuden äitienpäivän toisena viikonloppuna mihin kutsutaan mummo myös kun häneltä jäi nyt kanssa väliin tämä äitienpäivä kun meidän kanssa se piti viettää.

Mun mielestä ei ole väliä minä päivänä juhlinta tapahtuu, mutta tärkeintä on se ajatus! Vaikka itse ehdotuksen teinkin "uudesta" äitienpäivästä niin mukava kun mies lupasi sen korvaukseksi järjestää!

Kiitos myötäelämisestä! Innolla jään odottamaan mitä hauskaa on luvassa :)
Toivon mukaan keskustelut oli riittävän syvälliset että auttaa muutokseen!
Onko miehellä usein tapana olla hunningolla vai oliko tämä poikkeus? Nalkuttaminen ei auta, jos on kyseessä alkoholisti. Muutoshalu lähtee itsestä.
 
Toivon todella Aaargh, että miehesi pitää lupauksensa alkoholin suhteen!

Itse olen aiemmissa suhteissani välttänyt viimeiseen asti puhumasta alkoholista mitenkään, jos mies ei itse tajua juovansa liikaa, niin olen aina lähtenyt ja jättänyt sellaisen miehen, oli tilanne mikä tahansa. Jälkeen päin vaan itseä ottaa todella lujaa päähän, että olen yleensäkään edes haksahtanut sellaisen kanssa suhteeseen. En ole edes yrittänyt saada ketään exääni lopettamaan tai edes vähentämään juomista, koska se ei tule koskaan onnistumaan kuin ehkä hetkeksi.

Itse pidän nuoruuteni tapahtumien johdosta miehen (varsinkin oman) humalatilaa aina uhkaavana ja pelottavana asiana, enkä pysty luottamaan humalaiseen ihmiseen yhtään. En varmaan ikinä pääse siitä pelon ja kauhun tunteesta eroon, en tosin ole yrittänytkään. En tule enää ikinä seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, joka juo alkoholia edes "lääkkeeksi". Mieluummin olen sitten vaikka yksin, jos alkoholitonta miestä ei löydy. Nykyinen mies onneksi on täysin alkoholiton.

Olen siis itsekin aikoinaan nuoruudessa juopotellut jonkin verran, lähinnä viikonloppuisin baarireissuja, parikymppisenä juominen vain loppui ihan itsestään kun sairastuin ahdistuneisuushäiriöön, enkä ole sen jälkeen kuin maistellut joskus jotakin. En kuitenkaan ole mikään himoabsolutisti ollut koskaan, mutta nyt on viimeiset 6 vuotta mennyt niin, etten ole tippaakaan ottanut, enkä varmaan tulevaisuudessakaan ota. Ei vaan kiinnosta eikä huvita, ja olen aina autolla niin sanotusti. Ja silloin kun olen autolla, niin minulla se tarkoittaa nollatoleranssia alkoholin suhteen.

Toivon, että pystyttäisiin kuitenkin pojalle opettamaan tavalla tai toisella terve suhtautuminen alkoholiin, emmekä halua tehdä siitä hänelle mitään pahaa mörköä, kiellettyä asiaa. Vaikeaa vaan opettaa kohtuullista alkoholin käyttöä kun emme itse juo tippaakaan. Katsotaan sitä sitten kun poika alkaa olla siinä iässä, että alkoholi alkaa tulla mukaan kuvioihin.
 
Mielestäni perheellisten ei pitäisi ns. ryypätä ollenkaan, sellaisen ei luulisi enää edes kiinnostavan. Kohtuudella voi tietysti ottaa esim. lasin viiniä aterialla. Itse olen alkoholistin tytär, jonka isä joi lopulta itsensä hautaan, sitä ennen menetti perheensä. Vaikkei traumoja jäänytkään, niin en silti itse katselisi miestä, joka ei osaa olla selvinpäin, enkä varsinkaan sellaista, joka arvottaa alkoholin perheensä edelle. Lapsuus alkoholistiperheessä ei ole hyvää lapsuutta. Apua on tarjolla, jos sitä haluaa ottaa vastaan.
 
Voi kurja kun mies pilasi äitienpäiväsi Aaargh. :sad001 Hienoa että hän tajusi olla pahoillaan ja korvaa sen. Toivon todella että hän ymmärtää hillitä alkoholin käyttöään. Kenenkään ei pitäisi joutua elämään alkoholistin kanssa. :sad001
 
Takaisin
Top