Tukivyöstä apua selkäkipuun?

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko kenelläkään kokemusta tukivyön käytöstä loppuraskauden aikana? Onko siitä apua alaselän kipuiluun? Kävin tänään neuvolassa (rv 29 + 5) ja neuvolaterveydenhoitaja suositteli tukivyötä. Itselläni ongelmia alaselän kanssa aiheuttaa työni.. Minulla olisi vielä neljä viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua. Itse olen melko pessimistinen tukivyön antaman avun suhteen, siksi odotankin mielenkiinnolla minkälaisia kokemuksia teillä on! :) 
 
Moikka!
Mä en osaa loppuraskaudesta sanoa, mutta ite oon käyttäny sitä jo tuolta puolivälistä saakka, ja voin sanoa että apua siitä on! Mulle sanoivat neuvolassa, että ku selkä vähänki oireilee niin sillon pitäs alkaa jo käyttää tuota tukivyötä että siitä on minkäänlaista apua. Eli patistivat ostamaan sen heti ekasta vihlaisusta. En tiedä onko tästä sinulle apua, mutta mun kokemus tukivyöstä todella positiivinen! Ite oon siis seisomatyössä ja anitan tukivyö ollu käytössä :)
 
Mulla oli myös käytössä tukivyö loppuraskaudessa, mutta siitä ei kyllä ollut mitään apua selkäkipuihin. En tiedä olisiko pitänyt olla pienemmän kokoinen vyö, mulla oli S ja vasta myöhemmin jostain bongasin, että niitä onkin myös kokoa XS. Kaverilta lainasin vyöni ja kaveri sanoi, että hänelle oli myyjä sanonut kaupassa, että vyö on pienintä kokoa. Ainoa hyöty vyöstä oli se, että viimeisillä viikoilla tuki mahaa aika hyvin, kun muuten tuntui kävellessä, että maha on niin iso, että repää kohta liitoksistaan ja putoaa maahan ;)
 
hann: Hyvä homma, että tukivyöstä on ollut sinulle apua. :) Minäkin ostin Anitan tukivyön juuri tänään - testailu alkakoon - tosiaan rv 30 menossa, kuten tickerkin osoittaa. Saapi nähdä onko siitä minulle apua. Todennäköisesti minunkin olisi kannattanut aloittaa vyön käyttäminen aikaisemmin. Margeliini: En minäkään mitään ihmeparannusta selälleni odota, jos nyt vähän edes helpottaisi. Tai sitten edes tosiaan antaisi sitä turvallisuuden tunneta, ettei maha putoa matkasta! ;)
 
Takaisin
Top