Tuet, lomat ja muut etuudet

Mä odottelen edelleen ylipäätään mitään tukipäätöksiä o_O No onhan virallisen äitiysloman alkuun vielä ruhtinaalliset 2vko, että viivytelkööt ihan rauhassa siellä Kelassa!
 
Joo, mähän ehdin jo aloittaa lomat ennen kuin päätös oli plakkarissa, et sulla on vielä hyvin aikaa :)
 
Ai ei se näköjään sitten ole niin justiinsa. Jännään vaan just sitä päätöstä siitä, että suostuvatko kattomaan viimeiseltä puolelta vuodelta vai meneekö 2012 vuoden verotuksen mukaan toi äitiyspäiväraha. No sen näkee sitten :)
 
Mulle tuli Kelan päätökset tosi nopeesti ku viimein sain ne hakemukset tehtyä. Sain hysteerisen naurukohtauksen ku avasin Kelalta tulleen päätöskirjeen. Mies siinä ihmettelemään, että mitä oikeen nauran. Oli vaan niin huvittavaa ku tosiaan vertas tätä nykyistä, huimaa kotihoidontuen määrää siihen tuloon, mitä alan saamaan ku jään äippälomalle. Oikeesti rahaa tulee ovista ja ikkunoista moninkertasesti aikasempaan verrattuna. Mitä mä sillä kaikella teenkään. Niin ja huvittavaa oli myös päätöksessä kommentti, että tulot on laskettu edellisen kauden mukaan ja jos haluan ni voitas mennä myös vuoden 2012 verotuksen mukaan ku työtuloja oli just jotku lomarahat. Notta voi tähän asiaan hakea muutosta jos tahtoo, varmaan :grin
 
Olen alkanut jälkeenpäin vähän katumaan, että otin äitiyspakkauksen. Kävin pari päivää sitten kiertelemässä kirpputorilla ja mukaan tarttui pussillinen hyväkuntoisia vauvanvaatteita, jotka tuli maksamaan n. 20€. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin nuo äitiyspakkauksen vaatteet on aika rumia, lukuunottamatta paria bodya. :grin Joo joo, "siinä on muuta hyödyllistä.", mutta kun nekin saisi ostettua noin muutamalla kympillä. Sain muuten siis tämän vuoden pakkauksen.

Tukipäätökset tuli yllättävän nopeasti. Jätin hakemukset netissä muistaakseni 6.3 ja sain päätökset seuraavalla viikolla. Kaveri sanoi, että niitä saa odottaa ainakin muutaman viikon. :eek: Oli positiivinen yllätys, siis tuli ihan yllätyksenä, että saan 56 päivän ajalta korotettua äitiyspäivärahaa! Voin siis ihan huoletta ostaa vauvalle vaatteita, tarvikkeita ja leluja. :p
 
Mä taas tosiaan jätin hakemukset 20.1. ja sain päätöksen vanhempainrahasta tällä viikolla... No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Oon varsin tyytyväinen tuen tasoon. Yrittäjänä oon tottunut villisti heitteleviin tuloihin joten nyt on ihmeellistä tietää koko loppuvuoden kuukausitulot.
 
Olisiko tällä palstalla kiinnostuneita vaihtamaan uuden täysin penkomattoman vuoden 2014 äitiyspakkauksen viime vuoden pakkaukseen, mikäli sellainen on vielä jollekin postitettu?
 
Oletkos neiti joulukuu kysellyt facen äitiyspakkauskirppiksellä? Ainakin heti uuden pakkauksen julkaisun jälkeen siellä olisi moni vanhan saanut halunnut vaihtaa uudempaan pakkaukseen.
 
Nostellaas vanhaa ketjua. Tuleeko tuonne kelan asiontipalveluun joku merkintä ku ovat saaneet lääkärintodistuksen jälkitarkastuksesta? Mulla meni sen lähetys vähän viimetippaan ja siellä ei näy vielä mitään kuittausta tuosta.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mää itseasiassa skannasin sen ja laitoin viestinä ja täs ny kelaan et pitäskö pelaa varman päälle ja kiikuttaa se kelaan. (Ah, melkein runollista)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä otin kännyllä valokuvan todistuksesta ja laitoin sen netissä. Tuntu kelpaavan! :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla terkkari lupas lähettää sen. Tosin Kelan sivuja en oo sen koommin katsonut. Mikä ois seuraava etappi mitä tarvii Kelan kanssa asioida? Hoitovapaalle jääminen?
 
Mä toimin samoin ku Rimpsukka, eikä oo ainakaan kuulunut nurinaa. Kaiken kaikkiaan oon kyl ollut tosi positiivisesti yllättynyt Kelan kanssa asioinnin helppoudesta. Netin kautta pystyy tosi iisisti toimimaan ja puh palvelusta oon saanut aina hyvää palvelua. Ja rahaakin tipahtelee tilille tasaisin väliajoin :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olen tänään miettinyt töihin palaamista. Lisättäköön vielä etten missään nimessä sinne haluaisi palata ainakaan vuoteen. Jostain syystä ajatus on vain alkanut ahdistamaan suuresti. Onko muut miettineet jo töihin paluuta? Jotenkin aika menee niin nopeasti, että kai näitäkin asioita pitää pohdiskella.
 
Juu, mielessä pyörii - etenkin näin 5.30 kun uni ei enää tule yösyötön jälkeen. Maaliskuu alussa pitäis palata. Toivon kyllä voivani jäädä kotiin ainakin kesäksi, paluu olis sit joskus elo-syyskuussa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oon miettiny et ens syksynä alottais. Ellei yllättäviä muutoksia tule :wink
 
Kenelläkään tietoa kuntalisästä, jota saa sitten kotihoidontuen lisäksi joissain kunnissa? Meillä pitäisi hakea sitä aina vähintään 4kk ajaksi, mietin että täytyykö se sitten 4kk välein uusia hakemus jos ei ole varma palaisiko sitä töihin jo enemmin, vai hakeako suoraan siihen asti kun sitä saa ja katkaista vaan tulo jos palaakin aikasemmin töihin?
 
Takaisin
Top