Tuet, lomat ja muut etuudet

mimmma: taitaa riippua työehtosopimuksesta. Mulla on sama tilanne, että 3 kk työnantaja maksaa palkkaa ja työpaikka saa kelalta tukea sen aikaa.
 
Okei eli se ei ollu vitsi! Öö. Miten se skt menee tuleeko rahat kelan kautta sillon loppukuusta vai mun omana palkkapäivänä meidän palkanlaskijan kautta? Ku en mistää lapusta oo huomannu, että näin olisi.

Kuulin tästä pomolta tosiaan pari päivää sitten ?
 
Multa on 2 kertaa peritty Kelan mokan takia rahaa ja ikinä ei ole mennyt valitus läpi!
Maksoin myös v.2011 400 euroa kaupungille takas kuntalisää, koska virkailijan mukaan "voit katkaista rahan, olet ollut tarpeeksi kauan rahalla ettei perintää tule" ja niin vaan tuli kirje kotiin missä kerrottiin että maksa takas, 2 viikkoa pidempään jos olisin ollut rahalla ei olis tarvinnut maksaa takas.
Ei auttanut valitus, pistettiin mun syyksi! :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Näiden kämmien jälkeen olen ollut pirun tarkka, en jätä mitään viime tippaan, koska silloin on myös helpompaa huomata omat virheet esim. hakemuksen liitevirheet yms ja myös muutaman kerran olen tajunnut että Kela meinaa munia ja olen saanut tilanteen pelastettua, koska aikaa on ollut..



Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
mimmma, työnantaja maksaa normaalisti palkan ja kela alkaa maksamaan siitä eteenpäin. En muista mitä mun papereissa luki...
 
Mullakin työnantaja maksaa palkkaa kesäkuun loppuun. Kela maksaa sinä aikana päivärahojen verran hyvitystä työnantajalle ja ne näkyy omissa päivärahalaskemissa myös.
 
Voi herranjestas. Joudunko mä ny alkaa vielä vaivaa päätäni tällä :-D niissähän kysyttiin saanko palkkaa jltn ajalta kai? Vastasin en. Koska en tiennyt saavani. Mun pomo on tuskin ottanu tästä mitään selvää niin luulin, että Kelasta ois sinne otettu yhteyttä. Kai sinne pitää taas soittaa ...

Se veroprosentti juttukin on vähän auki, kun en tiiä tuleeko mulle kesälomat rahana. Niin vetääkö suosiolla sillä 22%
 
Lomarahat kilahtaa tilille ihan kuin ennenkin, nehän on jo kertynyt siinä missä lomatkin (eiks vaa?). Mä teen niin että lasken yhteen palkkani ja tukimäärät (ne kun tuolta kelan sivulta näkee maksupäivineen) ja heitän pikkuisen yläkanttiin ettei tule mätkyjä ja lasketan uuden verokortin niillä.
 
Kertokaa viisaammat ku isä saa olla sen 3 viikkoa yhtä aikaa äipän kanssa isyyslomalla niin tarviiko kelalta hakea jotai tukea tuolle ajalle vai miten se menee? ku kaikissa kelan jutuista mistä oon lukenu et pitää hakea 2 kk ennen isyysrahaa mut täähän on eri juttu... Ei tajuu....
 
Työnajantajalle kuuluu miehen ilmoittaa 2kk ennen vapaanpitoa (tietysti siis ennen la:ta niin osaa varautua töissä)
Kelan sivuilla lukee noin siitä itse isyysrahan hakemisesta:
"Hae isyysrahaa lapsen syntymän tai isyysvapaan aloittamisen jälkeen. Hakemus voidaan ratkaista vasta, kun Kela tietää lapsen syntymän ajankohdan. Kela saa tiedon lapsen syntymästä maistraatista. Hae isyysrahaa viimeistään 2 kuukauden kuluessa vanhempainpäivärahakauden päättymisestä."

Eli siis kun mies alottaa isyysvapaan (siis sen 18 pv, minkä saa olla äidin kanssa samaan aikaan) ni voi sit hakea sitä rahaakin Kelasta. :)
 
Onko tää nyt sit iha eri juttu? Pomon ei tarvinnu lähettää sitä y17 lomaketta vaan pomo maksaa mulle päivärahan ja palkan erotuksen!? Mun piti vaan pomolle toimittaa se kelan päätös.

Työehtosopimuksen mukaan menee palkan maksu..
 
Liisaa ei se oikein se oma tarkkuus ja huolehtiminen hirveesti oo auttanu, ellei osaa laskee ite niitä ihme kelan kiemuroita. Niinku oman tapaukseni kerroin jossain kohtaa ketjua. :sad001
 
Jep, tiedän kyllä - sen verran monesti Kela sekä kaupunki tehnyt oman mokansa, niinkuin kerroin maksaneeni koko kuntalisän takas kaupungille virkailijan moan takia!
Mutta tarkoitinkin että musta on tullut ylihuolehtiva noiden paperien suhteen just sen takia, että tuli moka kummalta puolelta tahansa, jos liitteet yms laskennat tekee ajoissa ja vaikka kahteen kertaa itse, jos vaan pystyy, niin voi moan korjata nopeammin - eikä vasta sitten kun tulee ne päätökset "liitteet puuttuu", "päätös hylätty" tai sit saa liian vähän rahaa tai jotain peritään.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top