Toukolahjat

aurinkoista aamua

joo itse kans olen kuullut positiivist tuost zumbasta. olis varmasti ihan tehokasta kun tuntuu että ei juurikaan enää liiku ja kunto on heikkoa.[:o]  mutta jospa se tästä kun joutuu nyt lähtee taas kauppoihin kävellen, auto ollut lainassa viikon tutulta..

miten teillä jaksaako pienet keskittyä esim. jos telkkarist menee lasten ohjelmia niin niihin? meillä ainakin tykkää kattoo sitterist telkkariin.jos on muuten tyytyväinen ja niin. ainakin tällä hetkellä aivan tyytyväisenä katteloo [:D]

tosiaankaan ei vielä olla myöskään menty mihinkää äiti-laps ryhmiin. en ole ihan varma oikein et missä niitä on ja niin pois päin. pitäisi toki vaan ottaa selvää. eihän se sen vaikeampaa ole.

Samille on nyt ilmestyny jtn pientä punasta näppyä leuan alle ja muutama näppy oikealle poskelle..mitähä sekin on..?[&:]  mietin et oliskohan ihottumaa,vai joko jtn allergiaa .. pitää nyt kattoo häviääkö jos rasvaisi sitä ja jos ei häviä niin soittaa sitten neuvolaa.tosin sekin aika olis vasta noin viikon päästä..

mutta taidan ottaa itse aamupalaa kun sami kerran tossa tyytyväisenä naureskelee ja juttelee telkkarille [:)]

hyvää viikon loppua kaikille!
 
Sateisen harmaata lauantaita kaikille,

Meillä on arki jollain tapaa löytänyt uomansa, samoja juttuja tehdään päivittäin ja aikalailla samoihin aikohin. Hyvä niin, ei tule suuria mullistuksia pikkumiehen elämään liian aikaisin. Ruoka on maittanut ja maitoa on edelleen piisannut. Velli on kyllä varmaan korvannut osan maidosta, mutta kyllä meillä yhtä usein tissiä syödään mitä ennenkin.

Telkkarista...meillä kyllä kattelee mm. VauvaTV:tä Subilta ja Nalle Puhia jne..piirrettyjä lähinnä ollaan yhdessä katteltu ja isän kanssa Formulaa ja rallia. Sylissä on ja ajavat yhdessä pikiksiä hyppien ja kaarrellen... Siitä tykkää kovasti. Viihtyy usein vartin verran katellen.

Miten teillä lähteekö teiltä hiuksia miten paljon? Minulla lähtee tukkuja, kun harjaa märkiä hiuksia ja suihkussakin aikalailla. Aloin syömään Ladyvita Plus tabletteja terkkarin suosituksesta, jotta vähän vähenisi tuo lähtö, saa nähdä auttaako [8|]

Täällä meillä on avoin päiväkoti, jossa voisi käydä ma, ke ja pe 9-12, mutta ei olla vielä käyty kattomassa. Pitänee käydä joku kerta. Siellä voi kuulema keittää kahvit ja syödä eväitä ja on hienot tilat leikkiä. Muskari on joka toinen viikko ja siellä jatketaan.

Viikonloppuja kaikille [:)]
 
Iltoja,
kylläpäs nämä päivät hurahtaa nopeasti... täällä vaan levottomat yöt jatkuu ja illatkin alkaa olla neidin juttelu aikaa. Vaikka toinen on ihan uninen, niin sit kun on ilta syönnillä ja pitäis nukkuu, virkistyy ja alkaa kauhee selitys/örinä/jokellus ja kaikki tää tapahtuu tissi suussa...[:D] Liekkö muilla vastaavia kokemuksia?
 No onneks mummi oli viime viikonloppuna hoitamassa Niaa, pääsin vähän irtautumaan ja tanssimaan[;)]
 Hampaita ei oo vieläkään ja kuolan määrä vaan kasvaa ja nyrkkiä syödään. Sellainen syli-neiti on tästä tullut kun ei paljon yksin kyllä enää viihdy, koko ajan pitää olla seurustelemassa tai sylissä.
äippä72, en ole huomannut että hiuksia lähtis nyt enemmän, mutta syön kyllä vieläkin sitä multitaps-raskaus vitamiinia joten en tiedä oisko se auttanut asiaan.
anihani, Nia jaksaa katella jonkun aikaa telkkaria, no yleensä veljen kanssa cartoonnetwork:iä, ehkä sen vartin verran, mutta ei aika harvoin tulee telkkua katsottua.
Mites teillä joko vauvelit yrittää kammeta miten istumaan? meinaan kun tämä miun neiti melkein väkisin yrittää istua, on siis yrittänyt jo kuukauden päivät, ei ois selällään sit millään.

Jaa-a yrittäisköhän sitä hieman nukkua ennen sitä syöttöä taas
 
huomenta

koetan pikaisesti vastailla täällä.. meillä kans jos syliss on ni koettaa kammeta istumaa.. jonkun verran viihtyy lattialla myös itsekseen.. ja kun kääntyy viihtyy jonkun aikaa ja sitten alkaa kauhea huuto..
eilen tosiaan oli neuvola.taitaa meillä pitää sitä ykkössijaa painon suhtee [:D]  poika painaa tosiaan jo sen 8kiloo ja on pitkä 66,4..

Puklauttelee edelleen,ei mun mielest ole enää normaalia..mut pitää seurailla ja ottaa 5kk neuvolas uudelleen puheeksi. aiemmin mainitsin niist punasist läiskäst ja näpyist kasvoissa.sekää ei juurikaan ole hävinnyt,ehkä hitusen.. mutta pitää siitäkin jutella ens kerran neuvolassa,nyt vaan käskivät seurailla.. [&:]

eilen illalla kovasti potki mahalleen ollessa,vissiin kova meno olisi päällä jos liikkeelle vaan pääsisi..melkein jo näytti et koht liikkeelle pääsee.tosin kädet ei ollu jalkojen kans yhteisliikkeessä.laitoin hieman patjan alle koroketta että öisin ei käänny mahallen,kun sanoivat ettei sitä mahalten oikein suositella.. ja varmaan sen takia nukku Sami sitten niin huonosti. ja äitillä tietty silmät ristissä ja isä vetää peittoo entistä enemmän korville..[:D]

tosiaan sitä telkkua katteloo ehkä just sen 15 min kans tääl. ja nyt koettanu harjoittaa käyttämään sitä kantoreppua.. ihan se on kyll toimiva.jotenki vaan alaselkä meni kipeeks [&o]  jokohan Samppa tahtois ruveta uudellee nukkumaa. ainakin itse olisin niin valmis nukkuu että.. mutta viikon loppuja kaikille![:)]
 
Huomenta!
 
Mäkin koitan pikaisesti vastailla kun neiti nyt nukkuu..Yöt nukkuu todella hienosti,mut päivät on edelleen ongelmallisia sen takia kun ei millään malttais nukkua..[&:]Vaunuissa kyllä nukkuu ja autossa,mut jos ollaan kotona...huoh..[8|]Unet saattaa olla koko päivän aikana vaivaiset 3 x 20min...ja kitinä tietysti sit sen mukaista[:@]
 
No mutta,viihtyy telkkaria katellen sitterissä hyvin..ehkä turhankin hyvin..Ja kattelee siis mitä millonkin äiti haluaa[:D]Tosin sitteristäkin koittaa koko ajan kammeta istumaan ja kun ei siinä onnistu,alkaa huuto.Nelli ei oo oikeestaan missään vaiheessa ollu mikään sylivauva ja nytkin suostuu olemaan sylissä vaan jos saa istua.Oliko se nyt niin,että istuttaa saa vasta kun vauva itse istuu jonkin verran?Mietin vaan,että tulee pitkä puoli vuotta jos Nelli tullu äitiinsä..(ite istuin vasta 8kk:n iässä..)
 
Ja anihanille tiedoksi,että Sami ei ole yksin painolistan kärjessä..Meidän neiti paino 3kk neuvolassa 7525g,et mitä luultavimmin 4kk neuvolassa menee 8kg rikki niin että pärähtää[:D]
 
Mä en pysty noita imetysasioita kommentoimaan snoocs72,mut voisin kuviella,et kuuluu asiaan[:D]Mä oon ainaki tullu siihen tulokseen,et nää pienokaiset tekee ihan mitä sattuu,ihan millon sattuu ja aivan riippumatta siitä mitä siinä iässä kuuluis tehdä[:D]
 
Mulla ei myöskään oo tota hiustenlähtöongelmaa,liekö tuo imettämisen puutos lopettanu kokonaan kaiken ylimääräsen hormonitoiminnan.Mut kaveri joka sai kaksoset heinäkuussa,valitteli just viime viikolla,et lähtee kamalasti hiuksia..Luulisin et palautuu kyllä sit kun oma hormonituotanto palautuu normaaliks.
 
Me ei olla vielä ihmeemmin missään avoimissa tai muskareissa käyty,mut ens viikolla aattelin,et jos sitä avointa kokeiltais.Paljon käy tuttuja siellä ja koittavat kovasti houkutella mukaan.Ehkä me käydäänki tutustumassa[:)]
 
Ens viikolla kokeilen myös ekaa kertaa salin lapsiparkkia...saa nähdä miten meitin käy..[8|]Meen ite spinnigiin ja jätän Nellin lastenhoitajalle 45 min ajaksi.Jos vauva itkee yli 10min ajan,niin ilo loppuu siihen ja tulevat hakemaan tunnilta pois..Vähän kyllä jänskättää[8D]
 
Muuttuko teillä muuten vauvan kakkaaminen kiinteiden alottamisen myötä?Nelli on tähän mennessä pyöräyttäny vaipan täyteen väh.kerran päivässä,mut nyt kun on alotettu kiinteät,niin eipä oon yli kahteen päivään näkyny kun pelkkiä pissavaippoja..??Luumun kyllä alotin rinnalle jos vähän helpottais.
 
Mut nyt täytyy taas rintää!
 
Oikein ihanaa syksyistä viikonloppua[:)]
 
Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin...
 
Tänään oli 4 kk neuvola, painoa oli kertynyt 6770g ja pituutta 64,5cm... Meillä kans Vertti yrittää vääntää sylissä istuessaan itsensä istumaan. Pyörähtämiset on jäänyt kahteen kertaan, mutta mahallaan ollessaan pylly nousee siihen malliin että kovat olis halut päästä liikkeelle, kunhan kädet pelaisivat samaan tahtiin...[:D]
 
Mulla on kanssa tuota hiusten lähtöä ollut nyt todella paljon muutaman viikon ajan, liekö kaljuunnun kokonaan...
 
Oletteko miettinyt jo hoitoasioita kunhan aloitatte työt/opiskelun?
 
Minä kävin eilen viemässä hakemuksen päiväkoti paikkaa varten... Eihän sitä ihan vielä olis tarttenut viedä, mutteipa siitä haittaakaan ole. Ja kun aika tuntuu kuluvan niin kauheata vauhtia...
 
Mutta nyt syömään jotain pientä ja sitten kun Vertti herää, niin Vertin ja hänen kummitätinsä kanssa kaupungille shoppailemaan...[:D]
 
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ja_na, tuosta kakkaamisesta... Meillä oli kans ennen ainakin yksi kakkavaippa päivässä, mutta nyt kun syödään kiinteitä niin saattaa mennä kolmekin päivää ennen kuin kakkaa...Silloin tuleekin tavaraa vaipan täydeltä. Luumua olen minäkin antanut, joskus auttaa joskus ei...
 
Moi täältäkin suunnalta pitkästä aikaa. Oli tietokone hajalla reilun viikon, mut nyt toimii taas!

Meillä kiinteitä soseita syöty nyt pari viikkoa ja rupeaa jo sujumaan. Perunaa en ole enää antanut, kun ei siitä tykkää, mut kukkakaali, porkkana ja bataatti menee hyvin. Sitten päärynää ja puolukkaa olen antanut iltaisin. Meillä maha on toiminut hyvin, kakkaa tulee joka päivä. Koostumus on muuttunut aika lailla... on se semmoista jankkia maitokakkiin verrattuna[:D]. Ja snoocs72, meillä ainakin tissillä ollaan ihan yhtä paljon kuin ennen kiinteiden aloitusta. Yöllä itseasiassa syödään nykyisin kolme kertaa, kun ennen syötiin vain kerran tai kaksi. Et en sit tiiä missä vaiheessa tuo rytmi muuttuu. Kun puoli vuotiaana pitäis jo pärjätä ilman yösyöttöjä. Ehkä sitten kun rupeaa iltapuuroa antamaan.

Istumaan kammetaan täälläkin. Kun laitan tytön lattialle tai hoitoalustalle, niin päätä ei suostu laittamaan alas, vaan pitää sitä ylhäällä niin kauan kun jaksaa. (Hyvät vatsalihakset[:)]) Sitterissä ei suostu olemaan juuri lainkaan ja sylissäkin pitää päästä pystyasentoon. Olen miettinyt kans tuota et ei sais istuttaa tai seisottaa vielä, kun ei ole vielä lihakset ja selkäranka niin kehittyneet et sitä kestäis. Mutta minkäs teet, kun tyttö ei muuten suostu olemaan. Ollaan kyllä seisotettu käsistä pitämällä ja sylissä istuu sohvan reunalla kun isommatkin tytöt. No, toivottavasti siitä ei mitään haittaa ole... täytyy kysyä neuvolassa seuraavan kerran. Veea ei vieläkään osaa kääntyä mahalta selälle, mutta pyllyä nostaa ylös ja työntää jalkoja mahan alle, niin kuin konttausasentoon.

Anihani, meillä myös pulautellaan edelleen paljon. Kiinteät pysyy sisällä, mutta maito tulee ylös. Nieleskelee paljon ja vääntää selkää kaarelle. Aivan selvästi polttelee ruokatorvessa kun maito seilaa ylös alas. Muutenkin masu vaivannut viime aikoina, liekö osa syy tuo kiinteiden aloitus. Olen kuitenkin miettinyt että Veea aiheuttaa ainakin osaksi omalla toiminnallaan tuon pulauttelun, kun liikkuu ja vöyhöttää niin paljon. Kyllähän itsekin jos maha täynnä rupeais riehumaan, niin vähemmästäkin oksettais. Yöllä ei kuitenkaan pulauttele.

Minullakin ruvennut hiuksia lähtemään. Täytyy ostaa sitä Ladyvitaa, se kuulema auttaa. Mites teillä muilla onko vielä paljon kiloja jäänyt raskaudesta? Minulla jäi 10 kg sairaalaan, mutta sen jälkeen on pysynyt paino samana, eli edelleen viitisen kiloa ylimääräistä. Tuntuu ettei näistä kiloista pääse eroon pelkällä imettämisellä, vaan on pakko ruveta katsomaan mitä suuhunsa pistää. Lantio on kuitenkin kaventunut, koska vanhat housut rupeaa pikkuhiljaa mahtumaan jalkaan.

En ole vielä miettinyt hoitopaikka-asiaa. Meinasin jäädä hoitovapaalle ainakin ensi kesän yli, joten vielä ei kiirettä. Olen kyllä nauttinut kotona olosta ja töihin ei ole yhtään ikävä.

No, mutta nyt täytyy lähteä laittamaan ruokaa ennenkuin tytsy herää päikkäreiltä!

Viikonloppuja!
 
iltaa

meillä sami liikkui hieman,selvästi näki, kauhean huudon ja raivon vallassa mahalten eteenpäin hieman [:D]
mutta liekkö vaan tuuria vai mitä.mutta kovat on kyllä halut varsinkin kun alkaa kauhea huuto,asento muistuttaa juurikin melkein tuota konttausasentoa.. mutta seuraillessa ja eihä se liikkumisella vielä niin kiire ole.

ja mitä kakkaamiseen tulee,nyt usein ollut joka päivä,muttei sellast paljon. joskus pieni kova pökäle vaan.
mutta ei toki ole joka päiväistä.vissiin riippuun miten paljon saapi kiinteää ruokaa.

hoitopaikkaa ei ole mietitty sen koommin vielä.meillä kun molemmat ollaan työttöminä. katsotaan asiaa uudemmin ja tarkemmin kun ja jos molemmille olisi työtä tarjolla.. kurja työtilanne kun täällä on.

mutta näihin tunnelmiin Samin kiljahtelemisiin.ulos asti kuulema välill kuuluu,tai no ainakin tuonne käytävää.. eik kai sentää meiän hiljainen Sami [:D]
 
Huomenta!

Huh, olipa tullu yhtäkkiä paljon tekstiä tänne [:)]. Yritän kans jotain kommentoida ennenkuin neiti herää päiväunilta.

Meillä sitten loppui vellin antaminen kun yöunet meni sekaisin [&:]. Ekat 3 yötä oli siis parempia ja pitempiä mutta sitten neiti alko heräilee 2-3 tunnin välein. Ja itkuisempi oli kans. Jätin sit vellin antamisen ja nyt on menty taas vanhaan malliin eli syötöt klo 2 ja 6. Ajattelin sitten kokeilla iltapuuroa kunhan tulee 5 kk täyteen. Kiinteitä vähän on maisteltu, perunaa pelkästään. Ens viikolla jos antais vähän muutakin makua. Onhan tuo pottu aika mautonta... Mutta ihan hyvin on uponnut.
Neuvola meillä oli maanantaina ja neiti 4 kk 6480g ja 61cm. Kuulemma tasaisesti kasvaa pienenä tyttönä. Ei kiirettä kiinteiden kanssa koska maito niin hyvin riittää. Annettiin sitten rota-rokote ja tutkimusrokote eli joko pneumokokki tai hebatiitti b.

Tv:tä neiti kattelis varmaan koko päivän, joskus kattelee sillonkin kun on kiinni.. Joskus tulee laitettua tarkotuksella kattelee lastenohjelmia jos täytyy saada jotain rauhassa tehtyä. Mutta yleensä pyrin välttämään tv:n kattelua.

Hiuksia lähtee joo... Tuntuu että lattiat ja viemärit on täynnä mun hiuksia ja kyllä ärsyttää. Onneks on paksut hiukset niin on mistä lähteä [:)]. Syön kyllä multivitaa ja omega 3 kapseleita että kyllä tää imetyksestä johtuu.

Hoitopaikkaa ollaan mietitty sen verran että ei vielä hoitoon laitettais jos mahdollista. Eli lähtisin tekemään keikkaa keväällä ja lähinnä v-loppuna ja iltaisin(neitin isä tekee pelkkää päivävuoroa ja v-loput vapaata). Sen verran että rahallisesti pärjättäis. Neiti olis sitten isänsä kanssa ja jos hätä tulee niin 2 mummolaa on lupautunut auttamaan jos pystyvät. Näin yritetään mennä ainakin siihen asti että neiti on 1,5 vee ja sitten perhepäivähoitajalle jos mahdollista. Päiväkotiin, ainakaan isoon sellaiseen, en raaskis viedä ennen 2-3 vuoden ikää. Mutta eihän näistä tiedä että miten käy.. Pomon kanssa pitäis käydä juttelemassa joku päivä.

Mutta nyt neiti heräs joten jatkan paremmalla ajalla... Rauhallista v-loppua! [:)]
 
Sateista huomenta,

joo, itsekin olen samaa mieltä että vauvelit tekee mitä ite tykkää[:D] Sen myötä on välillä päiviä ettei syödä kiinteitä ollenkaan, välillä kun tuntuu maistuvan ja välillä ei.
Kävimme viikonloppuna mummin luona ja voi hyvä ihme sitä huuto konserttia!!!  On sitten Neiti ruvennut vierastamaan, meni useampi tunti ennen kuin mummin syliin suostui. Ja kaikille miehille piti huutaa tietenkin, mummi vitsaili että huomaan ettei miehiä minun talossa käy, kuulema saa hyvin selville sit kun alkaa[8|]
Viper, tuli tuossa mieleen kun sanoit pulauttelusta. Minun veljen tytöllä oli samaa ongelmaa ja tuli sit ilmi että oli maito allergia ja saivat jotain jauhekorviketta apteekista ja pulauttelut loppui siihen.

Nyt kahville kun Nia nukkuu, hyviä viikkoja kaikille[:)]
 
Pirtsakkaa päivää!

Juu, se on talvi tulossa, ei auta... Täällä oli yöllä pakkasta ja nyt päivälläkin tosi kylmä. Kävin ostamassa Veealle vaunuihin semmosen jääkarhu-lämpöpussin, että tarkenee nukkua vaunuissa talvellakin. Kokeilin sitä äitiyspakkauksen toppapukua Veealle ja se oli ihan älyttömän iso... ei ihan taida pitää paikkansa että ois koko 68. Kun sit se kevyttoppapuku on kokoa 70 ja se rupee käymään jo pieneksi. Pikkasen koot heittelee!
Te ketkä pakkauksen otitte, niin: Ootteko kuinka paljon käyttänyt niitä vaatteita? Mulla on käytössä ollut ne ihan pienimmät body ja potkuhousut, nalleyökkäri, limenvihreä ja keltainen body sekä tuo kevyttoppis. Aika paljon jää kyllä käyttämättä vaatteita, osa on vähän epäkäytännöllisiä ja osa jää pieneksi[&o].

snoocs72, olen ollut nyt 2kk maidottomalla dieetillä, kun meillä epäillään sitä maitoallergiaa. Testit ensi viikolla. Joten se tämän hetkinen pulauttelu ei kyllä maidosta johdu. En sit tiiä onko muita allergioita tai sitten vaan refluksia. Tähän asti kaikki ruoat mitä ollaan maisteltu on sopinut Veealle, paitsi eilen annoin pikkasen tuoretta luumua ja sen kyllä illan mittaan puklaili pihalle. Sekään ei välttämättä ole allergiaa, vaan tyttö on niin herkkämahainen.

Huomenna ois neuvolalääkäri ja viimeinen rotateq-rokote ja sitten aateltiin ottaa se mahdollinen pneumokokki-rokote, siis jos sen sattuu saamaan. Saas nähdä paljonko tyttö jo painaa, veikkaan et menee yli 7kg. Pituuttakin on tullut aika lailla lisää.

No, täytyy tulla huomenna kertomaan neuvola-terveiset!
Päivän jatkoa!
 
huomentA

joo meill nyt pariin päivään ei ole niin paljoon pulautellut vaikka maitoa saanutkin.veikkaan että se johtuu et liian täynnä ja liian usein syönyt tjn. mutta toki se voi olla allergiaakin. mutta pitänee seurailla. toivoo ettei allergia olisi..

joo mä kans epäillen et se pakkauksessa oleva puku on tosiaan joko oikeeta kokoa ja silti huiman iso. ostettiin viime vuonna kans sellanen toppapuku alennuksest joka on kans 68 ja oli viel iso ja se pakkauksen puku vielä isompi..[8|]  Aika hyvin ollaan tääl ainakin käytetty niitä vaatteita.. joitakin on mitä ei olla kertaakaan,kuten esim se keltainen gollege puku...?

itse olen täll hetkell kauheassa flunssassa. voimat on aika loppu.. [:(]   mutta pitää tässä yrittää tsempata kun viikon loppuna olis kumminkin hirveesti menoa..mm. pääsen kattomaan eppuja [:)] mutta asia eri pystyykö siitäkää nauttimaan jos olo on tätä mitä se on ollut..mut mähän menen vaikka pääkainalossa..

Sami koettaa päivittäin edelleen liikkua,joskus se onnistunutkin. sängyyn koetin tehä jotain et ei pääsis kääntymää mahalten nukkumaa,mutta sekin oli aivan turhaa.. joten vauvat tekee sitä mitä ne todella haluaa [:D]  tossa nyt samin kans noustiin ja katotaan telkkaria kun mamma hieman kattelee uutisia koneelta ..Naureskelee vaan kun äippä aivastelee...

mutta hyvää loppu viikon jatkoa. :)
 
Syksyistä lokakuuta! [:)]
 
Meillä oli tänään 5kk nauvola, ja hienosti oli Valtsu kasvanut: 64,7cm ja 7750g. Sai rokotteetkin ja meni ihan mukavasti. Päiväuniltsa kun heräs, huusi toistakymmentä minuuttia ihan suoraa huutoa, niin annoin Panadolia. Tais pistopaikat tehdä sen verran kipeetä. Rauhoittui kumminkin sen jälkeen. 
Valtsu syö jo kivasti soseita, niin yritetään ruveta jättää iltavelliä pois ja korvaa sitä puurolla. Saa nähdä, kuinka meidän käy. Iltaisin on kumminki kivasti nukahtanut, ja nukkuu siihen 5-6.30 asti. Nälkäänsä ei enää herää, et syö aamulla vasta 8-9 aikaan, vaikka herää aikaisin. Et yöllä meillä ei enää syödä. Onneksi. [:)] Oon jo tottunut noihin aikaisiin aamuihin. Huomaa hyvin siitä, kun mies nousee pojan kanssa ja sais nukkua, niin yhdeksältä on jo semmonen olo, et tarttis nousta tai päivä on jo mennyt. [:)] Ihan mukavaa kuitenkin, osais vaan aikaisin mennä nukkuu. [:-]
 
Meillä kans kovin yritetään kammeta istumaan aina ku mahdollista. Parin viikon päästä ajattelin alkaa kokeilla tota syöttötuolia silleen, et fyllaa sen hyvin, niin on paljon tukea selkärangan ympärillä. Joku tuolta vauvaryhmästä sanoi aloittaneensa niin, ja meinasin kokeilla samaa. Ja liikkeelle tuo kans yrittää lähteä, naama maassa ja pepu ylhällä työnnetään itseä eteenpäin kovalla metelillä! [:D] Menee kyllä konttausasentoonkin ja nykii siinä, et tarttis pojan vaan hoksata, miten siitä sit eteenpäin. [:D]
 
Anihani: Kysyin kans neuvolassa tosta vatsallaan nukkumisesta, niin sielläkin sanottiin, et ei siihen oikein voi vaikuttaa, eikä se oo vaarallista, jos lapsi itse osaa kääntyillä. Valtterillakin ku tuo lemppari nukkuma-asento on vatsallaan peppu pystyssä. [:D] 
 
Viper: Oon jonkun verran niitä äitiyspakkauksen vaatteita käyttänyt, mut kyllä ne koot on ihan jotain muuta, ku lapussa lukee! Yhdessä vaaleassa bodyssa oli koko 68, eikä se mene alhalta kiinni, vaikka poika on hoikka ja vajaa 65cm. Ja se vaaleanvihrea kevyttoppapuku on nyt jämpti, vaik koon pitäis olla 70cm. Ja vauvaryhmästä yks äiti laittoi tänään pojalleen (7,5kk ja 75cm) ekaa kertaa sen toppahaalarin (68cm) päälle, eikä siitä tarvinnut edes avata niitä taitoksia hihoista ja nilkoista, vaikka kääntövaraa on. Ja ne potkuhousut on kyl taas aika reilua kokoa, et roikkuu vaan. Ei huonoja vaatteiita, mut koot on aivan päin honkia.
 
Me ollaan kans mietitty tota hoitopaikkaa silleen, et jos miehelllä töitä riittää, jään kotiin vielä ensi kesäksi ja teen satunnaisesti keikkaa. Jos taas työt loppuu, niin menen äitiysloman jälkeen töihin ja mies jää kotiin. Mut jos hyvin tosiaan käy, niin ens elokuusta tarttis poika saada vuoropäiväkotiin. Kun meillä molemmilla on vuorotyö, niin ei pelkkä päivähoito riitä. Meillä olis tossa ihan kivenheiton päässä vuoropäiväkoti ja olis tosi lottovoitto, jos sinne pojan sais.
 
Jaahas, taitaa olla taas poikulin ruoka-aika. [:)]
 
Rauhallista loppuviikkoa kaikille!
 
oikein kylmää aamua

joo meillä taitaa kans olla Sampan lempiasento nukkumisen suhteen toi mahalten ja peppu pystyssä..[:D]
meillä kans hyvin syö soseita.nyt olen jo kokeillut sitä pataattia vai kirjoitetaanko se b:llä? [:D][8|]
niin se upposi ihan hyvin.voisi viel ihan perunaa keittää ja porkkanaa..ainakin valmis vellinä ja soseena se menee hyvin.
Vettä en vielä ole maistattanut..ei jotenki oo vaan tullu annettua.

hei ja te shoppailijan intoilijat, oletteko nähneet vauvoille sellast karvast hattuu,missä on korvat.sellast tosi vaaleet karvanen muuten,varmasti materiaalilt tosi kivan tuntusta..?
kun prismassa oli sellanen hattu mutta siinä ei ollut korvia,joten mietin onko kukaan nähnyt sellasia hattuja ja jos on mis liikkeissä?

täällä on nyt maa ollut jo valkeena päivän. viel on jälel hyvin pikkusen..mutta ei viel ole aika lumelle :D

meiän pitäs hommata se syöttötuoli.. mutta pitää katsastella kirppareilt ja noin. ja joskus törmää kirpparilla hyvinki niihin kalliiseihin hintoihin.sama hinta melkeein kuin uutena,joten melkein siin jo aattelee et sama ostaa uus..

mutta hyvää lokakuun ensimmäistä viikon loppua! [:)]
 
Sunnuntai päivää!

Keskiviikkona oli neuvola ja tytön uudet mitat olivat: 7.080kg ja 66cm. Saatiin myös eka mahdollinen pneumokokki-rokotus. Viimeksi kun 3kk:n iässä oli ihan normi yhdistelmärokotus, niin ei jäänyt mitään jälkeä rokotuksesta, nyt taas jäi sellainen punainen paukama. Voikohan siitä mitään päätellä että kumpi rokote tuli, hepatiitti vai pneumokokki? No ehkä oli sattumaa vaan.

Meillä edelleen syöminen hankalaa. Nyt pariin päivään tyttö ei suostunut syömään lusikasta juuri mitään. Piti vaan suun visusti kiinni ja käänsi pään pois. Jos annoin lusikan tytön omaan käteen niin sitten se kyllä meni suuhun, mutta ruoat pitkin naamaa. Kovin on omapäinen kun jo nyt haluaa itse syödä omalla lusikalla, äitin antamana ei kelpaa[&:]. Pikkaisen sain kurkkua syötettyä niin että annoin sormin suoraan suuhun. Pitää vaan sitkeästi yrittää joka päivä tarjota edes vähän, eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Toinen juttu mikä hankaloittaa syömistä on se ettei tyttö viihdy sitterissä, joten vaikea syöttää. No, tilasin nyt netistä semmoisen Bumbo-tuolin... jos siinä olisi kivempi istua kun ei "köytetä" valjailla kiinni.

Olen muuten huomannut, että silloin kun tyttö söi enemmän kiinteitä, yöt olivat levottomampia. Nyt kun muutaman päivän ollut enimmäkseen rintamaidolla, niin nukkuu pidempiä jaksoja ja herää vaan kerran yössä syömään. En sitten tiedä onko jotain ruuansulatus-vaivaa vai mitä lie.

Tuli mieleen että jokohan olisi aika siirtää tää toukolahjat-ketju täältä odottajista tonne vauvan kanssa-otsikon alle??? Onnistuukohan se tuolta ylläpidon puolelta vai pitääkö meidän aloittaa uusi ketju? Mitä mieltä ootte?

No, jäädään sitä miettimään! Sunnuntain jatkoa!
 
Huomenta,
täälläkin on käyty neuvolassa eilen ja rokote saatu, neiti ei päästänyt ääntäkään katto vaan neuvolan tätiä kun piikitti...[8|] pituutta kertynyt 66cm ja painoo 7070, muutenkin kaikki oli hyvin ja Nia pyörähti mahalleen ekan kerran siellä neuvolan hoitopöydällä!
viper, niinhän toi sitten kuulostais, herkkämahaiselta, toivotaan että saatte selville, mutta hienostihan neitokainen on kasvanut. Ja voihan se olla että se loppuu kun kasvaa enemmän.
Tosta nukkumis asennosta, tuli mieleen että mun esikoinen (poika) nukkui kans aina peppu pystyssä(vähän niinkuin sikiö asennossa) vielä kun oli 6-7 vuotias[:D], mutta taas Nia nukkuu koko ajan selällään kädet pään päällä ja jalat auki[:D]

Jaa-ha , mut nyt pitää mennä, ollaan menossa kaverin luo kylään
Hyviä päivän jatkoja[:)]
 
aurinkoista syysperhjantaita


ootteko muuten rasvanneet pienokaisten kasvoja kun olette menneet ulos?jos olette niin millä rasvalla?
meillä pojan nenä törötti hieman punasena,liekkö tosin kylmä? ja noin..ja iho meinaa olla kasvoista kuivaa..ollaan välil bepantteenia laitettu kasvoihin..

lattialla kovasti liikkuu,jos niin voi sanoo. ei varsinaisesti eteenpäin mene vaan pyörimäll mennää.huomaa aina et enhä minä sinua siihen kohtaan laittanut lattialla :)
sängyssätäkin saattaa aina välil aamuisin löytää ihan toisinpäin miten on laitettu nukkumaa..

hampaista meill ei ole viel tietoakaan.. mutta tulee sitte kun tulee. onko teil lapsil miten paljon hiuksia?ja onko ne lähteny pois?

mut menekin tästä ruokaa laittaa.. viikonloppuja!
 
Hellou,

pieni hengäsdys tauko... huh huh mikä päivä, neiti ollut niin kiukkunen ja viime yökin meni huonosti nukkuessa. Kävin tossa lähi kaupassa aikasemmin ja kannoin sitten neidin kotiin sieltä kun ei suostunut olemaan vaunuissa.... huusi vaan suoraa huutoa aina kun siihen yritin laittaa......[8|] otappa näistä selvää[:D] oisko hampaita tulossa.
anihani, en ole laittanut rasvaa ulos mentäessä, luin jostain et laitetaan vasta ulkoa tultaessa... en tiiä sit. Joskus on Niallakin iho poskista kuiva ja olen laittanut sitä pakkauksen mukana tullutta erisanin rasvaa ja se bepantten on tosi hyvä myös.
Hiuksia on paljonkin, oli syntyessä ja ihme kyllä ei ole pudonnut pois kasvaa vaan. Paljon ei täällä vielä liikuta, on niin haltioissaan noista käsistään että niitä ihaillessa ja niille jutellessa menee aika[:D]. Eilen kyllä pyörähti mahalleen omassa sängyssään.
 Sain kaverilta lainaan sen mikä nyt lie, siis en tiedä miksi sitä kutsutaan, "Walker" se on englanniksi, sellanen rullilla oleva kehikko missä vauvat istuu ja jalat yltää maahan, opettelee käveleen, siinä olen peitolla tukien antanut Nian olla hetken ja tykkää aivan hirmuisesti ja meinasin hyppykiikun  hommata myös. Mites te, joko olette noita ajatelleet yhtään?

Hyviä viikonloppuja
 
hei

joo niin mä kans oon lukenu et kun tullaan ulkoo voi jtn rasvaa laittaa..mut eipä tuo ajatus aina mukana ole.
me ollaan kans käytetty sitä rasvaa mikä tuli pakkauksessa ja hyppykiikku olis ihan kiva.mut saas nähä tuleeko hommattua.. tykkää kovasti jos vähän hypyttää..

meil kans hiuksia on paljon ja ehkä jossakin on ns kaljua kohtia,mutta ei muuten.
hiuksia tulee koko ajan vissiin lisää ja mies ehotti et jos vähän siistittäs mut mä en jotenkin ole samoilla linjoilla [:D]

mut pitänee mennä kun viel on hiljaist tekee omia juttuja :)
 
Takaisin
Top