Toukolahjat

marimari

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa,
 
tuossa lueskelin aikaisempia keskusteluita ja TiiNaLiiNa:n aloittaman keskusteluketjun innoittamana ajattelin kokeilla, josko toukokuun synnyttäjät innostuisivat jakamaan kokemuksiaan täällä (on kivempi paasata näistä asioista samassa tilanteessa olevien kanssa, kuin kiusata esim. sinkkukavereitaan aiheella päivästä toiseen).
 
...eli...mä olen 30 vuotias ekan paaperon odottaja keskisuomesta ja LA on 17.5. Raskausviikkoja on alla tasan 14 tänään. Huono olo vaivaa edelleenkin, tosin oksentamaan en ole vielä joutunut. Toivottavasti tästä pikkuhiljaa päästään, sillä synnytysajatuksenkin kestää helpommin, kuin ajatuksen 9 kk:n pahasta olosta. Liian monella on joku tuttu, jolle niin on käynyt [:o]. Masu alkaa näköjään nyt kunnolla pullistelemaan. Töissä en ole vielä asiasta infonnut, mutta ei tätä kauaa voi enää piilotella. Tosin tämä uutinen on tähän saakka aiheuttanut ainoastaan iloa ja onnea (lieneekö johtuu tuosta iästä [;)]).
 
Asia, mikä vähän tällä hetkellä jännittää, on niskaturvoke-ultran tulokset, jotka pitäisi saada nyt alkuviikosta. Tosin erityisempää syytä huoleen ei ole, eikä toivottavasti tulekaan. Seuraava ultra onkin sitten vasta 29.12. Eli joulun jälkeen sitten tiedetään, onko tulokas tyttö vai poika. Kertokaas, aiotteko selvittää vauvan sukupuolen!? Entä onko joku menossa/ käynyt jo 4 D:ssä?
 
Moi! [:)]
Minäkin tuossa jo ehdin kirjoitella edelliseen ketjuun kun en huomannut että täällähän on toukosynnyttäjille oma paikka! Ja tietysti olen mukana kun laskettu aika on 14.5 eli nyt olis 14+6 menossa. Olen myös Keski-Suomesta ja ikää kohta 25v. Olo on ollut viime viikkoina todella hyvä, ei enää minkäänlaista pahoinvointia tai väsymystä [:)]. Aluks säikähdinkin et onko joku vialla kun oireet hävis mutta ainakin 2 viikkoa sitten vauvelin sydänäänet hienosti kuului, syke 163... Huomenna olis neuvolaan aika kun ottavat veriseulontakokeen. Np-ultrassa en käynyt kun kunta ei sitä tarjoa. Eikä tarjoa rakenneultraakaan mutta siihen varaan aikaa yksityiselle. Tuo 4D-ultra kiinnostaisi tosi paljon! [:)]

Täällä myös on vatsa alkanut pullistelemaan ja olenkin uutisen kaikille tutuille (myös töissä) kertonut kun piilottelu alkaa olee hankalaa. Tosi hienosti kaikki on uutisen ottanut vastaan ja muutamilla myös ihan tullut tippa linssiin kun ovat olleet niin iloisia asiasta [:)]. Ja kyllä se helpotti omaakin oloa kun ei tarvinnut enää salailla..

Mistä päin keski-suomea olet marimari?? [:)]
 
Hei toukomasu! Olipa iloinen yllätys, että meitä toukosynnyttäjiäkin tänne vielä löytyi [:)]. Mullakin alkaa nyt pahaolo hellittää -jes! Nyt jaksaa tehdä asioita paljon pitkäjännitteisemmin, kun ei tarvitse koko ajan olla syömässä jotain tai istua puhaltelemassa. 
 
Meidän LA:t on tosiaan aika lähekkäin...saas nähdä kumpi ponnistaa aikasemmin [:)]. Mä asun JKL:ssä, missäs sinä toukomasu? Tiedä vaikka synnytettäis samassa laitoksessa samaan aikaan [:D]. Mulla on operoitu sydän aikaisemmin ja sen vuoksi me saadaan rakenneultrakin, jotta nähdään, että kaikki on vaavillakin hyvin. Samoja asioitahan siitä 4D:stäkin näkee, paitsi tarkemmin. Siinä kuulema näkyy vauvan kasvon piirteetkin suht selvästi ja sukupuoli. Ja sieltä kuulema saa DVDn:kin mukaan[:)]. Tosin aika kallista se taitaa olla?!
 
 
Heipä taas! [:)]
Aika hiljaista täällä on kyllä näyttänyt olevan mutta onhan meitä edes kaksi ettei yksin tarvitse kirjoitella.. [:D] Sehän voi olla hyvinkin totta että samaan aikaan synnyttämässä ollaan [:)]. On se vaan niin ihana saada kesävauveli niin ei tarvii niin stressata vaatetuksesta yms.. Vaikka talvestakin tykkään tosi paljon niin kesä on aina kesä [:)].

Varasin sit rakenneultraan ajan (ihan siihen tavalliseen) ja se on nyt siis 31.12 eli uudenvuoden aattona. Toivottavasti vähän sais vinkkiä kumpi on tulossa.. Monelle tutulle on kyllä käynyt niin että veikkaus on mennyt väärin joten ei siihen täysin voi luottaa. Ihanaa kyllä nähdä miltä kaveri näyttää kun ensimmäinen ultra oli jo 8+5 joten eihän siellä näkynyt kuin pieni möhkäle! [:D] Neuvolassa kävin sit viime viikolla ja sydänäänet kuunneltiin, syke 145 [:)]. Nyt jännityksellä odotan verikokeiden tuloksia....

Hienoa että sinullakin marimari on huono olo alkanut helpottaa! Sitä nauttii niin eri tavalla kasvavasta mahasta kun ei ole ökö olo.  Jokos olet töissä asian paljastanut? [:)]
 
Heippa,
huommenna ajattelin tehdä töissä paljastuksen. Kävin just ostamassa vauvakortin ja vinon pinon sydän karkkeja. Musta tuntuu, että maha kasvaa päivittäin, joten mahdoton tätä on piilotella -ja miksi pitäskään?! Vai saitte te uudenvuoden aatoksi ultra-ajan -jippii [:)]. Se onkin sitten jo iso vesseli siellä masussa. Meillä on sama juttu 29.12, eli samoihin aikoihin. Silloinhan ne liikkeetkin jo tuntuu ja tyyppi näyttääkin jo ihan vauvalta [:D]. Hauskaa! Mekin ajateltiin kysyä sukupuoli, tosin mullakin on sellaisia kokemuksia, ettei kaikkien kohdalla tieto olekaan pitänyt paikkaansa. Se tulee olemaan jännä hetki.
 
Nyt on vähän tällainen seesteinen hetki, kun ei oikein mitään tapahdu. Huomenna multa otetaan verikoe (munuaissairaus) ja sit taas odotellaan. Vähän mietityttää, että toivottavasti kaiken, kuten KELA-asiat, ehtii hoitamaan ajoissa. Eiköhän nuo tosin tiedä.    
 
Heipä taas :)
No mitenkäs ne otti ilouutisen töissä vastaan?? [:)] Ootko muuten millä alalla? Itse lähihoitajana pyörin ihan täällä lähiympäristössä. Toivon kovasti että pystyisin töitä tekemään niin pitkälle kuin mahdollista ja jäisin äitiyslomalle sit kun pitää, eikös se ollu 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa? Mutta haen kyllä heti sairaslomaa jos ei meinaa jaksaa. Millään tavalla en halua tätä raskautta riskeerata. Ja pomokin oli sitä mieltä et heti vaan saikulle jos siltä tuntuu ja itseään pitää kuunnella [:)].

Hmm.. Aika seesteistä nyt täälläkin. Seuraava neuvolakin vasta 17.12. Ellei sit siitä verikokeesta kuulu jotain hälyttävää... Toivottavasti ei! Kovasti nyt odottelen että alkaisi tuntemaan ekoja liikkeitä ja eilen aamuna oli sellaista jännää kuplivaa tunnetta alavatsan kohdalla.. Mutta kun ei oikein osaa niitä tulkita jos siellä vaan ilma kuplii ja etsii ulospääsyä [;)] Ihanaa sit kun tuntee liikkeet selkeesti [:)].

Mutta kyllä tämä aika vaan äkkiä menee.. Huomenna olen tasan rv 16 [:)]. Ja ihan kuin äskettäin olisi positiivisen testin tehnyt.. Muistetaan nyt nauttia joka päivä tästä raskausajasta kun se on kuitenkin niin äkkiä ohi vaikka nyt tuntuu että on niin pitkä aika toukokuuhun. Mutta sieltä se vaan hiipii.. [:D]
 
hei,koetin tossa jo aiemmin kirjoittaa tänne,mutta tuntuu että olen niin täys avuton kaiken suhteen..eli kokeillaan uudestaan.. :)
itsellä kans odotusta pukkaa ja esikoisesta on kyse.. la 12.5. ja itsellä ikää 21..ite kans kuuluun ryhmään jotka ovat kärsineet pitkään pahoinvoinnista..mm. toissa pv jouduin jälleen oksentamaan.. viikkoja nyt siis 16+2 ..itse kans olen jo siis käynyt np-ultrassa ja sitäkin jännittänyt kovasti... rakenne ultra on minulla kans 29.12 ja olisihan se kiva tietää kumpi siellä on.. =)
mulla on myös neuvola vasta 17.12.. tosiaan vasta.. tuntuu ja toivoo koko ajan et alkaisi tuntemaan selviä liikkeitä,kun ei ole kokemust aiemmist raskauksist joten ei mitää tietoa miltä ne pitäisi tuntua... hmm.. niin ja olen muuten kainuun kieppeiltä...
 
Hei!Täällä ois yks toukokuun odottaja lisää [:)] LA 21.5. Ensimmäinen tämä on meillekin, itsellä ikää 25 v. Kaikesta päätellen mä kuulun siihen suhteellisen pieneen (ja onnekkaaseen?) ryhmään joka ei ole kärsinyt missään vaiheessa (ainakaan tähän mennessä) pahoinvoinnista ja muutenkin päässyt tosi helpolla...Raskausviikkoja nyt 15 tasan. Np-ultra on käyty ja rakenneultra meillä menee tammikuun 14. päivään.
 
Tervetuloa anihani ja vauvamasu joukkoon mukaan!! Ihanaa saada lisää porukkaa toukokuuta odottelemaan [:)]. Täällä on nyt tasan 16 viikkoa täynnä ja tänään huomasin että maha alkaa olemaan aika piukee ja vihdoin sellainen vauvamasu [:D] Tähän mennessä on ollu lähinnä turvonnut ja sellainen "löysä".. Vähän väliä on sit pitänyt silitellä kasvavaa kumpua ja vilkuilla peilistä miltä näyttää [;)]. 
 
Heipsan [:D]

Täältä ilmottautuu yksi toukotenavaa odottava mukaan, la on 31.5.

Np-ultra on takanapäin ja kaikki oli hyvin! Ennestään mulla on kaksoset, tyttö ja poika, jotka ovat iältään nyt 1v7kk.

Monta kuukautta saimme tätä kolmatta yrittää ja joukkoon mahtuu myös kaksi varhaista keskenmenoa.

Pahoinvointia ja huimausta on ollut jo viikkoja, luulin jo että helpottaisi mutta ei. Väsymyskin on riesana joskin se on pikkaisen kyllä jo helpannut [:)]

Rakenneultra on 5.1 ja sitä päivää odottelen kuin kuuta nousevaa. Jospa saisi tiedon siitä kumpaa sukupuolta edustava masussa majailee, voisin alkaa myymään jommankumman sukupuolen vaatteita pois [:D]
 
Moikka kaikki toukolahjaa odottavat! [:)]
 
Täällä myöskin yksi esikoistaan odottava "äippyli" Etelä-Pohjanmaalta. Laskettu aika on 21.5. ja ikää itsellä 25 vuotta (samoin kuin Vauvamasulla). Viikkoja on siis kertynyt 15+1.
 
Kaksi neuvolakäyntiä ja kaksi ultraa on takana. Kävin neuvolan tarjoamassa ultrassa jo viikolla 9, koska neuvolantäti kysyi, että haluatko tulla. Hih..hassu kysymys - tietenkin halusin. Pikkuinen oli neuvolantädin mukaan ihan sikkaralla, josta tulikin sitten lempinimi ihanaisellemme. Odotamme siis Sikkaraa.
 
Toinen kerta oli varhainen ultra viikolla 12. Uskomatonta, miten paljon pieni ihmisalku kasvaa ja muuttuu muutamassa viikossa. No seuraavan kerran rakenneultraan tammikuun alussa.
 
Oloni on ollut ihan kohtalainen - välillä hieman huonovointinen, mutta ruoka on aina tepsinyt parannuskeinona. [;)] Viime aikoina olotila on tosin ollut jo parempi. Mutta väsy painaa senkin edestä! Työpäivän jälkeen tekisi vain mieli käpertyä sänkyyn nukkumaan.
 
Ihanaista odotusta kaikille toukomasuille! Kuljetaan rinta rinnan - tai masukkain! [:D]
 
Huisin kivaa, kun meitä on jo näin monta toukovauvan tekijää täällä [:D]! Tervetuloa Vauvamasu, Anihani, Sikkara 215 ja Miranda!
 
Mä tänään kuulostelin tovin, että näinköhän olisin tuntenut jo jotain liikettä masussa, mutta tiedä noista. Täynnä on nyt 16+1, joten ei ehkä vielä. Kerroin tosiaan viime viikolla töissä tämän ilouutisen. Osa kertoi jo arvanneensa ja osa onnitteli lämpimästi. Ihanaa, kun voi nyt olla avoimesti raskaana. Työskentelen opettajana, joten odotan sitä päivää, kun oppilaat vielä asian huomaavat. Mä ajattelin alkuraskaudesta, kuvotuksen kourissa, ettei mua ole tällaseen väsyneeseen "hautomiseen" luotu, mutta nythän tää alkaa olemaan ihan kivaa [:)].
 
Mites teillä muilla tää joulun odotus? Musta tuntuu, että mä oon odottanut joulua kuin kuuta nousevaa jo kaksi kuukautta. Pipareita on tehnyt mieli leipoa jo monta kertaa (ei tosin syödä), mutta emmä tiedä säilyykö ne montaa kuukautta. Tää tila varmaan nyt jollain lailla korostaa tätä joulun odotusta ja joulufiilistä. Teillä, joilla on lapsia onkin varmaan joulut jo ihan mahtavia.
 
Hei taas kaikille!  [:)]

Kiva kuulla marimari että töissä ottivat asian noin hyvin, nyt ei tarvitse enää kasvavaa mahaa yrittää piilotella [:D]. Kyllä mulla ainakin tippui sellainen paino harteilta kun sai uutisen kerrottua ja voi jo avoimesti puhua asioista. Meillä monesti työkaverit hyväntahtoista vitsiä heittää tulevasta vauvasta ja ihanaa huomata miten kaikki on omalla tavallaan odotuksessa mukana [:)]. Pomo myös muistanut pariin otteeseen sanoa että kerronhan sit jos jotain en pysty tekemään tai tuntuu hankalalle. Oon niin kiitollinen et on näin hienot työkaverit ja pomo [:)]

Täällä joulun odotus aika rauhallista. Enemmän odotan sitten vuoden 2009  joulua [:D]. Ja nyt aattona olen iltavuorossa töissä joten joulun vietto jää normaalia vähäisemmäksi. Pipareita ja torttuja ajattelin kyllä joku päivä tässä leipoa kun niistä tulee niin ihan joulun tuoksu [:)].

Syömisestä tuli mieleen että kuinka moni teistä syö monivitamiinia tai jotain muuta vitamiinia purkista? Itse syön tällä hetkellä vain D-vitamiinia mutta koko ajan sellainen tunne etä pitäisikö jotain muutakin popsia.. Pyrin kyllä syömään joka päivä paljon kasviksia ja hedelmiä mutta tuntuu aina että syökö sitä sittenkään riittävän terveellisesti [8|]
 
Heips!

Täällä olisi myös yksi toukokuun odottaja. :) Ajattelin johonki tämmöseen liittyä, niin voi vaihtaa ajatuksia samassa tilassa olevien ihmisten kanssa. :)

Eli olen 23-vuotias, esikoista siis odotan. Turussa asun aviomiehen, koiran ja kanin kanssa. La on 6.5. eli viikkoja on nyt sitten 17+6. Niskaturvotusultrassa käytiin ja siellä kaikki onneksi kunnossa. :) Rakenneultra olisi mukavasti joulun aatonaattona 23.12. Saadaan tuoretta kuvaa kaverista sitten jouluksi. :) Mikäs sen mukavampi joululahja! :) Meinattiin, jos ei sukupuolta kysyttäis, mut katsoo sitä sitten. Hyvin monella tuttavalla on ollut vahva epäily pojasta, ja siihen on sitten itsekin asennoiduttu. :)

Joko teillä pahoinvoivilla alkaa helpottaa? Itse kuulun siihen ryhmään, kun ei juurikaan voi pahoin. Huono olo tuli ihan alussa ainoastaan sitten, kun alkoi nälkä yllättää. Nyt ei mitään, väsymyskin on helpottanut. [:)]

Oletteko jo liikkeitä tunteneet? Oon tässä tuntenut sellaisia pieniä töytäisyjä, sellaista muksimista. :) Kädelle ei vielä tunnu, ja se sitten tietty miestä harmittaa. :) Mut eiköhän sekin pian pääse osalliseksi siihen monotukseen. Vatsa on kuitenkin alkanut hyvää vauhtia kasvaa!
 
Neuvolassa terveydenhoitaja suositteli sellaista Multitabs Raskaus -vitamiinia. Sitä otetaan 2 tbl/vrk ja siinä on tarpeeksi D-vitamiini. Rautaa löytyy myös ja sitten magnesiumia, joka helpottaa suoneenvetoon. :) Ja tietty paljon muita hyviä vitamiineja. [:D] Muistais vaan ottaa sitä kahdesti päivässä... [8|]

Huh, tulipa vissiin pitkä selostus. :) Jaksamista ja hyvää masun kasvattelua teille kaikille! :)

-Toukka
 
Tervetuloa joukkoon Toukka85 [:)]. Mä oon koko raskauden ajan syönyt raskaus multitabseja yhden tabun päivässä + 5 mikrog. D-vitamiinia. Tosin mulle sanottiin, ettei lisävitamiineja välttämättä tarvii ollenkaan, jos pystyy syömään normaalisti. Mulla vielä hedelmien ja kasvisten syöminen lisäänty tämän myötä niin paljon, ettei varmaan tarviis. Vaan ei kai siitä haittaakaan ole...ja ainakin mun kynnet voi aivan loistavasti [:)].  
 
Heippa kaikille, yksi odottaja Vantaalta liittyy joukkoon.  
Laskettuaika siis myös toukokuussa.
 
Mulle sanottiin myös, että kaksi multitabs raskaus vitamiinia päivässä. Karkista en oo luopunut, mutta kait sitä kohtuudella saa syödä :) Kahvin ja limun juonti on kyllä huomattavasti vähentynyt.
 
Teistä on ilmeisesti aika moni kertonut jo töissä. Mä en ole vielä. En edes tiedä miten sen kertoisin. Jotkut sanoo, että ilmoitus olisi hyvä olla kirjallinen. Sähköpostilla kait sitten....
 
Hauskoja odotushetkiä! 
 
Täällä olis taas yksi toukukuussa mahdollisesti synnyttävä äityli Itä-Uudeltamaalta. Olen 36v ja lapsia jo ennestään kaksi. Edellisestä vauvasta on jo aikaa 8v. Siksipä tämä vauvan odotus tuntuu kai niin ihmeelliseltä. Ihmehän se kyllä aina onkin. Kieltämättä huomaan, että olo on raskaampi kuin silloin aiemmissa raskauksissa ja nuorempana.  
 
Heissan! Minä kuulun myös toukokuussa synnyttäviin. Laskettu aika 13.5. Olen 32-vuotias ja ensimmäistä lasta odotan.
Raskausviikko 18 alkoi tänään ja innolla odotan vauvan ensi liikkeittä. Jonkinmoisia tuntemuksia vatsassa on ollut, mutta kun ei ole aiempaa kokemusta, niin en osaa sanoa ovatko ne vauvan liikkeitä vai jotain muuta. Kertokaahan missä kohtaa masua liikkeet yleensä tuntuvat? Navan kohdalla vai alempana?
 
Hola kaikille!!

Ekaa kertaa tänne kirjoittelen...

26 vuotias ekan lapsosen oottaja, laskettu aika 24.5.2009. Kaikki mennyt tähän asti hyvin, toivoa saa että jatkossakin...
ALussa oireena vaan suunnaton väsymys, mutta niin yllättynyt olen siitä ettei juurikaan muuta (mielialavaihteluja) murrrr lukuunottamatta...Odotin niin selkeästi pahoinvointia, joka ollut raskauksissa enemmän kuin yleinen oire suvussamme..

Siksipä tällä hetkellä vaivaa aika epätodellinen fiilis, kun mitään ei oikeen vielä tunnu missään, vaikka asukki se siellä masussa elelee, kummaa ja jännää[:)]

Liikkeitä odottelen, en usko että sen suuremmin oon vielä tuntenut juurikaan, ilmakuplamaisia miniatyyriversioitalukuunottamatta , silloin tällöin iltasaikaan nukkumaan mennessä...Vihlasukipuja tosin ollut meinasin jo unohtaa, muutamia kertoja oikealla puolella ja keskellä vatsaa, mutta menneet aika äkkiseltään ohi, tämä kait jokseenkin normaalia?

Tsemppiä viikkoo kaikille toukolahjan odottajille ja hymyä päivään...
 
Takaisin
Top