Toukokuun Vauvakuulumiset :)

Mami91, meillä on ainakin nukuttu jo siitä 1,5kk:n iästä saakka 10-12h yöunia ilman herätyksiä, että antaa mennä vaan :D toki kausittaisesti ollaan herätty kerran yössä (usein sekin n.8-10h jälkeen) syömään, mutta harvemmin.
 
Moikka kaikille! Tulin pitkästä aikaa lukemaan tänne teidän muiden kuulumisia. Meidän neiti täyttää huomenna 6kk, hurjaa miten aika on mennyt, puoli vuotta! :) Olen aina välillä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi rustattua omia kuulumisiamme.

Meillähän alku oli hieman haasteellinen, kun tyttö syntyi sillon rv33. Enää ei keskoisuus juurikaan arjessa näy, ainut että kaikki kehitys täytyy ajatella lasketun ajan iän mukaisesti, ei syntymäajan mukaan. Viime viikolla ekan kerran vatsalleen kellahdettiin ja siitäkös koko perhe on jaksanut olla iloisia! Kyllä sitä jo odotettiinkin kun kuitenkin jo puoli vuotiaaksi tulee. Painoa on tällä hetkellä 6kg ja pituutta 62cm.´

Koliikki on nyt kokonaan väistynyt. Sairaalasta päästiin silloin jouluksi kotiin ja siitä valvottiin seuraavat 3kk kaikki yöt, itkuisuus oli pahimmillaan klo 21-04. Siinä oli kestämistä, mutta selvittiin. Nyt neíti nukkuu yönsä oikein tyytyväisesti n 10-12h. Lisäksi nukkuu 3 päiväunet.

Kiinteät soseet meillä alkoi keskoisuuden vuoksi jo 3kk ja ne ovat aina hyvin tytölle maistuneet, porkkana+bataatti+kanasose on neidin herkkua! :) Luumua syö 1-2 prk päivässä, kun vatsa menee todella herkästi kovalle. Viimeisimmässä lastenlääkärin kontrollissa huomattiin että hb ja punasolut olivat matalalla, niin nyt rautakuuri menossa, sekös vatsaa ensisestään ärsyttää! Kuumemittarille on ollut käyttöä kakan ulos auttamisessa :sad001

Kiva oli lueskella teidän toisten kuulumisia ja huomata miten hienosti pienokaisenne ovat kasvaneet ja kehittyneet! Toivottavasti edes jotain selvää tästä omasta sepostuksestani saatte, nyt kuuluu jo meidän neiti heräävänkin ekoilta päiväuniltaan :) Palataanhan taas :greet025
 
Olipas kiva kuulla miten teillä menee... Juuri aamulla mietin, että eikös täällä ollutkin joku joka syntyi rv33 :)

Toivottavasti lisärautaa eu teillä tarvita pitkään kun se tosiaan sitä vatsaa entisestään saa juntturaan. Meilläkin oli maha kovalla jo pelkällä maidolla ja luumua menee täälläkin.
 
Voi harmi, sivulla on joku häiriö ja Taikun teksti ei näy! Tulee vain iso tyhjäalue jonka yläreunassa on mainoksia :sad001 Annushkan viestistä päätellen joillekin tekstikinnäkyy ja hyvää kuuluu, mukava kuulla :)
 
Kivaa kuulla Taikunkin kuulumisia! Täällä maistettiin tänään ekaa kertaa puuroa. Hyvin upposi pojalle, niin kuin tähän mennessä kaikki ruoka. :)
 
Kiva kuulla että Taikulla ja pikkuisella menee hyvin! :)
Täällä kaikki muu ruoka tähän mennessä uponnut, paitsi se puuro. Tosin en ole antanut hienonnettua kauraa. Mites muilla, oletteko antaneet hiutaleet sellaisenaan vai hienontaneet?
Meillä on sitten syöty aamu/iltapalaksi uunissa tehtyjä banaani-kaura-oliiviöljy tikkuja, ne maistuu! ^_^
Nyt kyllä illalla testaan hiutaleiden hienontamista, josko sitten puuro uppois...
 
Meillä on nyt käytössä piltti kaurapuurojauhe. Tyttö rakastaa sitä. Oon laittanu sekaan luumusosetta tai ruusunmarjaa. Mä päädyin nyt ainaki vielä tohon valmiiks hienonnettuun, kun uppoo noin hyvin. Suhteellista tietty, mut mun mielestä se ei kyllä mitenkään kallista ole, kun riittää ties miten moneen annokseen. Ne valmiit tetrat on kyllä hirveen hintasia, mut neki maistuu... käteviä ottaa mukaan tietty.

Mäkin ihmettelin kun ei Taikusta mitään oo kuulunu, eli kiva kuulla kuulumisia.

Mulla on ollu vähän taistelua näiden päivien kulun kanssa. Tuntuu välillä, että vaan kyttään kelloa kotona ja odotan miestä kotiin. Käydään toki vaunuilemassa, mutta seki on vähän mälsää aina "yksin" ja varsinki ku tietää, että vauva ei nuku kun mennään takasin kotiin nii pitäis tuntitolkulla notkua ulkona ilman juttuseuraa. Hassua sinänsä, että kuitenki asun vantaalla ja täällä on vaikka kuin muita mammoja, mut täällä on vaan nii sellasta, että hyvä ku naapureita moikataan. Oon ny ajatellu, että kai se tästä ku kesä tulee nii jos johonki leikkipuistoon menis sitte... kaikki aktiviteetitki menee kesätauolle. Että tämmönen marmatus tälläkertaa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kans meneillään joku vaihe, että jotenkin kotona oleminen tympii. Vaikka se tavallaan on tosi kivaa ja haluan olla kotona, mut jotenkin se, että jokainen päivä on samanlainen, ärsyttää. Mieskään ei oo kovin innokas hoitaja ollut ja on paljon töissä. Toki tähän kaikkeen vaikuttaa se, että ollaan oltu flunssassa ja jouduttu olemaan kotona.. tosin sitä suuremmalla syyllä toivoisi mieheltä oma-aloitteisuutta vauvan hoitoon ja saisin sitten sitä omaa aikaa edes hetken iltasin. Mutta, josko nämä fiilikset menis ohi ja helpottais sitten kun tervehdytään ja päästään liikkeelle. :) tällasta marmatusta täältä..

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollu kyl vähän samanlaisia fiiliksiä, siis et kaipaa seuraa ja ajoittain on tosi tylsää päivällä, vaikka tuo tyttö onkin tuossa koko ajan. Mulla vaan ei ole niitä muita äitejä, joita treffata eikä täällä ole mitään "vauvatoimintaa". Toki nyt alkaa olemaan jo jotain rytmiä päivässä, joka mahdollistaa edes suunnitella jotain menojakin. Mut just silloin, kun vois lähteä johonkin, on tytöllä paras päikkäriaika, jolloin nukkuu siis pitkät unet, joten ei tule sit lähdettyä mihinkään, kun ei halua uhrata niitä unia. Korkeintaan kävelylenkille, jonka jälkeen tyttö saa jatkaa uniaan vaunuissa. Minä sit nyhvään itsekseni joko touhuillen tai netissä roikkuen. Pakko siis myöntää, et tästä syystä, kyllä se on meidän päivän kohokohta, kun isi tulee töistä kotiin.

Hei muuten, onko teillä muilla alkanu hiukset lähtemään? Mulla lähtee ihan hirveesti hiuksia, tuntuu et pitäis imuroida joka päivä, kun lattiat ja joka paikka on mun (pitkiä) hiuksia täynnä. Saa nähdä mitä tästä mun pehkosta on kohta enää jäljellä.
 
Meillä isäntä on yhä kotona mun kanssa, joten mulla ei tota yksinäisyyden tunnetta tule. Lyhyitä pätkiä on vain ollut mies töissä ja nyt menee kolmeksi viikoksi kouluun, jonka jälkeen kesäloma. Mä sitten taas kaipaan niitä yksinäisiä hetkiä, että sais vaan hetken aikaa olla rauhassa.:p Ja tulee kyllä miehen kanssa vähän kinaa tyhmistä asioista, ku yhdessä 24/7. Eli odotan että mies löytäisi jo pitkäaikaisemman työn.:grin Mutta on kyllä ollut suuri apu miehestä kotona, kun kaikki kotityöt ja vauvanhoito on tehty yhdessä! Että siinä määrin koen olevani etuoikeutettu!

Mulla kans alkanut lähtee hiuksia! Just kävin leikkaamassa lyhyemmäksi tukan, ku ohentunut niin hurjasti:sad001
 
Mä oon yrittänyt käydä pojan kanssa harrastamassa, kahvittelemessa ja kylästelemässä päiväsaikaan, mutta mulla onkin paljon kavereita mammalomalla, että sikäli on helppo löytää seuraa. Päiväunia poika suostuu nukkumaan tällä hetkellä ainoastaan pätkissä, joten ei tarvi niitäkään niin varjella enää. Poika viihtyy paljon paremmin, kun ollaan jossain muualla, kotona menee usein kiukutteluksi ja päivät tuntuvat tosi pitkiltä. Vaunukopan heivasin vähän aikaa sitten, ja oon pitänyt rattaissa pikkuisen selkänoja kohotettuna, niin poika jaksaa siellä ollaa pitkäänkin ja töllistellä ympärilleen. Istuma-asennossa en vielä viitsi pitää, kun ei kuitenkaan istu itsekseen. Ikää tulee nyt viikonloppuna 5kk.

Edit! Tukka tippuu päästä täälläkin. Meillä on kämpän jokainen neliömetri karvoitettu tällä hetkellä, vaikka imuroitukin on ehkä kerran viikossa. Niin rasittavaa. Mulla on vieläpä pitkä tukka, ja poika tietty vielä sylissä ollessaan tarttuu siihen aika napakasti kiinni. Saa sitten irrotella niitä hiustuppoja poitsun nyrkistä ja kaulapoimusta ja vaipan teipeistä. :eek: Täytyy varata aika kampaajalle pikimmiten, jos vaan joskus olis aikaa sinne mennä.
 
joo sama homma, saa nähdä pitääkö mennä peruukkikaupoille ennen ku kampaajalle.. xD
 
Mulla on lähteny hiuksia jo jonkun aikaa. Nyt jo vähän helpottaa. Kuukausi sitten oli ehkä pahimmillaan ja sillon niitä oli kyllä ihan joka paikassa :D Kaljulta kyllä tuntuu mutta kasvaahan nuo pian kuitenkin takaisin :)

Täällä alkaa myös jo vähän tympiä kotona oleskelu, vaikka yritetään kyllä käydä kaupungilla ja kavereita treffaamassa. Meillä kyllä on aika selkeä päiväunirytmi myös mutta hyvin on silti päästy liikkeelle. Yritän lähteä silloin kun Aile menee päikkäreille ja yleensä nukkuu vaunuissa kivasti jos ollaan kaupungilla. Jos herää kesken reissun niin viihtyy silti vaunuissa kun ympärillä on vähän hälinää :) On itseasiassa paljo tyynempi kun on ollaan jossain tai jos meillä on joku käymässä. Jos ollaan kahestaan kotona niin on paljon herkempi kitisemään.
Odotan jo kovasti sitä että neiti kasvaa sen verran että puistoilun vois ottaa päiväohjelmaan. Syksyllä tuo taitaa olla ajankohtaista kun voi jo vähän keinua tai "laskea" liukumäkiä...
 
Miten vauvan kanssa selvitään helteistä? Mä käskin just miehen raahata meidän lattiatuulettimen varastosta. Meidän kämpästä tulee aina ihan sauna, joten hirvittää jo valmiiksi. Pikkumies täytti viikonloppuna 5kk ja muutti sen kunniaksi oikeaan pinnasänkyyn. Miten ne niin nopeasti kasvaa? :eek:
 
No hyvä kysymys! Vaikka tää meidän talo on vuos sitte rakennettu ja pitäs olla hyvät ilmanvaihdot ym. nii kilin kellit sanon mä..täällä on kuuma ku missäki. Aamu meni tytöllä kiukutellessa ku oli nii hiessä. Sitte mentiin päivällä merenrannalle puun varjoon hengailee nii siellä oliki ihan mukavaa, mut taas täällä kuumuudessa :/ On meinaa tyttö äitiinsä tullu ja menettää hermot jos on liian kuuma. Saa kyllä kaikenmaailman unipussit unohtaa, ku raukka on ihan hiessä semmosessa nukkuessa. Tuuletinki on vähän paha ku siitä saattaa tulla kipeeks. Edellisessä asunnossa tehtiin niin, että laitettiin tuuletusikkunaan pöytätuuletin sillee, että puhals ulkoa sisään nii se ehkä vähän autto. Pitäs tänne hankkia hyttysverkot nii ikkunaa vaa auki sitte...

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin olin (ja olen edelleen) aivan kauhuissani kun hiuksia alkoi urakalla lähtemään noin kolmisen viikkoa sitten. Niitä on sitten aivan joka puolellla. Mulla on myös pitkät hiukset niin tuntuu, että kohta mä olen kalju. Täytyy myös harkita lyhyempää mallia. Jotenkin mä olin odottanutkin, että imettäminen tiputtaa hiukset. Mutta sitten kun ne ei heti tippunetkaan niin olin unohtanut koko jutun. Mun mielestä mulla raskausaikana hiukset vahvistuivat.

Meidän poitsulla on sitten aikas paha atooppinen iho. On jo aiemmin ollut ongelmia, mutta nyt meni niin pahaksi, että poika joutui sairaalaan. Eilen pääsi kotiin ja nyt kotihoidolla jatketaan. Ensi viikolla on iho- ja allergiasairaalaan aika, siellä tehdään myös prick-testit. Maitoallergiaa olen itse epäillyt jo jonkin aikaa ja yksi yksityinen lääkäri oli samaa mieltä. Sairaalassa eivät ottaneet asiaan kantaa. Poika on nyt siis täysimetyksessä ja mä maidottomalla ruokavaliolla. Olisihan se kiva hiljalleen saada pojalle antaa muutakin ruokaa kuin tissimaitoa. Ehkä ensi viikolla jotain selviää.

Onko teidän muiden pikkuisilla ilmennyt mitään allergioita?
 
Takaisin
Top