Toukokuun turinoita

Hei muistaako joku mitä B6-annostusta suositeltiin raskauspahoinvointiin? Kätilö sanoi tänään, että 3x päivässä (8h välein), mutta ihan kuin olisi sanonut 20mg kerrallaan, ja nuo tabletit on 200mg kerrallaan. Lisäksi purkissa lukee, että saisi ottaa vain 0,5-1 tablettia päivässä... Mietin että uskallanko nyt ottaa niitä kolme päivässä.
 
Huh huh, tulipas tästä nyt jotenkin todellista tuon ar-ultran jälkeen. Mentiin miehen ja esikoisen kanssa, aluksi ottivat minut yksin sisään - 'katsotaan ensin onko siellä mitään' - ja se helpotus kun itsekin hahmotti että kaveri löytyi ja sykekin näkyi väpättävän ja pääsi muukin perhe pientä ihmettelemään. Nyt melkein herkistää kun hiljaisuudessa yksin jääkiekkoa ja ultrakuvaa vuorotellen katsoo. Jouluvauva. :Heartred
 
Mulla olisi tiistaina luksusvapaa: tytöille päivähoito varattu koko päiväksi vaikka mulla on vapaapäivä, kun katsoin listaa väärin kun hoitoaikoja päiväkotiin ilmoitin. Nyt pohdin että otanko onnibussin stadiin ja käyn perhe artessa ja sen jälkeen vähän herkuttelemassa ja shoppailemassa, vai käytänkö vapaan kotona lusmuillen, vai jopa perun hoidon ja vietän vapaata nuorimman kanssa? Mitäs ehdotatte?
 
Mulla olisi tiistaina luksusvapaa: tytöille päivähoito varattu koko päiväksi vaikka mulla on vapaapäivä, kun katsoin listaa väärin kun hoitoaikoja päiväkotiin ilmoitin. Nyt pohdin että otanko onnibussin stadiin ja käyn perhe artessa ja sen jälkeen vähän herkuttelemassa ja shoppailemassa, vai käytänkö vapaan kotona lusmuillen, vai jopa perun hoidon ja vietän vapaata nuorimman kanssa? Mitäs ehdotatte?

Onnibussilla stadiin, ultran kautta vähän hemmottelemaan itseäsi herkuttelun ja shoppailun merkeissä!! :)
 
Tietääkö muuten kukaan et saako nyt 2018 syntyneet vauvelit sairaalasta mukaan jonkun pienen kudelman..? Niinku 2016 oli ne turvalonkerot ja viime vuonna Suomi100 -villasukat..
 
Riippuu kai sairaalasta? Me saatiin 2015 pieni ommeltu pipo, mutta ymmärsin että oli kättärin joku oma "tukikerho" joka niitä teki.
 
2015 ei saatu muutakun se libero laukku... mut meillä on neuvolasta tapana antaa uudelle kuntalaisille villasukat. Itsekin osallistuin sukkien kutomiseen. Toivon vaan etten oma kutomia saa takaisin :p
 
Tietääkö muuten kukaan et saako nyt 2018 syntyneet vauvelit sairaalasta mukaan jonkun pienen kudelman..? Niinku 2016 oli ne turvalonkerot ja viime vuonna Suomi100 -villasukat..

Meillä on 2016 syntynyt neiti eikä saatu turvalonkeroa. Mutta myös esikoisen aikaan 2009 piti saada Marttojen villatöppöset ja niitäkään ei saatu. Miten musta tuntuu että meitä syrjitään :wink
 
Mä oon pari kertaa osallistunut ompeluprojekteihin kun TYKSin keskolaan on tehty pipoja ja nuppupeittoja. Nyt mulla on jo muutaman peiton tilkut leikattuna, lisää kun ehtisi leikkelemään niin saisi koottua lisää nuppupeittoja. Mulla on kaveri töissä keskolassa joten en tarvitse mitään yhteiskeräystä vaan voin tehdä muutaman ja toimittaa kaverin kautta sinne.
 
Viime vuonna saatiin satks:sta kudotut nuttu, pipo, sukat ja turvalonkero. Seurakunnalta ristiäisissä sukat.

Sukat ja pipo noista oli valmiiks niin pienet että meni vaan säilytykseen. Nuttu napapaitamallia, eli muistojen laatikkoon myös. Seurakunnan sukat oli hyvät pitkään, junasukat on parhaita. Turvalonkeroa natustellaan vieläkin :grin.
 
Nyt on pakko kysyä että mikä ihmeen turvalonkero...?
Sellanen pieni virkattu mustekala mitä vauva voi hipeltää sormissaan. Kaiketi ideoitu aluksi sellaisia vauvoja varten joilla on kovasti letkuja ja piuhoja kiinni. Jotta eivät siis hipelöisi niitä.
Sympaattisen näköisiä pieniä pehmoleluja :).
 
En muista saatiinko 2007 ja 2010 phks mitään mut 2014 saatin neulottu pipo joka oli aivan ihana!
2016 satks saatiin tumput, villasukat ja turvalonkerot (näitä kaikkia saatiin kaksin kappalein) ja neulottu pipo sekä pieni peitto.
 
No nyt on varattu tiistaille varhaisultra Perhe Arteen Helsinkiin ja ostettu onnibussi liput :)
Onko täällä muita jotka tykkää köllötellä mahallaan? Mä makailen usein illalla puolisen tuntia -tunti ennen nukkumaan menoa mahallaan sängyllä. Lisäksi välillä makaan olohuoneen lattialla lasten seurassa. Taas on kolmisen viikkoa muistanut että ei tämä raskaus niin kivaa olekaan: nyt jo tekee pahaa mahallaan makoilu sängyssä. Ainakin nyt joulukuulle asti oltava kyljellään tai selällään ja pahimmassa tapauksessa (jos joutuu sektioon) tulee vielä synnytyksen jälkeen mahallaan makoilun este. Viime sektiosta nukuin kaksi viikkoa sohvalla puoli-istuvassa asennossa kun omassa sängyssä ei pystynyt kipujen vuoksi nukkumaan.
 
Sinällään en makoile mahallaan mutta yöllä usein unissani käännyn mahalleni ja herään siihen että tuntuu tukalalta. Tai mahaa painaa.
Menossa rv 10+5 ja maha on suorastaan pompsahtanut esille.
 
Sini Maarit, Just otin raitoja, luulen että niillä mennään tää raskausaika. Täysin en väristä halua luopua. :sad001 Onko muilla jotain vaihtoehtoja jota vois miettiä?
 
Mä olin viime raskaudessa tosi tarkka etten värjää liikaa ja että millä värjään.
Nyt on asenne vähän rennompi, ajattelin käydä kohta kampaajalla ja keskustella kampaajan kanssa mitä kannattaisi tehdä. Ehkä raidat tai joku kevytväri tyveen.
Ehkä pari kertaa raskauden aikana tuun värjäämään, juurikasvu kasvaa kyllä aika nopeasti:grin
 
Viimeksi otin raitoja raskauden loppupuolella. Sit olikin yli 3v tauko kampaamokäynneissä, ja sit plussasin päivää ennen kampaamoaikaa. En sanonut kampaajalle asiasta :/
 
Takaisin
Top