Toukokuun turinoita

Huhhuh, niin se aika rientää. Vastahan nää pikkuset synty ja me jännitettiin että joko alkaisi tapahtua. Nyt pienet muruset täyttää jo 4kk emoticon
 
Ja hätäisimmillä vauva täyttää viikon kuluttua 5 kuukautta...! :) Sain tietää olevan raskaan viime vuonna äitienpäivänä eli vuosipäivä tavallaan tulossa!

Mulla tuli jonkinlainen ahdistuksen raja vastaan viime viikolla "oman vapaa-ajan" totaalisen puuttumisen suhteen. Enhän muuta odottanutkaan kun tähän ryhdyin, mutta kun mies harrastaa edelleen samoja asioita kuin ennenkin. On musiikkia, tekniikkaa, venettä, autoa ja kavereidenkin projekteissa pitää olla apuna... Minä taas olen luopunut kaikista rakkaista harrastuksista ja osittain jopa normaalista kodin huoltorutiinista kun ei aika ja energiat aina tahdo riittää, joskus jopa hampaanpesukin unohtuu välistä kun mennään vauvan ehdoilla. Kyllä miehen puolustukseksi täytyy sanoa, että kantaa oman vastuunsa vauvasta hienosti ja monet harrastukset sijoittuvat kotipihalle ja autotalliin eli on kyllä käytettävissä tarpeen vaatiessa. Mutta kun en osaa vaatia! Miehisen ajatuksen mukaan suurinta rakkautta perhettä kohtaan on varustaa vene lämmitysjärjestelmällä, lämpimällä käyttövedellä, vessanpöntöllä ja septitankilla, jotka kaikki pitää tehdä itse. Ihan kiva, mutta jos siinä prosessin aikana (joka kestää koko kevään ja alkukesän) äiti kiehuu raivosta, niin ei tule kesällä veneilystä pian mitään... Ajatteli tietysti, että enhän muuta elämältä enää toivokaan kuin hoitaa lasta yöt ja päivät läpeensä. Alkoi kuitenkin tuntua siltä, että en enää ole oma iloinen itseni kun omat henkireikäharrastukset ovat jääneet pois kokonaan.

Koitin aikani murjottaa ja vihjailla, mutta eihän vinkki mene perille kun kaikki menee "hormoonien piikkiin". Yhden yön valvottuani herätin miehen aamulla aikaisin ja sanoin, että nyt on tosi kyseessä. Sovittiin sitten, että hellittää hieman veneenlaskutavoitetta ja minä saan tehdä maanantai- ja keskiviikkoiltoina mitä haluan. Tänään lähden uimaan tai kuntosalille tai vaikka molempiin!!! Tulin siihen tulokseen, että kunnolle on tehtävä ensimmäisenä jotakin, että jaksaa paremmin ja tuo vatsan röllykkä sulaa edes vähän pienemmäksi. Sitten on parempi mieli kesävaatteissakin. Samalla kun minulle avautui tämä vapaus, huomasin ettei välttämättä tarvitse lähteä kotoa mihinkään, vaan riittää että saan tehdä haluamani itselle mielenkiintoisen asian rauhassa alusta loppuun.

Nyt meillä on sitten myös yksi yhteinen perheen harrastus eli se vauvauinti vihdoin ja viimein kipsin poiston jälkeen. Voi kun sekin oli mukavaa! Poika oli ensialkuun aika varautunut, mutta ohjaaja kehui ettei ole poikaa pidetty pumpulissa kun ei pelkää ääniä ja toisten loiskuttelua ympärillään. Lopuksi jo hymyjäkin alkoi irrota. Muut olivat jo paljon kokeneempia, joten saimme ihan yksityisopastusta aluksi vaikka vielä ihan veteen totutteluna meni tämä eka karta. Kokeneempia jo sukellutettiin monta metriä ja tiputettiin altaan reunalta veteen!

Kullanmuru heräsi pihalla taas...
 
"Mulla tuli jonkinlainen ahdistuksen raja vastaan viime viikolla "oman vapaa-ajan" totaalisen puuttumisen suhteen. Enhän muuta odottanutkaan kun tähän ryhdyin, mutta kun mies harrastaa edelleen samoja asioita kuin ennenkin. On musiikkia, tekniikkaa, venettä, autoa ja kavereidenkin projekteissa pitää olla apuna... Minä taas olen luopunut kaikista rakkaista harrastuksista"

Mammax, vähän sama tilanne täällä. Tuntuu, että mies tosiaan tekee edelleen ihan niitä normaaleja juttujaan ja menee millon huvittaa ja jos ollaan jossain kylässä ja neiti kiukuttelee ja ei vieraassa paikassa välttämättä helposti nukahda niin mies automaattisesti olettaa,. että vain minun pitää mennä tytön kanssa kotiin ja hän voi edelleen jäädä muiden seuraan...välillä tulee todellinen turhautuminen asian kanssa. Niinkun esim nyt vappuna. Minä menin tytön kanssa äitini luo kylään kun ei tuo vappu juhlinta kiinnosta ja sovittiin sitten että mies hakee meidät seuraavana päivänä. No kuinkas kävikään...eipä ollut ajokunnossa (VTU!!) vaan hänen serkkunsa sitten meidät sieltä haki...en vaan tiiä millon viitsii asiasta keskustella kun oon jo ihan varma, että ottaa niin itteensä ja suuttuu vaan eikä osaa tajuta, että hänessä se vika nyt tosiaan on...noh, katotaan miten käy..
 
Poitsu täyttää viikon päästä 4 kk, mutta menkkoja ei ole vielä tullut. Osittain olen turvautunut vastikkeeseen, tosin nyt on päästy viikko ilman :) Muutamina päivinä ollaan tutustuttu perunaan ja porkkanaan. Porkkanaan ihastui heti, perunaan ei juurikaan, noh... vaikkei makumaailma ole vielä kovin kehittynyt, en silti ihmettele :D
Mulla on vaan kamala vauvakuume ja me hullut päätettiin, että annetaan ennemmin tulla toisenkin perään kun aletaan leikkiä kumin kanssa. Ikää tässä on kuitenkin jo kertynyt, ettei tässä enää pitkää väliä muutenkaan aiota lapsille. Ensimmäisen tuloon meni melkein 10 vuotta, niin ei parane paljon jarrutella ;-) Niin että milloinkas sitä sitten tietää, ettei ne menkat tuukkaan :D Olisi kyllä kiva soittaa neuvolaan aikaa ja sanoa, että menkat oli viimeeksi reilu vuosi sitten :D :D
Päivät kuluu vauhdikkasti täällä ja aika sujuvastikin. Tulin vähän siihen tulokseen, että kun jollekin kehuu miten kivasti menee, niin sitten seuraa ei niin kivaa ;) Tämmöistähän sen vauva-ajan varmaan olisi hyvä ollakin :)  "Onneksi" ilmat kylmeni, niin on helpompi pukea lapsikin ulos. Nuo + 17 asteen lumikinosten keskellä kulkemiset on vähän hankalia..
Ihanaa seurata miten lapsi alkaa päästä jyvälle maailman menosta :)
Tosi veikeä pentu <3 Näihin vauvoihin tuntuu tulevan samanlainen hinku kuin koiranpentuihin, lisää lisää.
Me ollaan vietetty useampi vuosi uusi vuosi ja vappu naapurissa ja tänä vuonna päädyttiin siihen, että he tulevat meille, kun lapsen kanssa on helpompi ollakin kotona. Äijät ottivat sitten vähän olutta, minulle ei nyt maistuisi oli lasta tai ei, naapurin nainenkin tyytyi iltapäivä valkkareihin ;-) Viime vappuna maistelin vähän boolia, mutta eipä maistunut. En tiennyt silloin olevani raskaana. Hyvin poika seurusteli ja vietti meidän kanssa vappua ja meni oikeaan aikaan nukkumaan eikä häiriintynyt vaikka pelattiinkin pari tuntia pidempää.
Välillä ottaa vähän päähän kun mies tulee töistä kotiin ja ilta menee hujauksessa, ettei oikein ehdi pojan kanssa olla, välillä näitä päiviä tulee perä jälkeen. Viime viikko tuntui itselle rankalta kun päiväunet oli kadoksissa, onneksi nukkui yöllä kuitenkin ihan ok, mutta mitään ei saanut tehtyä päivällä. Meillä onneksi taitaa olla vain niin, että minä vaadin itseltäni liikaa. Mutta onneksi olen vähän laiskumus ja sopeutuvainen, joten sitten on vaan pakko hyväksyä ettei ehdi/jaksa. Tänään olikin pyjamapäivä :D :D
 
Tosiaan eros vappu vähän viime vapusta. En minäkään tiennyt vielä olevani raskaana, ja taisin juoda lähes shamppanjapullollisen illan juhlissa... Tosin olin aavistellut jo jonkin aikaa että olisi raskaana, mutta vappuaattona tulleet tismalleen samat oireet kun menkoista laittoi ajattelemaan, etten olekaan. Vieläpä kun ajattelin, ettei se ensi yrittämällä voi tärpätä...
Tänä vappuna tyttö antoikin meille vappulahjan! Meni nukkumaan jo kahdeksalta illalla!! Söi toki vielä ysiltä ja yhdeltätoista, mutta jatkoi aina uniaan. Saatiin kerrankin miehen kanssa viettää ilta kaksistaan rauhassa. :)) Normaalistihan tyttö meneen noin klo 23 nukkuun.
Menkkoja ei kuulu täälläkään vielä, eikä kyllä tarvi kuuluakaan! Ei oo yhtään ikävä. :) Täysimetyksellä ollaan oltu nyt viimeset 1,5 kuukautta (sitä ennen mukana hieman korviketta iltaisin), joten toivon että menkat pysyy poissa niin kauan kun täysimetyksellä mennään. Ja me päädyttiin käyttään ihan kumeja, hormonaalisesta ehkäisystä on aiemmin ollut mulle ongelmia, ja todennäköisesti se pikkuveli/-sisko on haaveissa suhteellisen nopealla aikataululla. Joskaan nyt ei ihan vielä.
 
Voe kettu, nyt ottaa päähän ja lujaa emoticon

Alkoi taas vuoto ja soittelinpa terveysasemalle kierukan laitosta, jälkitarkastuksen lääkäri kun sanoi että se pitää laittaa 10 pv:n sisällä vuodon alkamisesta. No, terveyspuolella on jokin uudistus tullut juuri voimaan eikä lääkäriaikoja ole saatavilla, kuin vasta 4 viikon päähän! Ja kuulosti siltä ettei sittenkään mielellään. Kysyin ajanvaraajalta että onko tässä nyt tarkoitus ajaa asiakkaat yksityiselle VAIKKA on luvattu maksaa se ensimmäinen kierukka? Meni vähän hiljaiseksi ja löysi heti ajan sinne 4 viikon päähän. No, se aika olis semmoinen ettei mulle oikein kävis, ja kysyin sitä seuraavalle viikolla. Niin sinne ei sitten ole vielä aikoja saatavilla =O Eli aikaisin aika on 30.5 ja myöhäisin 1.6. Jep, jep... Mun pitää siis mennä kuitenkin tuolloin vaikka ei ole edes varmaa voiko kierukkaa edes laittaa. Vidu mitä palvelua >:( 

Laittelin vähän palautetta kaupungille aiheesta, saa nähdä minkälaista vastausta tulee jos tulee. 
 
viime vuoden vappuna sähläsin ainakin 3vko että saan kerrankin vapun vapaaksi töistä ja lähtisin rimpsalle. sitten muutama pvä aikasemmin selvisikin tilanne ja otin työvuoroni takasin ja tein pitkän päivän hyvällä palkalla! haalea viiva oli ja ihan alussa vasta (ei ollu menkat myöhässä vielä jne) että oisin voinut periaatteessa rimpsalle lähteä mutta ei tuntunut tarpeelliselta :) aika kun se vaan vierii niiiiin nopeeta! muistaa ne ajat kuin eilisen päivän! Tänä vappuna sitten käytiin syömässä amarillossa ja kierreltiin kaupungissa käytiin kavereilla ja mies jäi sinne juopottelemaan ja me lähettiin kotiin....ylläri :) eipä täälläkään tarjottu vaihtoehtoa että "jää sä mä lähen pojan kaa kotiin" vaan eipä kyllä ollu nyt suurempaa tarvettakaan. oli se silti mukavampi vappu kuin töissa ollessa.

täälläkin vaiheilee tuo pikkusisarus että toisaalta olis kiva pitää semmonen tauko että ois omassa kehossaan rauhassa eli ei tarviis imettää eikä odottaa ja jos vuoteen asti pitää imettää niin niin.. mut sit taas toisaalta jos lähtis samaan putkeen vaan tekemään niin sit se ois tavallaan sitten tehty :D kävis vaan sen verran töissä että äippärahat nousee jne.. ja kuitenkin tässä jo ihan taloudellisesti ajatellen on ideana 2lasta...3 on sit epäsopu että yks jää "yksin" ja sit taas 4lasta tulee himppu kalliiks ja pitäis taas muuttaa :D et jos putkeen tekis nää kaks ois sen aikaa töissä tuolla "inho paikassa" ja lähtis siitä sitten uusia työhaasteita etsimään..eikä ois lasten hoidollista ongelmaa heti kun jäis kohta taas kotiin..hmmm..mut mies puhu kyllä siitä 2v ikä erosta mut toisaalta vois vaan olla käyttämättä mitään ja kattoo millon tahtoo tulla ku ei varmaan ihan het ois tulossa ku kuitenki täysimettää jne mutta toisaalta meillä jo 2kertaa napsahtanu "nakki" kerralla niin vois päätellä että oltas aika hedelmällisiä niin sit se kakkonen päättäiskin tulla het niin ei nyt ehkä sit kuitenkaa..plaplapla...kuhan mietiskelen ja jaarittelen :) mutta kortsulla mennään kyllä pikkukakkoseen asti juurikin tän takia ku ei ehkä vielä no ehkä sit kuitenkin jne.. sit katotaan mitä tehään. toissalta ois myös heti hyvä putkeen koska poika on niiin helppo vauva niin alkaako sitä pelkäämään että toinen ei voi olla sitten helppo eikä tee sitä ollenkaan jos liikaa miettii ja oottelee?!?!
 
Pitkästä aikaa ehdin tännekin kirjoittelemaan. Olen kyllä seuraillut muiden kuulumisia ahkerasti. Meijänkin neiti täytti viime viikolla 3kk! Ja tänään oli sitten neuvola, jonka rokotteiden takia tänään onkin huudettu enemmän kuin ikinä koskaan. Tosi turhauttavaa, kun pientä ei voi auttaa (tai siis tyhmä äiti pihtaa kipulääkettä), yötä vasten pakko antaa, en voi rääkätä toista pientä. Arvatkaa kaduttaako, että annoin antaa rokotteet, kun olin vahvasti sitä mieltä, että meillä ei oteta muita kuin perusrokotteet (ei rotaa, pneumokokkia tms). No, tänään sitten meni rota ja yhdistelmä ja tässä tulos! ARGH!

Muuten täällä on arki melko aurinkoistaa, ja olen kovasti toivonut jaksamista teille, joiden vauvat nukkuu huonosti tai on muuten vaativia. Hyvä puoli, että vauvat kasvaa koko ajan, ja asiat helpottuu (tai vaikeat asiat muuttaa nimeään...). Toisaalta on tosi pelottavaa kuinka vauvat kasvaa. Meijän pikku möhkäle on tuplannut painonsa syntymän jälkeen! :)

Kesää jo kovasti odottelen! Pääsisi ulos ilman kauheita toppauksia ja toisaalta pelkoa siitä, että neiti läkähtyy vaatevuorensa sisään..
 
Meillä sama juttu, miehen kanssa ajateltiin odottaa pari vuotta ennen ku uudestaan yritetään tulla raskaaksi. Eilen sit tultiin siihen tulokseen et jätän pillerit pois ja toinen tulee jos on tullakseen :D Meillä on ollu puhetta kahdesta lapsesta, niin sit olis lapset tehty eikä tulis ainakaan niin isoa ikäeroa..Se, mikä mietityttää on se arki kahden ihan pienen kanssa, vaipparallit jne mut sehä on vaan ohimenevä vaihe ja jos muutkin ihmiset on siitä selvinny niin miksei mekin.
Sit jos tulisin uudestaa raskaaksi niin joutuisin synnyttää. Eka synnytys ei ollu kauhee, päinvastoin, helppo ja ihana kokemus mut jännittää jo pelkkä ajatuskin et joutuis synnyttää uudestaan :D
 

Me ollaan pikkukakkosesta neuvoteltu, mutta ollaan päätetty odottaa ainakin vuosi eteenpäin ja kattoo sitten uudestaan...

Pomo on nyt soitellut ja kysellyt miten menee ja millon olisin halukas palaamaan töihin. Minä kun jäin äitiyslomalle niin kolme ihmistä tuli mun tilalle (tiedän olevani korvaamaton), mutta nyt ne kaikki on lopettanut hommat kun ei kestä tuota painetta tai jotain siihen suuntaan....Sovittiin sitten että voin viikonloppuisin kesällä käydä apuvuoroja tekemässä ja syksyllä sit hieman enemmänkin jos miehellä ei silloin oo töitä. Mies ihan mielellään suostuisi poikaa kaitsemaan silloin kun olisin töissä, varsinkin kun poika on silloin hieman isompi ja vanhempi. Nytkin melkein itkua väänsi kun joutui töihin lähtemään äsken ja pääsee vasta lauantaina kotia takasin. Käy miestä ihan sääliks kun se äsken lähti ja seuraavan kerran pääsee vasta huomenna päivällä nukkumaan ja tänään Roni ei antanut sen ees nukkua päikkäreitä vaan silloin oli juuri kiukkukohtaus kun isukkia olis nukuttanut.

Mitenkäs muuten kun mulle maksetaan tähän tietoon kesälomarahat tässä kuussa, vaikka pidänkin loman vasta äippäloman jatkoks, niin pitääkö ne ilmottaa kelalle ja vaikuttaako ne äippärahaan? Nuokin palkkarahat mitä saisin niin kerrytetään ensimmäiseen viralliseen palkkaan niin ei ainakaan kela rupee sen takia perimään mitään takaisin ja saapahan sit kunnon potin kerralla emoticon Tänään maistettiin perunaa ensimmäisen kerran! Ensimmäinen lusikallinen syljettiin ulos, toinen pärisyteltiin ympäriinsä mut kolmas jo maistui. Viidennen lusikallisen kohdalla lopetettiin kun vaikutti tulevan jo siitä täyteen. Myöhemmin tuo lusikka oli tosi kiva lelu tyhjänäemoticon

Ja juu hieman oli erilainen vappu verrattuna edellisiin. Aikaisemmin ollut aina vapun töissä ja ollan sit jälkikäteen juhlittu vappua työporukalla. Viimevuonna hieman epäilin olevani raskaana meidän vappujuhlissa mut silti hieman tissuttelin, en halunnut paljastaa edes epäilyäkään kenellekkään...

Hiphei on muuten ensimmäinen Äitienpäivä tulossa! emoticon

 
Mun pomo on vasta 4 kertaa ehtinyt kysyä, että koskas tulen takaisin töihin. Niillä taitaa olla ikävä! :-D Mutta enhän mä vielä voi tietää koska tulen... Virallisesti eka "mahdollinen" paluupäivä olisi 16.11. jollon on kertyneet kesälomatkin jo pidetty. Mutta todennäköisesti en kyllä halua palata töihin kuin aikasintaan tammikuusta 2012, jos sitten sillonkaan... Eihän näillä päätöksillä muuten niin kiire ole, mutta hoitopaikkaa pitää tietysti hakea jo 4 kk ennen tarvetta.
Mitenkäs muilla, joko olette miettineet töihin paluuta ja millasia suunnitelmia on?
 
Töihinpaluu... toivottavasti ei tapahdu ihan heti! :D Siis me ollaan aateltu että tyttö pidetään kotihoidossa ainakin tammikuulle 2012, mutta kumpi jää kotiin, on vielä avoinna. Ainakin tytön on osattava kävellä ja mielellään vähän puhuakin ennen hoitoon vientiä. Mieskin on halukas jäämään syksyllä hoitovapaalle, jos ei saa lähempää töitä, sillä jatkuvasti kulkeminen kaukana töissä on pidemmän päälle stressaavaa ja vie niin paljon aikaa lapsen kanssa olemiselta. Silloin minä palaisin töihin vanhempainloman päätyttyä ja pidettyäni kesäloman... jaiks.

Tai sitten minä hoitovapailen ainakin muutaman kuukauden jos mies saa täältä työpaikan, katsotaan nyt kuinka käy. Mua ei ainakaan kiinnostais tippaakaan palata töihin :D Jos töihin joutuu palaamaan niin ainakin alkuun nelipäiväistä viikkoa ajattelin.

Tietysti jos pikkusisarus olisi lähiaikoina tulollaan, niin pitäis kiiruusti mennä töihin että ehtii kertyä 6 kk työtä niin saisi taas palkallisen äitiysloman :) No, se ei ihan vielä suunnitteilla, joten mieluummin olisin esikoisen kanssa kotona niin pitkään kuin haluan.

konna86 Ei kait niistä lomarahoista tarvi ilmoittaa kelalle? Tietääkseni. Äippä- ja vanhempainrahahan määräytyy edellisvuoden tulojen perusteella.
 
meillä ollaan täällä valitettavasti vielä edelleen yhdessä samankaton alla ja elämä samanlaista kuin aina ennenkin. paljon on sopimuksia tehty mistä kuitenkin miehellä on omalupa poiketa.. en ole joutanut käydä kirjoittelemassa ja paljon olisi asiaa mistä haluaisin kertoa... mutta lyhyesti... aloitin keskustelut psykiatrisen sairaan hoitajan luona ja nyt eilen oli toinen kerta. sanoi vakavasti että elä nyt enempää väsytä itseäsi... aikoi ottaa mieheeni yhteyttä ja suostutella sen hänen luokseen juttelemaan ja vasta sitten pariterapiaa. tällä hetkellä kaikki muu olisi ok. mutta mies keksinyt uuden teko syyn tapella minun kanssa. hän kuulemma tykkää naisista jotak alistuu miehen tahtoon ja tekee niinkuin mies haluaa, vasta sitten pystyisi rakastamaan... sanompa vaan että eipä taida tuolla elämän asenteella itselleen nykymaailmasta naista löytää ellei jotai mummoa itselleen halua. no se siitä. koirat ovat aina paniikissa kun mies tulee kotiin mutta nyt on sopimus ettei mies koske koiriini... saas nähdä kuinka pitkään tämä sopimus kestää, koska hänen miehisyys kuulemma menee kun ei saa komentaa koiria... sairas ihminen.

meidän vappu vietettiin siivotessa kotona ja grillatessa. mies sanoikin että minä voisin hänen mielestään lähteä kaverin tupareihin ja mielummin jäisi pojan kanssa kotiin kuin että olisi minun kanssani... niin empä tahallanikaan lähtenyt! :) en vaan uskalla jättää miestä ja koiriani keskenään kotiin!

meillä poika yrittää väkisin kääntyä selältään mahalleen ja onnistuu sinä ihan minä hetkenä hyvänsä, kunhan tajuaa laittaa käden oikeaan asentoon. Aloitettiin 4kk soseet.. perunalla ja porkkanalla maisteltu, lisäksi vielä mustikkaa välillä. pottu ja mustikka menee hyvin. 

poika nukkunut 2vikkoa yli 5h unia, mutta nyt on sitten muutamana päivänä heräilly parkuun tunnin välein kun tutti puonnut suusta. poika heräs... Moikka
 
Meillä taitaa olla niin päin että miehellä on jonkin sortin vauvakuumetta :D Haluais nyt jo tehdä pikkuneitille sisaruksen! itse sitten joutunut hieman toppuutelemaan, sillä olen kyllä sitä mieltä että ikäeroa pitäisi olla se 2v. Tänään kävin kylässä erään pariskunnan luona,joilla oli 1kk ja 1v ja 9kk ikäiset lapsoset. Kyllä siinä on vain tekemistä!!! Siis on ihmisiä, joilta luonnistuu paremmin lastenhoito. Itse taidan lukeutua niihin tumpeloihin. Olen kertakaikkisen tyytyväinen tähän yhteen ihanaan vauvveliin! :) Ja ei tähän kolmioon kyllä ihan heti toista lasta mahdu kun tuntuu että nyt jo ahdistaa tämä tavaran paljous mikä yhdestä lapsesta on tullut!! :// Ahdistaa ainainen sekasotku! Ja toinen asia on myös raha, tällä hetkellä omasta mielestäni meillä ei olisi varaa toiseen lapseen. Kyllä taidan töihin mennä ennen kuin toista aletaan laittaan alulle! :)

Huomenna pitäisi sitten lähteä ekalle autoreissulle. Määränpäänä Tampere, joten kyllähän niitä kilsoja tulee melkein 600km yhteen suuntaan. Saas nähä miten käy... yötä vasten ajattelin lähteä ajamaan, nappaan siskon kyytiin Oulusta niin on ainakin vauvalle lelujen lisäksi yksi ihminen joka viihdyttää takapenkillä, tosin toivon että neitonen nukkuis yöllä :) Ja ekaksi äitienpäiväksi pitäisi ehtia takaisin kotia! Saapa nähdä onko isukki kehitellyt mitään yllätyksiä sunnuntaille, taitaa olla meikäläisen toiveajattelua vain, heheh :)

Meillä menee kyllä muutenkin aivan loistavasti! Kertakaikkiaan rauhallinen vauva, kylässäkin tänään oltiin niin toinen vain seurailee mitä muut tekee, ei inahtanutkaan, vähän yritti jutella, mutta kuunteli mielummin. :) Että tämmöstä tänne.. Ei aina tosiaan itse ehdi kirjoitella tänne, mutta kyllä olen lukenut teidän muiden kuulumisia melkeinpä joka viikko!
 
Just mietin tänään että miten Luckylla mahtaa mennä kun ei ole mitään kuulunut. Eipä hääviltä kuulosta :( Hienoa että olet saanut apua mutta miehesi kuulostaa ihan kamalalta ja toivon että pääset hänestä eroon ellei hän nyt jotain ihmeparantumista koe...

Hurjasti voimia sulle sinne, ei voi olla kovin helppoa tuo tasapainoilu
 
jos lucky tilanne on oikeasti noin hurja mitä täällä oot antanut ymmärtää ja tommosen sovinistisikanatsin kanssa tahdot ehdoin tahdoin olla niin toivonpa sydämmeni pohjasta että teillä on sopimus myös siitä että hän ei koske sinuun eikä poikaan..ja pidät mielessä että sopimuksethan on tehty rikottavaksi.johonkinhan sen vihan on koirista siirryttävä ja veikkaan että seuraava ois poika koska hän on yhtä puolustuskyvytön kuin koirat. vaihtoehtonahan tietysti voisi olla onnellinen elämä ihmisen kanssa joka arvostaa,kunnioittaa ja rakastaa sinua ja sinulle tärkeitä asioita sellasena kuin ovat. jokaisen oma elämä tiettysti..mutta jos ennusmerkit on noin hyvät niin enpä jäis ootteleemaan että mitä seuraavaks. voi olla aika kohtalokas odottelu.

Just iltalehdestä luin jutun ku äiti oli ravistellut lasta ja aikasemmin vissiin kuristanut niin aika hyvät seuraukset oli joo..."jos mä vähän vaan sheikkaan et hiljenee" ukko kattoo vieressä..."jooo kyllä se hiljeni..jospa otan torkut"  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011050413656899_uu.shtml  Jospa en tästä lähtien enää lue näitä juttuja koska tulee vaan mieleen että ei oo mitään järkee pikkukakkosta tänne siittää ja hypätä keroostalon katolta alas. eipä siinä..ydinpommia ootellessa.sais vaan ton pojan suojaan tältä kaikelta paskalta. Järkytyin myös kun kaverin 5v poika sano vakavalla naamalla että hän pelkää kuolemaa..en jotenkin osannut yhtään oottaa tollasta kommenttia iloiselta leikkivältä 5vuotiaalta..aikasin nää ajatukset vissiin lähtee..no ainahan voi tietysti toivoa että vaikka 20v päästä maailmassa on rauha ja ihmisillä hyvä tahto.

Tälläsiä ilosia ajatuksia tälläkertaa! Mutta iloisiakin asioita onneks on! poika kasvaa ja kehittyy! Lelut on alkanut kiinnostaa paljon enempi, kurotellaan jo mobilesta osia alas, mahoton kikatus käy ku lentokone lentää (tosin äitillä ei oo niin kivaa kun alkaa huippaamaan kun maasta selältään nousee ylös..piti 10min tänäänkin tasata verenpaineita ennen kuin uskalsin poikaa uudestaan syliin nostaa...täytynee neukkutädiltä vähän kysästä mikä auttas tähän huimaukseen...kuitenkin lattialta nousuja pitää jonkun verran tässä elämäntilanteessa tehdä.), äänihuulitreeni on ihan älytön! meteli on sanoin kuvaamaton kun poika testaa eri äänialoja eri vokaaleilla, takatukka alkaa olemaan niin 80 luvulta että on pakko näyttää saksia kohta, istuma asento on ainut mikä kelpaa ja ihan ku alaalla pilkottais parin hampaan kohdat himmeänä ja ikeniä on mukava hinkata nänniin ku äitistä tulee kiva vinkulelu niin :D parisuhde myös voi oikein hyvin ja halutkin on palannut. harmi vaan kun aikaa ei tahdo löytyä sillon ku jaksais ei kerkee ja ku kerkee ei jaksa.. Nyt kuhan nuo isot pahat sedät pysyis tuolla maailmalla housuissaan etteivät tulisi meidän perheidylliä rikkomaan prkl.. oishan se myös ihan suotavaa ettei kenenkään muun perheidylliä rikkoisi mutta jotenkin tämä oma perhe kuitenkin on se tärkein :) kotona kaikki hyvin maailma vaan tuntuu sekoavan päivä päivältä pahemmin.ehkä ei pidä itkeä huomista jos tänään on syytä iloita!

ai juu on se tän mamman ainakin pakko lokakuussa ku loma loppuu mennä töihin ku asuntolaina on kuitenkin maksettava. Mutta saadaan sovittua työt niin että poika on kotona isukin, äitin tai mummon hoidossa että läpsystä vaihtuu :P mutta niin ei kauaa jaksa parisuhteen kannalta tehdä mutta jos ainakin siihen asti että kävelee..ja vähän jotain höpäjää :)

 
Välillä minäki voisin kirjoittaa jotain positiivista kun tuntuu kaikki negatiivinen vaan painavan päälle..
Neiti oppi siis sillon muutamaa päivää vaille 3kk kääntymään mahalleen ja nyt se kääntyilee koko ajan.. ei vaippaa kerkeä laittaa kun jo vänkää mahalleen ja on jo tosi hyvä siinä kääntymisestä, ei tarvi enää ponnistella vaan kääntyy vaan niinku vanha tekijä :)
Meillä myös nyrkit on kokoajan suussa ja välillä yökkii kun on sormet vissiin jo kurkussa asti menossa :D
Tyttö on joka päivä tosipaljon ilman vaippaa lattialla ja nyt kahtena päivänä peräkkäin se on ihanasti paskantanu sinne ja sen jälkeen vielä oikeen menny mahalleen sen päälle nii ai että on ihana siivo.. just äskön meni taas peitto lattialta pesuun emoticon en oo tottunu siihen että tulee sontaa noin usein ku sillon ku pelkästää imetti niin kolmen-neljän päivän välein tuli.. hih
Leluihin neiti tarttuu jo hienosti ja kaikki menee suuhun :) ja kuola valuu :)
Ihana seurata tuommosta pikkusta kun niin kovaa vauhtia kehittyy <3
 
Voi kumpa meilläkin jo kohta käännyttäis, tytöllä ei mikään kiire oo mutta kun ÄITI ei malttais odottaa sitä kehitysaskelta :)

Asiasta kukkaruukkuun... äitienpäivä! Mitäs suunnitelmia naisilla on ekaksi äitienpäiväksi? niin tai kakkosen/kolmosen/jne saaneilla ei tietenkään ole eka äitienpäivä mutta ensimmäinen kuitenki näille tammivauvoille. Onko vihiä muistaako teitin puolisot teitä? Mä pelkään että meillä ei välttämättä kummemmin muisteta, paitsi ehkä sanallisesti onnitellen... kun ei mies oo joululahjaakaan mulle koskaan antanu, ja synttärilahja on yleensä ollu jokin "yhteisesti" sovittu. Se nyt on vain mieskultani tyyli, ei siinä mitään (koska eivät joululahjoja jaa perheessään muutenkaan ikinä aikuisille)... Mutta tänä ihan ekana äitienpäivänä olisi kiva jos jotain erikoista kuitenkin. Oonkohan mä jotenki kauhea ja ahne kun näin ajattelen. Jännityksellä odotan...

Molemmat mummot saavat mukit varustettuna tytön kuvalla ja kortit joita koristaa tytön käsi ja jalka (sormiväreillä). Mutta mummoloihin ei tänä vuonna matkusteta, vaan ollaan ihan omassa kotona :)
 
Kyllä pistää taas niin vihaks tuo vauvan ravistelu tapaus....mikä ihmisiä oikeen vaivaa?!?! Itku tuli heti kun sain asiasta kuulla. Siinä meni sen pikkusen elämä...ja se niistä rakastavista vanhemmista joidenka pitäs tuoda lämpöä ja turvaa toisen elämään...mutta nämä päättivät ravistella siihen kuntoon ettei pieni toivu vaimmoistaan koskaan.....
 
Takaisin
Top