Toukokuun turinat

Olipa ihanaa palvelua kun julkisen puolen hammashoidosta soitti aivan ihana täti ja höpötteli niitä näitä. Antoi siis aivan älyhyviä vinkkejä! Ja neuvoi kuinka pääsisin nyt suht sukkelaan etenemään jonossa hammasprojektieni kanssa, etenkin näin raskaana! :)

Oon oikeastaan käyttänyt vain yksityistä (työterveyteen kuuluvaa) ja nyt vasta pidempään hoitovapaalla olleena joutunut turvautumaan julkiseen.
En ole aivan ollut vakuuttunut palvelun laadusta vaikka hyvin sielläkin asiat hoidettu. Nyt jäi vaan niin hyvä mieli. :)
 
Apua ei ampiaisia!! Pelkään kuollakseni. :arghh:
Oliko toissa vuonna kun oli se aivan kamala ampiaiskesä. Loppu kesästä kun niitä parveili ja olivat agressiivisia kuin mitkä! :mad:
Imetin kuopusta ja jotenkin kai se maidontuoksu tms sai ne aina oikein hullaantumaan. Juoksin kirjaimellisesti ampiaisia karkuun jatkuvasti! Niin että ihan vietin joitain viikkoja sisätiloissa kun ahdisti ulkoilla ja mies hoiti lasten ulkoilut, kun kappas ampparit eivät heitä yhtälailla hätistelleet. :joyful:
 
Joo, mäkin inhoon ampiaisia :arghh:. Joku ei varmaan tykkää tästä, mut jos nään kuningattaren tutkailemassa meidän kuistia niin en kyllä anna elää :smiley-angry007. Mitäs on tullut väärään paikkaan pesän rakentamista miettimään!! Meillä just toissa vuonna etukuistilla tekivät pesän ja mies joutui suojavarustuksen, myrkyn ja imurin kanssa tuhoamishommiin. Ei ollut kivaa hommaa. Muuten saavat elää, mutta ei meidän kuisteilla.:inpain:
 
Mikä niillä täälläkin on et pitää tossa rappusilla pyöriä, tunkeutuvat pieniin koloihin ja muutenkin lentelee vihaseen miten sattuu. Mä tapoin tänään kolme.
Mitäs tulivat sisälle. Onko niistä oikeesti ees hyötyä mihkään, ja ihan varmasti löytyy pesä vintiltä taas.
Ainakin tuulettuu jos kert ampparitkin löytää tiensä sisälle.
 
Muurahaiset, ampiaiset, hämähäkit ja punkit.
Niitä en tarvi. Tulee huutohepulit heti kun hämppis mönkii jossain. Niitä en tapa kun vaan huudan:hilarious:
Olisko tässä kohtaa aiheellista sitten semmoselle hyönteishotellille?
Jos ne mielummin menis sinne eikä tunkis sisälle?
 
Minäkään en ole keksinyt mitä hyötyä ampiaisista on ekosysteemille. Ilmassa saa lentää kimalaisia ja mehiläisiä, ne on hyödyllisiä tälle planeetalle. Punkit on toinen eläinryhmä mistä en tajua miten ne ympäristöään auttaa. Hämpyt aiheuttaa inhon väristyksiä, mutta ne mä näen hyötyeläiminä ja yritän tulla niiden kanssa toimeen, samoin muurahaisten.
 
Voi kun se menisikin niin,että jostain eläimestä ei kukaan hyödy. Luonto vaan sattuu olemaan niin monimutkainen systeemi,että jos yhden palasen poistaa niin se vaikuttaa lukemattomiin muihinkin eliöihin ja koko ekosysteemiin eli lopulta myös ihmisiin. Punkit ovat esim. monen linnun ravintoa,vaikka tuntuvat ihmisistä täysin turhilta.

Ymmärrän,että ötökät ärsyttävät, harmittavat ja pelottavat joitakin ihmisiä,mutta ihmiset ovat tehneet aika paljon pahempia asioita monille eliöille kuin pörriäiset ihmisille.

Itse yritän elää sovussa kaikkien luontokappaleiden kanssa ja opettaa saman lapsilleni, myös tälle tulevalle joulukuiselle.

Enkä halua arvostella tai vähätellä aiempia kommentteja vaan tuoda vain esille toisenlaisen näkökulman. :happy7
 
Mä yritin tätä vuoden vanhaa että hän tykkäis ötököistä.
Sokerimurkut oli kivoja, kunnes ne alko kipittelemään hänen jaloissa ja käsissä niin siitä tuli hirviä huuto ja nyt hää kammoksuu.
Ja amppari kun tuli sisälle niin mä en voi mitään kun suusta tulee huudahdus ja mun on alettava tappamaan sitä:hilarious:
Pikkuinen kattoo ja puhisee vieressä.
Aiotaan kyllä luontoa ja sinne kuuluvia pitää osana elämää, asutaan peltojen ja metsän vieressä.
Niin ja onhan ne hyttysetki ikäviä mutta linnut tarvii.
 
Ampiainen minuakin mietityttää, oi miksi?
Pistokin voi olla hengenvaarallinen.. Eivät käsittääkseni edes ole kovin hyviä pölyttäjiä.
Esimerkiksi en pidä hämähäkeistä yhtään! mutten tee niille mitään ja meidän asunnossa on asunut yhdessä nurkassa tosi pitkään kotihämppis ja sulassa sovussa ollaan vaikka hirvittää. :)

Kaunis ajattelutapa kyllä neilikka :Heartred, ja toivon itsekin kasvattavani lapset kunnioittamaan luontoa ja niiden asukkeja. Mutta ampiaisesta en kyllä osaa noin kauniisti ajatella. Nyt jo hirvittää kesä. :arghh:
 
Kotihämpystä vielä pakko kertoa, vaikka minusta tulee tässä tarinan pahis.. Meillä oli valtavan suuri huonehämähäkki eteisessä, pääasiassa piilossa lämminvesivaraajan alla. Meillä oli hämpyn kanssa diili että hämppy pysyy siellä lämminvesivaraajan lähellä ja että minä imuroidessa vähän kolistelen ensin että hämppy ehtii pakoon. No yksi kerta olin kiireessä lähdössä ulos ja otin saappaan varresta kiinni pukeakseni kengän jalkaan. Saapas oli täynnä seittiä ja lyhyellä ravistelulla tämä kotihämppy putosi sieltä lattialle. Refleksinä liiskasin hämppyparan lattiaan :banghead: No, nyt meillä on toinen portaiden alla ja sen kanssa on diili, katsotaan miten pitkään se ressukka saa olla rauhassa!
 
Meil mie oon lapsille opettanu et kaikki ötökät ja oliot saa pysyä rauhassa ja hengissä ulkona, mut jos sisälle eksyvät niin pääsevät hengestään.
 
Meil mie oon lapsille opettanu et kaikki ötökät ja oliot saa pysyä rauhassa ja hengissä ulkona, mut jos sisälle eksyvät niin pääsevät hengestään.[/QUOTE

Sama homma. Paitsi hämähäkkejä en tapa. Mun äiti sano aina että se tietää kuolemaa jos tappaa hämähäkin. Siitä jäänyt semmoinen pinttymä etten niitä voi tappaa. :shy:
 
Takaisin
Top