Toukokuun turinat

Minulla tuntuu liikkeet eniten vasemmalla puolella. En kyllä tiedä miten päin herra siellä on, rakenneultrassa oli poikittain. Vielä en osaa tuntea miten päin hän kääntyy ja miten liikkeet muuttuvat asennon mukaan.

Minua on alkanut vähän ärsyttämään tämä raskauden tuoma "huomio". Ihmiset puhuvat siitä ihan lämpimikseen eikä aina niin mukavasti, vaikka eivät pahaa tarkoitakaan. "Sinä ehdit tehdä vielä vaikka 3 lasta tämän jälkeen" ym. mauttomia kommentteja, joihin tekisi mieli vastata että tätäkin tehtiin 4 vuotta että ei ne mistään hemmetin liukuhihnalta meille tule heti kun haluaa!! Muilla samoja kokemuksia?
 
Raskausvatsa ja vastasyntyneet, sekä imettävän äidin rinnat ovat valitettavasti kaikkien omaisuutta ja näiden kolmen asiat kuuluvat kaikille kylämummoille ja naapurin tädeille.. :rolleyes:
 
Anniina, itsellä hieman vastaavaa. Tosin kun on jo neljäs tulossa niin oon saanut siitä kuulla että kuinka paljon aiotte oikein tehdä, tehän jaksatte, miten te vieläkin jne. Meillekään lapset ei ole mikään itsestäänselvyys. Näiden vuosien aikana monet olisi voineet saada paljon enemmänkin. Jo viime raskauden sektiossa lääkäri sanoi poikaa aikamoiseksi ihmeeksi. Mulla sen verran paha endometrioosi ja adenomyoosi. Sen perusteella en olisi todellakaan uskonut että näinkin pian tulen uudestaan raskaaksi. Lisäksi vuosiin on mahtunut myös keskenmenoja. Lapset eivät ole itsestäänselvyys. Ne saadaan.
 
Vauvan asennosta: Itse en aina tunne miten päin majailee. Toisinaan taas tuntee selvästi kuinka heittää kuperkeikkaa. Potkuja tuntuu kyllä ylhäällä ja alhaalla. Eihän tässä vaiheessa vielä pidä ollakaan pää alhaalla kun hyvin on vielä tilaa liikkua. Meillä kolmonen heitti kuperkeikkaa vielä ihan loppuajastakin. En niitä aina edes tuntenut. Suuri lapsivesimäärä auttoi kääntämisessä. Tämä tuntuu yhtä vilkkaalta kaverilta. Saa nähdä saako lopussa samanlaisen stressin aikaiseksi kun vähän väliä sai käydä tarkistamassa miten päin on.
 
Meillä kaveri tykkää majailla toistaiseksi vasemmalla ja aika alhaalla :) raivotarjonnassa (ultran ja viimeisen neuvolan mukaan) oleskelee toistaiseksi, potkut myös toki tuntuu aika alhaalla omaan makuun. Toki kerkeehän tuo vielä pyörimään tuolla kovin, ja sitä kyllä ajoittain harrastankin. :P
 
Meidän vauva majailee masun oikealla puolella ja kuperkeikkaa vetää siellä. Välillä potkii kylkiluihin ja välillä suoraan alapäähän. Vielä mahtuu hyvin pyörimään. Viime raskaudessa poika oli viikolla 36 perätilassa ja sanoin että en halua kääntöyritystä mikäli sitä ruvetaan miettimään. Poika kääntyi kuitenkin vielä ja pää edellä syntyi.:) mulla ollut paljon lapsivettä joka raskaudessa niin mahtuu polskuttelemaan :)
 
*Anniina*, sama juttu. "Oot sitten heti kerralla sen 3 vuotta pois ja siinä ajassa nyt tulee jo se toinenkin ja sitten vaan lisää jos niin on, pienellä ikäerolla ne lapset kannattaa tehdä". Kuulen ton saman laulun varmaan joka toinen päivä lähinnä töissä tai oikeestaan missä vaan. Tekis mieli sanoo, että ei välttis kaikki käy ihan noin vaan... Eka nyt tulossa, jota ennen oli 2 keskenmenoa. Ja niitäkin ennen ihan hyvän aikaa myös sitä yritystäkin.
 
Täällä tuntuu vauveli pyörivän vielä aika lailla, nyt 26+5. Eilisestä tuntunu potkut oik ylhäällä tai keskellä et oisko pikkuhiljaa ehkä asettumassa. Veikkaan kyllä että kääntyilee vielä vaikka miten päin :dead: Nyt on ihanaa kun mies tuntenu joka päivä useita kertoja liikkeitä, edessä oleva istukka tähän mennessä niitä vähän pehmentäny.
 
Mä tunnen itseni kun nyrkkeilysäkki. Niin paljon potkii ja häärii tyttö siellä että huh.. ylettyy jo potkut kylkiluihin. Kauhistelen neuvolaa perjantaina että mikäköhän sf mitta taas.. heh. Rv 25+6
 
Tänään oli ekstra ultra jossa saatiin ihastella 1044g painavaa rakkauttamme viikkoja nyt 26+1 ja vauva vastasi viikkoa 27+0. Vauva majailee perätilassa, pylly hyvin alhaalla. Kysyin näyttääkö vielä pojalta niin ei uskaltanut sanoa kun ei näkynyt haaroväliin. Neljän viikon päästä uusi aika jossa tsekataan kohdunkaulan pituutta ja vauvan asentoa. Vauva on omasta mielestä ollut kokoajan perätilassa ja olenkin alkuraskaudesta asti jostain syystä googlaillut perätilasynnytyksiä, saapi nähdä miten käy. Tilaa vielä on pyöriä mutta jotenkin oma fiilis ollut alusta saakka perätilassa.
 
Mullakin tämä kolmonen istuskelee tuolla masussa. Kaikki potkut ja muljahdukset tuntuu ihan alhaalla. Edellisissä raskauksissa pojat potkutelleet navan luona tässä vaiheessa. Ja molemmat ollu aina pää alaspäin. Nyt mua kahistuttaa koko ajan miksi tää sit taas ei halua olla niin. En haluu synnyttää sit ollenkaan :D
 
Mä oon tuntenut potkut lähestulkoon kaikki alhaalla. Mutta myös muutaman kerran noin navan kohdalla. Jotenkin hauska katsoa kun ne navankohdalle osuvat näkyy vatsan päällä.
 
Täällä poitsu pyörii kyllä ympyrää liikkeistä päätellen :D rakenneultrassa oli hienosti raivotarjonnassa ja pitkään ekat liikkeet tuntui oikealla navan seudulla. Nyt viikon sisällä liikkeet tuntuu joka päivä eri paikassa - eilen ihan alhaalla, tänään vasemmalla melkein kyljessä. Kovasti hän kyllä myllertää :)
 
Mä joudun kauhukseni juhannusviikolla sokerirasitukseen.. Nyt jo jännittää miten selviän syömättä sen 12 tuntia + aika mitä labrassa menee. Neuvolatäti käski ottaa suolasta syötävää mukaan että pääsee omin jaloin pois sieltä :eek:

Liikkeitä mulla tuntuu todella paljon, mutta ilmeisesti poju tykkää olla suurimmaksi osaksi samassa asennossa kun potkut tuntuu yleensä vasemmalla ylhäällä ja pää seilaa sitten puolestaan oikeella alhaalla.
Kyllä se välillä möyryää ihan kunnolla kun koko alamahan leveydeltä näkyy kun sielä liikkuu joku möllykkä :joyful:
Ja ilmeisesti välillä potkii sitten suoraan tonne alakertaan kun tuntuu niin härskiltä..
Mutta rakenneultrassa laitettiin merkintä raivotarjonta että kaippa hän sielä sielä sitten ihan oikein päin jo kuitenkin on.
 
Pieni pyörii masussa vielä ihan miten sattuu, mutta useimmiten on vasemmalla puolella ja potkii vasempaan kylkeen. Usein myös tykkää potkia suoraan alas kohdunsuulle :grin
 
Meidän vauva on myös perätilassa. Potkut tuntuu tosi alhaalla. Pari päivää oli tossa välissä, että potkut näky ja tuntu navan vieressä, mutta nyt taas potkitaan alas. Esikoinenkin käänty vasta rv 30+, joten en ota mitään stressiä. Jos nyt jostain syystä pysyisi perätilassa niin haluaisin kuitenkin synnyttää alateitse mikäli vauvan koko sen sallii. Jos kyseessä olisi eka synnytys niin saattaisin ehkä kallistua sektion puolelle.
 
Esikoinen (poika) oli melkein alusta lähtien pää alaspäin loppuun asti. Tämä tytsy oli rakenneultrassa perätilassa, mutta nyt veikkaisin että olisi kääntynyt myös päänuppi alaspäin. Hikka näes tuntuu häpyluun kohdalla. :grin Liikkeitä myös tuntunut ylempänä navan seudulla eikä niitä ikäviä potkuja suoraan kohdunsuulle.
 
Tämä aamu menee sokerirasituksessa istumassa.. Saapahan kerrankin ihan hyvällä omallatunnolla vaan istua [emoji1]
 
Takaisin
Top