Toukokuun turinat

Täällä ei vietetä, mutta tokihan päivä saa jo erilaisen merkityksen, kun miettii, että ensi vuonna saa viettää, jos kaikki vaan menee hyvin :)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! Mäkään en osaa vielä mieltää itseäni äidiksi vaikka monet jo kovasti mammattelevat:)
 
Hyvää äitienpäivää :Heartred

Täällä vietetään kerrankin, exä ei halunnut viettää ja nykyinen nyt vasta kun masussa on hänen lapsensa :Heartred
Aamiaisen sain sänkyyn, herkkuja ja kukkia. Nyt tekevät kääretorttua minun perheeni tuolla :love7

Päivällä sitten oman äitini luokse ja mies menee iltavuoroon töihin.
 
Sillin syöntiä itsessään ei ole mitenkään rajoitettu thl:n ohjeiden mukaan, mutta raakana ei saisi suositusten mukaan mitään kalaa syödä listeriariskin takia.
 
Hitto mä ostin karkinhimoissani viikolla sen uuden puuma pussin. Mussutin niitä innoissani ja kehuin miehelleni kuinka hyviä olivat kunnes tajusin että per****! Nehän on salmiakkia :hilarious:

Mutta sitten muistin että itehän mä vielä jonnekkin keskusteluun täällä linkitin jonkun jutun missä sanottiin että normaalikäyttö on ihan ok.. Mutta googlettelin vielä uudelleen asiaa ja sama lause tuli useamman kerran vastaan.

Ei tarvinnu siis heittää pussia roskiin :grin mutta aika varovasti mä niitä kuitenkin oon nyt syöny :oops:
 
Sillin syöntiä itsessään ei ole mitenkään rajoitettu thl:n ohjeiden mukaan, mutta raakana ei saisi suositusten mukaan mitään kalaa syödä listeriariskin takia.

Mä olin juhlissa ja ohitin tietenkin graavilohen, mutta ymmärrys ei enää sillilautasen kohdalla riittänyt ja vedin yhden voileivän kahdella sillipalalla :sad001 Sitten iski oikein himo suolaiseen, mutta onneksi samalla tajusin että raakaahan se taitaa olla ja sillä siis kiellettyä. Söin sitten sienisalaattia pahimpaan suolaisen tuskaan :D
 
Oon ite ollut varovainen raakojen kalojen kanssa mutta täytyy kyllä myöntää, että on tullut muutama pala sushia ja silliä syötyä... Ja lakritsia ja salmiakkia muutamia paloja silloin tällöin...
 
Onko kukaan kokeillu esim.gluteenitonta tai maidotonta ruokavaliota näin raskausaikana lievittämään noita vatsan turpoamista jne. ? Millaisia kokemuksia löytyy? :)
 
Hitto mä ostin karkinhimoissani viikolla sen uuden puuma pussin. Mussutin niitä innoissani ja kehuin miehelleni kuinka hyviä olivat kunnes tajusin että per****! Nehän on salmiakkia :hilarious:

Mutta sitten muistin että itehän mä vielä jonnekkin keskusteluun täällä linkitin jonkun jutun missä sanottiin että normaalikäyttö on ihan ok.. Mutta googlettelin vielä uudelleen asiaa ja sama lause tuli useamman kerran vastaan.

Ei tarvinnu siis heittää pussia roskiin :grin mutta aika varovasti mä niitä kuitenkin oon nyt syöny :oops:

Hah, mulle kävi sama homma. Tai en edes itse tajunnut mitä syön kunnes tarkka 8v ilmoitti mulle asiasta.
Jotenkin en vaan tuota salmiakkia ole niin oppinut välttämään kun tässä raskaudessa vasta ns. kiellettyjen listalla. Viime raskaudessa jopa kehotettiin syömään alhaisen verenpaineen vuoksi. Nyt ei ole tullut kuitenkaan ostettua sellaisia karkkipusseja missä vain ja ainoastaan salmiakkia tai lakritsia.
 
Tänään olin ensimmäistä kertaa sokerirasituksessa ja huh huh miten heikko ja huono olo siellä tuli. Onneksi pääsin lepohuoneeseen odottelemaan, ettei tarvinnut kovalla penkillä tönöttää. No nyt se on hoidettu ja odotellaan tuloksia.
Kahdessa edellisessä raskaudessa en ole joutunut mutta nyt korkeamman iän ja ylipainon vuoksi.
 
Mulla on maanantaina edessä sokerirasitus.. :/ Naurettiin muuten töissä, kun mulla roikkuu työpaikan avaimet tossa masun päällä että ne hoitaa vähä niinku bolakorun tehtävää.. :D
 
Mä olin sokerirasituksessa pari viikkoa sitten. Otin oman vapaapäivän töistä kun oon ollu edellisissä raskauksissa niin huovovointinen sen jälkeen ja päänsärkykin ollut koko päivästä. Nyt siis ei tullu mitään :O ihan turhaan otin vapaapäivän. Ajatelinkin et kun voin niin hyvin niin ei llisi radia, mutta pamahtihan se tuomio sit kuitsekin. Eka paasto oli 5,3 ja sen takia nyt mittaillaan sokruja.
 
Miulla on toinen sokerirasitus muutaman viikon päästä, sopivasti päivää ennen synttäreitä. :/
Tää kuukausi on menny taas niin nopeasti että ihan hirvittää miten aika kuluu ja kohta tää poju jo tuolta mahasta putkahtaa. Suht oireettomana on saanu kuitenki olla mitä nyt selkäsäryt on välillä aika kaameat ja ihan nyt parina viime päivänä on tullu närästystä. :P
Harmitusta nuitten lisäksi on tuonu esikoisen loukkaantuminen. Leikki perhekahvilassa keskiviikkona (eli öö, 4 päivää sitten) vähän vanhemman tytön kanssa ja kaatu siinä juostessaan kovalle kivilattialle polvilleen ja ei oo sen jälkeen voinu varata lähes ollenkaan painoa oikealle polvelle ja nyt ollaan sitä selvitelty. Kahteen kertaan oltiin päivystyksessä jo istumassa ja otettiin röntgenkuvat mutta niistä ei näy mitään ja viimeks sanoivat vaan että seurataan. Vieläkään ei voi kävellä tai seisoa niin että varaa painoa kipeelle jalalle mutta pääsee konttailemaan sentään eikä tarvii kantaa joka paikkaan. Nyt on polveen ilmestyny mustelmia joten luulen että ne vauriot on tullu pehmytkudoksiin tms. Huomenna soitan taas sairaalalle ja sitten katotaan mitä tehdään. Päivystykseen en kyllä taho taas mennä odottamaan, viimeksi mentiin 13.25 ja ekan kerran meidät otettiin vastaan vähän ennen viittä ja sit lääkäri sano että kannattaa seuraavan kerran tulla virka-aikaan. Sanoin vaan että niin tultiin kyllä tälläkin kertaa.. :angry1
 
Miten päin teillä vauvat majailee masussa? Mulla on kokoajan tuntunu potkut alas ja pää ollut oikealla puolella. Välillä liikuttaa pään navan kohdalle, mutta kertaakaan en ole tuntenut vauvaa vasemmalla puolella. Myös ultrissa ja neuvolassa ollut perätilassa, pää oikealla. Milloinkahan hän meinaa kääntyä oikein päin ja milloin sitä aletaan seuraamaan? Nyt 25+3
 
Minulla tuntuu usein olevan poikittain ja potkii oikealle lonkkaluuta tai vatsaa. Myös perätilassa istuskelee linkkuveitsenä. Pari kertaa hikka on tuntunut ihan alhaalla, joten olisiko ollut hetkittäin sitten raivotarjonnassa. Hyvinhän näillä vielä tilaa on pyöriä.. :) Hassua sinänsä, kun kaksoset eivät mahtuneet enää rv27 jälkeen kääntymään ympäri, vaikka yrittivät! Onneksi kumpikin oli silloin tulossa oikein päin. :)
 
Takaisin
Top