Toukokuun turinat

Voi elämän kevät, mulle laitettiin se hormonikierukka pari viikkoa sitten ja nyt jo kaduttaa.. kokoajan tiputtelua ja jos sitä voi kestää sen puoli vuottakin, huh.. ja halut on kadonnut tyystin, eli ihan varmasti on toimiva ehkäisy.. en tiedä kauanko pitäisi katsella muuttuuko tilanne, mutta jos ei muutosta tule niin lähtee koko kierukka ja sitten varmaan ollaan ilman hormonaalista ehkäisyä.. ärsyttää kun tuo oli kuitenkin aika arvokas hankinta..
 
en oo taas kerenny kirjotella, mutta tähän asti on mennyt aika helposti ja poika kehittyy normaalisti :) Imetys on tosiaan jäänyt vaan öihin, kiinteitä ollaan vähän maisteltu.
Eilen ja varsinkin tänään on kyllä ollu välillä senpäivästä huutoa että oon ihan avuton :sad001 Toivon että liittyy hampaisiin kun se on ainoa mitä keksin (mitään uutta ruokaa ei oo saanu viikkoon)
Ensin on ihan iloinen ja yhtäkkiä alkaa karjumaan tai kiljumaan, ei edes itke oikeastaan vaan lähinnä karjuu niin pitkään kun ilma riittää ja sitten vetää henkeä. On onneksi nukkunut ja syönyt normaalisti mutta kyllä tässä taas tuntee itsensä aika vajaaksi :sorry:
 
Voi elämän kevät, mulle laitettiin se hormonikierukka pari viikkoa sitten ja nyt jo kaduttaa.. kokoajan tiputtelua ja jos sitä voi kestää sen puoli vuottakin, huh.. ja halut on kadonnut tyystin, eli ihan varmasti on toimiva ehkäisy.. en tiedä kauanko pitäisi katsella muuttuuko tilanne, mutta jos ei muutosta tule niin lähtee koko kierukka ja sitten varmaan ollaan ilman hormonaalista ehkäisyä.. ärsyttää kun tuo oli kuitenkin aika arvokas hankinta..


Mulle laitettiin kans hormonikierukka ja samana päivänä alko vanhat tutut kamalat menkkakivut. Eka viikko oli aika niukkaa vuotoo mut sit alko ihan menkkamaiset vuodot ja olin aivan kypsä, kun söin aamusta iltaa Buranaa jne. Tätä kesti kaksi viikkoa jonka jälkeen mulla nous yhtäkkiäkorkea kuume, ja samana iltana tuli vatsakipu. Seuraavana päivänä todettiin raju kohtutulehdus ja sain myös verenmykytyksen. Bakteri oli päässyt kierukan matkassa kohtuun ja sieltä verenkiertoon. No kierukka otettiin pois, olin 4 päivää sairaalassa ja syön vielä 2 viikkoa antibiootteja. Nyt on kivut poissa ja vuodot loppu. harmi vaan että tämä täysin turha kierukka tuli maksamaan mulle yli 400 euroo.......
 
Mulla ei ole kipuja onneksi mutta silloin laiton jälkeen oli pari tuntia niin kovat kivut että tuli synnytyssupistukset mieleen.. Kun en muistanut ottaa etukäteen särkylääkettä..
 
Meillä on poika ruvennu kitiseen mun sylissä sillon ku iskä on kotona ja ku pääsee isin syliin niin oikein kattoo mua et näänkö missä hän on :D Mies on tietty mielissään. Sanoinki et ei se noin kitise ku se ei oo kotona (ettei liikaa ylpisty :D )
 
oo vaan tyytyväinen että se viihtyy isin sylissä :D Meillä mies vielä vähän epävarma hoitamaan itkevää vauvaa. Ei osaa ennakoida tuskastumista tai kääntää huomiota muualle.
 
Ihmettelin viime yönä, kun vauva heräili koko ajan itkemään. Aamulla selvisi syy, kun mies bongasi pari hammasta alhaalta. Miten muilla on mennyt hampaiden tulo, onko vauva ollut pitkään itkuinen?

Meillä oli poika tyyliin viikko ennen ja puolitoista viikkoa jälkeen hampaiden puhkeamisen kiukkuinen jatkuvasti. Ilmeisesti kuitti tosi paljon ja nyt on tulossa lisää sit ilmeisesti jo :sad001
 
Oho kylläpä on tämä kuukausi mennyt nopeasti jo melkein ohi! Toisaalta meillä on ollut tosi kurjaa viimeiset 3 viikkoa ku ensin mies oli viikon lenssussa ja sitten se iski mulle. No poika ei ole sen jälkeen suostunut nukkumaan vaunuissa ollenkaan! Ei edes tykkää istua siellä (liian kuuma varmaan). Sit tulikin 2 hammasta alas ja nyt ilmeisesti tulee lisää. Jotenki tuntuu että on ihan loppu ku on ollu lämpimiä päiviä niin sit oon migreenissä. No kyllä tää tästä ku nyt on poika kuitenkin melkein viikon verran nukkunut yöt paremmin ja itekin saanut vähän paremmin unta.
Kohta olis tarkoitus siirtää poika nukkumaan omaan sänkyyn mikä otetaan sivuvaunuksi kun poika on niin pitkään jo nukahtanut ilman tissiä :) enkä malta odottaa syksyä ku pääsen vihdoinkin pelaamaan lätkää!
 
Hikooko teijän vauvat päästä ku ne syö tissiä? Meil on poika usein syödessään hikipäässä, oikein hikikarpalot tossa korvien päällä päässä. Meil on kyl melko lämminki..
 
Täällä on kans yks hikipää aina joskus syödessä! Varsinkin jos on yhtään 'kiihtyneessä' tilassa niin johan hikeä pukkaa, ja siskon tytöillä ollut molemmilla sama.
 
Joo meillä kans. Ja öisin lakanassa on usein ollu kans oikein kunnon hikiläntti :D täytyy vaan jatkuvasti olla tarjoamassa rintaa ja vettä ettei kuivu :)
 
Joo välillä on rintaraivarin+syönnin jälkeen pää märkä. Muutenkin on niin hikoileva et pitää lähtee kirpparille ettimään jotain kevyempää kesävaatetta. (saa lähteä). Ei kyllä osannu varautua näihin helteisiin ollenkaan! Luulin et riittää ohuet housut ja body, mut täähän hikoilee kuin possu. Pitää ostella niitä lyhythihaisia ja -lahkeisia pukuja.
 
Ai kauhee, kävin työpaikalla tänään ja piti jo samalla vähän miettiä hoitovapaata ja töihin paluuta. Alustavasti oli puhe palata töihin elokuussa 2018, ja oon jo nyt ihan rikki että niinkö pian :D
 
Meidän tyttö nukkui nyt ekaa kertaa vastarempatussa lastenhuoneessa. Hienosti meni, pari kertaa piti kolmen aikaan käydä nostamassa tutti suuhun mutta muuten nukkui mainiosti. Nukkuu muutenkin jo omassa sängyssä täysiä öitä, niin en kokenut että olisi vauvalle juuri väliä nukkuuko samassa vai eri huoneessa, enemmän punnittiin sitä omalta kannalta - satunnaiset tutinnostovisiitit naapurihuoneeseen versus vapaampi oleskelu nukkumaan mennessä.
 
Pärjääkö teillä vaavit yön samalla vaipalla? Meillä tosi monesti falskannut vaippa nyt öisin ja taidan alkaa vaihtaan vaipan öisin.
 
Pärjääkö teillä vaavit yön samalla vaipalla? Meillä tosi monesti falskannut vaippa nyt öisin ja taidan alkaa vaihtaan vaipan öisin.
Pakko vaihtaa vähintään kerran muuten tulee läpi. Mies menee myöhemmin nukkumaan niin hän sitten siinä vaihtaa vaipan.
 
Meillä on vielä päiväaikaan 3-koon vaippa käytössä ja yöllä sitten 4. Näin ei nyt hetkeen ainakaan oo tullut vaipasta läpi. Pyrin olla vaihtamatta vaippaa öisin, kun vauva siitä tuppaa virkistymään liikaa.
 
Meilläkin lopetettiin yöllinen vaipan vaihto samalla kun loppui yökakkailu. 12h kestää ainakin ja painaa varmaan kilon :D Muumivaipat käytössä
 
Takaisin
Top