Toukokuun turinat

Noshilla on ihania leggareita ja vaikka eivät varsinaisia mammahousuja olekaan niin vyötärö on niin korkea että mä saan ne ihan kokonaan mahan päälle (joka on nyt jo iso kun jäänyt armoton pömppis edellisen raskauden jäljiltä).

Noshin Olo-trikoohousut on maailman mukavimmat housut ja mulle vinkattiin että ne on myös monen lemppari-mammahousut. Niissä on korkea vyötärö ja vyötäröresorin voi pitää mahan päällä tai taittaa kaksinkerroin matalammaksi. :)
 
Wau, hienoja tikkuja ruutu täynnä! Itselle jotenkin riitti vain se yksi plussattu tikku :angelic: Noissa tikuissa näkee vaan niin hyvin tuon vahvistumisen! Onnea kaikille :happy:

Kovasti täälä odotellaan, että viikot vierisivät eteenpäin :happy: Alkuraskauden litraan ei meinata mennä, että odotellaan sinne niska-poimu ultraan asti. Taustalla on keskenmeno viikoilla 10, joten en pidä alkuraskauden ultraa niin tarpeellisena. Tietenkin sillä pystyisi paikantaan, että sikiö oikeassa paikassa :rolleyes: nyt vaan toivotaan parasta :p
 
Lucia, en usko että vauvan hoito ja pennun koulutus on ongelma, onhan teillä kaksi aikuista. Tottakai koiranpentu tarvitsee paljon huomiota ja koulutus on tärkeää, mutta jos on kokemusta koiranpennusta/kouluttamisesta niin sanoisin että se luonnistuu teiltä. :)
Joo, oon samaa mieltä.
Tosin tänään kun kävi ystävien kaksi pikkupoikaa kylässä (1,5v ja 3v) muistui taas mieleen millaista sotkua se pikku lasten kanssa syntyy.. :) Siihen päälle pennun sisäsiisteys kasvatus ja puruvimma niin hallittu kaaos on täydellinen. Hah.
Mutta jotenkin mä tykkään että talossa on elämää ja touhua. :)
 
Mä laskeskelin kans jo innokkaana et koska eka ultra, ku ei mennä aiemmin, niin eka on se niskaturvotus. Onneks oon lomalla kesäkuun, ni saa rauhassa käydä nää verikokeet ja ultran läpi ettei tarvi anoa töistä vapaata ja keksiä jotain valheita syyksi :D
 
Jääkukka mulla on myös kesäloma kesäkuussa Saa aivan rauhassa lomalla hoitaa asioita! Laskeskelin vielä, että ultra olisi varmaan siinä juhannus viikolla! Sais senkin sitten pois alta ennenkun tarvitsee töihin palailla :happy:
 
Tietääkö muuten kukaan, että jos on aiemmin tehty sokerirasitus niin tartteeko sitä tehä uudessa raskaudessa? Jos ei ollu siis ollu ongelmia aiemminkaan.
 
Tietääkö muuten kukaan, että jos on aiemmin tehty sokerirasitus niin tartteeko sitä tehä uudessa raskaudessa? Jos ei ollu siis ollu ongelmia aiemminkaan.

Kyllä täällä ainakin tarvii jos ne perusteet edelleen täyttyy.
 
Mä jouduin molemmista aiemmista sokerirasitustestiin, joten uskon että joudun nytkin. Ekasta jouduin kuulemma korkean ikäni takia (27v.!!?!) ja tokasta sen takia, että eka vauvani oli niin suuri (lähes 5 kg).
 
Nuppu oho, että 27 jo korkea ikä [emoji15] mä en oo kertaakaan joutunut ja kaks edellistä oon korkeammalla ikää kun 27 saanut :D
 
Henkkamaukan mammaleggarit on just hyvat semmoset korkeavyotaroiset.

Ma oon niin laski et joudun varmaan taas kaks kertaa sokerirasitukseen. Tai siis viimeks kolme, koska ekalla kerralla oksensin sen litkun..
 
Nykyäänhän kaikki yli 25 vuotiaat kuuluu sokerirasitusryhmään. Sitten jos on suuremmat riskit (ylipainoa sukurasitetta jne) niin joutuu yleensä kahteen rasitukseen joista ensimmäinen oli noin viikoilla 12-16 ellen ihan väärin muista?
 
"Sokerirasituskoe tehdään melkein kaikille odottaville äideille. Poikkeuksena on alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joiden lähisukulaisilla ei ole tyypin kaksi diabetesta.

Tavallisesti sokerit otetaan raskausviikoilla 24–28. Jos äiti on vaikeasti ylipainoinen, hänellä on erityisen paljon diabeetikkoja suvussa tai jos hänellä on ollut aikaisemmin raskausdiabetes, koe otetaan jo raskausviikoilla 12–16."

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/Odottajan-sokerirasituskoe/
 
Taidan selvitä sitten ilman tuota testiä:p oon niin nirso että oksennan helposti niin voisi olla lähes mahoton edes tehdä sitä:yuck:
 
Ääääh olin ihan unohtanut koko sokerirasituksen. Voi plääh, taidan kyllä tällä kertaa vaan kieltäytyä. Mittailen vaikka verensokereja sitte kotona. Se oli nii kamalaa:yuck:


Tänään 6+3, viikon pääsyä ar-ultra. Oireita ei ole kovinkaan kummoisia, palelee ja väsyttää. Onko muita melko oireettomia?
 
Minä en ole aiempina kertoina sitä joutunut onneksi tekemään, mutta nyt kuulemma pitäisi siksi että täytin 40. Ajattelin silti kohteliaasti kieltäytyä. En kestä makeita litkuja (vihaan limsoja ym) ja pelkkä ajatuskin oksettaa.
Saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan..
 
Mä olin melko oireeton mut nyt tänään alko armoton pahoinvointi ja oksetus. Sokerirasitukseen olin joutua viime raskaudessa kun painoin 20kg enemmän mutta en tiedä sitten että miten nyt. Ylipainoa 10kg mutta käyn ahkerasti uimassa, lenkeillä ja silloin tällöin kuntosalilla. Enkä siis todellakaan ole mikään jättikokoinen, vaatekoko M. Kai ne mut silti sinne pistää.. :sad001
 
Painoindeksihan sen kai maaraa. Taytyypa miettia kehtaisko siita kieltaytya..
 
Jos siitä voi kieltäytyä ja mulle sitä ehdotellaan niin kyllä varmasti kieltäydyn :D
 
Mä oon tässä aamun nuuskinut kämppää ympäri kun jossain haisee ihan varmasti muovi :D
 
Takaisin
Top