Toukokuun turinat

Minä en oo vielä äitiysvaatteita katellu, sitä enemmän sitten vauvalle vaan:grin ostanut en kuitenkaan ole.. äitiysvaatteetkin on niin vaikeita kun ei tiedä millainen on paras päällä kun ei kokemusta ole vielä, vai onko niissä kaikissa joku säätö että saa sitten omaan kroppaan sopivaksi? o_O:grin

Mies ihan innoissaan katsetee uutta autoa vaikka meillä farmari löytyy, ja on todella tilava ja turvallinen :D ei kuulemma riitä vaan pitää olla kaikki uusimmat hienoudet..
 
Heips. Mä tiedän ainakin kolme tyyppiä itseni lisäksi jotka kuuluttais tähän ryhmään, mutta ei olla uskallettu tulla, koska kaikilla on keskenmeno-/lapsettomuustaustaa eikä uskalla näin aikaisin luottaa mihinkään. Mä oon nyt käynyt täällä kurkkimassa teidän juttuja muutaman päivän kun halusin vertailla testiviivoja ja katella mitä oireita tässä vaiheessa olevilla on. Panin merkille että täällä on jo selviä oireita monilla ja ahdistaa kun ei tunnu ollenkaan siltä että oisin raskaana, ei niin mitään oireita tähän mennessä. Toki on aikaista... Nyt ois vissiin 4+2 vasta. Oon viikon verran testaillut plussia ja huomenna ajattelin lopettaa kun on virallinen testipäivä ja voin soittaa uutiset klinikalle. Meillä siis raskaus alkoi 3,5 vuoden yrityksen jälkeen IVFllä ensimmäisestä tuoresiirrosta. Ei olla ollenkaan vielä iloittu uutisesta, tuijoteltu vaan testejä ja pelätty että seuraava on haaleampi. Pitäisi jaksaa sinne ultraan asti jotenkin...parin viikon päästä varmaan voisi mennä. Tässä mun testirivi vielä. :wink
IMG_20170507_101307-1001x1102.jpg
 
Radioboca, vau onnea plussasta ❤️ :) kyllä tänne uskaltaa juttelemaan hyvillä mielin tulla! Mullakin välillä tuntuu että ei olis oireita ollenkaan, ja kun taas toisena päivänä kauheat jomotukset.. jokaisen raskaus on niin erilainen
 
Onnea ja tervetuloa. Oireita ei kannata vertailla. Jokainen meistä on yksilö. Itsellänikään ei valtavasti isoja oireita ole vaikka jo 6+0. :)
 
Tervetuloa Radiopoca:) Ja onnittelut plussasta:joyful:
Meillä melkein samat päivät; mulla 4+3. Mulla alkoi aiemmissa raskauksissa oireet vasta 6. viikolla, eli kovin on yksilöllistä ja vaihtelee eri raskauksissa samallakin henkilöllä.
 
Radioboca valtavasti onnea! Kyllä on niin hienosti viivat vahvistuneet että varmasti raskaana olet :Heartred
On ihan normaalia että oiretta on tai ei ole, se ei ole merkki mistään. Toki se saattaa huolestuttaa, mutta tiedän monia kun on onnekkaasti selvinnyt vähillä oireilla :)
 
Kiitos. :) Tiedän kyllä kaiken tän, mutta ei näille fiiliksille mitään voi. Mulla oli kaksi vuotta sitten kemiallinen eli menkat viikon myöhässä ja ehdin plussatestin tehdä, ja silloin tuntui että oli sen biikon aikana 25 raskausoiretta. Kummaa. No, jospa tää ois hyvä merkki että menee eri lailla nyt.
 
Onnea kaikille uusille plussista!

Itse tein vain kaksi testiä ja vaikka viiva oli silloin melko haalea, päätin luottaa että se pitää paikkaansa, kun muuten on olo niin 'raskautunut'. :)
Esikoistakin odottaessani viiva oli haalea, mutta niin sieltä vain tuli terve pikku tyttö.
Nytmelkein toivoisin poikaa, meitä on 4 tyttöä (minä, lapset ja koira kaikki tyttöjä), joten miehelle toivoisi vertaistukea... :wink
Vaikken kyllä ymmärrä pikku poikien hoitamisesta mitään..!

Nyt on puhuttu, että kun koirakin on jo 12-vuotta, hankittaisiin uroskoira seuraavaksi. Mitenhän se vauvan ja pennun hoito yhtäaikaa onnistuisi??
 
Lucia, en usko että vauvan hoito ja pennun koulutus on ongelma, onhan teillä kaksi aikuista. Tottakai koiranpentu tarvitsee paljon huomiota ja koulutus on tärkeää, mutta jos on kokemusta koiranpennusta/kouluttamisesta niin sanoisin että se luonnistuu teiltä. :)
 
Mä en kyllä uskaltaisi ottaa pentua vauva-aikana, tuntui että gradun tekeminenkin haittasi pennun koulutusta samalla ja varmasti ei jaksa vauvan kanssa siihen panostaa niin paljon kuin pitäisi. Mutta raskausaikana nyt vielä tärkeimmät ehtii saada koiran kanssa haltuun. :) Meillä siis nuorempi koira täyttää just kaksi vuotta ja alkaa olla hiljalleen aikuinen ja rauhoittunut hirveästi, mutta ensimmäinen vuosi oli aika vaativaa aikaa. Silti haaveilen että saataisiin joskus isompi kämppä ja voitaisiin ottaa kolmas riiviö. :Heartred Pentukuume on pohjaton!
 
Itse kun oon isosta perheestä (itseni lisäksi 8 pienempää sisarusta) ja on ollut aina koiria perheessä niin tottunut ns hälinään ja touhuun, ja vaikka vauvoja on tullut niin kaikki on aina sujunut hienosti pennunkin kanssa :) toki, jos yhtään epäröi, niin ei varmaan silloin kannata :)
 
Heippa kaikille!
Parin päivän testituloksilla uskallan ehkä tulla tänne jo tätä ihmettä ihmettelemään ja toivottavasti jakamaan kokemuksia :happy:
Meillä yritystä olis tullut maaginen vuosi täyteen, mutta tärppi osui tähän kohtaan :Heartred
Toivottavasti pysyy tyyppi mukana!!!
 

Liitteet

  • _20170506_092740.JPG
    _20170506_092740.JPG
    527.3 KB · Katsottu: 39
Ensimmäinen tosiaan kyseessä ja kaikki foorumillakin on aika uutta, joten neuvokaa ihmeessä mitä täällä pitäisi vielä tehdä :angelic:
 
En oo nyt uusia mammavaatteita ostellut, kun on edellisestä raskaudesta tallella kaikki. Jotain kivoja voisi kuitenkin katsella :)

Ihanaa, kun teillä on jo ultratkin tiedossa! Oletteko neuvolaan menossa vai ihan omakustanteisesti? Täällä ei neuvolassa ole ar-ultraa, joten täytyy itse käydä. Käytiin viime raskaudessa ja haluan kyllä nytkin käydä, että saa varmistuksen siitä, että mahassa varmasti sykkii pikkunen sydän :)

Tein eilen ja tänään (3+5 ja 3+6) rsfu liuskatestit, ei vielä ollut yhtä tummat toisen viivan kanssa, mutta tuon merkin testillä en saanut yhtä tummaa koko viime raskaudessa, vaikka olin pidemmällä kuin nyt ja muilla testeillä tumman viivan sainkin :) silloin olin jo ihan paniikissa, että on mennyt kesken, vaan tuollapa se reilu 1v. söpöliini on nyt päikkäreillä :)
 
Onnea plussasta Lumonite :) olen kans vasta opettelemassa täällä kun myös esikoinen kyseessä, sekä ensimmäinen foorumi missä olen nyt pyörinyt :grin


Mä olen ihan yksityiselle menossa ar-ultraan, hintakaan ei ole kamala mitä olen joistain yksityisistä lukenut. Ultran aikaan olisi 7+1 :)
 
Radioboca, hienosti on vahvistunut viivat! Onnittelut :)

Onnittelut kaikille plussanneille. Onpa kiva saada enemmän porukkaa kasaan :)
 
Hei ma alan nyt jo huhuilemaan etta jos joku ei aio ottaa aitiyspakkausta niin voisko myyda sen mulle, me ulkomaanelavat kun ei siihen olla oikeutettuja. :shy:

Ma myonnan ostaneeni jo muutaman vauvanvaatteen ennen kuin olin raskaanakaan. :hilarious: On mulla kylla tyttareltakin KAIKKI saastettyna, pitais niista kylla raakata osa pois. Ja tietty jos tulee poika niin tulee enemman ostettavaa, vaikka on siella onneks paljon semmosta neutraaliakin. Aitiysvaatteista taas myin pois osan, taytyy katsoa mita tuolla on jaljella ja muutenkin kun viimeks oli viimeisillaan kesalla ja nyt sit talvella niin jotain muuta kuin hellemekkoa tarvinnee hankkia. Enimmakseen henkkamaukalta varmaan tulee hankittua ylaosia ja niiden leggingseissa kuljin melkein koko viime raskauden. Nextilla on hyvia farkkuja ja kivoja vaatteita (myos lasten!) ja ne kuljettaa myos Suomeen. Imetysrintsikat hankin yhdesta nettikaupasta, jossa myos tosi halpa ja nopea kuljetus Suomeen, oottakaas kun etin sen linkin..

http://www.nursingbra-shop.co.uk/

Ma tilasin tuolta viimeksikin useammat liivit, Bravadot ja Carriwellit, ja moni muukin silloisesta la-ryhmasta tilasi kun olivat kuulemma paljon halvempia kuin Suomessa. :)
 
Mä oon jo ottanut mammahousut käyttöön, jotka ostin edellisen epäonnistuneen raskauden aikana. Maha on niin herkkä etten siedä mitään puristavaa.. legginsejä haluaisin lisää mutta semmoisia korkeavyötäröisiä on tosi vaikea löytää..
 
Takaisin
Top