Toukokuun turinat

Nii no katoin vaa tuon synnytys sairaalan mukaan, en sen mukaan kuka on mistäkin alunperin :)
 
Heippa! Tulen tänne varovaisesti jutustelemaan. Lasta yritetty nyt 2,5 vuotta ja viimein toissapäivänä raskaustestiin tuli kaksi viivaa (kp26, dpo 11). :happy: Tänään tein digitestin jonka mukaan raskaana 1-2 viikkoa. Laittaisin kuvan testeistä jos vaan osaisin.:grin Koska olisi hyvä aika tehdä vielä varmistustesti? En nimittäin uskalla vielä yhtään iloita tästä.
 
Heippa! Tulen tänne varovaisesti jutustelemaan. Lasta yritetty nyt 2,5 vuotta ja viimein toissapäivänä raskaustestiin tuli kaksi viivaa (kp26, dpo 11). :happy: Tänään tein digitestin jonka mukaan raskaana 1-2 viikkoa. Laittaisin kuvan testeistä jos vaan osaisin.:grin Koska olisi hyvä aika tehdä vielä varmistustesti? En nimittäin uskalla vielä yhtään iloita tästä.

Tee varmistustesti kun kuukautiset pari päivää myöhässä, niin saat jo tod.näk leffaviivatkin :) paljon onnea plussasta :Heartred kyllä sitä saa jo iloita!
 
Miltä teiän maha näyttää? Tää mun tilanne on ihan naurettava. Maha on aamusta asti kova pallo, omat farkut ei enää mene päälle, vaan mammahousut sekä leggingsit käytössä. Paino on tippunut 5kg joten ei johdu siitäkään. Eikä voi johtua "ruokaturvotuksesta" kun en saa syötyä juurikaan ja jos saan niin kevyttä vain, ja oksennus muutenkin ollut pari viikkoa herkässä. Oireet on todella rajut ja tein plussan testiin jo 3+1/3+2, äsken laskin kalenterista. Mulle on tullut tuntematon kysymään että kuinka pitkällä olen, mahaa kun en saa millään vedettyä sisään. Noh, tulipa sitten sellanen hassu ajatus, että oliskohan kaksosraskaus, ihan vaan koska maha ja oireet.. :D

Mulla on nyt kanssa parin päivän ajan ollu kunnon maha. Näyttäis et oon huomattavasti pidemmällä raskaudessa ku oikeesti oon. Paino ei oo kyllä noussut yhtään, samana pysynyt. Mulla tietysti varmasti vaikuttaa sekin, et on neljäs lapsi mut silti. Tää on vähän liikaa tässä vaiheessa ku viikkoja 4+2. :rolleyes:
 
Mulla on kans jo aika pömppö ja varmaan just kun jo viides lapsi niin on erkaumaa ja muuta :D just tulee 6vk täyteen ja vaikea piilotella tätä nyt jo.

Mä kans katselin tota listaa kun laitoin päiviä järjestykseen et mun lisäks vain yksi muu kanta-Hämeestä :O
 
Mulla on kans jo aika pömppö ja varmaan just kun jo viides lapsi niin on erkaumaa ja muuta :D just tulee 6vk täyteen ja vaikea piilotella tätä nyt jo.

Mä kans katselin tota listaa kun laitoin päiviä järjestykseen et mun lisäks vain yksi muu kanta-Hämeestä :O

Me itseasiassa asutaan Kanta-Hämeessä mut meen silti Hyvinkäälle synnyttää. Kerran Kantiksessa synnyttänyt ja jäi vähän paha maku suuhun, lähinnä osastosta. Niin meen sit mieluummin Hyvinkäälle kun siellä homma toimii.
 
Okei! No mulla on ollut ihan hyviä kokemuksia pääasiassa sieltä, kolmosen kohdalla yövuoron kätilö oli ainoo mikä jäi kismittämään, mut onneks tyttö syntyi vasta ku aamuvuoro tuli töihin ja vaihtui kätilö :D
 
Äitipolilta/synnytysvastaanotolta/saleista mulla on vaan hyviä kokemuksia, mut toi osasto oli jotain ihan muuta. Ekana aamuna tultiin hakee poikaa punnitukseen kansliaan ja ehdottomasti kiellettiin lähtemästä mukaan. Näin jälkikäteen ajateltuna ei ois pitänyt suostua. Aloin huolestumaan kun ei lasta kuulu takas reiluun puoleen tuntiin. Tuli sit lopulta takas ja hoitaja kertoi et oli syöttänyt myös pullosta kun oli tärissyt punnitessa. Vaikka olin lisämaidot kieltänyt muuten kuin lääketieteellisistä syistä ja silloinkin hörpyttämällä. Sokerit oli siis olleet ihan normaalit. Pulloa alettiin tämän jälkeen kantaa huoneeseen ihan urakalla, loppui vasta kun oli useempi koskematta pöydällä. Imetysohjaus surkeaa, rinnasta kiinni ja nänniä revittiin lapsen suuhun meiningillä. Tämä siis vuonna 2012. Toivottavasti toimivat nykyisin paremmin, itse en halua enää testata.
 
Muokattu viimeksi:
No huh :O mä oon ekan kerran ollut siellä -00 ja silloin homma toimi ja enskertalainenkin perehdytettiin vielä :D muilla kerroilla on annettu aika vapaat kädet ja sitä oon toivonutkin. Mä kyllä kattelin viimeks kun viereisen pedin äidillä ei ollut ihan kaikki kunnossa, ei saanut imetystä millään alkuun ja itkeskeli siellä kaiken aikaa. Et ikäänkuin olis jäänyt vähän omanonnensa nojaan sensijaan et olis autettu/ ohjattu alkuun :/ eikä hälle kyllä käyty tarjoamassa mitenkään musta neuvoja tai keskusteluapua mitä vähän ihmettelin silloin.
 
Mulla kans Kättäriltä kurjia kokemuksia osastolta! Ei minkäänlaista imetysohjausta, tissi vaan työnnettin vauvan suuhun ja sanottiin, että syöhän se ihan hyvin. :sour: Kotiin lähdin ihan kauhistuneena, ja jouduinkin pullosta syötämään ekoina päivinä, kunnes kätilöystävä tuli neuvomaan oikean tavan imettää! Siihen meni vartti, ja ihmettelen ettei kukaan sitä sairaalassa vaivautunut tekemään. Tällä kertaa mennäänkin synnyttämään Hyvinkäälle :happy:
 
Pitäisi jaksaa auto pakata ja varata pusseja myös jos oksu tulee ja lähtee Vantaata kohti ajelee serkun luo.
 
kaylies, tuijotat vain tiukasti horisonttia ja hengität tasaisesti! Toki, jos itse autoa ajat niin tuo tuijottaminen eteen ei liene suuri ongelma. :happy:
 
Minä sain haamuviivoja testiin eilen ja vakoilen täällää, vaikka lasketun ajan mukaan helmikuulle menis, mutta kun poitsu tuli vuosi sitten vähän etuajassa niin eiköhän tämäki tammikuussa tule, jos sinne asti päästään :)
 
Miltä teiän maha näyttää? Tää mun tilanne on ihan naurettava. Maha on aamusta asti kova pallo, omat farkut ei enää mene päälle, vaan mammahousut sekä leggingsit käytössä. Paino on tippunut 5kg joten ei johdu siitäkään. Eikä voi johtua "ruokaturvotuksesta" kun en saa syötyä juurikaan ja jos saan niin kevyttä vain, ja oksennus muutenkin ollut pari viikkoa herkässä. Oireet on todella rajut ja tein plussan testiin jo 3+1/3+2, äsken laskin kalenterista. Mulle on tullut tuntematon kysymään että kuinka pitkällä olen, mahaa kun en saa millään vedettyä sisään. Noh, tulipa sitten sellanen hassu ajatus, että oliskohan kaksosraskaus, ihan vaan koska maha ja oireet.. :D


Pakko liittyä tännekkin keskusteleen kun oli niin osuva kysymys :D Mulla on viikkoja tällä hetkellä 7+3 ja viime viikolla kun oli 6+1 niin ystävä kysyi että "saa varmaan onnitella?" Toissa päivänä sitte hommasin ekat mammafarkut kun muut farkut ahistaa ja kiristää niin paljon.. Mulla tää on selvää turvotusta vaan, paino ei oo noussut vielä yhtään ja kun joinakin päivinä mulla maha ei oo mitenkään järkyttävän iso ja vaatteetkin menee kohtuudella päälle. :D Mutta melkoinen riesa tuosta mahasta on tullut jo nyt kun haluaisi vielä muutaman vkn yrittää sitä peittää... Katotaan onnistuuko... :'D
 
Mun mahassa ei kyllä vielä näy mitään, eikä vaikuttaisi olevan suuria turvotuksiakaan mutta.. Mä kattelin eilen kuvia aikaisemmista raskauksista ja kuopuksen raskaudessa maha oli viikolla 16 samankokoinen kuin esikoisesta viikolla 34. Jännä on siis nähdä miten maha tällä kertaa muuttaa muotoaan!
 
Takaisin
Top