Toukokuun turinat

Juu ei Liltalginia raskaana olevalle tai imettävälle. Joskus siitä kyllä joustetaan, jos hyödyn katsotaan olevan mahdollisia haittoja suurempi. Ja nyt en millään muista mitä se Litalgin mahdollisesti voisi aiheuttaa enkä pääse töihin tarkistamaankaan. :sad001 Oon siis hoitovapaalla oleva sh. Muistelen kuitenkin sen jotenkin liittyvän sikiön verenkiertoon ja sen kehitykseen. Yksittäisellä annoksella tosin tuskin on merkittävää vaikutusta. Soittaisin kuitenkin ensin joko tk/neuvola, jotka voivat sopivuuden tarkistaa. Teratologinen tietopalvelukin on hyvä.

Ja vielä lisään että sappikohtauksesta tuskin on mitään haittaa vauvalle. Se on niin hyvässä suojassa siellä kohdussa.
 
Muokattu viimeksi:
Mun oli pakko ottaa eilen yötä vasten yks burana. Kovat kivut vaivannu jo kohta vuoden, joihin oon ennen raskautta syönyt tramalia ja lyricaa. Nyt heti oviksen jälkeen lopetin ne koska tuli jotenki sellane fiilis et ollaan raskaana.. eilen illalla oli niin järkyttävät kivut et oli pakko tosiaan ottaa se burana, vaikka luin netistä että ei sais. Ajattelisin että ehkä se yks kerta ei nyt pahaa tee, mutta jäi silti stressaamaan. :sad001
 
Tuskimpa Ihmemaanlapsi yhdestä buranasta kuinkaan käy :)

Mä soitin tänään neuvola-ajan ja saatiin se 15.6. ja eka ultra menee varmaan heinäkuulle. Miten sitä jaksaa ootella niin pitkälle?! Mies on sitä mieltä ettei kannata mistää varhaisultrasta maksaa, mutta kyllä mua vähän kutkuttelis! :D
 
Ihmemaanlapsi, tehoaako parasetamolilääkkeet sulla? Esim. Panadol. Sitähän saa raskausaikana käsittääkseni ottaa. En usko minäkään, että yhdestä on haittaa, mutta jatkoa ajatellen jos parasetamoli auttaa niin kannattaa vaihtaa siihen.
 
Parasetamol kipulääkkeenä paras raskaana olevalle, jos se vain muuten sopii. Käy koko raskauden ajan. Buranaakin voi käyttää muuten mutta ei viimeisellä kolmanneksella.
 
Ihmemaanlapsi: en tosiaan tiedä sun tilannetta mutta terveyskeskukseen soitto omalle lääkärille/neuvolaan ja sieltä sitten lähetettä asiaa vastaavalle polille tai jollekkin joka osaa ottaa kantaa lääkitykseen ja sun vointiin.Kivut ei ole hyvästä sinulle eikä pienelle.
 
Komppaan Dikua! Kannattaa kattoo lääkitykset kuntoon raskaus ajaksi. Pau91 voin sanoa et varhaisultra ei ollu musta niin hieno kokemus kun mitään ei tapahtunu oli vaan pikkunen taimi siellä, mutta kyllä se helpotti oloa, että kun ties et on kohdussa eikä missään muualla. Siks lähinnä itse kävin. Perhe-arte helsingissä käytiin ja oli tosi edullinen. Löytyy myös lahdesta. Sit kun siel oli oikeesti se lapsen näkönen olento ja jumppaili siellä ultrassa niin oli paras ja sukupuoli tietenki. Aloin niin itkemään kun vaan tiesin et poika tulee. Oon pikku tytöstä haaveillu pienestä pojasta niin se oli ihan käsittämätön fiilis. Nyt ei ole sukupuolella enää mulle väliä kun on jo poika.☺️
 
Onpas eteläsuomi Valtanen ryhmä. No onnes meitä on kaks kieroo savolaista ees :p

Mä lasken itseni myös savolaiseksi, kun siellä elämästäni noin 25 vuotta olen viettänyt, vaikkakin muualla olen nyt useita vuosia jo asunut.
 
Miltä teiän maha näyttää? Tää mun tilanne on ihan naurettava. Maha on aamusta asti kova pallo, omat farkut ei enää mene päälle, vaan mammahousut sekä leggingsit käytössä. Paino on tippunut 5kg joten ei johdu siitäkään. Eikä voi johtua "ruokaturvotuksesta" kun en saa syötyä juurikaan ja jos saan niin kevyttä vain, ja oksennus muutenkin ollut pari viikkoa herkässä. Oireet on todella rajut ja tein plussan testiin jo 3+1/3+2, äsken laskin kalenterista. Mulle on tullut tuntematon kysymään että kuinka pitkällä olen, mahaa kun en saa millään vedettyä sisään. Noh, tulipa sitten sellanen hassu ajatus, että oliskohan kaksosraskaus, ihan vaan koska maha ja oireet.. :D
 
Mullakin turposi masu heti aamupalan jälkeen. Pallo mikä pallo :D huomenna on sukujuhlat ja pitäisi jotenkin pukeutua juhlaviin, mutta nähtävästi aika kaapumaisesti. Täällä on olemassa kaksosmahdollisuus, sillä johtofollikkelin lisäksi oli kaksi muuta suurempaa follia. Ja irrotuspiikkihän on ne kaikki irrottanut. Tiistaina on kohtalon päivä!
 
Ultra maanantai aamulla. Ja kun tässä ei todellakaan oo kyse syömisestä, maha pallo 24/7, ennen aamupalaa jo :eek: no, maanantaina se sitte selviää. Toki tää on laskennallisesti toinen raskaus mutta se päättyi rv12, voiko silti vaikuttaa?
 
Kyllä mullakin on maha jo pallo (aika kova ja turpoaa herkästi). lisäksi jotain nippaisuja ja vihlontaa ollut pari päivää, liekö kasvukipuja?
Paino on tippunut vähän ja vaikka syön surutta, ei nouse.
Tänään 7+1 joten saa se tietysti jo kasvaakin. Luin että nyt kohdun pitäisi olla appelsiinin kokoinen.
 
Takaisin
Top