Toukokuun turinat

Pikkumyy, musta tuntuu, että maha pompsahti ulos heti kun plussasin. Ja kun ei vielä pitäis näkyä niin eihän sitä nyt vielä voi raskausmasuksi sanoa, joten toivon kans että viikot vierii sinne asti että se alkaa näyttää vauvamahalta eikä edellisestä synnytyksestä jääneeltä pömpötykseltä. :)
 
Vulpix, täällä täsmälleen sama :D Tuntuu muutenkin, että kaikki tutut tuijottelee mun vatsaa mietteliäinä :) mutta eiköhän se oo vaan oman pään sisällä tuo tuntemus.
 
Uaah alkaa pahoinvointi pikkuhiljaa hiipia tanne, aamulla kiipesin rappusia ylos nukkuva tytar sylissa ja alkoi oksettaa ihan huolella. :yuck: Vihaan oksentamista yli kaiken, ja onneks se menikin ohi, mutta luulen et kohta siita ei enaa pelkalla syvaan hengittelylla selvita. Koko paiva meni enemman ja vahemman sohvalla maaten. Sain sentaan soitettua neuvolaan ja sainkin heti maanantaiksi ajan, joten sita nyt sit odotellaan. :)
 
Tsemppiä katapultti! Täällä odotellaan samaa, viimeksi oli ensin iltaällötystä ja siitä se muuttui pahoinvoinniksi mihin tahansa vuorokauden aikaan. Iltaällötys on jo bongattu.

Lily85, musta tuntuu kans, että täytyy tätä pömppöä vielä peitellä, ettei kukaan kysy oonko raskaana, ettei tarvi vastata, että oon mutta ei tää pömpötys vielä oo sitä. :) Raskausmaha saa sitten näkyä, odotan sitä jo! Kyllä me pian sinne päästään!

Pakko oli vielä tehdä digi, että näen onko hcg noussut. Tänään dpo 17 ja digi näyttää 2-3 viikkoa niin kuin kuuluu. Jee!
 

Liitteet

  • 20170517_085350.png
    20170517_085350.png
    767.1 KB · Katsottu: 27
Mä pistin kans digitestin tilaukseen eilen, toivottavasti tipahtais jo tänään luukusta niin pääsis huomenna aamulla testaamaan :) Semmosia kuukautiskivun tyyppisiä täällä pitkin päivää, pahimmat tullut nyt iltaisin. Nyt alkaa se pelkokin hiipimään tännekin, että mitä jos menee kesken tai että onko siellä edes ketään. Huomenna soitan neuvolaan ensimmäisen kerran, kun saadaan tietää huomenna miehen ens kuun työvuorot! Toivottavasti ei menis ensimmäinen ultra kauheen pitkälle! Jos menee, niin sitten kyllä harkitsen sitä varhaisultraa!
 
Pau, mullakin ollut huoli menkkamaisista tuntemuksista, mutta oon nyt niin monelta kuullut, että on ollut samaa varsinkin sitten kun on jo 1 raskaus takana ja terve vauva syntynyt kuitenkin, joten päätin lakata murehtimasta. Koita tehdä samoin!
 
En nyt oikein tiiä mihin kirjottaisin mut josko nyt tänne tuun kirjottamaan. Elikkä tein tänään testin mut negaa näytti. Kp 29/29 (tänään pitäs menkat alkaa) mut mul nyt on vähän vaihtelevaa. Ennen esikon raskautta oli kp 31-34 välillä ja katsoin et positiivisen oon tehny esikostakin kp33/34. Eli odottelen vielä. Mul on vaan niin vahva olo et oon raskaana. Vaikea on sanoa. Esikoinen on toki vasta 6kk ja imetän eli hormoonitkin voi olla viel ihan sekasin. Vauvakuume on vaan ihan järkyttävä. Ehkäsyä ei oo missään vaihees ollu ja maaliskuussa mul lähti vasta kierto käyntiin. Oonko ihan hullu? Oon mä monta kuukautta testaillu kun on etovaa oloa ja pääkipua yms. Mut ei oo viel näkyny. Mentiin kuun alussa naimisiin miehen kanssa ja no no. Ovulaatio oli sillon taas niiku muinakin kuukausina, mutta nyt oli ehkä enemmän vauhtia kun koskaan niin mä vähän mietin jos en olisi. Toki esikoistakin pitkää odotettiin ennen kun tuli. Kiitos etukäteen kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Ainakin toi kissa on taas ihan takiainen niiku sillon esikoisen raskaudessa.Vaikka siis työnnän kissan pois niin se tunkee bumarangina takasin mun viereen.
 
Muokattu viimeksi:
Kopsaan ton esittelyketjun tekstin myös tähän.

Mä taidan myös siirtyä hiljalleen tänne puolelle. Eilen testasin ekan plussan ja tänään vielä varmistin toisella ei niin herkällä testillä ja heti pärähti plussa näkyviin. Tänään siis 3+5 ja LA laskurin mukaan 27.1. Käytännössä kuitenkin odotan vauvan syntyvän jo heti kuun alussa. Edelliset syntyneet 38+4, 36+3 ja 36+3. Eli tuskin yliaikaiseksi menee tämäkään. :D

Itse olen siis 31v, mies 32v. Lapsia löytyy ennestään 3; 3/2010 syntynyt poika, 6/2012 syntynyt poika ja 1/2015 syntynyt tyttö. Neljättä siis odotellaan syntyväksi. Töihin oli tarkoitus palailla kuopuksen täytettyä kolme, mutta nyt tuleekin suunnitelmiin muutos ja jatketaan kotiäitiyttä. Tää on kyllä tosi hienoa, sillä olen potenut vauvakuumetta jo lähes viime synnytyksestä asti, miehen saaminen samalle kannalle vaan kesti hieman pidempään. :rolleyes: Sitä huolettaa kovasti mun terveys raskauden aikana, sillä kahdessa viime raskaudessa mulla on ollut hemolyyttinen anemia. Itse kuitenkin koen vointini myös silloin hyväksi ja lääkityksellä pysyy homma muutenkin kurissa. Tämä siis odotettavissa myös tällä kierroksella.
 
Oluwatobi meillä kans syntyy jo alkukuusta, kun en oo ikinä pääsyt 38viikkoa pidemmälle, ja jo viime kerralla todettiin et jos muut on syntynyt aikaiseen niin syntyy seuraavaavatkin. Joten kyllä tämäkin viimeistään 38 viikolla syntyy :D
 
Mulla on molemmat aiemmat syntyneet viikon "myöhässä", joten saa nähdä, miten nyt käy.
 
Mullakin molemmat edelliset syntyi 39+5, täsmälleen samana. Eiköhän sitten kai seuraavakin.. :)
 
Eilen kun tuli syötyä vähän huonosti niin sain illalla melko reippaan sappikohtauksenn. Ylävatsaa ja selkää poltti eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Yö meni kahteen asti pahoinvoidessa ja oksennellessa. Nyt mietin osaako joku sanoa oliko siitä jotain vaaraa pienelle ja olisinko jotain lääkkeitä saanut ottaa. Litalginia olen saanut ennen sappikohtaukseen mutta netissa luki ettei sitä saa ottaa raskaana. Päivystys oli jo siihen aikaan kiinni ja olisin joutunut ajamaan 50km päähän yöpäivystykseen jos olisin raaskinut. Esikoinen tietysti nukkumassa ja mies menossa aikaisin töihin joten kärvistelin.
 
Takaisin
Top