Toukokuun turinat

JESH!!! Ja kyllä tulikin ihanan aurinkoinen päivä heti alkuun, ja ainakin tänne on luvatt koko seuraava viikko auringonpaistetta ja lämpöä :hello2 Käytiin miehen kans hakemassa kaikki terassikalusteet varastosta ja grilli ja pestiin kaikki, niin mä saan sit ens viikolla vaan löhöillä auringossa kun mies on iltavuorossa töissä :taunt014
 
Reilu viikko tilapäismajailua takana ja varmaan kaksi vielä jälellä...ja minkä verran sit vielä synnärillä? On varmaan kotoakin jo lumet lähteny ku sinne joskus pääsee....mies kävi tilaamassa hetken verran ja nyt jäin siipi maassa taas yksin möllöttelemään tänne...voi harmitus.
 
pölleröinen, siis minkä takia joudut siellä olemaan? Jossain varmaan ollut puhetta, mutta en millään muista.

Ihana sää kyllä ollut nyt heti toukokuun alusta asti!
Ei voisi parempi keli olla!
 
Frozenflower. Marginaalinen eteisistukka. Eivät laske enää kotiin verenvuotoriskin takia.
 
Tsemppiä pölleröiselle odotteluun!

Lipasto tyhjä vauvan vaatteita varten ja auringon paiste. Voiko enää onnellisempi olla. :) Tällä viikolla pestään lakanoita ja kuivatetaan ne ulkona. :happy:
Vauva on liikuskellut välillä myös melko kipeästi ihan alhaalla. o_O Liikkeet tuntuu hyvin ja niitä tuntuu paljon. Eikä ole mitään viitteitä synnytyksen lähestymisestä. Tosin nyt on vasta rv36+3, että eipä hänen vielä tarvikaan tulla maailmaan. Esikoinen syntyi rv 40+0, että eipä kai tämä paljoa aikaisemmin ole tulossa ulos. :)
 
"Toukokuu, mikset sä jo tuu, oon turhaa odottanut tuulta lempeää.." Jostaissyystä vanha aikakoneen biisi nyt soinut päässä varmaan lokakuusta asti ja vihdoin on toukokuu!!
Meillä on muuten kaikki valmiina, ainoa vaan että sängystä puuttuu patja :angelic:
Mut enpä tuota pääse pyörällä hakemaan.. Josko se tulisi tossa vkl aikana haettua kun äitini tulee kyläilemään niin on autokyyditystä.
Itselläni ollut välistä tosi kivuliaita supistuksia, kertaaleen tuli kelloteltuakin mutta ei vielä.
Esikoinen syntyi 41+3, mut toivotavasti nyt ei mentäisi ihan hirveästi yliaikaa.. Olisin niin valmis saamaan pienen ulos ja kropan omaan haltuun!
Nyt vaan yrittää jaksaa olla ja mennä esikoisen vauhdissa ja kehittää päiviksi tekemistä. Onneksi alkoi kivat kelit nyt, mut tahtoo voimat loppua loppupäivästä aina.:happy090
 
Toivon vaan että pian ois vauva sylissä. Nää viime viikot on menny niin hitaasti. Ja mäkin jo tahtoisin kroppani omaan haltuun. Kyllä ottaa välillä päähän ja lujaa kertyneet kilot. Noh kai sitä sitten kerkiää laihdutella :-)
 
Eka koneellinen pieniä vaatteita pyörimässä! Ajattelin pestä kerralla vähän isompaan kokoon asti kun ei voi tietää minkä kokoinen poika tulee ja miten hän kasvaa. Isoveljensä kun oli iso ja on kasvanut hyvin... Eipähän ainakaan ihan heti lopu vaatteet. :) Ihan siis vaan kokoon 68 asti nyt pesen. Niitäkin on neljä koneellista kun on värin ja pesulämpötilan mukaan lajiteltuna. Eikä siis mitään ihan pieniä koneellisia ole mikään niistä... :rolleyes: No mutta kohta saa vauva sitten luvan tulla. :) Tosin pinnis on vielä maalaamatta, mutta eipä sitä ihan heti tarvita kun on laatikko. :D
 
Itselläkin 68 ja joitakin 74 jopa jo pestynä.. toki pesen sitten lisää vasta kun pieni ulkona kun tietää kumpi on niin tietää miten tyhjää kaapeja tytön vaateista.
itselle olis nyt kertynyt n.3kg aloituspainosta, mutta alkuraskaudesta painoa lähti 5kg joten periaateessa jo 7kg plussalla jos katsotaan alimasta raskauspainosta. Mulla on kyllä jo selvät suunnitelmat liikunnan suhteen jota voi aloitella heti kun kroppa sen sallii!
 
Olin tänään lymfahoidossa ja mietin, että mahtaakohan siitä olla mitään hyötyä. Jännästi jalkojen turvotus oli hoitokerran jälkeen oikeasti vähäisempi kuin sinne menossa. Otin vielä ens viikoksi ajan, toivottavasti en oo synnyttämässä. :grin
 
Oltiin tänään miehen kanssa tokmannilla ja yhtäkkiä kuulin takaa "onko siellä yks vai kaks tulossa, kun oot niin iso?". En ees heti tajunnut et mulle puhuttiin, kun käveltiin kokoajan eteenpäin. Erittäin mielenkiintoinen kommentti täysin ventovieraalta ihmiseltä! Ja kun sitten tajusin et puhu mulle ja vastasin että yksi tulee, niin alkoi ihme puhe siitä kuinka huono paikka lappeenranta on synnyttää, epiä ei meinata antaa ja kaikkee muuta ihmeellistä. En saanut oikein ees suunvuoroa mihkään väliin, saati sitten päässyt lähtemään tilanteesta.

Niin ja "paras" osa oli, kun sanoin että yritän muutenkin olla ilman epiä ni alko saarnaa että sellainen pitäisi laittaa jokaiselle kysymättä äidiltä lupaa. Öööö mitä? Oon vähän hämilläni.
 
Tosi outoo vain! :D eniten turhautti, kun oli muutenkin hippusen kiire, enkä kehdannut vain kääntää selkääni ja lähteäkkään.

Ootteko te muut kuullu jotain outouksia ventovierailta? Tai sukulaisilta? Tai joltain? :D
 
Tosi outoo vain! :D eniten turhautti, kun oli muutenkin hippusen kiire, enkä kehdannut vain kääntää selkääni ja lähteäkkään.

Ootteko te muut kuullu jotain outouksia ventovierailta? Tai sukulaisilta? Tai joltain? :D

Oma mummoni kommentoi, kun painoa tullut 2kg koko raskauden aikana (ja sekin turvotusta), että no hyvä, sinulla kun tuota ylimääräistä löytyykin :grin

Oma äitini on silti pahin möläyttelijä, kun saattaa joka kerta täällä käydessään päivitellä "Huh huh kun sulla on iso maha" tai "painatko enemmän kuin esikoista odottaessa".

Yhdeltä vieraalta sain kysymyksen milloinkas on laskettu aika, kun esikoisen syntymästä oli 3-4kk aikaa ja EN ollut raskaana.
 
Frozenflower, toi viimenen oli aika paha! Voisin ite ainaki vähä vetästä hernettä nenään ja myöhemmin itkee et näytänkö niin lihavalta muka. Mun mielestä kenenkään ei pitäs mainita mitään ulkonäköön liittyvää odottavalle äidille.. Paitsi tietty "kaunis maha" yms on aina kiva kuulla.. :) ja kohteliastahan se on tuollaista aina sanoo.
 
Juu itsellä kun tuota painoa on jo ennestään ja omenavartalo niin olen tasaisesti saanut kuulla ventovierailta ihmisiltä kommentteja että koskas on LA tai sähän näytät siltä että poksahdat kohta. Äitini on saanut myös oman osansa kun tutut ovat häneltä kyselleet että miltäs tuntuu kun pääset mummoksi. Ite olen niihin aina vastaillut että ihan on hyvin syötyä läskiä ja enköhän paskalla käy illalla että LA on silloin :)

Muokkaus. Tämä siis ennen kuin olin raskaana :)
 
Mä en uskalla kommentoida kenenkään vauvamasuja just sen takia et mitä jos erehdyn ja se onkin jo synnyttäny :D Yllättävän moni mua töissä (asiakaspalvelu) onnitteli ja kyseli koska LA.
 
Takaisin
Top