Toukokuun turinat

16 astettakin tuntuu jo niin helteeltä! Eilen istuin terassilla auringonpaisteessa ja otin jopa masulle aurinkoa! Pienet rusketusrajat sain kaulaan, kun puutarhaa laittelin kesäkuntoon. Ihana lämpö ja valo!
:smiley-bounce015
 
Tietääkö kukaan teistä noista sairasloma-ajan palkkajutuista? Jos tesissä sanotaan, että sairaslomalla palkka maksetaan 28 kalenteripäivältä. Lasketaanko mukaan siis vapaapäivätkin tuohon?

Miten sit jos tuo täyttyy, pitääkö hakea itse kelalta sairaspäivärahaa?
 
En tiedä noista vapaapäivistä. Mutta juu periaatteessa pitää hakea itse Kelalta sairauspäivärahaa kun palkanmaksu loppuu mutta työnantajan olis kans pitänyt jo hakea oman osuutensa kun sun sairasloma on mennyt yli 9päivää eli sun tiedot ja lääkärintodistukset löytyy siinä tapauksessa jo sieltä eli jos kaikki on hoidettu saattaa riittää että kela pyytä sulta sun tilinumeron ja jotain muuta pientä lisätietoa mutta jos työnantajan paperihommat laahaa niin joudut varmaan täyttä itse hakemus ja pyytää työnantajaa lähettämään sairaslomalaput Kelaan.
 
Mun mielestä Kelan sivuilla lukee, että työnantaja hoitaa ilmoituksen kelalle -> kela maksaa työnantajalle ja työnantaja työntekijälle. Jos se homma ei mene noin niin oon varmaan kusessa :D
 
Paratiisi kyllä se noin menee kunnes palkanmaksu loppuu. Silloin tulee kelan päiväraha itselleen ja jos työnantaja hoitanut kaikki asiat ajallaan niin kelalla on sillon jo melkein kaikki tiedot :)
 
Tasan kaksi viikoa toita jaljella! :blob1 Varmasti tasta selvian!
Nyt pitaisi siivota meilit ja tallentaa niita johonkin mista tulevaisuudessakin loytaisivat, mutta en nayta saavan aikaiseksi. Muitakin loppujarjestelyja pitaisi tehda mutta kun ei huvita :grin Pomo vaan ei ole edelleenkaan tajunnut etta lahden kohta, vaan antaa jatkuvasti lisahommia! No, kai sitten maanantaina 2 vkon paasta heraa.

Muuttokin pitaisi hoitaa tassa kuussa. Arvatkaas paljonko se sitten huvittaisi :wink Laatikoitten pakkausta ja siivousta. Onneksi saan luvan kanssa olla kantamatta mitaan painavaa! Onko antaa vinkkeja miten lajitella kirjoja? Minulla on niita avian liikaa, haluaisin ehdottomasti luopua, mutta sitten kun kayn niita lapi niin en raaskisi antaa pois / myyda niista mitaan. Toinen juttu, tiedatteko pitaako vuokra-asunnossa pesta loppusiivouksessa ikkunat? En millaan viitsisi :rolleyes:
 
Tasan kaksi viikoa toita jaljella! :blob1 Varmasti tasta selvian!
Nyt pitaisi siivota meilit ja tallentaa niita johonkin mista tulevaisuudessakin loytaisivat, mutta en nayta saavan aikaiseksi. Muitakin loppujarjestelyja pitaisi tehda mutta kun ei huvita :grin Pomo vaan ei ole edelleenkaan tajunnut etta lahden kohta, vaan antaa jatkuvasti lisahommia! No, kai sitten maanantaina 2 vkon paasta heraa.

Muuttokin pitaisi hoitaa tassa kuussa. Arvatkaas paljonko se sitten huvittaisi :wink Laatikoitten pakkausta ja siivousta. Onneksi saan luvan kanssa olla kantamatta mitaan painavaa! Onko antaa vinkkeja miten lajitella kirjoja? Minulla on niita avian liikaa, haluaisin ehdottomasti luopua, mutta sitten kun kayn niita lapi niin en raaskisi antaa pois / myyda niista mitaan. Toinen juttu, tiedatteko pitaako vuokra-asunnossa pesta loppusiivouksessa ikkunat? En millaan viitsisi :rolleyes:

Mä muutin kans nyt vappuna, yritin olla hosumatta, mutta minkäs luonteelleen mahtaa, illalla muuton jälkeen jokainen lihas kropassa huusi hoosiannaa!!! Mut siis noista ikkunoista, mun jokaisessa vuokrakämpässä on loppusiivoukseen kuulunut ikkunoitten pesu. Riippuu tietty miten likaiset ne on, mut mä oon ne pessy, ettei jää takuuvuokran takasin saaminen siitä kiinni. Tosin sitä kurkotteluahan kai pitäis vältellä, näin mulle kerrottiin, joten nakitin ikkunoitten pesun ja verhojen laiton muille! :D
 
Pitäisi ikkunat olla pestynä kun asunto mennään tarkistamaan, toinen juttu sitten on kuinka tarkkaan se katotaan kun käydään tarkistamassa, mutta suosittelen pesemään jos vaan pystyt :rolleyes:

Täällä alkoi perjantaina loma! En meinannut malttaa lähteä töistä pois ollenkaan vaan venyin siellä viimeiseen asti, iltapäivällä aloin miettimään että pitäisikö tosiaan esim. työkonetta tyhjentää sijaista varten ja työpöytää vähän siistiä (tyhjentää laatikostosta herkkujemmat) :p
 
Aina kun olen muuttanut vuokrakämppään on ikkunat olleet likaisia ja olen niitä sit pessyt ensimmäisenä ennen kun olen tavaroita sinne kantanut ja myös sen takia en ole niitä sit pessyt ennen poismuuttoa:) ei ole tullut sanomista ja jos olisi tullut olisin sanonut että samassa kunnossa ovat kun sinne muutettaessa. Kaikki ovat olleet yksityisiltä vuokrattu eli tarkkuus voi varmaan vaihdella jos on kaupungin tai jonkun isomman firman.
 
Jaaha, no, kait ne ikkunat sitten pitaa pesta, edes jotenkuten. Tai ainakin pahimmat lasten sormenjaljet! :wink
Mutta yksi asunnon ikkuna on niin iso etta siihen tarvitsee jonkun tuen jotta pysyy auki kun pesee, ja tuo tuki on putkirempan yhteydessa ilmeisesti talonyhtiolta kadonnut, joten se ikkuna saa kylla jaada likaiseksi. En ole sita edes omaksi iloksi uskaltanut koskaan pesta, eli on likainen. Mutta olen pelannyt etta ramahtaa rikki ilman sita tukea.

Olen myos sellaisen muistikuvan varassa etta uudessa asunnossa oli myos likaiset ikkunat, pitaakin kirjauttaa ylos sisaanmuuttotarkastuksessa.
 
Täällä kans enää tää viikko ja sitten alkaa kesäloma :smiley-bounce012 varasin jo kampaajan ja muutenkin aattelin lähtee kiertelee lastentarvikekirppiksiä ja viimein on aikaa ja jaksamista (ainakin toivottavasti!) laitella paikkoja kuntoon vauvaa varten.
 
Ah mulla on ihana työpaikka. Supistelu rauhoittunut niin palasin töihin vaikka vielä sairaslomaa kirjoitettu. Töissä sanottiin että saan tehdä sen pituista päivää kun jaksan, kaikki on plussaa, vähennän vaan miinustunnit työaikapankista. Ja työaikapankissa mulla on melkein 30 tuntia, että eiköhän sitä jaksa 5-7h päiviä tehdä vielä jonkun aikaa :)
 
Hattaraa: tsemppiä pakkailuun! Itse harmikseni juuri huomasin, että meillä ainakin vuokrasopimuksessa lukee että vuokralainen pesee ikkunat kun sopimus päättyy... Mutta itse en välttämättä pesisi jos sopimuksessa ei erikseen asiasta mainita jos ikkunat eivät ole huomattavan likaiset :angelic::grin
 
Pikku hiljaa alan keksiä päiville täytettä, kun jäin viime viikolla sairaslomalle supistelujen vuoksi, vaikka olisin kyl töissä halunnut viel ollakin.
 
Onko muilla siitepölystä allergiaoireita? Nyt pari päivää nenä vuotanut :sad001 lisäksi pähkinä alkoi kutittaa suuta. En ole enää uskaltanut niitä syödä. Esikoista odottaessa vedin huolella pähkinöitä, siitepölyaikana arvot oli 10x normaaliin kevääseen verrattuna ja pärjäsin pelkillä silmätipoilla... ei mee ihan saman kaavan mukaan.

No, nyt vaunut ostettu, käytiin koeajaa esikoisen kanssa Orat oli 5v vanhat, mutta 1lapsella vähällä käytöllä olleet. :)

Saas nähä miten jaksaa töis, tänään oli kauhean väsy, saas nähä miten hu.... voimia itse kullekin!
 
Ensimmäinen kesälomapäivä takana ja kyllä kelpaa! Aurinko paistaa ja miehen kanssa saatiin tehtyä vaikka mitä hommia jotka olis pitänyt hoitaa aikoja sitten :) hyvä fiilis!
Ainut miinus että selkä on taas tosi kipeä..
 
Mun fysioterapeuttikaveri kinesioteippas mun romun selän ja tää oikeasti auttaa! Suosittelen.
 
Takaisin
Top