Toukokuun tohinat =)

Helou mammat :) Täälläkin nyt aamulla käyty neuvolassa, alaselkä tosi kipee,alavatsaan sattuu myös. Neuvolassa kokeili, paikat pehmenny ja pää tuntuu sormella, meinasi et tulossa on. Nää kivut on kyllä välillä ihan sietämättömiä, mut silti toivon et ne jatkuis eikä loppuis :) Saapa nähdä miten käy...
 
Hitsi mikä jännitysnäytelmä täällä on menossa! Ihan pian se on menoa teillä supistelijoilla, tsemppiä kovasti! Mun serkulla supisteli myös useempi päivä ennen kunnon käynnistymistä, mutta se taidettiin ottaa ainakin yhdeksi yöksi osastolle ja annettiin kipulääkettä, että sai nukuttua. Eli jos tuntuu todella väsyneeltä, niin voisi kysyä olisko tuo mahdollista.

Vitsit oon kyllä kade teille supistelijoille! Laskettu aika on mun osalta jo liki viikko sitten mennyt, eikä mitään kummempia oireita. SUpistuksia tulee, mutta ei säännöllisiä eikä edes kovin kipeitä. Oon koittanut lenkkeillä urakalla jos se siitä innostuisi, mutta en oo muuta saanu aikaseksi kuin hirmuiset liitoskivut. Aika varma olen, että käynnistellään tätä sitten äitienpäivän jälkeen, vapaaehtoisesti ei taida ulos tulla.

meg*: aika hauska sattuma: Mun esikoinen syntyi reilu kolme vuotta sitten perjantai-aamuna klo 03.08. Aika samoihin aikoihin siis :)
 
heissan kaikille :)
olin täällä aikasemminkin mutta jostain syystä olin hävinnyt johonkin... nyt uudella yrityksellä jälleen :)
viikot on hurahtanu niin äkkiä eteenpäin et tuntuu näin jälkeenpäin katottuna et ei oo itekkään pysyny perässä... :)
tänään Rv. 38+2 ja innolla ootellaan jospa pian saataisiin pieni aarre syliin asti! :)
oireita on ollu alusta asti hirveesti ja hirveitä, helpolla ei oo päästy kyllä... mutta toivoakseni lopputulos on kuitenkin kaiken tän arvosta :) nautitaan sitten siitä pienestä kun ei tästä raskausajasta aivan hirveesti oo päässy nauttimaan... :)
toki unohtamatta niitä ihania asioita joista oon nauttinu kyllä kipujenkin keskellä, niinkun esim. potkujen tunteminen ja kaikki muu sellanen :)
tää päivä alko tutulla pään jomotuksella ja selän repimisellä... mutta jos haetaan positiivisia asioita arkeen niin... onneks ei tarvi mennä töihin! :wink heh... jotain se on sekin!!! :)
jatketaan odottelua... :)
ajattelin kävästä kirjotteleen tänne kun jokseenkin ehkä juttukavereita kaipailis...
ja olisko kohtalo tovereita pohjois-pohjanmaan suunnalla?
itse kun lähtösin tuolta etelämmästä niin kavereita ei hirveen paljon täällä päin oo... ja vielä vähemmän tälläisiä vauva kavereita... olis mukava tutustua... :)
mukavaa alkanutta viikkoa jokaiselle!! :)
 
Tuik: Hyvin kuvaava tuo jännitysnäytelmä, ajattelin itte ihan samaa :) Täällä melkein samatilanne, ku sulla, tosin vielä kolme armonpäivää laskettuun aikaan :) Mutta ei juuri mitään oireita. Voihan se olla, että pamahtaa sitten kerralla, mut tuntuu vaan niin "tapahtumattomalle". Onneksi vointi on ihan hyvä ja ilmat tällaiset, niin jaksaa kyllä vielä hetken odotella..
 
Täällä olin eilisen päivän ja yön tarkkailussa, yöllä naapurikin pääs synnyttään, mut mä lähin kotiin. Voi Veee!!!! Ja nyt saa taas pelätä kotona kun tunti menee ajomatkaan jos lähtee takas. Kätilö kysy lääkäriltä jo että voisko käynnistää kun tosissaan mulla voi tulla aika kiire kun lähtö koittaa. Mutta ei, kaulaa 1cm ja auki vasta 3cm. Mä nirhin sen teinilääkärin jos tää ens yönä syntyy kotiin tai matkalle... Oon niin kypsä näihin kipuihin ja jatkuvaan pelkäämiseen!
 
Taitaa olla aika harvinaista että kanava oikeaoppisesti katoaa ennen kun kohdunsuu aukeaa? Just juttelin puhelimessa aiheesta että tosiaan 18h aikana suht kivuttomasti kanava kadonnut -ja synnärillä käydessäkin supparit oli ihan kunnollisia, 127 on tappi ja se meni rikki, ois varmaan 150-170 mennyt, eikä silti ihmeempiä kipuja? Silti aiemmin neuvolalääkärillä kohdunsuuta on ollut 3cm, kiinni, pehmentymättä. Pääsenköhän mä "helpolla"? Avautuminen varmaan käy sitten äkkiä.
 
12 tuntia jakso supistella, parin minuutin välein kivuliaitakin, sitten loppu. Muksut kuitenkin varuiksi majoitettu papan ja mummon luo et jos sattuu et tulee, ja saanpa ainakin levätä ja nukkua :) kyllä uni tuleekin, väsyttävä päivä; jännitystä ja odotusta. Mut pääasia et jotain sentään tapahtuu, muilta mulla ei ole ollut mitään oireita vaan aina tosiaan menty käynnistykseen...
 
Jeps, heräsin supistukseen, kävin vessassa, ja limatulppa lähti kerralla. Olo on oksettava ja itkuinen... seurailen.
 
Nyt mulla on väsykiukkuaamu! Vauvalla ei oo mikään kiire maailmaan ja tä päivittäinen (useat kerrat päivässä) oksentelu alkaa viimestää nyt viemää veronsa... Laskettuun vielä toista vkoa ja yliaikasuuttta saa oottaa kuun loppuun asti - ei jaksa! Saapahan sentään pieni toivottavasti kaiken tarpeellisen, ellei muuten ni multa sitten ryöväämällä, mutta omat voimat alkaa olee aivan loppu. Alkuun painoa tuli oksentelusta huolimatta sopivaa tasasta tahtia, raskauden puolivälissä n.300g/vko. Sittemmin n. rv30 alkaen on paino pysyny bauttiarallaa samana, ja vauva kuitenkin kokoajan kasvanu normaalisti, joten mistäpähän hän tarvitsemansa ottais ellei kasvualustastaan. Viimeviikot enempi ja enempi ja nyt jatkuvasti päässä heittää, kroppa ihan ku maratonin jäljiltä, uuvuttaa... Vaikka saakin nukuttua kyljenkääntö- ja pissataukoja lukuunottamatta ihan hyvin eikä mitään ylimääräisiä tartte reippailla, oon silti ihan puhki. Edes tällä energialla kauhistuttaa lähteä suorittamaan supersuoritetta nimeltä synnytys, mut jos siihen vielä lisätään ees muutama uneton yö alle - voi apua... Ajatuskaan ei pysy enää kasassa, joten tuli tämmönen epämääränen avautumispläjäys vaan ilman sen suurempaa punasta lankaa. Yääääh!!!
 
Rigsu: sulla kyllä tulee se pienokainen niin laskettuun aikaan kun vaan voi tulla.. tai mulla ainakin irtosi limat just pari päivää ennen laskettua aikaa ekalla ja poju synty 39+6 vuonna 2008. kääk mä en varmaan malttais enää nukkuu.. milloin sulla päälaskeutui tän hetkisella asukilla??(muistakko viikkojas)

Meg: sulle toivon jaksamista ja päiväunia jotta saat energiaa. Onko asukki jo laskeutunu?. Sun tekstistä päätellen sulla on aikalailla sama LA kun mulla jos pari viikkoa olin noin odotusaikaa jäljellä.. Toivottavasti odotus helpottuis sun kohalla jotten ihan maku mene odotukseen :Heartred
 
Mullon la 18.5. Tyttösen pää oli laskeutunu tuonne lantion uumeniin jo viikko sit ja siellä ilmeisesti nyt vaan on ja pysyy, neuvolantäti totes eilen että eipä se tuosta alemmas taida kiinnittyä, että tuosta kun lähtee alaspäin ni tulee sitten jo uloskin. Ja sitä saaneekin sitten odotella...prkl.Tuskastun. Kaikki muut saa jo synnyttää, epäreilua. Pikkuserkulla oli la aiemmin toukokuussa ja synnytti tuossa olikse 2. vai 3.5.. Sit toiset vauvauutiset tuli jo yheltä kesäkuun alun la:lta, tosin siellä pirpana oli ulostautunu vähän turhan aikasin. Mut silti. Tuntuu et kaik muut tässä sikiää. Välillä uusissa vauva/raskausuutisissa hihkasen et mäki haluun / tässähän tulee vauvakuume / kaikki muut vaa lisääntyy, kunnes muistan et niijoo, eiköhän se itellekin ole jo kohtapuolin tulossa.

Huh, tä päivä ei vaa toimi. Mies pisti viestiä et on töis jottaa häikkää häne operaattorin kuuluvuudessa, joten jollen saa muuten kii ni pistän viestiä jos tarttee synnyttään suunnata (muuten sovittu että soitan jos tulee lähtö ja vain jos tulee lähtö, muissa asioissa tyydyn pistää viestiä). Hyvä ettei lentäny kännykkä ikkunasta ulos - helvettiäkö tässä ennen kesähelteitä synnytytetä... Taidanpa mennä päikkäreille, jos vaikka menis pahin kiukku ohitte sillä.
 
Mulla ei ole mahaepeli laskeutunutkaan vielä. Tosin huomasin että mun tukeiksi turvonneet reidet ei yhtäkkiä hankaakaan yhteen kävellessä, että ehkä se nyt alkais sitten laskeutua ja kiinnittyä... Yhtäkaikki en jaksais enää paljon pidempään. Aamuyön/aamun supparitkin hiipui taas...
 
Oi voi.. Eilinen oli tuskainen päivä ihan kokonaisuudessaan. Yhtään ei auttanut, että kuuden aikaan alkoi supistella 5 min välein. Kasista kymppiin kellottelin tarkemmin ja supistukset kesti 60-90 sek. Kun tätä 5 min välein oli kestänyt puoleen yöhön niin lähdettiin sitten ajelemaan sairaalaan päin. Meiltä on 10 min matka, mutta otettiin vähän pidemmän kautta, jos sattuiskin liikkeelle lähtiessä hiipuun. Ei hiipunut. Supistukset jatkui samanlaisina, mutta kaulaa jäljellä 1,5 cm, joten sen katoamista jäätiin odottelemaan. Ei hävinnyt yön aikana ja supistelukin loppui, joten aamulla kympiltä lähdettiin tai jouduttiin kotiin.

Yritin nukkua, mutta makuuasennossa supistaa välittömästi. Raahasin itseni viimeiselle neuvolakäynnille, kun nyt kerran kotona oltiin. Jokainen liike aiheutti supistelua, ärsyttävää. Kotona löysin sitten sohvalta sellaisen asennon, että sain muutaman tunnin nukuttua. Nyt on toiveissa yö ilman supistuksia. Jos sitä hyvin levänneenä jaksaisi sitten taas vastaanottaa supistuksia.
 
Mäkin luulin eilen jo lähdön koittavan kun pari tuntia supisteli, tosin vain 15 minuutin välein. Siitä ne sitten kuitenkin hiipuivat taas. Kävin eilen vikassa neuvolassa ja kaikki hyvin. Vauva alhaalla ja kiinnittynyt. Pitää soitella tänään äitiyspolille yliaikaiskontrolliin aika. Se on luultavasti sit viikonloppuna ja ens viikolla käynnistellään ellei oo aikasemmin tullut. Haluisin tän kyllä mahdollisimman pian ulos. Mulle on tullut alaselkä hurjan kipeeksi ja nivusia vihloo, just kun pääsin hehkuttamasta että kipuja ei pahemmin ole...

Nellinooa, tsemppiä ja koita levätä. Kohta se sieltä lähtee kunnolla tulemaan ihan varmasti!
 
Supistelut taitaa nyt vaivata useampaakin. Eiköhän me kukin pian päästä ihan tositoimiinkin, vaikka epätoivo tuntuu iskevän välillä. Piti käydä tuolta toisesta ketjusta kurkkimassa, että milloin Tuikilla on la mennyt ohi, joten eihän mun pitäis olla vielä lainkaan ahdistunut.

Jos ei nyt pysty muusta nauttimaan, niin edes tuosta kauniista keväisestä ilmasta :)
 
Täällä on käyty synnärillä kahdesti, eilen kipupiikillä ja käyrällä... Jos ette tienneet, niin oksikodoni ei vie supistuskipua pois ._. ahdistavaa. Tuntuu, että synnytys käynnistyy sitten kun mulle sopii, ja mulle ei oikein sovi kun väsyttää, särkee ja pelottaa. Eilenyöllä oli laskeuduttu ja kiinnitytty, supparit todella kipeitä, mutta eivät jatkuneet yön jälkeen säännöllisinä. Uskon, että oman väsymyksen takia.
 
Noni, rinsessa, tässä ois nyt helatorstaita ja äitienpäivää tarjolla... Mä oon siis ite syntyny pääsiäisenä, ollaan miehen kanssa tavattu juhannuksena, esikoinen synty vappuna, kihlauduttiin yk:n päivänä ja mein häitä vietettiin pyhäinpäivänä. Notta mikäli tytär oottaa sopivaista samanmoista, ni nyt ois parikin päivää tällä viikolla tarjolla. Tosin löytyy loppukuusta toki vielä helluntai ja kesäkuun alusta puolustusvoimain lippujuhlapäivä, mutta eihän me niin pitkälle odotuteta, eihän??

Rigsu: Voi kun saisit jonkun ihmeen myötä nukuttua vielä kunnon unet ennen synnytystä! Sen verta kova puristus kuitenkin tuo synnytys, ettei yhtään tarttis olla energiat prosenttiakaan alta maksimien. Täällä pidetään peukkuja, että supistukset antaa sinne unitauon!
 
Tsemppiä Rigsu!! Ehkä mä en enää valitakaan kauheasti, kun ei ole mitään tuntemuksia.. Tosin hirveää tääkin on, ku tuntuu, että milläs tää voi mihinkään syntyä, kun ei kerran supistelekaan! Ja on meinaan yritelty käynnistää jos jonniinmoisen lenkin, shoppailun ja puutarhan väännön avulla, mutta kun ei niin ei. Itepäinen mukula, saas nähdä mitä uskoo sit, ku viimein syntyy :wink

Meg: Katotaan osuuko juhlapyhälle :) Mä kans tuota huomista ja pyhää tässä kyllä kaavailisin, että kivahan se olisi jos jo syntyisi. Vaikka siksi äitienpäiväksi :) Mutta pah. Hiljaista.
 
Täällä ollaa matkalla jorviin ultraan:) jännittää aikamoisesti kun ei tiiä jäänkö sinne:) luulis et ottas mut sinne jos meinaavat että synnytän alateitse:)
 
Terveiset ultrasta tänne jäädää ja käynnistellään:) toiv syntys tänää tai huomenna:)
 
Takaisin
Top