Toukokuun terveiset

Mitenkäs se oli, voiko rakenneultrassa muuttua vielä laskettuaika?
Rakenneultrassa ei miun mielestä voi la muuttua. Siinä kohtaa on jo isoja eroja vauvojen koossa niin vaikea päätellä millä viikoilla on.
 
Minutkin määrättiin sukurasitteen vuoksi kahteen sokerirasitustestiin. Jätin kuitenkin ensimmäisen väliin, kun neuvolassakin vähättelivät testiä ja enkä saanut aikaa sopimaan kalenteriin. Saa nähdä, tuleeko tästä sanomista myöhemmin... Jälkimmäisessä aion kuitenkin käydä.

Mie sain edellisessä raskaudessa jättää ekan sokerirasituksen väliin kun olin niin pahoinvoiva koko ajan. Eipä siitä sanomista tullu, ymmärsivät. No sit 10 viikkoa myöhemmin se diagnoosi tuli, 2h raja-arvolla... Tällä kertaa menen jo siihen ekaan rasitukseen, pahoinvointia on mutta yritän kestää kun on kuitenkin taustalla tuo edellisen raskauden diagnoosi. Meen kyllä vähän myöhässä kun ens viikolla vasta kerkiän (oon lykänny mahollisimman myöhäseks pahoinvoinnin takia, tän viikon mies töissä ni ei lapsenvahtia), sillon jo 17. viikko.
 
Aika on kyllä mennyt nopsaan, vaikka alkuun tuntui että ei kulu millään. Vähän on tehty jo hankintoja, kuten vauvan vaatteita. Potkut tuntuu pieninä ja hentoina, nyt kun oon oppinut erottamaan ne mahan toiminnasta.:joyful: Tänään palloteltiin miehen kanssa sekä pojan että tytön nimiä. Mietintämyssyt hikoilee kun pitäis keksiä nimi, joka on järkevä kummankin äidinkielellä (suomi ja hindi!).:wacky:

Hyvä, että joku mainitsi täällä ton sokerirasituksen! Olin ihan unohtanut, että siitä oli neuvolassa puhetta. Pitää tarkistaa, varaanko ite ajan vai hoitaako nla sen.

Toukokuu on ihanaa aikaa, ainoa iso riesa itsellä on siitepölyallergia. Tuntuu, että tehokkain apu olis vaan olla sisällä evakossa muutama viikko.:banghead:
 
Mä tipuin tuolta salaisista pois kun en ehdi kirjoittamaan sinne niin paljoa kun haluaisin...:/ Täällä ollaan sitten sairaslomalla äitiysloman alkuun. Harkkasupparit lisineet ja kivut lisääntyneet että olen oikeasti huolissani miten meidän vielä käy. Rv18+4 ja vielä pitäisi monta kuukautta pysyä kasassa.

Kovasti voimia ja tarrasukkia! :Heartred

Itseä myös kiusannut välistä harkkasupparit ja edellisviikolla osa limatulppaa tuli pois. Uusiutuu kuulemma muutaman päivän kuluessa ja rauhassa sai ottaa. Paikat kiinni mutta saa tarkkailla supisteluja että ei pääse äitymään. Yksi epäily on ollut 2x pissatulehdus ja jälkinä hiiva. Nyt pois alta ja parempi.. Odottaa turvallisempia viikkoja jo kuin kuuta nousevaa! :)
 
Milloin alkaa muuten viimeinen kolmannes? Tässä tuli tänään jo pohdittua kun ensiviikolla tulee 5kk täyteen.
 
Mitenkäs se oli, voiko rakenneultrassa muuttua vielä laskettuaika?

Voi muuttua mutta ei enään sen jälkeen sitten. Mulla on muuttunut viime raskaudessa rakenneultrassa la kun oli niin suuri ero
 
Joskus on se tunne että voisin ampua miehen kuutakiertälle radalle... Osaa ärsyttää niin paljon.
 
Tuntuuko muilla jo liikkeet? Täällä on pari viikkoa tuntunut sitä kuplintaa ja tällä viikolla tunsin itse ensimmäiset liikkeet vatsan päältä. Tänään mieskin tunsi ensimmäiset liikkeet :happy: Nyt 17+0. Eka tulossa niin on tää jännää :rolleyes:

Hyvää äitienpäivää äideille!
 
Mä olen tuntenut nyt ehkä n. viikon ajan ihan varmasti. Hyvin nopeita ja hentosia muljahduksia ovat vielä. Esikoisesta tunsin muistaakseni liikkeitä vasta tosi myöhään, oisko ollu rv 20-21. Ja nyt siis 18+0.
 
Täällä kanssa liikkeet tuntunut jo joitain viikkoja mutta on myös kolmas. Muut perheen jäsenet on tunteneet pari päivää vatsan päältä liikkeitä. Minä en päältä kun vauva lopettaa heti liikkumisen kun minä laitan käden mahalle. Muiden käsi aiheuttaa vilkkaan liikehdinnän:grin
 
Takaisin
Top