Toukokuun pulinat

Meillä on nt-ultra vasta viikon päästä! Ei jaksa milllään odottaa! :S Pääsin tänään jopa tulemaan töihin, katotaan mitkä on olot, kun tuppaavat pahentua iltapäivää kohti.
Mun äiti täyttää tänä vuonna 50v, isä on 54v. Sit miehen äiti täyttää kans 50v ja sen isä on 51v. Mummoi ja pappoi mulla ei oo enää elossa ainuttakaan, mut miehellä on. Harmi vaan ku kaikki asuu pitkin suomea, ketään ei asu samalla paikkakunnalla eli sellast tukiverkkoo meillä ei oo, esim.laspenvahti mielessä. Mut en jaksa ressata vielä siitä.. :P
 
Täällä olis kans maanantaina nt-ultra :) kiva päästä kurkkaan mitä pikkuselle kuuluu <3 Tuli tuossa tiistaina 12vkoa täyteen ja sen kunniaks löytyi dopplerilla sydämen syke :)
Mun äiti täyttää tänä vuonna jo 62 ja isä on kuollu 6 vuotta sitten eikä mummuja tai pappoja mul ole enää hetkeen elos ollu :/ mutta miehen puolelta onneks löytyy sit isovanhempia :)
 
Tervehdys kaikille :)

Eipä oo taas tullut hetkeen kirjoiteltua, lukemassa käyn aina sillointällöin. Ei vain oikein meinaa aika ja energia riittää koneella istumiseen. Ehkä enemmän jää sitten aikaa kun mulla nyt alkaa nuo työtunnit vähenemään ja muutenkin helpottaa tätä arkea, jää ehkä sitä energiaa muuhunkin kun sohvalla makaamiseen :D Pahoinvoinnit jatkuu edelleen. Luulin tuossa jo että olisin voitonpuolella kun oli pari helpompaa päivää mutta sitten mentiikin reippaasti taas takapakkia ja pari viimesintä päivää ollut taas aika kammottavia. Noh, eiköhän tää sitten viimeistään marraskuussa helpota :D

Onko kukaan muu vielä tuntenut liikkeitä?? Mä alan olemaan jo melko varman että mä tunnen, mutta voiko näillä viikoilla muka jo tuntea? Ensin ajattelin että on vain jotain ilmakuplia mutta kun tuntuu samoissa kohdissa ja on sellaisia hassuja pieniä hipaisuja ja muljahduksia. Ihan erilaisia kuin jotkin ilmavaivat. Voinhan toki olla väärässä, mutta luulisin näin kolmatta odottavana jo osaavani tunnistaa liikkeet ilmavaivoista :D Parhaiten tuntuu kun istahtaa sohvalle tai käy makaamaan ja keskittyy tunnustelemaan, jos on paljon muuta menoa ja äksöniä niin ei niitä sitten ehdi rekisteröimään kunnolla.
 
Heippa kaikille!

Mäkään en ole kauheasti tänne viime aikoina kirjotellut. Mullahan oli silloin viikolla 9 se kauhea verenvuoto. Siitä asti on tullut joka päivä sellasta kuivunutta verta, ja nyt pikku hiljaa alkaa vuoto loppumaan, tai on ainakin tosi vähäistä. Johan sitä on 5viikkoa kestänyt.

Raskaudesta me ollaan kerrottu jo melkein kaikille, kerrottiin tällä viikolla. Mulla on aika hauska tilanne kun mun yhdellä siskolla on LA syyskuussa, ja toisella marraskuussa :D Ultrassa oma LA aika vahvistui ja se on 30.10.

Liikkeitä oon tuntenut nyt viikon verran <3 tosi hentoja hipasuja, mutta kyllä mä uskon että ne on niitä. Mikä muu mua hipeltäis mahan sisältä :D

Mä muuten ostin jo sisarusrattaat! Oli hyvässä alessa niin ei voinut jättää väliin. Tosin käydään hakemassa ne kotiin vasta syyskuun lopussa :) Tälläset meille nyt tulee http://www.lastenturva.fi/tuote/easywalker-duo-plus-2012/8717755282187/
 
Mä en oo viel tuntenu liikkeitä, mut eipä näin aikasessa vaiheessa varmaan ees tunne niit vielä.. oottelen torstain ultraa ku kuuta nousevaa... onneks se on heti 8:lta aamulla, ni ei tartte koko päivää jännittää ja oottaa.. ku selviäis tästä alkuviikosta sinne, oon NIIN malttamaton... kunhan siellä sit ois vaan yks eikä kahta, ois kauhee painajainen jos siel oiski kaks..
Me ollaan pantattu edelleen tätä uutista omana tietonamme, lukuunottamatta muutamaa mun kaveria, jolle oon jo kertonu.. lähetetään äitienpäiväkortit torstaina, jossa on raskaudesta kertova runo :D eiköhän se seuraavaks päiväks ehi, kun vie aamulla postiin :) Runoon piti vaan jättää tyhjää tilaa joka täytetään ultran jälkeen, ku ei tiietä onko meitä marraskuussa kolme vai neljä, ku on riski saada kaksoset.
Minuu vähän huolettaa tuo taloudellinen tilanne kun vauva tulee. Tai siis kun selvisi että mieheni joutuu selkäleikkaukseen, ja siinä on sitten parin kuukauden sairasloma edessä.. niin ei pysty käymään töissä :( Tällähetkellä hän on leikkausjonossa, joka on n. 6kk mittainen.. ei oikeen parhaaseen mahdolliseen saumaan satu kyllä, mut minkäs teet :(
 
Oon nyt koko eilispäivän tunnustellut ja kuulostellut masun tapahtumia ja kyllä sen on pakko olla pikkuinen joka siellä myllää <3 Kyllä se vaan piristää mieltä vaikka muuten vielä oliskin huono-olo ja vessanpöntön kanssa jutellaan ahkeraan.. :)
 
Miehen vanhemmat saivat kuulla raskaudesta eilen, ja mies sitten oli sanonut että laskettu aika on 4.10 :D Noh, kuukaudella pieleen. Pitänee korjailla ennen kuin tieto leviää. Vähän oli uutista jo osattu odotella, sillä mun vatsan piilottelu ei ole ollut ilmeisesti kovin onnistunutta.

Mies on nyt kotona 3 viikkoa pojan kanssa, kun itse olen Jääkiekon MM-kisoissa joka päivä töissä. Työnteko on ollut ihanaa lomaa kotoilusta, ja uskon että tämä tekee hyvää molemmille. Mieskin saa nähdä millaista lapsen kanssa 24/7 oleminen on, ja kuinka hyvin siinä ehtii hoitaa kaikki kotityöt ja nauttia omasta ajasta. Hieman vääristynyt käsitys taitaa olla nyt jo kadonnut kolmen kotipäivän jälkeen :)

Raskausoireet ovat pitkälti kadonneet. Kasvanut vatsa ja siellä tuntuvat pienen pienet liikkeet kuitenkin muistuttelevat uudesta elämästä.
 
Täällä odotellaan tulisilla hiilillä muutaman tunnin kuluttua koittavaa ultraa. On se jännä, että vaikka ei ole osannut etukäteen jännittää tai miettiä niin kummasti vaan ei tullut eilen uni silmään ja nyt ei päässä pyöri yhtään mitään muuta. En malttaisi odottaa!
 
Hui, tsemii Lejon! Kerro sitten kuulumiset! :) Muakin jännittää vaikka ultra on vasta torstaina!! :D Tulee tooooooosi pitkä työviikko
 
Kirjoittelin tarkemmin tonne neuvola/ultraketjuun... Oli se vaan ihmeellistä ja ihanaa! Tsemppiä ddrops näihin pitkiin päiviin ja tietysti sinne torstaille! Toivotaan ihania uutisia teillekin.
 
Mullakin alkoi vasta tuossa ultrassa oikeasti konkretisoitua koko raskaus :)

Mietin, että missä vaiheessa voisi olla sopivaa ryhtyä hankkimaan tarvikkeita? En haluaisi jättää mitään kovin myöhään kun olen tällainen järjestelijä ja suunnittelija luonteeltani muutenkin, eli tykkään kun kaikki on mietitty :) On silti hankalaa ostaa esim mitään vaatetta kun ei tiedä onko tulossa tyttö vai poika... (ja kun ensimmäisen kohdalla ei ole käsitystä siitä mitä kaikkea edes tarvitsee!) Tosin vaatetta nyt tulee äp:n mukana ja niitä myös saadaan tutuilta. Mietin, että voisiko sitä jo huutaa itselleen esim. sitterin jos netistä löytyy :P Mies kyl saa hermoromahduksen jos mä hamstraan kämpän täyteen kamaa jo ennen kesää!
 
Mä olen tuntenut liikkeitä jo monta viikkoa ja nyt on taas hiljentynyt, joten meen huomenna tarkistamaan oman mielen rauhan vuoksi kuuluuko sydänäänet.
Pikkusen meinaa rassata mieltä! Huomenna aamulla se selviää, onneksi ei tartte odottaa pidempään.

Me ei olla kerrottu vieläkään kenellekään muulle kuin yhdelle ystävälle. En hölösuuna edes ymmärrä, miten voin näin ihanan asian "piilottaa". Takaraivossa kuitenkin jokin sanoo, ettei ole hyvä kertoa ennen sitä maagista 12. viikon täyttymystä, joten odottelemme sinne ja sehän tuleekin jo aika pian kun toi mun laskuri on väärässä. Perjantaina olisi viikot täynnä.

Hankinnoista jokainen voi itse päättää, mitä ja milloin hankkii. Siihen ei ole oikea aikaa. Me hankittiin ekasta vaatetta juuri np-ultran jälkeen ja sen jälkeen lähti lapasesta eli hankintoja tehtii sitä mukaan,mikä olis fiilis ja mitä ikinä luultiin tarvitsevamme. Vaatteita oli/on vieläki liikaa ja kaikkea ei ehditty pitää. Oikeastaan turhia tarvikkeita ei hankittu ollenkaan. Osan olen jo myynyt, vaikkakin tiesin, että toinen tulee joskus. Ja nyt tiedän, että kahden jälkeen ei lapsia tule niin voi sitten myydä eteenpäin. Käytettynä ostetaan paljon, vaikka rahaakin olisi ostaa. Minusta on vain turhaa ostaa uusia, jos saa hyviä käytettynä.
 


Sitä vaan mietin että jos oot vasta viikolla 11 ja tuntenut liikkeet jo pari viikkoa, niin eihän se vauva oo vielä voinut liikkua niin, että tuntee? Mun käsittääkseni vauva on alkio viikolle 12 asti eikä sitä ennen edes pysty varsinaisesti potkimaan. Pystyy vaan ns heilumaan tahattomasti.
 
Monet tuntemukset voi olla muutakin, kohdun kasvamista, ilmaa, kohdun siirtymistä ja muita uusia asioita. Mutta kikki ollaan erillaisia ja tunnemme ja tulkitsemme asiota eri tavalla. Minun on kyllä nyt (12+3) ihan mahoton sanoa mikä on mitäkin.
 
Emminäkään oo tuntenu mitään liikkeitä vielä. Vielä ois kaks yötä ultraan!!! Toisaalta jännittää et onko toukka pysyny matkassa, toisaalta oon kyllä aika varma et siel se on, ku edelleen on niin voimakkaat raskausoireet. En oo uskaltanu käydä edes vaa'alla, ku tuntuu et oon lihonu iha älyttömästi ja se turvotus!! Huh. Mut tänä aamuna yllätys oli suuri, kun painoa oli tullu vaan 100g koko alkuraskauden aikana :D Mut ompa seki liikaa jos se on läskiä, kaikki muu paino on sallittua. Kunhan siellä ultrassa nyt vaan näkysisi yksi vauva, eikä kahta (kuulutaan "riskiryhmään" sen suhteen). Sydänäänet kuulu jo ekalla neuvola käynnillä 9+0, eli sillo ainaki siellä joku elävä olento on ollut :D Toivottavasti vieläkin, ja yksi. Ja tietty terve sellainen :)
Me varmaan aletaan hommaileen niitä vauvakrääsiä vasta kun tiedetään kumpi sieltä on tulossa, en jotenki osaa ostaa mitään ennenku tiiän onko sieltä tulossa tyttö tai poika :)
 
mä oon kohta viikolla 16 enkä tunne vieläkään mtn liikkeitä, pahoinvoinnit väsymys ym oireet on hävinny.. eikä mahakaan kasvanu vieläkään :O onneks ma neuvola ni pääsee kuunteleen taas sydänäänet.. verisuonet vaan kiusaa koko ajan! jatkuvaa kipua reidessä tukisukista huolimatta ja tullu kaikenmailman katkenneitaverisuonia, lisää suonikohjuja, punasia katkenneita suonia ja vaikka mitä pullotuksia! ja oon vasta parikymppinen.. pelkään kokoajan et millon se veritulppa tulee johki.. :/ tisseihinki tullu kauheet verisuonet näkyville ja toiseen rintaan sattuu aina välillä ihan yhtäkkiä :O tiedä sit johtuuko verisuonesta vai onko kipu itse rinnasta.. ärsyttävää >:(
 
Täällä uusi käyttäjä ilmoittautuu, Hei vaan!

Joitakin kertoja olen käynyt aiemmin lukemassa kirjoituksia, mutta nyt vasta tuli olo et voisin liittyä joukoon.

Meillä oli eilen ensimmäinen ultra, kyllä jännitti, ensimmäistä kun odotetaan. Eilen ei sit illalla meinannut uni tulla kummallekkaan kun ultrassa käynti vaan pyöri mielessä. Sielä pienokainen esitteli hienosti liikkeensä ja näytti meille pitkää nenää oikein kahden käden voimin, niin ihanaa nähtävää. Ultrassa laskettuaika siiryi neljä päivää siihen mihin omien laskujen mukaan pitikin mennä. Päivä meni samaan tulevan tädin kanssa :)

Mies on kertonut asiasta parille kaverillee, minä yhdelle entiselle työkaverille. Töissä asiasta piti kertoa heti kun tuli raskaus ilmi, en voinut jatkaa entisessä työpisteessä, siellä käytettävien aineiden vuoksi. Tänään lähti äitienpäivä kortti + lahja minun äidille (asuu n300 km päässä. Mukana oli runo ja ultrakuva kehyksissä. Jännityksellä odotan sunnuntaita kun isä paketin äidille antaa ja hän sen aukaisee. Mies kertoo äidilleen ja siskolleen ensi viikolla.

Kai tässä alkuun kaikki olennainen :)
 
Tervetuloa joukkoon novembermam! Ihana kuulla, etten oo ainoa, jolta ultra vei yöunet :) En oo vielä aktivoitunut miettimään muuten mitään hankintoja, mutta ensimmäiset mammavaatteet tilasin eilen illalla H&M:ltä, kun bongasin aleja. Muuten ei ole kyllä vielä mitään tarvetta, mutta sukkahousut kävin jo ostamassa mammapuolelta viikko sitten, kun normaalien vyötärö tulee niin ahdistavaan kohtaan. Pujahdin nopeasti osastolle ja äkkiä kassalle, ettei kukaan tuttu näe... :D
 
Vielä yksi uusi käyttäjä! Kiva lukea että on muitakin jotka liittyvät vasta nyt. :)

Ensimmäinen ultra oli kyllä jännä. Minä sekä pikkuinen nukkuivat kun se aika oli niin varhain, mutta kyllä kätilö meitä molemmat sitten herätti niin että pääsi tarkistamaan, että kaikki kunnossa. :D Ja olihan siellä kaikki kunnossa, niin että uskallan viimeinkin kirjoittaa tänne.

Kiitos kaikille jotka ovat kirjoitelleet tänne viikkojen aikana! Olen lukenut kirjoituksia silloin tällöin ja kyllä ne ovat rauhoittanut mieltäni!!!

Kiva kuulla Lejon, että joku muukin alka mammavaatteita ostamaan. Olen vähän kauhistellut ajatusta että pitää lähteä ostamaan niitä jo nyt, mutta kai tämä masu vain pakottaa... Teen sen varmasti samalla tavalla: nopeasti pujahdelleen. :D
 
Heipparallaa pitkästä aikaa :)

Lueskelin vanhempia ketjuja ja vaikuttaa, että mukavasti on odotukset sujunut!
Me käytiin viime pe siellä np-ultrassa ja jännitti ihan hulluna -turhaan :) Kaikki oli hienosti ja pillahdin itkuun siellä kun oli niin ihanan näköstä kun pieni siellä pyöri ja vilkutteli meille <3 Laskettu päivä meillä vähän lykkäänty, eli alkuperänen 6.11. onkin nyt 11.11., ihan hauska sattuma koska minun isän synttärit ja isänpäivä on 11. päivä ! Äitikin tuumas että pidä vaan siitä päivästä sit kiinni.. ;D

Ootteko paljon sitä doppleria käyttäny? Oon sitä miettiny et haluisin sen ostaa et vois ite varmistella aina tilannetta, kun oon niin mahdoton huolehtija, et onkohan kaikki kunnossa.. Mut oon vaan epäilly sen toimivuutta.

Katoin, että jotkut on tuntenu pientä liikettä. Minä oon kans varma et on semmosena "kutinana" tai "sykkeenä" tuntunu pikkusen pyöriminen! Ihme ois jos se ei tuntus koska pituutta sillä on jo yli 7 cm ja se vispasi kyllä ihan hurjana siellä :D
 
Takaisin
Top