Toukokuun pulinat

Rosebud

Puuhakas puhuja

Oma ketjunsa toukokuulle? ;)

Olkoon se kaikille odottajille positiivinen ja tuokoon se paljon aihetta hymyilyyn!! :)
 
Näin se aika vierähtää, ja toukokuu on jo menossa :)

Oon nyt kertonu parille kaverilleni tästä raskaudesta, ja ovat ottaneet oikein iloisesti uutiset vastaan.. :) Viikon päästä ois se nt-ultra, jonka jälkeen kerrotaan äitienpäivänä miehen vanhemmille, kun mennään siellä käymään. saas nähä mitä tuumaavat. Omalle äidilleni en ole vielä kertonut, enkä tiedä missä vaiheessa kerron...ehkä soittelen äitienpäivänä sitten illalla, kun ollaan kotona. Hänellä on aina niin pessimisti asenne kaikkeen, niin en tiedä mitä tästäkin sanoo. Kun mieheni kanssa muutettiin yhteen hänen kommenttinsa oli, että " entä sitten jos menee mynkään teidän suhde, sitte saat taas ettiä pienempää ja halvempaa asuntoa ja on edessä muutto".. Normaalisti ihmiset onnittelevat tälläisesti uutisesta.. Kun väitin jotain vastaan, hän vaan tuumasi tylysti, että onhan ennenkin mennyt sulla suhteet mönkään. Jeij, kiva, kiitti äiti kannustuksesta :D No eiköhän tähänkin raskaus-uutiseen löydy joku mielialaani latistava kommentti :D Noh, saas nähä. En kuitenkaan odota mitään riemusta kiljumista äidiltäni :P
 
meilläkin silloin kun odotin esikoistani niin mun isän vanhemmat etenkin mun mummalla oli jonkin sortin ikä kriisiä että kun on vasta 61 niin on jo isomumma
eikä sitten oikeen koko raskaus aikana osannu sulattaa asiaa vaan kyllä sitten kun neitokaanen syntyi niin kyllä se on vaan kaikkien sydämmen sulattanu emoticon
 
hassua kans miettiä et mun vanhemmista tulee mummo ja vaari :DD ne on pääle 40 vasta ja mutsilla on nuorin muksu vasta 10v :D miehen porukat onki sit 60:sia ja iso mummot mun puolelta 60jtn :D
 
no mun äitee on kans vasta 40 ja sen nuorin on kohta 6v jotta on se silleen jännä ajatella :D
 
Ääääk nyt tietää pomo :D meillä on vähän muutoksia ollut ja syksyllä lisää tulossa, niin jänskätti pomon reaktio, mutta oli tosi iloinen ja onnellinen mun puolesta eikä hänen mielestään mikään ongelma ole :) huhh, nyt on sitten enää isovanhemmille kerrottava ja tietysti lopuille ystäville & kavereille. Meidän molempien vanhemmat on 52-57v, eli he on kai sitten "sopivassa mummo/vaari-iässä". Minun äidillä kyllä on jo yksi lapsenlapsi, kun veljeni on jo ehtinyt pojan saamaan melkein 14v sitten. Hössötystä äidin suunnalta ei varmaan pahemmin ole odotettavissa, mutta anopin suunnalta luultavasti sitten sitäkin enemmän, kun on hössöttäjätyyppiä muutenkin.. Mutta miehen vanhemmille ei vielä olla kertomassa, saa kuulema odottaa vielä.. Äidilleni ajattelin kyllä äitienpäivänä kertoa ja keksin jo hauskan keinon, kun ei olla silloin näkemässä :)
 
Näinpäs se jo vaihtu toukokuulle o.o
Meillä oli nyt se np ultra 30.4 ja kaikki ok, turvotusta 1,4 mm, pituutta 52,4mm ja kovasti räpiköitiin jo menemään :) Oli ihana taas pieni siellä nähdä kun koko ajan tuntunut että jospa siellä sitte ei pian sydän enää oiskaa lyöny :s
Turvaistuimen kävin tutulta hakemassa nurkkiin pyörimään :) Esikoinen tohkeissaan mummulle ehti jo selittää että meille tulee vauva ja tässä se istuu sitten autossa :D
Meillä nuo mummut ja pappa on 50v kieppeillä kaikki :)

ddrops: kuulostaa äitisi aivan samanlaiselta kuin omani :) raskaus uutiseen totesi että "sitte ei tarvi tehä enää yhtään enempää". Aina löytyy jotain sanomista.
 
Ompa teillä suvuissa saatu nuorena lapsia.
Minulla omat vanhemmat on 57v ja 60v, miehen vanhemmat 57v ja 59v. Molempien isovanhemmat on 83-94v välillä :) Vaan niinhän tuota on tutkittu, että nuorena lapsen saaneiden lapset tekevät omansakkin usein nuorena.

Me ollaan kyllä aika julkisesti kerrottu vauvauutisista. Viikkoja on nyt se 13+2 kasassa. Meillä on kyllä kaikki olleet innoissaan vauvauutisista :) Miehen vanhimmalla veljellä on kolme lasta, että miehen vanhemmille ei tämä ole ensimmäinen lapsenlapsi. Minun vanhemmillani taas ei ole ennestään lapsenlapsia, mutta nyt tuleekin sitten reilun kuukauden ikäerolla heti kaksi, kun veljen vaimo odottaa myös syksylle :)

 
 
Heips ja aurinkoista Toukokuuta vain kaikille :)

Meillä oli myös np-ultra maanantaina ja siellä kaikki näytti hyvältä, niskaturvotusta oli vain 1,3 mm, pituutta en nyt juuri muista :) Oli kyllä kiva katsella pikkuista kun se hörppi lapsivettä ja kiikutteli masussa :) poikaystävä meinas siinä jo sanoa että ei me noin vilkasta lasta tilattu :D

Me kerrottiin nyt sitten lähisuvulle tuossa vappuna eli molempien vanhemmat tietää nyt sekä mun siskot. Mun äiti ja iskä oli sit niin innoissaan asiasta vaikkei ne sitä hirveemmin näyttäny että kun kerroin uutisen maanantai-iltana niin tieto oli levinny jo melkee koko suvulle tiistaiaamuna, heh :) Oli kyllä poikaystävänkin vanhemmat innoissaa, kyyneleethän siinä vierähti kun uutinen tuli ilmoille ja kauheesti tarjottiin jo vanhoja vaatteita ja tarvikkeita :)  Jotenkin nyt niin paljon helpottunut olo kun ei tarvitse salailla enää tätä!

Meidän vauvan molemmat mummut ja vaarit on siinä 50-60v välillä joten ihan hyvä ikä tulla isovanhemmaksi :o) Niin ja mun äiti oli sitten heti kannustamassa kunnon perheen perustamiseen eli vähintään se kolme lasta :)

Huomenna olisi sitten tarkoitus kertoa töissä esimiehelleni asiasta, saa nähdä kuinka hän tämän uutisen ottaa :)
 
Toukokuu tosiaan :)

Meillä ei tiedä raskaudesta muut kuin ystäväni. En vain ole kertonut ja ei tuntunut hyvältä kertoa vielä. Odotan ultraa ja sen jälkeen sitten. Vanhemmilta en odota erityistä kohtelua. Niille on tosi vaikeaa kertoa iloisia että surullisia asioita. Anoppi ja appi ovat varmasti enemmän innoissaan.

Meillä mummot ja ukit on noin 60-vuotiaita. EI vielä ihan ikäloppuja kuitenkaan.

Liikkeet tuntuu jo mukavasti ja iltaisin on sellanen ralli päällä juniorilla, että huh!
Liikkeet olen tuntenut 8+ viikolta ja se oli selvää, että ne oli liikkeitä, vaikka itsekin epäilin. Esikosta tunsin liikkeet 11+. Ihan kivasti on alkanut konkretisoitumaan tämäkin raskaus, jotenkin alussa tuntui vaikealta, mutta viikko viikolta vaan helpompaa ja kun toi pahoinvointikin meni nyt ohi niin jaksaa paremmin ajatella postiivisia asioita. Liikkumassakin olen käynyt samaan tahtiin niin senkin puolesta oikein mukava olo.

Me asutaan luhtikolmiossa ja on tilaa asua. Ei olla ainakaan pariin vuoteen tästä muuttamassa pois. Esikolla oma huone ja juniori nukkuu ekan vuoden meidän kanssa niin hyvin sovitaan. Omakotitaloon mä tästä seuraavaksi lähden niin sen aika ei mielestäni vielä ole.
 


Onko se muka mahdollista tuntea jo tässä vaiheessa?


Koska mä väitän, että mä olen tuntenut KERRAN semmosen pienen pienen hivelevän kutinan vatsan sisällä ja se oli varmana se vauva - ihan varmana!!
 
ensi kertalaanen voi ne vauvan liikkeet sekoottaa ilmavaivoihin samalta ne aluuksi tuntuu... mutta minäkin kun jo toista odotan niin sit jo osaa erottaa liikkeet :)
 
Mä myös uskallan väittää, että liikkeet olen pari päivää tuntenut. Sellaisia hyvin hentoja töytäisyjä. Tunsin esikoisen synnytyksen jälkeen pitkään haamupotkuja, joten vähän epäilin alkuun näitäkin potkuja. Kuitenkin eilen dopplerilla sydänääniä kuunnellessa tunsin potkun ja samaan aikaan kuului hillitön tömähdys kuulokkeista :D Esikoista odottaessa kesti monta viikkoa kauemmin ennen kuin tunsin/osasin tunnistaa liikkeet.

Mun äiti täytti juuri 50v, ja sai kuulla raskaudesta synttärikorttinsa yhteydessä. Innoissaan oli odotetusti! Miehen vanhemmille ja omalle isälleni on vielä uutinen kertomatta, pitäisi pikimmiten. Anoppi on jo varmaan vähän aavistellut. Siitä kertomisesta se hillitön hössötys sitten lähtee :D
 
Juuri kun iloitsin pahoinvoinnin loppumisesta, kun ei ollut tarvinnut kahteen viikkoon oksentaa lainkaan niin enköhän sairastunut kunnon vatsatautiin. Eilen tuli vettä myöten kaikki ulos. Oli kyllä aika järkyttävä olo pahimmillaan. Onneksi nyt tuntuu helpottaneen ja sain jo aamupalaakin syötyä.

Mä oon ehtinyt moneen kertaan katua sitä, että kerrottiin miehen äidille niin aikaisin. Ensinnäkin, kun ei hän ollut osannut sitten pitää uutista itsellään ja toisekseen on nyt joka kerta kun nähdään taputtelemassa mun vatsaa, mikä ei tässä vaiheessa ole oikein kivaa, kun ei ole mitään vauvavatsaa vielä vaan pelkkää turvotusta. Kuitenkin on niin innoissaan, etten henno kieltääkään. Jatkossahan noita taputtelijoita sitten riittää. Enkä usko, että se mua siinä vaiheessa häiritsee, kun taputeltavana on jotain muutakin kuin mun vatsamakkarat.

Meillä on utlra edessä maanantaina ja kovasti sitä odotellaan, että saadaan tietää, että pieni on selvinnyt kaikista mullistuksista viikkojen varrella. Nyt on tosiaan välillä ollut niin hyvä olo, että on aivan unohtanut, että sisällä mitään ihmeellistä tapahtuukaan niin tulee kyllä hyvään rakoon tämä tilannekatsaus :) Ultran jälkeen olisi sitten jossain vaiheessa tarkoitus kertoa pomolle (jännittää!!) ja sitten laajemminkin kavereille.
 
mul tulee huomen 15vk täyteen, enkä mä kyllä mtn liikkeitä oo tuntenu? :O voiks seki olla normaalia ettei tunne? :( mä ajattelin tehä jonku yhteisjärkytyksen facessa vaikka viikol 20 tai jtn :D siihen yhteyteen kyllä laitan että ei tarvii tulla tökkiin mun läskejäni :D voin kyllä sitten lähimmille kavereille sitä masua vilauttaa tai kuvia laittaa, jos siitä tulee kaunis ruskettu pallo, eikä arpinen tyynykasa :D
 
En mäkään tunne liikkeitä vielä, mutta eihän niitä tässä vaiheessa tarviikkaan tuntea.

Anoppi tulee pikavisiitille meille tänään ja piti eilen siivota kaikki vauva-aiheiset jutut pois, koska ei aiota vielä kertoa. Pitkitetään niin pitkään kuin mahdollista :D sen verran hyvin tunnen henkilön, että sitä hössötyksen määrää ei kumpikaan meistä tule kestämään mitä siitä seuraa, kun kuulee saavansa lapsenlapsen. Ja aivan varmasti kiellän kaikkia koskemasta mun mahaan ja ärähdän jos ilman lupaa joku tulee lääppimään. En muutenkaan oikein siedä sitä, että kukaan koskee ilman lupaa mihinkään kropan osaan.
 


Samaa mieltä tuosta koskemisesta... Jotain tilaa pitää ihmisellä olla ja yksityisyyttä!


Mä olen tuntenut hyvin haaleasti sellaisen tunteen, joka on varmana se vauva. Mutta oon erottanut sen vain kolmesti, että moni menee varmaan sen liikkeistä ohikin vielä :)
 
Meillä olis nt-ultra edessä noin 3 tunnin päästä, jännää! Itseä hiukan hirvittää että onhan kaikki hyvin... :/ Oon voinut koko ajan niin todella hyvin, ei mitään oksetusta tms. turvotusta ja pientä närästystä vaan. Tänään suunnataankin maalle mun vanhempien luo niin näkevät heti kuvat.

Mun vanhemmat on 50v tienoilla, miehen vanhemmat  noin 6 kymppisiä. Mulla on vielä hengissä kaikki 4 isovanhempaakin jotka on jokainen alle 80v, nuorin mummi täytti just 70v :D Ja ihan hyvässä kunnossakin kaikki. Meille tämä vaaveli on molempien suvuissa ihan ensimmäinen lastenlapsi, joten äidit ja mummut menee todennäköisesti viel ihan sekaisin! Vaikka kyllä ne jo tietää kun en voinut olla äidille kertomatta :) Saas nähdä kuinka paljon vauvatavaraa äitini on nyt jo ostellut mut ei ole mulle kehdannut sanoa... :P
 
Takaisin
Top