Toukokuun kuulumisia :)

Mun neuvolalääkäri määräsi kaikki mahdolliset verikokeet kilppareista lähtien kun valitin voimakasta väsymystä. Onneks ne kunnossa mutta tympäsevää jatkuva väsy.. Ei paljoa lohduta että rv20 jälkeen yleensä helpottaa kun sinne on vielä reilu 6 viikkoa xD th meinasi että voi mahdollinen radikin vaikuttaa kun pari arvoa oli rajalla,mutta tämä on erilaista eikä liity samallalailla syömiseen kuin viime raskauden radissa se oli selkeä yhtälö.
 
Mun neuvolalääkäri määräsi kaikki mahdolliset verikokeet kilppareista lähtien kun valitin voimakasta väsymystä. Onneks ne kunnossa mutta tympäsevää jatkuva väsy.. Ei paljoa lohduta että rv20 jälkeen yleensä helpottaa kun sinne on vielä reilu 6 viikkoa xD th meinasi että voi mahdollinen radikin vaikuttaa kun pari arvoa oli rajalla,mutta tämä on erilaista eikä liity samallalailla syömiseen kuin viime raskauden radissa se oli selkeä yhtälö.

Voimia! Väsymys on yllättävän kamala ”oire” koska se vetää herkästi mielenkin matalaksi. Hyvä että lääkäri suostui tsekkaamaan kilpparit ja muut. Varmaan vaan nyt keho kertoo, että tarvitsee lepoa. :) Itellä oli vähän vaikeuksia sitä hyväksyä, kun meidän kulttuurissa on enemmän vallalla se ”raskaus ei ole sairaus ja kaikki voi jatkua normaalisti” ajattelu. Mut onhan raskaus ihan valtava työ ja muutos keholle! Lepoa vaan niin paljon kuin pystyy järjestämään.
 
Oon miettinyt missä Uutukainen! Toivottavasti kaikki kunnossa. :)
 
Tänään 16+0 jee :happy: Alkaako muillakin mennä pikku hiljaa viikot sekaisin? :joyful: Ei meinaa muistaa, että oliko alkamassa rv17 vai tuliko se jo täyteen. Varmaan ihan luonnollista, nyt kun ei enää kyttää ekan kolmanneksen loppumista.

Silti vaikka on riskiviikkojen ohi, niin eilen kuitenkin alkoi taas mietityttää, et mitenkähän mahassa voidaan. Oli sit pakko kurvata avoneuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Terkka sanoi sit, et "Näillä viikoilla joutuu yleensä vähän etsimTUTUM-TUTUM-TUTUM tai sitten ei". :joyful: Kiva, että kaikki oli hyvin, vaikka sitten tunsi kyl olonsa vähän typeräksi, kun heti ma olisi ollut neuvola. Ei vaan jotenkin malttanut. Vkl nähdään paljon sukulaisia ja tulee kerrottua raskaudesta. Ja jotenkin kertomiseen aina liittyy jännitykset, et entä jos ei ookaan mtn kerrottavaa :nailbiting: Olisi sittenkin pitänyt hankkia se doppleri :joyful:
 
Tänään 16+0 jee :happy: Alkaako muillakin mennä pikku hiljaa viikot sekaisin? :joyful: Ei meinaa muistaa, että oliko alkamassa rv17 vai tuliko se jo täyteen. Varmaan ihan luonnollista, nyt kun ei enää kyttää ekan kolmanneksen loppumista.

Silti vaikka on riskiviikkojen ohi, niin eilen kuitenkin alkoi taas mietityttää, et mitenkähän mahassa voidaan. Oli sit pakko kurvata avoneuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Terkka sanoi sit, et "Näillä viikoilla joutuu yleensä vähän etsimTUTUM-TUTUM-TUTUM tai sitten ei". :joyful: Kiva, että kaikki oli hyvin, vaikka sitten tunsi kyl olonsa vähän typeräksi, kun heti ma olisi ollut neuvola. Ei vaan jotenkin malttanut. Vkl nähdään paljon sukulaisia ja tulee kerrottua raskaudesta. Ja jotenkin kertomiseen aina liittyy jännitykset, et entä jos ei ookaan mtn kerrottavaa :nailbiting: Olisi sittenkin pitänyt hankkia se doppleri :joyful:

Täällä! Tosi vaikee jotenkin pysyä tosiaan perässä et mikä viikko menossa. Välillä joutuu tarkistaa tosta raskausapp: sta :D Nyt siis 15+0.
 
Alkaa hieman jo ahdistaa kun liikkeitä ei oo tuntunut enää pitkään aikaan. :sad001 Vapun aikoihin tuntui ihan selkeitä hipsutteluja ja muljahduksiakin alavatsalla. Nyt kohtu on selvästi kasvanut ylemmäs. Toivottavasti liikkeiden katoaminen johtuu vain siitä että istukka on tullut eteen tai vauvalla on enemmän tilaa lapsivedessään, tai jotain. :sad001
 
Mulla tuntui alkuviikosta 3-4 päivää liikkeitä. Nyt ei oo tuntunut tänään eikä eilen, just tarkistin dopplerilla sydänäänet ja vauva on selvästi vaihtanut asentoa, kun sydänääniäkään ei tuntunut ”vakio” kohdasta vaan ihan eripaikasta.
 
Parin viikon piilottelun jälkeen tänä aamuna vauva potkikin niin että isänsäkin ehti tuntea ekaa kertaa liikkeet vatsan päältä. :love7 Rv 16+1 ja raskaudesta tuli taas paljon konkreettisempaa.
 
Mäkin oon ehkä tuntenut jo liikkeitä. Tänään neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja tuntui kuin olisi potkinut sitä laitetta :joyful: Muutenkin muutamia hipsuja tuntunut. Saatan tietty vaan kuvitella tai ne voi olla jtn muuta, mut silti jännää.:grin
 
Mäkin oon ehkä tuntenut jo liikkeitä. Tänään neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja tuntui kuin olisi potkinut sitä laitetta :joyful: Muutenkin muutamia hipsuja tuntunut. Saatan tietty vaan kuvitella tai ne voi olla jtn muuta, mut silti jännää.:grin

Kyllä sen vaan jotenkin tietää, eiköhän ne vauvan tekosia ollut! :) On kyllä ihanaa kun liikkeet alkaa tuntua!
 
kohtu on "muljahdellut" jo aiemminkin, jotain pyörimistä siellä on tapahtunut mutta eilen tunsin ihan selkeän ekan potkun illalla kun menin sänkyyn ja vaihdoin selin makuulta kyljelle :Heartred Mulla on istukka etuseinässä mutta ylhäällä, niin noi potkut tunteekin sitten normaalisti. Eilen 15+3.
 
Mä en millään jaksais odottaa että liikkeet alkaa tuntua. Olen vasta viikolla 14 joten vähän aikaa saa vielä odotella. Nyt jo on tosin iltaisin pari kertaa miettinyt että olikohan joku muljahdus liikettä vai liikkuuko ilma vaan suolistossa eteenpäin. Tähän mennessä oon laittanut ilman piikkiin, mutta ehkä sitä kohta voisi liikkeitäkin olla :Heartred

Millä viikolla teillä alko ne ensimmäiset tuntua?
 
Mä en millään jaksais odottaa että liikkeet alkaa tuntua. Olen vasta viikolla 14 joten vähän aikaa saa vielä odotella. Nyt jo on tosin iltaisin pari kertaa miettinyt että olikohan joku muljahdus liikettä vai liikkuuko ilma vaan suolistossa eteenpäin. Tähän mennessä oon laittanut ilman piikkiin, mutta ehkä sitä kohta voisi liikkeitäkin olla :Heartred

Millä viikolla teillä alko ne ensimmäiset tuntua?

Satunnaisia kuplia/muljahduksia rv 14-> mutta nyt rv17 aamuna selkeät potkut, jotka tuntui hennosti myös sormenpäihin. Hetken aikaa vain, mutta ehkä ne siitä alkaa yleistyä :happy6

Tsemppiä odotukseen, mulla ainakin tuntemukset kuuluneet silloin kun niitä vähiten odottanut :smiley-bounce012
 
Mä en oo vielä tuntenut ollenkaan liikkeitä. Eka raskaus kyllä vasta, joten aika oletettua tietysti, mut ois silti niin ihana tuntea liikkeitä jo :Heartred
 
Mä en oo vielä tuntenut ollenkaan liikkeitä. Eka raskaus kyllä vasta, joten aika oletettua tietysti, mut ois silti niin ihana tuntea liikkeitä jo :Heartred
Mullakin eka, mutta tän aamuisesta potkusarjasta ei vaan voinut enää olla epävarma mikä se oli :smug: Tsemppiä, eiköhän ne sieltä pian tule!
 
Mulla tuntui jo joskus rv 12+ ekoja liikkeitä. Välissä ne katosi pariksi viikoksi mutta nyt rv 17+ tuntuu jo aika säännöllisesti. Kerran tuntui vatsan päältäkin, taisi olla tuuria että minä ja vauva osuttiin sellaiseen asentoon ettei tuo vatsamakkara pehmustanut välissä. :grin Muuten ei oo tuntunut käsin kokeillessa, vaikka itse tunnen.
 
Mulla on ollut nyt viikon verran päänsärkyä, eilen ja tänään jo aika rajuakin. :sad001 Ei auta hieronta, lämpö, jumppa eikä panadol. Alan olla tuskainen. Onko teitä ohjeistettu neuvolasta päänsärkyjen suhteen? Ei taida vielä rv 17 liittyä mihinkään raskausmyrkytyksiin? Pyhäpäivä niin ei voi neuvolaankaan soittaa.
 
Onko kellään muulla jo jonkin asteisia synnytyspelkoja?

Mulla on ollut pelkoja, tai ehkä enemmänkin traumoja edellisestä kerrasta. Niitä olen paljon pohtinut ja käynyt läpi. Olenkin menossa heinäkuussa pelkopolille. On kuitenkin myös toiveikas olo tulevasta synnytyksestä, että se voisi mennä paremmin kuin viimeksi. Pelko on siis myös väistynyt paljon. Doulaa ollaan myös ajateltu tueksi. Pitäisikin muistaa ottaa ajoissa yhteyttä ja kysellä tarkemmin miten homma toimii.
 
Takaisin
Top