Toukokuun höpinät

Mulla kuivaa iho ihan hirveästi. Aina on ollut kuiva iho (etenkin talvisin), mutta nyt on ihan järkyttävän kuivana joka paikka:sad001 ei auta superkosteuttavat rasvatkaan kuin sen hetken kun imeytyvät. Toivon todella että tämä menis pian ohi...
 
Mulla kuivaa iho ihan hirveästi. Aina on ollut kuiva iho (etenkin talvisin), mutta nyt on ihan järkyttävän kuivana joka paikka:sad001 ei auta superkosteuttavat rasvatkaan kuin sen hetken kun imeytyvät. Toivon todella että tämä menis pian ohi...
Mulla myös! Ei auta rasvat eikä öljyt...:sorry:
 
Mä olen oikeestaan ihan viime aikoina vasta alkanut tuntemaan liikkeitä. Viikkoja kans se n. 17. Tämä on toinen lapsi. Ensimmäistä odottaessa tunsin ne vasta joskus viikolla 20.

Ja täällä myös yksi kenellä kuiva iho ja punottaa vielä lisäksi!
 
Moniko täällä tuntee liikkeitä jo hyvin? Tai miten pitkään olette jo tunteneet? Minua ihmetyttää, kun en juurikaan mitään ole tuntenut, vaikka kyseessä kolmas lapsi. Viikkoja ihan juuri 17+... on erittäin epätodellinen olo kun maha kyllä kasvaa hurjaa vauhtia, mutta liikkeistä ei ole tietoakaan :sad001

Tiedätkö istukan sijainnin? Itsellä kanssa kolmas ja liikkeitä on tuntunut jo hyvin aikaisin, jopa niin aikaisin että epäilin niiden olevan tottakaan. Liikkeitä tuntuu hyvin harvakseltaan kuitenkin ja saattaa mennä monta päivääkin välissä, joten luulen että tuntuu vaan just silloin kun vauva on optimaalisesti kohdussa ja itsekin oikealla hetkellä rauhakseen. Istukan sijainnista mulla ei ole mitään tietoa, meillä ei nt-ultrassa ollut mitään puhetta istukasta, joten mielenkiinnolla odotan rakenneultraa parin viikon päästä.
 
Moniko täällä tuntee liikkeitä jo hyvin? Tai miten pitkään olette jo tunteneet? Minua ihmetyttää, kun en juurikaan mitään ole tuntenut, vaikka kyseessä kolmas lapsi. Viikkoja ihan juuri 17+... on erittäin epätodellinen olo kun maha kyllä kasvaa hurjaa vauhtia, mutta liikkeistä ei ole tietoakaan :sad001

Mä oon tuntenut jo monta viikkoa liikkeet. Aluksi ne oli aika epäselviä ja mietti onko ne ees liikkeitä vai suolen toimintaa:hilarious: mutta nyt ovat kyllä jo ihan selkeitä ja pitkin päivää tuntuvia, ettei niistä voi erehtyä:laughing002 mun kohdalla oikein hyvä että tuntuu liikkeet, oon ollu niin vainoharhanen sen suhteen että onko vatsassa eloa. No, nyt tietää päivittäin että on:thumleft tänään la mukaan 18+1, sikiö pari päivää vanhempi. Ja istukka takaseinässä.
 
Mä oon nyt viikon ajan tuntenut lähes joka ilta aika kunnolla silleen että tunnistan että on varmasti liikkeitä, mutta ei vielä kovin "voimakkaina" enkä oo varma tunnenko kädelle vai vaan mahalle, mulla 4 lapsi ja istukka takana. Aikasemmin tunsin todella epäsäännöllisesti liikkeitä ja aina en ollut varma oliko ne kaikki edes liikkeitä
 
Odotin liikkeitä kärsimättömänä, sydän huolesta solmussa ekan kolmanneksen ja "raskausoireiden" päätyttyä.

Olen uskoakseni tuntenut liikkeitä nyt liki kolmen viikon ajan, tosin neuvolan besserwisser TH oli sitä mieltä ettei ois mahdollista, kun kyseessä on esikoinen (eka näin pitkälle kehittynyt raskaus), ja paksuhko kerros vararavintoa vatsanahan alla.
Oon sairastanut aika pahasti nyt pari kk, mistä johtuen ultralla on varmistettu NP:n jälkeen pari kertaa minin olevan täysin kondiksessa, ja liikkuvan yksiössään omistajan elkein kiitettävän aktiivisesti. En siis usko mielen tekevän temppujaan, vaan minin treenaavan iskusarjoja ja vapaapotkuja.
Vipellys tuntuu tosi selkeästi iltaisin nukkumaan mennessä, just syömisen jälkeen, ja sillon kun on kaamea pissahätä :joyful:

Kysyin istukan sijainnista NP-ultrassa, mutta kätilö sanoi että se muuttais vielä paikkaa, joten ei sitä sen tarkemmin määritellyt silloin. Rakenneultra 23.5., siellä selvinnee se ja aika paljon muutakin...

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille kaltaisilleni jokaista potentiaalista vatsatuntemusta skannaaville!
 
Mulla on istukka etuseinässä ja viikkoja nyt 18+2, liikkeitä en tunne vielä. Ei jaksaisi enää odottaa, vaikka sekä neuvolan terkka että ultran kätilö olivat sitä mieltä etten tule huomaamaan liikkeitä ennen kun viikkoja on kasassa vähintään 20.
 
Itsellä kans vähän ristiriitaiset fiilikset just ku on oireet vähentyneet ja en oo ihan varma olenko tuntenut liikkeitä :sad001 Joskus lenkillä ehkä tuntenut jonkun muljahduksen ja sit välillä on selvästi kohdussa tuntunut paineen tunnetta, ei siis koko vatsa kovettunut. Itse olen siis viikoilla 15+3, mut on toki toinen raskaus. Seuraava neuvolakin on vasta 20.5. :sorry:. Kai sitä täytyy vain uskoa, et pikkunen on siel viel iha kunnossa.
 
Itsellä kans vähän ristiriitaiset fiilikset just ku on oireet vähentyneet ja en oo ihan varma olenko tuntenut liikkeitä :sad001 Joskus lenkillä ehkä tuntenut jonkun muljahduksen ja sit välillä on selvästi kohdussa tuntunut paineen tunnetta, ei siis koko vatsa kovettunut. Itse olen siis viikoilla 15+3, mut on toki toinen raskaus. Seuraava neuvolakin on vasta 20.5. :sorry:. Kai sitä täytyy vain uskoa, et pikkunen on siel viel iha kunnossa.
Itse kyllä ottaisin neuvolaan yhteyttä, vaikka viikkoja olisikin sen verran. Neuvolassa neuvoneet soittamaan, jos jokin asia huolestuttaa. Itselläni kokemusta aikaisemmista raskauksista, kun olin huolissani. Sain sieltä tukea ja neuvoja.
 
Tasan parin viikon päästä olisi rakenneultra. Tutkimuksen tekee lääkäri. Saatiin valita kätilö tai lääkäri, mutta lääkäri on maksullinen.
Hieman jo alkaa jännittää. :dance008
 
Mä oon tuntenut välillä muljahduksia ja paineen tunnetta, mutta nyt en taas hetkeen. Onneksi perjantaina neuvolassa löytyi kaksi sykettä, niin kaikki pitäisi olla kunnossa. Mites muuten muilla kaksosia odottavilla on kuunneltu sydänäänet? Kätilö ei meinaan ollu ihan varma et löysikö kaksi eri ääntä vai oliko se sama. Aika eri puolelta ne löytyi kyllä.
 
Olen todella epäsäännöllisesti ollut tuntevani liikkeitä. Toinen raskaus ja rv 17. Minuakin hieman huolestuttaa, etenkin kun esikoinen saattaa yllättäen hyppiä mahan päälle tai yöllä potkaista unissaan mahaan... mutta viime viikolla lääkärineuvolassa ainakin kaikki oli kunnossa, joten yritän olla vain kärsivällinen. Kaipa liikkeet pian tuntuu selvemmin.
 
Olen todella epäsäännöllisesti ollut tuntevani liikkeitä. Toinen raskaus ja rv 17. Minuakin hieman huolestuttaa, etenkin kun esikoinen saattaa yllättäen hyppiä mahan päälle tai yöllä potkaista unissaan mahaan... mutta viime viikolla lääkärineuvolassa ainakin kaikki oli kunnossa, joten yritän olla vain kärsivällinen. Kaipa liikkeet pian tuntuu selvemmin.

Mua myös hirvittää kun tuo taapero on niin raju liikkeissään ja välillä potkaisee tai tönii mahaa ihan kunnolla. Ei tietenkään tahallaan, mutta ei noin pieni ymmärrä miksei yhtäkkiä enää saakkaan istua äidin mahan päällä. Pitää vaan itse yrittää varoa ja ajatella että kyllä vauva on ainakin vielä ihan hyvin suojassa tuolla sisällä.
 
Mulla kuivaa iho ihan hirveästi. Aina on ollut kuiva iho (etenkin talvisin), mutta nyt on ihan järkyttävän kuivana joka paikka:sad001 ei auta superkosteuttavat rasvatkaan kuin sen hetken kun imeytyvät. Toivon todella että tämä menis pian ohi...
Tuttu tunne! Nuorempana oli tosi paha atopia +astma ja allergiat, mutta sain atopian Protipopic- nimisellä kortisonin korvaavalla rasvalla hoidettua lähes täysin pois liki pariksi vuosikymmeneksi, ja samalla lientyivät myös useimmat allergiat ja astma.
Atopia on raskauksien myötä tuntunut aina aktivoituvan, eikä mitkään normaalisti käyttämäni perusvoiteetkaan tunnu riittävän. Varmaan koko tuubi imeytyisi kerralla, jos laittaisi :wideyed:. Työterveyslääkäri sanoi just ettei Protopiciä saisi käyttää raskauden aikana ellei ole välttämätöntä (minkä meinaan kyllä varmistaa vielä neuvolasta), mutta on ainoa keino mulla toistaiseksi, jolla oon ihon oireettomaksi saanut. En haluaisi mitään vahvoja kortisonivoiteita joutua itseeni imeyttämään, kun tällä hetkellä pakollisissa astmalääkkeissä on kortisonia jo ihan liikaa! Sisäistä kosteutusta olen yrittänyt lisätä, ja syödä ihon hyvinvointia edistäviä ruokia.
Kuivan ihottuman lisäksi mulle on ilmestynyt selkään, hartioihin ja rintakehään punaisia,finnimäisiä näppylöitä, kiitos kuuluu ilmeisesti raskaushormoneille. Onko muilla kokemusta miten hoitaa molempia samanaikaisesti?:anyone
 
Tuttu tunne! Nuorempana oli tosi paha atopia +astma ja allergiat, mutta sain atopian Protipopic- nimisellä kortisonin korvaavalla rasvalla hoidettua lähes täysin pois liki pariksi vuosikymmeneksi, ja samalla lientyivät myös useimmat allergiat ja astma.
Atopia on raskauksien myötä tuntunut aina aktivoituvan, eikä mitkään normaalisti käyttämäni perusvoiteetkaan tunnu riittävän. Varmaan koko tuubi imeytyisi kerralla, jos laittaisi :wideyed:. Työterveyslääkäri sanoi just ettei Protopiciä saisi käyttää raskauden aikana ellei ole välttämätöntä (minkä meinaan kyllä varmistaa vielä neuvolasta), mutta on ainoa keino mulla toistaiseksi, jolla oon ihon oireettomaksi saanut. En haluaisi mitään vahvoja kortisonivoiteita joutua itseeni imeyttämään, kun tällä hetkellä pakollisissa astmalääkkeissä on kortisonia jo ihan liikaa! Sisäistä kosteutusta olen yrittänyt lisätä, ja syödä ihon hyvinvointia edistäviä ruokia.
Kuivan ihottuman lisäksi mulle on ilmestynyt selkään, hartioihin ja rintakehään punaisia,finnimäisiä näppylöitä, kiitos kuuluu ilmeisesti raskaushormoneille. Onko muilla kokemusta miten hoitaa molempia samanaikaisesti?:anyone
Mä nyt muuten tarkistin, kun pääsen työn puolesta sellaiseen raskaus ja lääkitys -tietokantaan, niin toi Protopic on kyllä C-ryhmää et ei suositella jos ei ole ihan pakko /lääkärin harkinnan mukaan. On rajattu määrä tietoa käytöstä raskauden aikana ja on todettu joitakin haittoja, mut lähinnä suun kautta otettuna. Ihon kautta todennäköisesti paljon pienempi vaikutus ja riski. Mut jonkin verran voi joillakin imeytyä ihonkin kautta, et mieluummin ehkä pelais varman päälle et ei käyttäisi?

Kortisonia pidetään turvallisena (ainakin kortisonivoiteet ja prednisolon + astmalääkkeet), tiedän kanssa ite kun oon joutunut maksimoimaan omat astmalääkkeeni raskauden aikana ja oon selvittänyt tätä. Prednisolon-kuurejakin pidetään turvallisena, vaikka se on itse asiassa kanssa tossa tietokannassa C-luokkaa, kaikki astmasuihkeet ja kortisonivoiteet on A-luokkaa. Eli kortisonivoiteita vaan. :happy:

Mullakin on ollut jonkin verran näppyjä selässä nyt raskaana, oon ite käyttänyt raskauden aikana apteekista Basiron-voidetta (bentsoyyliperoksidia), se käy raskaanakin mut voi värjätä lakanat, ja kuivattaa kyllä myös vähän ihoa. Mut sitä voi kyllä kokeilla näppyihin raskauden aikana, jos häiritsee. :joyful:
 
Täällä taisi olla muitakin Vaavi-sängyn hankintaa suunnittelevia. Tuli vastaan heiltä äitienpäiväkampanja. ”Vielä ehtii Äitienpäivän kampanjaan mukaan. Kaikille tilaajille 5 kk vuokra-aika 4 kk hinnalla! Tarjous voimassa 12.5.2019 asti. Toimituspäivän voi valita vapaasti, vaikka ensi syksylle.” Pitänee laittaa tilaukseen itsekin.

Toivottavasti tämä on sallittua mainostamista :)
 
Takaisin
Top