Toukokuun 10 kysymystä

Chimichanga

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2022
Moikka! :cool05

En ole vielä salaisessa ryhmässä niin aikani kuluksi kehittelen tänne jonkun keskustelun...Ei kaikkiin tarvii tietty vastata.

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
 
Rakastan tälläsiä kyselyitä :love017:grin

1. Vaatteita ihan liikaa, helistinlelu, rattaat on valittu ja varattu mutta haetaan vasta kesän jälkeen. Sitte jotain sekalaista, yhet lakanat kun löytyi poistomyynnistä, tossut ja peppupyyhkeitä :D

2. Tämä kiinnostaa itseänikin, kertokaas kokeneemmat? Kylmään sopivat vaatteet nyt ainakin.

3. Kerroin kavereille jotka asuu kauempana ihan viestillä, kun ei ole mitään tietoa millon seuraavaksi näkee.

4. Haluan, mutta sellaset rennot missä ei pahemmin oo mitään ohjelmaa. Siis nää perus gender revealit tietenkin mutta ei mitään polttarimeininkiä kiitos. Hyvää ruokaa ja hyvä seura :)

5. En vaan pääse yli Taco Bell ruuasta.. nam.

6. Äiti :Heartred

7. Hmm no yritän löytää kavereita jotka on myös lomalla, ja käydä kahviloissa/ ulkona paljon.

8. Varmaan muutto on se isoin.

9. Kuulema oon ihan äiti nykyään kun mies ei saa enää vitsailla tyhmistä jutuista lapsiin liittyen :happy118 Jos ootte nähny sen kuvan missä on miten äiti ja isä näkee asiat eritavalla niin ymmärrätte :D

10. Keksin tähän niin huonon vitsin etten kehtaa jakaa:wacky:
 
1. Sängyn, kun nettikirpikseltä löyty just sopiva. En oo uskaltanut ostaa mitään muuta :confused:

2. Varmaa ainakin tarpeeks vaatetta, ei ole aiempaa kokemusta

3. Ei oo niin kiireisiä kavereita

4. Joo! Sellaset mis saa syyä sikanaa kaikkii herkkuja, tavaroista ja vaippakakuista en nii välitä

5. Kotiruuista jauhelihaperunasoselaatikko tai oma tekemä pizza

6. "Äiti" tai "maama"

7. Kirjoitan maisterityötä

8. Luovutaan arvaamattomasta ja agressiivisesta koirasta:arghh: ihana koira aikuisille, muttei lapsiperheeseen

9. En varmaan erityisemmi oo muuttunut. Itteeni on kyl täysin yllättäny tää raskauden henkinen puoli. En osannu kuvitella, et tähä liittyis näin paljon huolia ja muita ajatuksia. Jotenkin kuvittelin ennen, että ehkäsy vaa jätetää pois ja sit tullaa raskaaks ja synnytetää vauva onnellisesti maailmaan. Aika naivia:hilarious:

10. Yritetään nauttia tästä raskaudesta. Jotkut eivät saa koskaan kokea sitä:Heartred
 
Jee pakko tulla vastailemaan!

1. Ollaan jo ostettu yhdistelmävaunut kun tuli käytettynä vastaan sellaiset kuin toivottiin. Myös kestovaippoja olen ostellut sitä mukaa kun kirpuilta on löytynyt hyviä.

2. Lämpöpussit rattaisiin ja autokaukaloon on käteviä. Pussin sisään voi säästä/vuodenajasta riippuen kerrospukea villahaalaria, vanuhaalaria yms. ja lämpimään tullessa taas availla pussia tai nostaa sieltä pois ilman, että tarvitsee kokonaan riisua nukkuvaa vauvaa. Äitiyspakkauksen haalarit on luultavasti ekana talvena vielä ihan liian isoja.

3. Olen kertonut ihmisille sitä mukaa kun on nähty tai vaihdettu kuulumisia muutenkin (en siis välttämättä kasvokkain). Etäisemmille tutuille ja ystäville selviää sitten kun selviää.

4. Aina on hyödynnettävä syyt kokoontua parhaiden ystävien kanssa (asumme eri paikkakunnilla) joten miksipä ei babyshowereita. :) Olisi hauskaa ennustaa sukupuolta ja muuta hömppää. Kuuluisiko muiden kuin äidin itse järkätä nämä? En usko että mulle järkätään, ei ole tutuillakaan ollut.

5. ”Lempiruokana” jostain syystä tällä hetkellä peruna. :grin Sitä tekee mieli. Ällötyskausi on karsinut vanhoja lemppareita.

6. Äidiksi olen kutsunut itseäni esikoisen aikana, tai kutsun vieläkin. Kolmannessa persoonassa puhuminen jää hölmösti päälle.

7. Ainakin aion käydä vaunulenkeillä ja kirppiksillä. Toivottavasti löytyy myös seuraa ettei kaikki päivät mene vain kotosalla. Esikoinen on osan ajasta päiväkodissa. En halua kuitenkaan suunnitella tai asettaa odotuksia liikaa. Aika näyttää millainen vauva ja jaksamistaso!

8. Teen henkistä siirtymää taas pois työelämästä ja esikoisen kanssa eletystä melko helposta arjesta vauvatodellisuuteen. On myös kiva rauhoittua kotikauteen.

9. En tule äidiksi ekaa kertaa, mutta huomaan että olen uudelleen herkistynyt ja tunteellisempi. Rauhoitun jättämään tauolle omaa työuraa ja nauttimaan simppelistä kotielosta.

10. Mun oppima asia jonka voisin jakaa olisi varmaan se, että ei kannata asettaa liikaa ennakko-odotuksia ja yrittää hallita asioita, vaan mennä tilanteen mukaan ja yrittää elää hetkessä. Meihin on ohjelmoitu synnytys ja vauvan kanssa oleminen ja kaikki, joten asiat sujuu kyllä omia vaistoja kuunnellen. :) Kun vaan huolehtii jaksamisestaan ja pyytää myös apua! Yksin selviytymiseen tai täydellisyyteen meitä ei ole tarkoitettu. Koitetaan iloita enemmän ja murehtia vähemmän. :)
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
- vielä en ole mitään ostanut, kuopus on nyt vajaa 1,5v niin häneltä on paljon jäljellä. Pitää hommata tuplavaunut ainakin.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
- ehdottomasti tarpeellisin juttu oman kokemuksen mukaan oli lämpöpussi kaukaloon!

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
- ehkä vaan whatsappissa viestiä kun tulee harvoin tosiaan juteltua puhelimessa.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
- en koe tarpeelliseksi.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
- chili con carnea tekee mieli koko ajan.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
- äiti

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
- aiemmat lapset pitää kiireisenä. :D Ei mitään erityisiä suunnitelmia.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
- ei oikeastaan kun löytyy jo isot autot ja tilava talo.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
- en oikein osaa sanoa. Väsyneempi nyt ainakin olen!

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
- varsinkin esikoista odottaville, jotka varmasti miettii että miten osaavat hoitaa ja pärjäävät vauvan kanssa, teistä varmasti tulee hyviä äitejä ja tosiaan, se tulee ihan vaistoista se vauvan hoito. :Heartred
 
1. En mitään. Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä ostamassa vähän tuliaisia vauvalle kun kerran olen ulkomailla

2. En tiedä, kertokaa te mullekin. Mutta veikkaisin että meidän vauvalla tulee olemaan monta kerrastoa kudottuja vaatteita. Mun isäni puoliso hörähti viime vuonna kutomiseen ja on sen jälkeen tehnyt liioittelematta 100 paria villasukkia. Mulla on pieni kutina että kun saa kuulla vauvasta saattaa sukkien lisäksi alkaa syntymään myös vauvanvaatteita

3. En ole vielä kertonut näille. Ajattelin jossain vaiheessa laittaa facebookkiin kuvan ultrasta.

4. En. Tai ainakaan en halua sellaisia järjestää itse, mutta jos joku kaveri välttämättä vaatii niin kai sitten pitää.

5. Kalakeitto

6. Äiti varmaankin. Ajattelin myös olla puhumatta kolmannessa persoonassa ihan ylettömiä määriä. Se on aina kuulostanut jotenkin kummalliselta.

7. Väikkärin tekoa pukkaa ja olen mukana myös yhdessä toisessa tutkimusprojektissa joka alkaa ensi vuonna. Onneksi etätyöt ovat se oletus näissä ja koneella voi kirjoittaa kotonakin.

8. Eipä kai. Pitää käydä kämppä läpi ja babyproofata kaikki mahdollinen. Saanpahan vihdoin turhat rumat johdot piiloon.

9. Musta on tullut tunteellisempi ja vähän sellanen mammahöperö. Kaikki pikkulapset mitä näkee on hurjan söpöjä ja ihania, ja kaikenlaisten vauvanvaatteiden ja tarvikkeiden ihmettelystä netissä on tullut melkein jokailtainen puuha.
10. En mä osaa tälläsiä.. Tsemppiä! Hyvin se menee!:happy093.
 
Rakastan tälläsiä kyselyitä :love017:grin

1. Vaatteita ihan liikaa, helistinlelu, rattaat on valittu ja varattu mutta haetaan vasta kesän jälkeen. Sitte jotain sekalaista, yhet lakanat kun löytyi poistomyynnistä, tossut ja peppupyyhkeitä :D

2. Tämä kiinnostaa itseänikin, kertokaas kokeneemmat? Kylmään sopivat vaatteet nyt ainakin.

3. Kerroin kavereille jotka asuu kauempana ihan viestillä, kun ei ole mitään tietoa millon seuraavaksi näkee.

4. Haluan, mutta sellaset rennot missä ei pahemmin oo mitään ohjelmaa. Siis nää perus gender revealit tietenkin mutta ei mitään polttarimeininkiä kiitos. Hyvää ruokaa ja hyvä seura :)

5. En vaan pääse yli Taco Bell ruuasta.. nam.

6. Äiti :Heartred

7. Hmm no yritän löytää kavereita jotka on myös lomalla, ja käydä kahviloissa/ ulkona paljon.

8. Varmaan muutto on se isoin.

9. Kuulema oon ihan äiti nykyään kun mies ei saa enää vitsailla tyhmistä jutuista lapsiin liittyen :happy118 Jos ootte nähny sen kuvan missä on miten äiti ja isä näkee asiat eritavalla niin ymmärrätte :D

10. Keksin tähän niin huonon vitsin etten kehtaa jakaa:wacky:

Meilläkin muutto... ja rakastan taco ruokaa! En olekaan muistanut ajatella, että vauva tarvii omat lakanatkin... ja peppupyyhkeet. Varmaan niitä kosteuspyyhkeitä? Oon kans samoilla linjoilla babyshowereiden suhteen..ei tyhmiä väkisin väännettyjä ohjelmanumeroita. Itse olin kaverin showereissa ja väsytti kaikki ne loputtomat leikit...
 
1. Sängyn, kun nettikirpikseltä löyty just sopiva. En oo uskaltanut ostaa mitään muuta :confused:

2. Varmaa ainakin tarpeeks vaatetta, ei ole aiempaa kokemusta

3. Ei oo niin kiireisiä kavereita

4. Joo! Sellaset mis saa syyä sikanaa kaikkii herkkuja, tavaroista ja vaippakakuista en nii välitä

5. Kotiruuista jauhelihaperunasoselaatikko tai oma tekemä pizza

6. "Äiti" tai "maama"

7. Kirjoitan maisterityötä

8. Luovutaan arvaamattomasta ja agressiivisesta koirasta:arghh: ihana koira aikuisille, muttei lapsiperheeseen

9. En varmaan erityisemmi oo muuttunut. Itteeni on kyl täysin yllättäny tää raskauden henkinen puoli. En osannu kuvitella, et tähä liittyis näin paljon huolia ja muita ajatuksia. Jotenkin kuvittelin ennen, että ehkäsy vaa jätetää pois ja sit tullaa raskaaks ja synnytetää vauva onnellisesti maailmaan. Aika naivia:hilarious:

10. Yritetään nauttia tästä raskaudesta. Jotkut eivät saa koskaan kokea sitä:Heartred

Voi ei... tsemppii koirasta luopumiseen. tosi rankka paikka :sad010
Joo naivi mäkin oon ollu :smiley-ashamed008 Mut joillain se vain menee niin naivin helposti kyllä!:schoked025
 
Jee pakko tulla vastailemaan!

1. Ollaan jo ostettu yhdistelmävaunut kun tuli käytettynä vastaan sellaiset kuin toivottiin. Myös kestovaippoja olen ostellut sitä mukaa kun kirpuilta on löytynyt hyviä.

2. Lämpöpussit rattaisiin ja autokaukaloon on käteviä. Pussin sisään voi säästä/vuodenajasta riippuen kerrospukea villahaalaria, vanuhaalaria yms. ja lämpimään tullessa taas availla pussia tai nostaa sieltä pois ilman, että tarvitsee kokonaan riisua nukkuvaa vauvaa. Äitiyspakkauksen haalarit on luultavasti ekana talvena vielä ihan liian isoja.

3. Olen kertonut ihmisille sitä mukaa kun on nähty tai vaihdettu kuulumisia muutenkin (en siis välttämättä kasvokkain). Etäisemmille tutuille ja ystäville selviää sitten kun selviää.

4. Aina on hyödynnettävä syyt kokoontua parhaiden ystävien kanssa (asumme eri paikkakunnilla) joten miksipä ei babyshowereita. :) Olisi hauskaa ennustaa sukupuolta ja muuta hömppää. Kuuluisiko muiden kuin äidin itse järkätä nämä? En usko että mulle järkätään, ei ole tutuillakaan ollut.

5. ”Lempiruokana” jostain syystä tällä hetkellä peruna. :grin Sitä tekee mieli. Ällötyskausi on karsinut vanhoja lemppareita.

6. Äidiksi olen kutsunut itseäni esikoisen aikana, tai kutsun vieläkin. Kolmannessa persoonassa puhuminen jää hölmösti päälle.

7. Ainakin aion käydä vaunulenkeillä ja kirppiksillä. Toivottavasti löytyy myös seuraa ettei kaikki päivät mene vain kotosalla. Esikoinen on osan ajasta päiväkodissa. En halua kuitenkaan suunnitella tai asettaa odotuksia liikaa. Aika näyttää millainen vauva ja jaksamistaso!

8. Teen henkistä siirtymää taas pois työelämästä ja esikoisen kanssa eletystä melko helposta arjesta vauvatodellisuuteen. On myös kiva rauhoittua kotikauteen.

9. En tule äidiksi ekaa kertaa, mutta huomaan että olen uudelleen herkistynyt ja tunteellisempi. Rauhoitun jättämään tauolle omaa työuraa ja nauttimaan simppelistä kotielosta.

10. Mun oppima asia jonka voisin jakaa olisi varmaan se, että ei kannata asettaa liikaa ennakko-odotuksia ja yrittää hallita asioita, vaan mennä tilanteen mukaan ja yrittää elää hetkessä. Meihin on ohjelmoitu synnytys ja vauvan kanssa oleminen ja kaikki, joten asiat sujuu kyllä omia vaistoja kuunnellen. :) Kun vaan huolehtii jaksamisestaan ja pyytää myös apua! Yksin selviytymiseen tai täydellisyyteen meitä ei ole tarkoitettu. Koitetaan iloita enemmän ja murehtia vähemmän. :)

Kiitti vinkistä. Täytyy alkaa katteleen lämpöpussukkaa!:thumleft Jees, hyvä sun vinkkis pätee kaikkeen elämässä!
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
- vielä en ole mitään ostanut, kuopus on nyt vajaa 1,5v niin häneltä on paljon jäljellä. Pitää hommata tuplavaunut ainakin.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
- ehdottomasti tarpeellisin juttu oman kokemuksen mukaan oli lämpöpussi kaukaloon!

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
- ehkä vaan whatsappissa viestiä kun tulee harvoin tosiaan juteltua puhelimessa.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
- en koe tarpeelliseksi.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
- chili con carnea tekee mieli koko ajan.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
- äiti

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
- aiemmat lapset pitää kiireisenä. :D Ei mitään erityisiä suunnitelmia.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
- ei oikeastaan kun löytyy jo isot autot ja tilava talo.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
- en oikein osaa sanoa. Väsyneempi nyt ainakin olen!

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
- varsinkin esikoista odottaville, jotka varmasti miettii että miten osaavat hoitaa ja pärjäävät vauvan kanssa, teistä varmasti tulee hyviä äitejä ja tosiaan, se tulee ihan vaistoista se vauvan hoito. :Heartred

Jes, lämpöpussi sai kannatusta! :smiley-bounce013
 
1. En mitään. Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä ostamassa vähän tuliaisia vauvalle kun kerran olen ulkomailla

2. En tiedä, kertokaa te mullekin. Mutta veikkaisin että meidän vauvalla tulee olemaan monta kerrastoa kudottuja vaatteita. Mun isäni puoliso hörähti viime vuonna kutomiseen ja on sen jälkeen tehnyt liioittelematta 100 paria villasukkia. Mulla on pieni kutina että kun saa kuulla vauvasta saattaa sukkien lisäksi alkaa syntymään myös vauvanvaatteita

3. En ole vielä kertonut näille. Ajattelin jossain vaiheessa laittaa facebookkiin kuvan ultrasta.

4. En. Tai ainakaan en halua sellaisia järjestää itse, mutta jos joku kaveri välttämättä vaatii niin kai sitten pitää.

5. Kalakeitto

6. Äiti varmaankin. Ajattelin myös olla puhumatta kolmannessa persoonassa ihan ylettömiä määriä. Se on aina kuulostanut jotenkin kummalliselta.

7. Väikkärin tekoa pukkaa ja olen mukana myös yhdessä toisessa tutkimusprojektissa joka alkaa ensi vuonna. Onneksi etätyöt ovat se oletus näissä ja koneella voi kirjoittaa kotonakin.

8. Eipä kai. Pitää käydä kämppä läpi ja babyproofata kaikki mahdollinen. Saanpahan vihdoin turhat rumat johdot piiloon.

9. Musta on tullut tunteellisempi ja vähän sellanen mammahöperö. Kaikki pikkulapset mitä näkee on hurjan söpöjä ja ihania, ja kaikenlaisten vauvanvaatteiden ja tarvikkeiden ihmettelystä netissä on tullut melkein jokailtainen puuha.
10. En mä osaa tälläsiä.. Tsemppiä! Hyvin se menee!:happy093.
Oih.. kalakeittoa ikävä ! Jännä toi mammahöperöys. Se ei varmaan iske kaikkiin, ku muhun ei vielä oo. kaverin lapset alkoi ahdistaa, mut niitä tais olla liian monta kerrallla..
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!

kaks paitaa :confused1 ajattelin torista ja kirpparilta alkaa osteleen tarvikkeita kun palaan suomeen.. matkalaukkuun ei tunnu mahtuvan kauheasti vauvan juttuja. ja mun mielestä on turhan aikaista alkaa ostaa lusikoita ja lautasia..yms. Ois varmaan kyllä hyvä olla kaikki mahdollinen sitten marraskuussa valmiina, ettei tarvii raahautua ekoilla viikoille shoppaileen. Oon vähän viime tipan ihminen.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?

Sain hyviä vinkkejä täältä että lämpöpussi on ehdoton! Varmasti myös sellaiset hyvät vaunut talvea varten. Vauvan pukeminen onkin sit mielenkiintoista, kun ei tiedä oikeen et mikä on liikaa tai mikä liian vähän. :confused004 yleensä talvisin iho on kuiva, niin vauvalla varmaan myös. Tarttee ihoöljyjä yms.

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?

Tää kysymyksen tein, kun alkoi ärsyttää kaksi hyvää ystävääni joilla ei tunnu löytyvän aikaa puhelulle ja raskaus on sen verran iso asia, niin en halua kertoa siitä facebookin tai viestin kautta. "ilmoitelkaa mulle päin, kun teille sopii" eikä oo kuulunut kyllä mitään. Se mun mielestä kertoo siitä, että ei kiinnosta kuulumiset tai heillä elämässä asioita joista eivät halua puhua. Se on totta että ystävät kaikkoaa avioliiton myötä + varmaan enemmän lasten myötä... Itsekin olen ollut aikoinaan niin kiireinen ettei ole voimavaroja puhelinsoittoihin..Täytyy antaa olla ja se selviää sitten joko muiden kautta, puhelimitse tai kun joskus tavataan.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?

Haluan jotkut pienet juhlat. Ei mitään päänvaivaa kenellekään. Itse mielelläni järjestän. Hyvää ruokaa, kakkua ja selllainen arvauskisa vauvan sukupuolesta, pituudesta, painosta, silmien ja hiusten väristä yms. Toinen kiva kisa olisi vauva sanasto vieraalla kielellä. Arvailua mitä jotkut sanat tarkoittavat, kun mieheni äidinkieli ei ole suomi. Ja sitten vieraat voisivat kirjoittaa vauvakirjaan vauvalle viestin tulevaisuutta varten! Lahjoja ottaisin vastaan mielellään :smiley-angelic002 ne on kuitenkin vauvaa varten. Kevyttä musiikkia ja hengailua. Vaippakakku on mun mielestä ihan turhuus, paitsi vaipat tietysti hyödyllisiä. Milloin nää yleensä järjestetään? 2-3 kk ennen laskettua aikaa?

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?

Joku mainitsi kalakeiton, niin tällä hetkellä himoitsen lohikeittoa! Chimichanga (mexicolainen tacoruoka) on kans tosi tosi hyvää ja lempparien listalla :wink

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?

Mietin tota äitiä että kestää aika kauan kun vauva oppii niin hankalan sanan, niin voisin olla vaikka Mami tai Mama :D

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?

Lepäilyä ja kirjoittelua varmaan. Ehkä jotain luovaa. Olisi mukava tietysti silloin hengailla muiden äitiyslomalaisten kanssa. Ja tietysti oman perheeni kanssa paljon.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?

Asunto pitäisi löytyä, joitakin huonekaluja ja paljon paljon muita asioita. Valmistaudun välttelemällä stressiä ja rakentamalla pesää pikkuiselle.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...

Ehkä, toiovttavasti minusta on tullut pehmeämpi..Raskauden edetessä olen enemmän luottavaisempi että asiat järjestyy. Stressi ainakin helpottanut. Ei ahdistu pienistä asioista, sillä jotenkin pitää tärkeimpänä sitä että vauvalla kaikki hyvin. Henkisesti varmaan kaikki kasvaa raskauden myötä. Totta kai on tullut kelailtua omia arvoja, kasvatusarvoja ja elämää jonka haluamme antaa vauvalle, ajankäyttöä yms.

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?

Keskity hyviin asioihin ja ihmissuhteissin..Tää on ainutlaatuista aikaa, josta saa nauttia :love7
 
Meilläkin muutto... ja rakastan taco ruokaa! En olekaan muistanut ajatella, että vauva tarvii omat lakanatkin... ja peppupyyhkeet. Varmaan niitä kosteuspyyhkeitä? Oon kans samoilla linjoilla babyshowereiden suhteen..ei tyhmiä väkisin väännettyjä ohjelmanumeroita. Itse olin kaverin showereissa ja väsytti kaikki ne loputtomat leikit...

Joo siis niitäkin peppupyyhkeitä tarvii mutta ostin ikeasta sellasia pieniä pyyheitä peppupesulle :D

Niimpä. Mä mielummin vaikka ite järjestän jos kukaan ei halua. Tossa myöhemmin kysyit millon ne järjestetään, aattelisin että heinä-elokuussa olis meillä kivat kun sitte tietää jo sukupuolen mutta ei kuitenkaa liian pitkällä ettei jaksa. Mutta pitää sen muuton kanssa miettiä kun tässä yksiössä ei mitään juhlia pidetä :grin
 
Tuohon ystäväasiaan, mä oon huomannut että ystävyyssuhteet voi mennä myös vähän kausittain elämäntilanteen mukaan. Ihmiset vaan on nykyään kovin kiireisiä. :sad001 Mutta välillä taas lähentyy jos elämäntilanteet on samanlaiset vaikka juuri lasten takia, välillä etääntyy jos on kiirettä ja erilaiset menot. Tietty tärkeimpien ystävyyssuhteiden eteen kannattaa nähdä vaivaa, mutta nykyään en ota stressiä että pitäisin kaikkiin kavereihin tasapuolisesti yhteyttä. Välillä elämät menee omia ratojaan, mutta kyllä se juttu siitä sitten jatkuu jos on jatkuakseen.
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!

En vielä yhtään mtn. Kavereilta saan jtn vaatteita ja tavaroita. Pitää sit tehdä inventaariota mitä sit vielä tarvitsee. Yritetään ostaa mahdollisimman vähän mtn turhaa. Ja pitäisi myös raivata tavaroille ensin tilaa. :joyful:


3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?

Yks kaveri oli sellainen, jota kutsuin kaikenmaailman hengialuihin ja juhliin, mut ei moneen kuukauteen käynyt missään. En halunnu jollain viestillä kertoa niin odotin sit, että tää lopulta jonnekin ilmestyi. Päätin, että en ota stressiä siitä kertomisesta. Ei kaverillakaan musta ole oikeutta loukkaantua, että sai niin myöhään tietää, jos ei tosiaan ole halunnut nähdä. No sit ku nähtiin niin yajus heti mahasta, vaikka ite aattelin, et ei se nyt niin obvious viel ole :joyful:

Toiselle kaverille, joka asuu eri kaupungissa, soitetiin videopuhelu yhdessä parin muun kaverin kanssa. Siinä samalla oli helppo näyttää maha ja oli ihana nähdä sen superliikuttava reaktio :joyful:

Kolmannelle sit vaan lopulta laitoin viestin, arvelin et hän om ehkä muilta saanu jo kuulla (niin kuin olikin). Joten se oli enemmän semmoinen vaan, et tietää nyt sit myös "virallisestikin". Onnitteli myös kovasti ja sanoi, että juhlitaan asiaa sit kun seuraavan kerran nähdään.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?

Olis ihan kiva. Yhdessä kaveriporukassa on järkätty kaikille, niin ne ehkä järkkää. Ne on ollu just rentoa yhdessä oloa, ehkä joku yks ohjelmanumero (tietovisa esim). Semmoset olis kivat. Toisessa kaveriporukassa oon taas eka joka saa vauvan, niin en tiiä tuleeko sieltä jtn. Voi olla, et innostuvat järkkäämään tai sit ei. En vaadi tai vihjaa tai ite järjestä. Jotkut kaveriporukat yhdistävät isot kekkerit tuntuis taas liian mahtipontiselta :joyful:

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?

Ei oo ollu mtn erityisiä himoja. Epäterveellinen ruoka maistuis, mut niin kyl aina. :joyful:

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?

Äiti mut en välttis aio puhua kolmannessa persoonassa itsestäni. Vaan sit oon vaan minä. Mut voi olla, et se tulee sit vaan väkisin automaattisesti. :joyful:

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?

No itellä ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada lomaa tai vapaapäiviä kulumaan, päinvastoin menee aina liian nopeasti. Aina olisi jtn tekemistä, mitä olis tarkoitus tehdä "sitten kun on aikaa". Tietty viimeisillään raskaana olo rajoittaa jonkin verran, mutta just leffat, pelit, kirjat vähintään viihdyttää. Vois ehkä jtn ompeluprojekteja ottaa. Nähdä kavereita, nauttia rauhasta. Ehkä tuun tekemään kans jtn koulujuttuja.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?

Meil on pieni ja ahdas kämppä, joka tursuaa tavaraa ja on aina liian sotkuinen. Pitää heittää tavaraa menemään ja tehdä oikein kunnon suursiivous. Saatetaan ottaa siivoja sit kun vauva syntyy, et pysyis joku roti tässä asunnon siisteydessä :joyful: Oman talon ostoa pitäis tässä pikkuhiljaa alkaa laittaa alulle, mut ei oo tarkotus saada ostettua ennen vauvan tuloa.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...

Oon epäsosiaalisempi, mikä ottaa vähän pattiin. Kyl tulee nähtyä edelleen paljon kavereita, mut jotenkin ei nauti siitä niin paljon. :sad001 Ärsyttää.

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?

Enää 5-6kk jälellä...... :rolleyes:
 
Kyselyt on kivoja :D

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!

- En yhtään mitään. Esikoisen jäljiltä on aika hyvin kaikkea jäljellä. Ostan ehkä sitten enemmän vaatetta tms. kun/jos sukupuoli selviää.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
-Liputan kans lämpöpussin puolesta!

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
-Yksi tällainen on, en ole kertonut. Eiköhän huomaa sitten kun nähdään.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
- Ekassa raskaudessa oli, en oo ajatellut että toisia tulisi. En ehkä piittaisikaan. :D

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
-Mansikat ja pizza tällä hetkellä houkuttelisi eniten :D

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
- äiti

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
- Eli ajalle ennen kuin vauva on vielä syntynyt? Esikoisen kanssa tulee sitten enemmän tehtyä yhdessä kaikkea jos vointi sallii. :) Ja sitten valmisteluja vauvaa varten. Vauvan syntymän jälkeen sitten esikoinen on muutaman päivän viikosta päiväkodissa. Jos uusi tulokas on yhtä kova valvottamaan ja huono nukkumaan kuin esikoinen oli, niin kaikkien kannalta järkevin vaihtoehto. Lisäksi vaunulenkkejä, rakastin niitä jo esikoisen aikana. Ja vauvajumppaan varmaan taas ilmoittaudun.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
- Ei oikeastaan.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
-Olen nälkäisempi kuin koskaan ennen. :D

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Miettikää miten ihanaa kun jouluna meillä on sellaiset pienet tonttuvauvat :D
 
Ehkä minäkin vastailen :)

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
Olen! Bodyja, housuja, yöpukuja, harsoja...

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
En varmaan osaa pukea vauvaa oikein, pelkään, että puen sen ihan liian lämpimästi. Varmaan tuo lämpöpussi pitää ostaa.

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
En mä sit varmaan kerro :)

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
En halua.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
Jogurtti, peruna kaikissa muodoissa, puuro, leipä ja juusto.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
Äiti varmaan.

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
En oo edes ajatellut. Varmaan lueskelen, ulkoilen ja toivottavasti tapaan ihmisiä. Pelottaa, että oon niin väsynyt, että linnoittaudun vaan kotiin.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
Muuttoa tässä just tehdään isompaan kotiin. Ja varmaan henkisesti pitäisi alkaa käsitellä sitä, että jää oikeasti työelämästä pois aika pitkäksi aikaa. Se tuntuu todella oudolta.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
Hmm... Kai tässä pikkuhiljaa on tajunnut, että tähän asti on elänyt jokseenkin "itsekästä" elämää ja se on loppu nyt :D Toki arvoja on myös pohtinut ja sellaista. Toivottavasti kasvan koko ajan lisää.

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Tsemppiä ja ei stressata! :Heartred
 
10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Miettikää miten ihanaa kun jouluna meillä on sellaiset pienet tonttuvauvat :D

Mulla on tallessa sellanen ihana punainen samettimekko joka mulla oli päällä omana ekana jouluna. Tekisi mieli pukea vauva siihen sukupuolesta riippumatta, koska se on niiiiiin söpö tonttulakin kanssa. Jos tulee tyttö ni puen varmasti :santa
 
Mulla on tallessa sellanen ihana punainen samettimekko joka mulla oli päällä omana ekana jouluna. Tekisi mieli pukea vauva siihen sukupuolesta riippumatta, koska se on niiiiiin söpö tonttulakin kanssa. Jos tulee tyttö ni puen varmasti :santa

Meillä on miehen vanha punainen nallevillapaita, on vähän iso vielä jouluna mutta kuviin ainakin päälle :)
 
Takaisin
Top