Toukokuisten ketju

Mä kysyin lääkäriltä tuosta taaksepäin kenottavasta niskasta kantoliinassa ja hän sanoi ettei se haittaa. Pääasia ettei pääse heilahtamaan hallitsemattomasti taaksepäin. Itse myös ihmettelen usein et miten poika viihtyy repussa tai kantoliinassa kasvot mun rintaa vasten, mut oon ajatellu, et niin kauan kun tuhina kuuluu niin kaikki on hyvin :). Muutaman kerran oon yrittäny kääntää päätä sivuttain, mut ei oo asento kelvannu.
 
Hauska lukea kun muille menee jo 62cm vaatteet:-D meille nimittäin 56 on vielä todellakin liian isoja! Ja poika kuukauden, syntyi tosin pienenä (3310g ja 47cm) huomenna neuvola, jännityksellä mietin paljon poju nyt painaa! Meillä nyt vain yöt itkua, mahaa vääntelee.. korvikkeella nyt siis. Cuplaton aloitettu jos se auttaisi. Vyöhyketerapiaa oon miettiny! Onko kellään kokemusta siitä?
 
Hauska lukea kun muille menee jo 62cm vaatteet:-D meille nimittäin 56 on vielä todellakin liian isoja! Ja poika kuukauden, syntyi tosin pienenä (3310g ja 47cm) huomenna neuvola, jännityksellä mietin paljon poju nyt painaa! Meillä nyt vain yöt itkua, mahaa vääntelee.. korvikkeella nyt siis. Cuplaton aloitettu jos se auttaisi. Vyöhyketerapiaa oon miettiny! Onko kellään kokemusta siitä?


Mä oon käyttäny vauvan nyt kahdesti, ja huomattavasti on itkut vähentyneet. Käyttäisin vielä, mutta hoitaja jäi juuri kesälomalle niin sillä ei oo aikoja. Esikoista käytin kahdesti ja sen jälkeen ei itkenyt mahaansa enää ollenkaan, eikä kyllä itkeskellyt sitten muutenkaan enää. :) suosittelen! :)
 
Varasin huomiseksi myös vyöhyketerapia ajan pojalle.. Esikoisen kanssa käytiin myös, mutta oli sellaiset ongelmat joihin ei ollut apua.. Tällä toisella saattaisi auttaakin kun on vain normi ilmavaivaa, nukkuu lyhyitä pätkiä.. Ja tämä pitää mieluusti päätä käännettynä vain oikealle vaikka syöttää vasemmalta niin vääntää väkisin väärään suuntaan.. Ja kädet on aivan jäykkinä jatkuvasti.. Tuollaisiin jumeihin tuo terapia muistaakseni myös oli..
 
Hmm. Meillä poika itkee/huutaa lähes aina kun on kakka tulossa tai on ilmavaivaa. Se on kyllä yleensä suht. lyhytkestoista, ehkä 5-15min/kerta. Toki itselle kurjaa ku ei voi auttaa. Olisko kuitenkin järkevää kokeilla cuplatonia tai tuota vyöhyketerapiaa? Milloin vatsavaivat ja niihin liittyvä itku ovat "pahoja" ja milloin "normaaleja"? Toki normaalia lienis se ettei ilmavaivat ja kakkaaminen aiheuta huutoa ollenkaan, mut jotenkin olen ajatellut tähän asti et se menee kyllä sit ohi.
 
Obier en nyt vastaa suoraan kysymykseen mutta tosta vyöhyketerapiasta, ni siitä on vaan pelkästään hyötyä ja on tosi hyvä käyttää pientä vauvaa siellä vaikka se ei oiris mitään tai vaikkon ihan normaali eikä itkeskele. :)

Siitä en sit tiiä millon vaivat on pahoja ja millon normaaleja ku näissäki nii yksilöllisiä eroja. :) minun mielestä normaali on se että ei itke muuta ku nälkäitkut/väsymykset, meillä esikoinen ei itkeny sen jälkeen kun käytin vyöhyketerapiassa kahdesti. :)
 
Meillä tuo ensimmäinen vyöhyketerapiakerta ainakin pahensi vaivoja oikein rytinällä.. Toivottavasti tehoa löytyy parempaankin suuntaan kun huomenna seuraava kerta.. Viikonloppu ollut monta kertaa pahempaa huutoa lähtien tuosta terapiakäynnistä..
 
Meillä tuo ensimmäinen vyöhyketerapiakerta ainakin pahensi vaivoja oikein rytinällä.. Toivottavasti tehoa löytyy parempaankin suuntaan kun huomenna seuraava kerta.. Viikonloppu ollut monta kertaa pahempaa huutoa lähtien tuosta terapiakäynnistä..


Se on periaatteessa ihan hyvä merkki, sillon tietää että se hoito on jotain keholle tehnyt , että keho on osannu reagoida siihe hoitoon. Näin sanottiin meille, et ei saa säikähtää jos aluksi pahenee, kun se usein tekee sen ja sitten alkaa vasta helpottaa. :)
 
Se on periaatteessa ihan hyvä merkki, sillon tietää että se hoito on jotain keholle tehnyt , että keho on osannu reagoida siihe hoitoon. Näin sanottiin meille, et ei saa säikähtää jos aluksi pahenee, kun se usein tekee sen ja sitten alkaa vasta helpottaa. :)

Tiedätkö onko normaalia, että se pahenee moneksi päiväksi? Torstaina siis käytiin ja huomenna Maanantaina on seuraava aika.. Terapeutti puhui vain illasta että voi nukkua tai voi olla entistä kiukkuisempi.. Mutta tarkoittaako tämä monen päivän kiukku ja huuto sitä, että vaivat muutenvain pahenevat vai tehoaako tuo hoito edelleen..
 
Meillä ainaki kävi sillain että käytin pojan hoidossa, ja se oli sen jälkeen tosi väsyny ja nukku hyvin seuraavan yön ja päivän, ja alko sit vasta huutamaan enemmän ku oli ees huutanut siihe mennessä, sit käytin viikon päästä uudelleen ja sen illan poika oli hirveän kiukkunen ja sit on alkanu helpottaa. En osaa sanoa että onko tuo teidän tilanne normaali reaktio, mutta luulisin sen olevan. :) toivotaan että huominen hoito tuo teille avun! :)
 
Viime yö oli paras tähänastisista, mutta eilisilta pahin kaikista.. Tänään käytiin taas terapiassa ja terapeutti antoi toivoa että kun menee niin päin että ensimmäisestä käynnistä pahenee niin seuraavasta paranee.. Nyt ainakin poika nukkuu makoisasti ja nukahtaa itse sänkyyn kun vaan sinne laskee.. Sitä ei ole tapahtunut koskaan ennen viimeyötä.. :eek: Kolmas aika saatiin vielä vaikka kukkaro huutaa kyllä apua noiden hintojen kanssa, mutta ehkä se on loppujen lopuksi pieni hinta jos kaikkien elämä helpottuu..
 
Paljonko siellä maksaa terapia? Täällä 30€/kerta. :)

Pieni hinta minusta, jos avun sillä saa. :)

Täällä on nykyään 40 €/krt.. Esikoisen aikana oli 25-30e ja ensimmäinen kerta ilmainen.. nyt ei ole ilmaisia..
 
Minuaki kyllä hoikuttelis kokeilla tuota vyöhyketerapiaa meidän tytön kanssa. Hän ei kovin itkuinen ole onneks ollu mutta jos auttais nukkumisen kans. Onko siitä hyötyä vaikka vauva suht tyytyväinen olisikin? Meidän tytöllä kumminki selkeästi on jonkin verran ilmavaivoja ja ummetuksen tyyppistä toisinaan.
 
Meillä Cuplaton mun mielestä vähän helpottanut pojan oloa. Ei oo ilmavaivat ja kakkaaminen niin työn takana. Ja ku unohdin Cuplatonin yöllä toiseen huoneeseen enkä antanut yön aikana niin aamuyöllä ilmavaivat sai kyllä huudon aikaan.

Äidin juoma kahvi ja syömä suklaa kuulemma voi myös aiheuttaa lapselle vatsavaivoja ja niiden vähentäminen saattaa joillakin auttaa.
 
Minuaki kyllä hoikuttelis kokeilla tuota vyöhyketerapiaa meidän tytön kanssa. Hän ei kovin itkuinen ole onneks ollu mutta jos auttais nukkumisen kans. Onko siitä hyötyä vaikka vauva suht tyytyväinen olisikin? Meidän tytöllä kumminki selkeästi on jonkin verran ilmavaivoja ja ummetuksen tyyppistä toisinaan.


Kyllä kannattaa käyttää vaikkei kummemmin vaivoja olis. :) unenlaatuun sillä on varmasti positiivisia vaikutuksia. :)
 
Takaisin
Top