Tou-tou-toukokuu!

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Mitä kuuluu toukokuuhun? :)

Aika kyllä tuntuu rientävän huimaa tahtia! Maha kasvaa ja tyttö samoin. Tänään otettiin taas muutamia haparoivia askelia, n. kaksi viikkoa sitten otettiin ensimmäiset. Hidas ja harkitseva tämä meidän neiti. :Heartred Hampaita on ainakin se 12, sanoja tulee mukavaan tahtiin. :)
 
Heipat täältäkin :) tänään saavutettiin täysiaikaisuus, viikkoja 37+0. Ei enää kauaa odotusta jäljellä.

Pieni prinsessa kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia. Kuukauden verran on jo kävellyt, toisinaan yrittää lähteä jo juoksemaan. Vauhtia piisaa enemmän kuin mitä taitoja löytyy. Tällä hetkellä tyttö tehtailee kaksin kappalein poskihampaita alhaalle. Vielä eivät oo tulleet läpi.

Mä sain mun opinnot päätökseen, 102 op tehty tälle vuodelle. Opinnäytetyökin valmistui ajallaan. Valmistumispäivä on edessä 29.5.
 
kevätterveiset täältä, meilläkin se vihdoin alkoi

täällä kävellään, välillä pikakävellään (ei vielä juoksua sentäs) ja puhutaan omaa kieltä. no jotain meidänkin sanojen tapaisia, hei hei, ja nähdessä supermielissään hEEEII
edelleen tärkeä tihhi tai tizzi, painokas mammam mammam on maitoa lasista tai edellisestä. aeeti ja ithii tietty
traktori on to to trr trr, auto ja kelkka prrrrrrrrrm
mustikka mu mu pakastimen edessä

siinä kai ne pienen miehen elämän tärkeimmät... :) lisäksi paljon on niitä sanoja jotka tulee yhden päivän ajan mutta unohtuvat seuraavaan päivään mennessä. harvoista sanoista huolimatta on hän kuitenkin jatkuvasti äänessä ja puhe kertoilevaa, äänensävyt muuttuu tilanteesta riippuen, mutta useimmiten minä en ymmärrä yhtään mitään, hän ymmärtää joskus liikaakin.

soittaa huuliharppua sekä kitaraa ja järjestelee kotia mielensä mukaiseksi: mulla on kaikki hukassa, mutta lelut hyvin esillä. ulkona on kiva tallustella ja kaikki mitä äiti tekee, pitää tehdä perässä; kukkien sumuttelusta pyykkikoneen täyttöön. meillä saattaa tätä nykyä mennä puhtaat lusikat suoraan laatikosta pesukoneeseen... päikkäreitä on enää yhdet. yhteisleikkejä äidin kanssa ovat piirtäminen, kirjat, tornien kasaaminen ja palapelien teko, muuten leikkii yksinään. kirjoja yhdessä katsellessa sen tajuaa parhaiten, miten laaja hänellä jo on sanavarasto, vaikkei sitä osaakaan vielä ilmaista
siinäpä tämän talon touhut pähkinänkuoressa!

kiva kuulla että teillä on menny hyvin masujenne kanssa :)
 
ai niin, minä oon ollut tässä lopputalvesta viikonloppuisin muutaman tunnin töissä per päivä ja sehän on kuin lomaa tähän kotitouhuun verrattuna. sovittiin saman työnantajan kanssa että aloitan kesäkuussa ihan kokonaisia päiviä tekemään lauantait ja sunnuntait, kun mies tai anoppi voi olla pojan kanssa kesällä. tällä hetkellä mun tulot on ainoastaan se minimimäärä kotihoidontukea, johon ei muut tulot vaikuta + lapsilisä joten raha tulee tarpeeseen

ja sitten on taas ihan eri tavalla voimia touhuta kotona kun saa pari päivää lepuuttaa itseään töissä

jos joku muistaa kuinka olen valittanut meidän talosta täällä foorumilla, niin sen jälkeen kun ympäristöyksikkö totesi rakennuksen asumiskelpoiseksi, sekä olohuoneen että keittiön katosta on tullu vettä läpi alakertaan. asiasta ei saa puhua mutta on kuulemma hoidossa, joten minä odottelen - ja lottoan :D
 
Tykkäys Blauen muille kuulumisille, ei katosta valuvalle vedelle! :confused: :grin

Täällä opittiin tänään kertomaan kakkahädästä! Aivan täysin yllätyksenä ja opettamatta tuli tämä taito! Nyt kokeillaan pottailua, toivottavasti vähän paremmalla menestyksellä kuin aiemmin. :grin
 
täälläkin on jo toinen potta kokeilussa, ensimmäistä poika silminnähden inhosi. kantoi sen tuulikaappiin vielä samana iltana, kuin sanoen "viekää se sinne mistä toittekin"

:grin

siellä se on edelleen. tämä toinen kokelas on päässyt parempaan suosioon, nimittäin mun kokatessa keittiössä poika kantaa sen siihen viereen ja valmistaa jotain mielikuvituspöperöitään vispilällä siellä potassa ja nostelee muka jotain sieltä maistettavaksi

että pottaonnea teillekin :happy:
 
Lämpimät onnittelut Sadetar toisesta tyttösestä. Kaikkea hyvää uudenlaiseen arkeen :)
Toivottavasti ReginaVeritaksenkin odotus on sujunut hyvin.
Löytyykö jo muita plussanneita?

Tämä foorumihan on hiljentynyt oikein toden teolla. Itsekin on tullut tosi harvakseltaan enää käytyä täällä. Jotenkin kaikki ylimääräinen aika vain katoaa jonnekin.

Meillä neiti on vihdoin ottanut ensimmäiset askeleensa, itse asiassa jo kuukausi sitten. Valitsee kuitenkin vielä ensisijaisesti konttamisen, jos eteenpäin on nopeasti päästävä. Houkuttelemalla suostuu kuitenkin kävelemään jo vähän pidemmänkin matkan. Sanoja tulee jo ihan reippaanlaisesti. Varsin hyvätuulinen on luonteeltaan ja helppo ainakin vielä noihin isompiin veljiinsä verrattuna. Pukeminen on jo nyt ihan must-juttu, mikä hieman kyllä pelottaa minua. Mitähän se on sitten vuoden päästä... olen kuullut, että tytöt tykkää vaihtaa päivän aikana useastikin vaatteita :)

Mulla loppuu hoitovapaa tämän viikon sunnuntaina ja menen töihin 1.6. lähtien. Varsinaisia työpäiviä on kuitenkin vain 3 kesäkuussa ja varsinaiset työt käynnistyvät sitten 1.8. Aloitan siis lomailulla :wink Lasten hoitopaikatkin löytyi sieltä, mistä toivoin. Läheisestä yksityisestä päiväkodista. Kovasti jo jännittää, miten hoito käynnistyy ja kuinka minä selviän eroahdistuksesta. Olen kuitenkin tämän kevään aikana ollut todella väsynyt näiden kotihommien kanssa, että hyvillä mielin lähden töihin.

Olisipa mukava lukea muidenkin ajatuksia. Miten arki sujuu ja kuinka töiden ja perheen yhteensovittaminen on sujunut?
 
Moikka! Piti oikein tarkistaa, koska viimeksi on täällä tullut kirjoiteltua ja mitä! Onhan siitä pari kuukautta kohta vierähtänyt. Ensinnäkin, oikein paljon onnea Sadetar tyttösestä! Naatihan siitä ihanasta vauvan tuoksusta! :Heartred Meillä tulee sanoja jo tosi paljon. Ei vielä kuitenkaan mitään lauseita sentäs. Isi, äiti, pappa, auto, pyörä, apuaapua (<--en tiedä mistä tuon oppinut, mutta hokee sitä aika usein kuin james potkukelkka konsanaan), äkkiä, puuro, nälkä, kakka, mopo, kone, kenkä, jalka, nenä, pipi, appua (=maitoa), kiitti!, (<--tulee jo itsestään ruokailun päätteeksi, tästä äiti on ylpeä :wink Piia (<--ilmeisesti hoidossa on joku Piia-niminen), sauna, kakku...
Poitsu haluaa nykyään syödä itse ja aika hyvin siitä jo suoriutuukin. Lasista juodaan jne. Herkku-, jätski- ja kakku-sanan kuullessa on tikkana pystyssä, että hänelle kans.
Autot, mopot, traktorit, kaivurit ja koirat edelleen ne tärkeimmät!
15.6 meillä olis 1,5v. lääkärineuvola vaikka ikää silloin vasta 2vkoa vajaa 1v. 5kk. Tuo vähän ihmetyttää...
Mitäs muuta...kesälomaa odotellessa, se ois heinäkuussa. Hyvin on poika viihtynyt hoidossakin. :)
 
Onnea sadetarille ja minulla on ollut hieman huonompaa uutista. Viime viikolla alkoi pientä tuhrua ja kävin ultrassa ja sain kuulla et se onkin tuulimuna. Ja viikkoja oli jo yli 10. Mut uutta yritystä vaan peliin
 
Meillä nyt menossa jo 18+5 ja ensiviikolla rakenneultra :D aika menee kyllä niin vauhdilla.

Taisi olla rankka viikonloppu mummilassa kun unta on vedetty jo kaks ja puol tuntia sohvalla (meillä nukutaan päikkärit rattaissa tai autossa).

ImageUploadedByVau Foorumi1433152834.379771.jpg
 
Onnellisen surullisten uutisten jälkeen on vähän ikävä tull kertomaan iloisia uutisia: täällä tehtiin yllätykseksi tänään positiivinen testi :Heartred kierukka poistettiin 12.päivä eli heti tärppäsi :)

Akseli kävelee ja juokseekin jo :) kiipeilee joka paikkaan. osaa muutamia sanoja kuten äiti, isi, hei hei, kiikkuu, koia, rekka, titti (tutti), tiitti..
 
Takaisin
Top