Totta vai tarua

Tofee

Vasta-alkaja
Heippa kaikki.. plussasin viikko sitten ja olo on hyvin epäuskoinen.. Lokakuussa olin ensimmäisen kerran raskaana ja se päättyi 7 viikolla keskenmenoon.. Olen tästä uudesta raskaudesta onnellinen ja samalla peloissani uusiutuuko keskenmeno jälleen.. pari päivää on ollut hyvin menkkamaisia kipuja ja suoraa vihlontaakin. Kuvotus on lähes päivittäistä ja rinnat on tosi arat ja selkä voi apua tuntuu että koko selkä menee miljoonaan osaan :bored: raskaus on nyt vasta tosi alussa 6+2 joten vielä ei tiedä mitään.. tekisi mieli mennä varhaisultraan yksityiselle että selviäisi onko siellä ketään kotona ja jos on onko hänellä syke.. oon lukenut kymmeniä tekstejä siitä onko tää vihlonta normaalia ja aika moni tuntee ilmeisesti tälläsiä menkka kipumaisia juttuja vaikka kaikki olisikin hyvin. Onnea matkaan kaikille syyskuun ryhmäläisille :happy:
 
Moi Tofee, meillä on sitten melko sama tilanne. Mulla viikot 6+3 ja samanlaisia menkkamaisia tuntemuksia. Mä olen menossa huomenna varhaisultraan yksityiselle, mutta osin siitä syystä jo huomenna, että tuttu luottamani lääkäri pystyy ottamaan vastaan joko huomenna tai seuraavan kerran vasta useiden viikkojen kuluttua. Jännä nähdä näkyykö mitään.
 
Minulla ei tunnu rinnoissa mitään uutta! Monilla turvotusta arkuutta, miksei minulla? Vai onko ihan normaalia? :)
 
Kaikki raskaudet voivat olla samalla äidilläkin erilaisia, joten liikaa ei kannata vertailla. Melkein kaikki voi olla alkuraskaudessa normaalia! :D
 
No voi hitsi, täällähän oli lähes samasta aiheesta jo ketju, josta äsken aloitin toisen :D :D Siitä epätodellisesta olosta, että ei voi uskoa, onko tämä totta... ja samalla pelottaa, mitä voi vielä tapahtua. Tsemppiä Tofee :Heartred
 
Kiitos vastauksista mukavaa että on tälläinen ryhmä olemassa että voi purkaa omaa ajatustaan johonkin ja saa vertaistukea.. kotona on hiukan turha puhua mitään ku mies on aivan ku kumipatsas o_O ei varmaan osaa eikä uskalla reagoida vielä mitenkään sillä taustalla varmasti pelottaa ja muistuu se lokakuinen keskenmeno.. Enkä ihmettele oli se pettymys niin järkyttävän suuri.. itsekin oon aika varovainen nyt vielä minkään asian kanssa ja vaan odottelen mitä tuleman pitää.. ensimmäisen raskauden kohdalla ei kylläkään ollut tälläistä kuvotusta eikä näin kovia vihlasuja minkä jollain oudolla kierolla tavalla toivon olevan hyvä juttu että nyt näitä on josko siellä joku olisi kotona ja pysyisi kyydissä mukana.. kyl tässä varmaan hulluksi vielä tulee tuntuu että viikot ja päivät menee ihan hirveen hitaasti.. missä vaiheessa suosittelette sitä varhaisultraa ? Milloin sieltä näkyisi mahdollisesti jo jotakin ?:cool05
 
Tofee mulla meni just noin: km-raskaudessa ei juuri oireita ja loppuun menneessä senkin edestä. :) Toivotaan, että sulle käy samoin!

Varhaisultraan ei kannata mennä ennen 6+0:aa, mielummin jonkun päivän siihen päälle. Silloin on jo mahdollista nähdä sykkeitä. :)
 
Täällä kans meinaa hermostuttaa nämä piinaviikot , nyt ois 5+1. Enää en odota varhaisultraakaan, sekun ei poista sitä km mahdollisuutta. Edellinen raskaus varhaisultrattiin 2 kertaa ( oli pienempi kuin viikot anto ymmärtää mut mulla on pitkä kierto ja tsekattiin kasvu), kasvu oli hienoa ja sykkeet hyvät. Silti menetin hänet rv 9+6.. :sad001

Nyt on kyllä erilainen tunnekin tästä raskaudesta, että nyt ollaan lujasti matkassa. :) Sympatiaa muillekin km kokeneille odottajille, elämä on välistä raakaa. Toivottavasti meillä kaikilla on syyskuussa pieni käärö sylissä ❤❤❤

Varhaisutraan kannattee mennä 6+ jos on kierto ollu säännöllinen ja 7+ jos on pitkä tai epäsäännöllinen kierto ollut.
 
Kaivoin just raskaustestin ohjeet roskiksesta, että tarkkoittihan 2 viivaa positiivista tulosta :hilarious: Ihan ei meinaa tätä vielä todeksi uskoa...
 
Riippuu varmaan vähän testistäkin, että kuinka selkeät viivat tulee. Mut vahvalta plussalta tuo minusta näyttää.
 
Rv5+5 (eka) ja tänään jumppatunnin aikana rupesin vuotamaan punaista :/ Kipuja ei ole, vähän väsyneempi ja oksettavampi päivä vaan takana. Uskon ja toivon, että ihan normaalia kai tämä on kunhan en ala vuotamaan suurta määrää MUTTA mielellään otan kokemuksia vastaan tästä alkuajan (pelottavasta) vuodosta.
 
Helgahelmiina, mulla tuli about kuukautisten aikaan (3+4?) pyyhkiessä kirkasta verta kahdesti, koko yön odottelin paniikissa kunnon vuodon ja kipujen alkamista. Niitä ei kuitenkaan kuulunut, ja seuraavana päivänä tuli enää pari kertaa rusehtavampaa valkovuodonsekaista vuotoa. Oli piiiitkät kaksi viikkoa että uskalsi mennä varhaisultraan tarkistamaan mahtaako siellä olla ketään. Kaikki on kuitenkin toistaiseksi hyvin, 6+1 näkyi ultrassa syke ja sekä neuvolantäti että ultraava lääkäri ovat rauhoitelleet vuodon olevan yllättävän yleistä ja usein harmitonta!
 
Helgahelmiina mulla on kokemusta vuodoista. Ekassa raskaudessa verta hulahti housuihin about rv 6 ja myöhemmin ar ultrassa todettiin että alkion kehitys oli loppunut juuri tuolloin. Tässä raskaudessa lähes samanlainen hulahdus 5+5 ja ultrassa todettiin että kaikki hyvin kun viikkoja oli 6+2. Vuodot on yleisiä, mutta niistä ei valitettavasti pysty sanomaan onko keskenmeno vai ei. Toivotaan että sulla oli harmitonta!
 
Jahtu mites loppuko sulla oireet sillon tuohon hulahukseen, kun sikiön kehitys oli loppunut? /Mimmonen olo oli sen jälkeen, osaatko näin jälkikäteen sitä aatella? Mulla ei sitten onneks tullut tuota punasta kun yhen pikkuhousunsuojan verran ja huono olo on jatkunu ja tänään (rv6) rupes todenteolla okettamaan. Luotto on kova, että kaikki on Ok. :)
 
Helgahelmiina kuulostaa tosi hyvältä jos sulla on oireet voimistunu. Silloin vuosi sitten verenvuodon jälkeen oireet jatku samana, mutta eivät voimistunu. Tässä raskaudessa maanantaina oli vuoto ja tiistaina alko öllötys nostamaan päätään. Perjantaina sit todettiin ultrassa että kaikki hyvin. Uskon ja toivon että sulla on kaikki hyvin. Jos raskaus menee kesken alkaa hsg tippumaan, mutta niin hitaasti että oireet voivat säilyä ennallaan. Mutta se että ne voimistuis ei oikein mun mielestä kuulosta järkevältä. Mut en tietty oo mikään alan asiantuntija. Paitsi ehkä kokemusasiantuntija näiden keskenmenojen jälkeen.
 
Pikkutassu89: mulla samanlainen kokemus. Verta vuosi kun ois mensutkin pitäny alkaa noin puol päivää ja sen jälkeen rusehtavaa vuotoa muutamia päiviä. Positiivisesti raskaana ollaan kuitenkin. Pieni verinen/pinkki/ruskea vuoto/limainen vuoto alkuraskaudessa on hyvin yleistä.
 
Takaisin
Top