TotaaliYh...

Mä kyllä Lottoan ja Eurojaskaan joka viikko, mutta ehkä yhden ihmisen ei oo tarkoitus saada montaa lottovoittoa elämänsä aikana! :Heartred
 
Hei huikkaan ulkopuolelta, että tänään tulee tv2:lta klo:22.05 ohjelma yksin lapsen hankkivista naisista. Aattelin et saattaa teitä kiinnostaa.
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Klaaranen taitaa ainakin ensi viikolla testailla. Mikä on sun virallinen testipäiviä? Jännittävää! :)

Mitähän MonKey:lle mahtaa kuulua? :rolleyes:

Mulla tulee huomenna 12+0 täyteen ja tiistaina ois nt-ultra. Sain dopplerilla yhdet sydänäänet kuulumaan 11+3. Nyt sit jännätään, et onko toinen jäänyt kyydistä vai lymyileekö vaan jossain piilossa! :nailbiting:
 
Helou! Täällä on nyt nt-ultra käytynä ja kyllä siellä piruvie oli molemmat elossa ja hyvissä voimissa! :love7 Kaikki elimet olivat paikoillaan ja käsissä kymmenen sormea. Turvotukset oli pienet ja trisomia -riskit muutenkin pienet.
Nyt voi huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttimaan oireettomasta raskaudesta! :Heartred
 
Hienoja uutisia peruna :Heartred
Täällä on aika menny ihmeen nopeasti, ei ole ehtiny pahemmin piinailemaan, kun työt pitää kiireisenä. Virallinen testipäivä mulla on huomenna, mut eilen tein jo ekan testin, joka oli nega. Mutta mutta, ei ole mitään menkkoihin viittaavia tuntemuksia vielä, joten katotaan mitä huominen tuo tullessaan.
 
Hienoja uutisia peruna :Heartred
Täällä on aika menny ihmeen nopeasti, ei ole ehtiny pahemmin piinailemaan, kun työt pitää kiireisenä. Virallinen testipäivä mulla on huomenna, mut eilen tein jo ekan testin, joka oli nega. Mutta mutta, ei ole mitään menkkoihin viittaavia tuntemuksia vielä, joten katotaan mitä huominen tuo tullessaan.

Jänniä hetkiä siis elelet! Peukut on pystyssä! :) Toivotaan parasta loppuun asti!
 
Eipä sitten ehtiny edes testailemaan, kun menkat jo alko :shifty:
Tänään pitääki sitte soitella Felicitakseen ja kysellä miten jatketaan.
 
Sattuipa tässä tilanne, että jouduin akuutisti sairaalaan ja leikkaukseen. Sinne ei vauva saanut tulla, koska missäpä olisi ollut leikkauksen ajan. Sairaalan selvittelyt sosiaalityöntekijöiltä johtivat ehdotukseen, että vauva väliaikaiseen sijoitukseen (WTF?!?). Juu, EI. Onneksi oma äitini hoiti lasta leikkausyön. Hän valvoi koko yön, joten toinen hoitoyö hänellä ei ollut mielestäni mahdollinen. Muita hoitajia ei ollut ja vauvan takia en halunnutkaan. (Itki paljon ja pitkään kun en ollut lähellä...) No, melkoisen väännön jälkeen luvan siihen, että vauva tuli luokseni osastolle. Osastolla vierähtikin sitten leikkaus mukaan lukien 3 yötä. Mites muut, oletteko selvitelleet, mistä oikeasti saa apua, jos tilanne käy sellaiseksi, että ei ole ketään/mitään mahdollisuutta hoitopaikkaan, sijoitusta ei todellakaan edes harkitsisi, mut pakko ois saada apuja. Mistä sitä saa? Ystävä sanoi, että kirkolta voisi saada jtn apuja/hoitajaa tarvittaessa. Kunnan kotiapu toimii vain päiväsaikaan eikä ole päivystysnumeroa. Totaaliyh:t tunnutaan unohtaneen kokonaan tässä asiassa, minusta mikään sijoitus, oli väliaikainen tai ei, ei ole tämmöiseen soveltuva ratkaisu, ei ollenkaan.

Aloin epäröidä toiveitani toisen suhteen. Mitä, jos turvaverkkoa ei jostain syystä tarvittaessa ole ollenkaan ? Olenko sosiaalihuollon ja lapsen sijoituksen armoilla? Käsittämätöntä.

Ajatuksia aiheesta? Neuvoja?
 
Kuulostaa pelottavalta, että lapsi jouduttaisiin sijoittamaan täysin ventovieraaseen perheeseen ja paikkaan! :eek: Vaikka vain yhdeksi yöksi, mutta silti! Siihen en mäkään suostuisi!

Mä en ole osannut tällästä asiaa edes miettiä, kun mun tukiverkko on tosi laaja ja tiedän, että mun poika pääsisi tuttuun ja turvalliseen paikkaan, vaikka 7 ekaa keltä kysyn joutuisi kieltäytymään.

Mutta nyt kun asiaa mietin, niin ei mulle olla kertaakaan esim. neuvolassa kerrottu konkreettisia esimerkkejä, mistä hoitoapua saisi noin äkkinäisessä tilanteessa. Itse pitää ottaa selvää.
Tuntuu kyllä melko turvattomalta! :sorry:

RanaRidi: Oot ilmeisesti päässyt pois sairaalasta? Onko kaikki hyvin nyt? Toivottavasti tämä oli ainut kerta, kun tällaiseen tilanteeseen joudut!
Ja ymmärrän kyllä huolesi koskien toista lasta! Pelottavaa olisi huomata pudonneensa tyhjän päälle! :sad001
 
RanaRidi: Oot ilmeisesti päässyt pois sairaalasta? Onko kaikki hyvin nyt? Toivottavasti tämä oli ainut kerta, kun tällaiseen tilanteeseen joudut!
Ja ymmärrän kyllä huolesi koskien toista lasta! Pelottavaa olisi huomata pudonneensa tyhjän päälle! :sad001

Joo nyt on akka kunnossa. Vähän puukkoa vaatineita korjaustoimenpiteitä ja antibioottia, joka vielä jatkuu. Lauantaina pääsin pois. Luulen, että vauvan mukanaolo edesauttoi asiaa..

Ei siinä muuta kuin se, et jos niille harvoille tukiverkkona toimiville läheisille vaikka kävis jotain (onnettomuus tms.) tai olisivat just silloin matkalla, sairaana, mitä vaan...
Kyllä meinaan kysyä perheohjaajalta tätä asiaa. Tulen infoamaan, jos valaistun...
 
Eipä tuo osannut sanoa muuta kun että se väliaikainen sijoitus on ainoa ratkaisu, jonka hän tietää. Masentavaa.
 
No on todella huonosti asiat, jos ei muuta keinoa ole! :eek:
Toivotaan, ettei tollaseen tilanteeseen koskaan jouduta!
 
Täällä taas ja taas jännitellään ja odotellaan. Perjantaina tehtiin siis toinen inssi. Kaikki näytti taas teoriassa hyvältä, mutta niinhän ne oli viime kerrallakin, ei ole tällä kertaa ollenkaan niin optimistinen fiilis.

Tuota tukiverkkojen riittävyyttä oon itekkin paljon miettiny ja ainakin ite luulisin että hoitoapua löytyy lähipiiristä. Tosin, eipä sitä osaa etukäteen tietää millasia tilanteita tulevaisuus tuo tullessan.
 
Heissan pitkästä aikaa klinikalla käyty ensi kerta vaikutti kohtuu hyvält..
Hieman nyt epäilyttään kun verikokeet saapui perjantainan kotiin S-AMH oli 0.64
käsittääksen vielä viitearvoissa mut ala laidassa kun nettiä selaa :bookworm:
Postasin ne nyt kumminkin klinikalle varuiks jos eivät ole niitä sattuneet saamaan.
Ajan olen jo varannut seuraavaks psykologille.
Mietityttää pitäiskö soittaa viikolla vielä klinikal perään noist tuloksista
oli jo alustavaa puhetta että voisi ihan inssillä+lääkkeet edetä alkuun mut tiedä mitä vaukutusta nyt noilla tuloksilla sitten on.
Jos kaikki on edeelleen kohtuu hyvin niin ajatuksissa olisi että rauhassa edelleen etenisi eteen päin..
 
Täällä taas ja taas jännitellään ja odotellaan. Perjantaina tehtiin siis toinen inssi. Kaikki näytti taas teoriassa hyvältä, mutta niinhän ne oli viime kerrallakin, ei ole tällä kertaa ollenkaan niin optimistinen fiilis.

Tuota tukiverkkojen riittävyyttä oon itekkin paljon miettiny ja ainakin ite luulisin että hoitoapua löytyy lähipiiristä. Tosin, eipä sitä osaa etukäteen tietää millasia tilanteita tulevaisuus tuo tullessan.

Tsemppiä piinailuun! :)
 
Takaisin
Top