TotaaliYh...

Kiitos. :happy: Ihana kirjoitus.

Miten nukkumisjärjestelyt; onko sulla useampi huone? Kun mulla kaksio ja tässä aion pysyä useamman vuoden, ja mietin, että kuinka toinen pystyy nukkumaan parvisängyssä (ainoa vaihtoehto), jos alapuolella pinniksessä rääkyy vastasyntynyt... Vai siirtääkö sekin sitten olohuoneeseen, jonne kylläkään en ollut ajatellut itse heti muuttaa nukkumaan.

Mulla on kaksio eli yksi makkari. Tähän asti ollaan nukuttu samassa huoneessa (lukuunottamatta sitä puolta vuotta, kun mä nukuin olkkarissa ja poika makkarissa). Silloinkin loppuvaiheessa, kun mulla oli sänky olkkarissa, niin nukutin pojan viereeni ja monta kertaa en häntä jaksanut omaan sänkyyn viedä vaan annoin nukkua vieressäni. Sittemmin siirsin oman sänkyni taas makkariin ja aloin nukuttaan poikaa viereeni ja tarkoitus oli siirtää hänet nukkuvana omaan sänkyyn. Usein nukahdin itse ensin, eli siirtäminen jäi! :rolleyes: Ja nyt muutama viikko sitten päätin purkaa pojan sängyn kokonaan pois (keräsi vain pölyä ja tavaraa), kun hän kuitenkin nukkuu mun vieressä. Nyt mun laiskuus saattaa osoittautua kalliiksi, jos/kun toinen lapsi tulee. Ehkä ostan pojalle juniorisängyn (tähän asti ollut pinnasänky, mistä yksi laita pois), josko hän siinä oppisi nukkumaan. Tai sitten opetan vauvan alusta asti nukkumaan omassa sängyssä ja esikoinen saa nukkua mun vieressä. Tai sitten mä oon täysin kusessa, kun vauva syntyy ja kasvaa! :smiley-angry026

Mutta siis vastauksena sun kysymykseen, jos tää toinen nyt syntyy, niin muutan varmaan isompaan kämppään ja toivon esikoisen oppivan nukkumaan omassa sängyssä ja huoneessa :smiley-angelic001. Näin vauva saisi itkeä mun huoneessa eikä se häiritse esikoista.

Tai sitten teetän kolmen metrin sängyn meille kolmelle! :dance011
 
Mulla on kaksio eli yksi makkari. Tähän asti ollaan nukuttu samassa huoneessa (lukuunottamatta sitä puolta vuotta, kun mä nukuin olkkarissa ja poika makkarissa). Silloinkin loppuvaiheessa, kun mulla oli sänky olkkarissa, niin nukutin pojan viereeni ja monta kertaa en häntä jaksanut omaan sänkyyn viedä vaan annoin nukkua vieressäni. Sittemmin siirsin oman sänkyni taas makkariin ja aloin nukuttaan poikaa viereeni ja tarkoitus oli siirtää hänet nukkuvana omaan sänkyyn. Usein nukahdin itse ensin, eli siirtäminen jäi! :rolleyes: Ja nyt muutama viikko sitten päätin purkaa pojan sängyn kokonaan pois (keräsi vain pölyä ja tavaraa), kun hän kuitenkin nukkuu mun vieressä. Nyt mun laiskuus saattaa osoittautua kalliiksi, jos/kun toinen lapsi tulee. Ehkä ostan pojalle juniorisängyn (tähän asti ollut pinnasänky, mistä yksi laita pois), josko hän siinä oppisi nukkumaan. Tai sitten opetan vauvan alusta asti nukkumaan omassa sängyssä ja esikoinen saa nukkua mun vieressä. Tai sitten mä oon täysin kusessa, kun vauva syntyy ja kasvaa! :smiley-angry026

Mutta siis vastauksena sun kysymykseen, jos tää toinen nyt syntyy, niin muutan varmaan isompaan kämppään ja toivon esikoisen oppivan nukkumaan omassa sängyssä ja huoneessa :smiley-angelic001. Näin vauva saisi itkeä mun huoneessa eikä se häiritse esikoista.

Tai sitten teetän kolmen metrin sängyn meille kolmelle! :dance011

Mjaaa. Hitto, kun itsellä on rojua niin paljon, karsittava on entisestään....:hungry: Ehkäpä sitä saa fixattua asunnon niin, että mahtuu. Kahdestaan nyt ainakin pärjätään. Omistusasunto, ja tässä on kaikki toivomani asiat lähellä, niin on iso kynnys muuttaa, mutta tiiä vaikka sitä sit jossain vaiheessa.... Oon kyllä aika hyvä kikkailemaan erinäisiä niksipirkkajärjestelyjä, haha. Äh, tää kuumeilu vaan lisääntyy. :p
 
Joo kyllä mäkin saan kaksi lasta mahtuun tähän asuntoon, mutta koska vuokralla asutaan niin voi helposti muuttaa poiskin, kun/jos tila loppuu.

Sanoitkos, että sullakin ois mahdollisuus täyssisarukseen, jos toista meinaisit?
 
Minullakin kaksio ja olen ajatellut, että kyllä tänne ensi hädässä mahtuis. Poikani joka on 12 vuotias suunnittelee jo mihin vauvan voisi laittaa. Hän ei siis edes tiedä, että suunnittelen toista lasta..
 
Minullakin kaksio ja olen ajatellut, että kyllä tänne ensi hädässä mahtuis. Poikani joka on 12 vuotias suunnittelee jo mihin vauvan voisi laittaa. Hän ei siis edes tiedä, että suunnittelen toista lasta..
No, täällä palstalla on yksi tyyppi, jolle nostan hattua, heillä 2 aikuista ja 8 lasta asuvat 85m2 ihan toimivasti, niin kyllä oon ajatellut, että täytyy 2 ihmistä mahtua kaksioon, ja jossain vaiheessa myös 3 ihmistä...
 
Asennekysymys toi kyllä on! Miten paljon varsinkaan pienet lapset tarvii tilaa? Ei paljoa! Ja tuleepahan karsittua ihan kaikki ylimääräinen tavara nurkista pois.
 
Meillä ainakin pojan(12v)kanssa toimii kaksio hyvin. Vietämme kuitenkin kaiken yhteisen ajan olohuoneessa, joten tuntuu hassulta yksi ylimääräinen makkari, kun tuota ainokaistakin makkaria käytetään vaan nukkumiseen..
Vauva ei tarvitse kovin paljoa neliöitä.. Sekaan vaan.
 
Perunahan on plussannut eikö niin? Itse elän piinapäiviä.. Jotenkin tuntuu, että on pakko ollut miettiä plussa mahdollisuutta ja se saa minut jotenkin hermostuneeksi...tekisi mieli juosta karkuun ja kiljua en ole vielä valmis!! Vaikka jo vuosia odottanut sitä hetkeä kun saa odottaa seuraavaa pientä. Ajatukset seilaa..
Oireita on mitä muistan esikoisestakin oli menkkamaiset kivut jo tässä vaiheessa ja valkovuoto. Mutta kohtahan tämäkin selviää...
 
Juu mä plussasin viikko sitten. Piinaviikot ei tosiaan päättynyt siihen! :mad: Nyt jokainen päivä kestää 35 tuntia ja varhaisultraan on vielä ikuisuus (kaksi viikkoa). Toivon niin paljon, että kaikki menis hyvin loppuun asti, koska tää on mun viimenen (hoito)yritys saada pikkusisarus pojalle. Mä en halua enää laittaa rahaa tähän hommaan eikä saman luovuttajan siittiöitäkään ole enää tarjolla mulle.
Nyt on ns. kaikki munat samassa korissa! :woot:
 
Tälläinen kysymys tuli mieleen, että millainen tukihenkilö ollut synnytyksessä tai ajatuksissa, että tulee. ?? Vai onko kaikilla mielessä "pakenen vuorille yksinäisyyteen" synnytys ?
 
Mulla oli mun sisko mukana ultrissa ja synnytyksessä ja tulee nytkin, jos sinne asti päästään.
 
Hei vaan, kiva että löyty tämmönen ketju, saanen liittyä joukkoon.:hello
Tosiaan itsekin olen yksin lasta yrittämässä ja hoidot ihan mukavassa mallissa, ylihuomenna on suunnittelukäynti ja toivottavasti heti alkuvuodesta olisi eka inssi.
 
Tälläinen kysymys tuli mieleen, että millainen tukihenkilö ollut synnytyksessä tai ajatuksissa, että tulee. ?? Vai onko kaikilla mielessä "pakenen vuorille yksinäisyyteen" synnytys ?
Mulla oli yksi hyvä ystävä mukana. Mietin ensin, että ihan yksin, mutta oli se vaan hyvä, että hän oli mukana, 24h kesti sairaalassa ja lopulta leikkaus nukutuksessa, ja ilman ystävääni en ois saanut esim. vauvan ensi hetkistä (10min vanhana) kuvia jne, kun itse menetin ne kallisarvoiset ekat hetket. Et vaik kuin tuntuisi, että yksin menen ja selviän, niin kyllä se joku ihminen mukana kannattaa. Itse en saanut doulaakaan, joka jälkikäteen ajateltuna hyvä, koska koen ystävyyssuhteen lujittuneen. Pelkäsin että käy päinvastoin. Turha pelko.
 
Tervetuloa Klaaranen ja onnea hoitoihin! Missä päin Suomea käyt hoidoissa?

Mä käyn Lappeenrannassa Felicitaksella. Tosiaan tammikuun alkuun näillä näkymin tulis eka inssi Vielä pitää odotella. Tuntuu että tää koko syksy on menny ihan odotellessa. Mähän kävin siis ensikäynnit ja muut jo kesällä, mut jouduin sitte siittiöjonoon.

Asunto jutuista sen verran, että kaksiossa iteki asustelen ja ajatuksissa on, että tässä mahtuu hyvin useamman vuoden asumaan. Toki mullahan on krooninen asuntokuume, joten eihän sitä tiedä.

Vieläkö Tuulenviemää piinailee?
 
Ääk, miten nyt päässä myllää... Kun minä olen suunnitellut tai ajatellut sitä toisen lapsen yrittämistä vasta ensi kesälle, mutta nyt rupesinkin pohtimaan, josko sittenkin pitäisi jo keväällä koittaa - työkuvioita mietin, että onko tolkkua mennä muutamaksi kuukaudeksi takaisin, vai miten tekisi... Vähän rahakysymyskin. Onko liian pieni ikäero se 1,5-2 v, siis oman jaksamisen kannalta... En tietenkään voi olla varma, montako kertaa yritettävä. Ärsyttävää kuumeilua ja ehkä silkkaa hulluutta...
 
Takaisin
Top