Toista vauvaa kuumeillen.

idaho: En tiiä yhtään,en tiedä mitä tässä pitäis ajatella,että onko se mahdollista tosiaan? [8|] [:)] menkat ei ole meinaan VIELÄKÄÄN alkanut.. Ja koska mun pillerit loppu..vissii ti vai ke. Viimeks kun vedin läpyskän ja aloin menkkoja odottaa sen 7.päivän sisällä niin ne alko vissii seuraavaan päivään. Luulis,että on jo kkt rutiineissaan kun en imetä ollenkaan ja synnytyksestäkin on kuitenkin viittä vaille 5kk jo! Noh..tässä vielä odotellaan..en oikein tiedä milloin sitä uskaltais testata. Jos ne ei huomenna ole alkanut jo,niin varmaan ma aamuna testailen :) jännittää! Ja harmi sun negasta :( uutta yritystä putkeen ja tsemppiä! [:)]
 
Noniin.just kun pääsin sanomasta eilen ettei menkat olleet alkaneet,mutta kävin siinä ennen nukkumaan menoa vessassa,niin eiköhän mun alushousut ollut ihan veressä [8|] en ollut huomannut mitään vuotoa,kun ei kipujakaan ollut..joten ei tule vauvaa tänne vielä! Kyllä mulla oli kutkutus,että ei ne pillerit nyt ole voinut pettää kun niitä olen syönyt joka päivä säännöllisesti samaan aikaan. Mutta onnea kaikille muille! [:)] ei mua oikeastaan ees harmita kauheesti,kun ei toinen nyt olis ajankohtanen muutenkaan,mutta voin sanoa,että tulen tänne sitten tosissaan kuumeilemaan 2-3 vuoden päästä kun meidän toisen vauvan on aika tulla [:)]
 
voi harmin paikka Babaytoy! jos niin voi siis sanoa [:'(] mut olikait se ihan odotettavissa kun onkai ne pillerit suht varmoja...? tai mistä niistä tietää [:D] sit vaan kun siltä tuntuu niin pillerit nurkkaan ja yritystä kehiin!

meillä on nyt pupuilukausi ohi ja sit vaan odottelemaan et kuin on käyny [:)] odotettu kuukautisten alkamispäivä olis perjantaina 5.11 ja testipäiväksi asetin itselleni maanantain 8.11 [:D]
 
Mulla ois menkkojen pitäny alkaa viikonloppuna...kierto ollu 28pv tasan synnytyksestä asti ja nyt mennään päivässä 33...stressiä on ilmassa mut tiedä sitte, kauhee väsymys päällä [:D]
 
Tänne oli tullut viime kerrastani niin paljon viestejä... [:)] Eli tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussanneille!

Täällä ei ole menkat vieläkään alkaneet, tein eilen aamulla testin ja yllätys yllätys, se oli negatiivinen. Tänään käytiin sitten pojan 1v neuvolassa ja kysyin, että odottelenko menkkoja vielä vai mitä tehdään. Kun tosiaan ne pillerit olen lopettanut kesäkuussa ja yhdet ainoat luomu menkat ovat tulleet heinä-elokuun vaihteessa. Neuvolan täti kyseli, maltanko odottaa vielä menkkoja vai haluanko lääkärille ja Terolutit. Vastasin, että vauvakuume on, mutta välillä tuntuu että jaksan vielä odotella menkkoja. Välillä tuntuu, että voi kun olisin jo raskaana. Tämä sitten laittoi minut jonoon gynekologille (olipas vaikea sana kirjoittaa...).

Raskausaikana sokerirasituksessa minulla oli 1 tunnin arvo hieman koholla. Nyt minulla oli sitten raskauden jälkeinen rasitustesti aamulla ja tulokset olivat jo tulleet neuvola-käynnille ja 2 tunnin arvo oli 8.?, en muista tarkasti, mutta kuitenkin hieman yli sallitun. Vielä ei tarvitse kovasti huolestua, mutta sokerit pois ja liikuntaa, ihan niin kuin raskausaikanakin. Jos tämä auttaisi saamaan itseäni niskasta kiinni, niin saisin nämä raskauskilot pois. Jos se auttaisi raskaaksi tuloakin...

Saas nähdä kuin levoton yö tulee, kun pojalle pistettiin 2 rokotetta... Laitoin varuulta supon, jos se vähän auttaisi.

Mutta toivottavasti teillä muilla onnistaisi tämä "vauva-projekti" vähän paremmin... [:)]
Hyvää talven odotusta kaikille!
 
Okei..eli täällä me taidettiin luopua pillereistä. Ei mitenkään lapsentekoon liittyen,mutta mun piti alottaa uus läpyskä nyt tän viikon tiistaina tai keskiviikkona ja mulla ei siis ollut varaa hankkia niitä,joten mies tuli tänään kotiin ja sanoin,että "Nyt on sit semmoin juttu,että mulla ei ole pillereitä käytössä,koska ei ollut varaa ostaa niitä" niin hän vaan,että "selvä [:D]" Sit kysyin,että mitä? niin se sano,että "Ei kun toi tuli niin jykevästi,että "Mulla ei ole nyt sitte pillereitä" [:D]" En tiiä..en mä viiti niitä nytkään keskenkaiken hankkia,kun sit menis hukkaa se eka läpyskä kun jää puolet syömäti..joten ollaan nyt ilman,mutta varovaisia raskautumisen suhteen. ..pientä toivon kipinää,jos vaikka hävis hupsis..[:D] no mut joo...ehkä kuitenkin sitten muutaman vuoden päästä [:)] tai onhan tässä 2.vuotta aikaa hupsistakeikkaa-tärpätä [:D][:D] okei,läpäläpä.
 
Huh, täti tuli. Ovis jäi siis kokonaan väliin, ja pelkäsin jo että kiertokin lakkaisi kokonaan. Helpotus siis![:)] Tosin ne alkoi tosi tosi hissukseen perjantaina, ja vasta eilen laitoin kuukupin, ja edelleen vuodon määrä vastaa vain jotain viidettä päivää. Johtuu varmaan oviksen pois jäämisestä? Ja mikä omituisinta, ei kipuja ollut ollenkaan, vaikka normaalisti tiedän siitä jo päivää ennen että menkat on alkamassa. Lauantai-iltana vatsaa juimi ihan vähäsen, ja täytyy sanoa että nyt on koettu sekin että iloitsen menkkakivuista! [:D]
 
Parin viikon päästä on gyneaika, joten katsotaan näyttääkö kaikki olevan ok, ja että onko siellä kenties jotain munasolua kypsymässä. En millään jaksaisi enää arvuutella... vaikka eihän siitä ikinä mihinkään pääse. Ja jos tulee raskaaksi niin siitähän se huolehtiminen vasta alkaa! Ei kun sitten siitä kun lapsi syntyy... tai kasvaa... tai tulee murrosikään... tai muuttaa pois kotoa... [&:]
 
Osallistun ninetsu sun "raskauskilot pois"-projektiin. Tuntuu kuin niitä mystisesti tulisi edelleen lisää...! [:D]
Testaamisesta vielä: muistan joskus "nuoruudestani" että muutaman kerran pelkäsin olevani raskaana kun menkkoja ei kuulunut. Ja kun tein (negatiivisen) testin, niin hups kun menkat alkoi jo samana päivänä tai heti seuraavana. Sen takia mä teen aika nopeasti testin jos menkat on myöhässä, koska tiedän että ainakin mulla niiden odotus (toivoen tai peläten) saattaa siirtää niitä eteenpäin. Pelkään vaan että tää odotus vaikuttaa myös raskautumiseen. Pitäisi vaan unohtaa koko asia ja olla stressaamatta. Hahhahhahhaa! [:D][:D]
 
Heissan kaikille!
Oli ihan pakko nyt alkaa huuteleen Mimmu86:n perään: Mikä teillä tilanne??

Itse siirryn tänne taustailemaan vielä hetkeksi, tammikuussa meilläkin päästään sitten taas tositoimiin.
Tsemppailen kuitenkin mukana hengessä kaikkia teitä, jotka jo jännäilevät!!

Mukavaa talven odotusta ja plussia kaikille niitä kovasti toivoville!! [:D]
 
En ole vähään aikaan kirjotellu.. Oon kyllä lukemassa käynyt.. Jotenkin puhti pois, ni ei jaksa oikeen kirjotella..

Mites ninetsulla? Onkos menkat jo alkanu? Ootkos jo päässyt gynekologille? Ja joo.. on oikeesti vaikee sana kirjottaa..[:D] Mullaki oli raskausaikana 1 tunnin arvo hiukan koholla. Kesällä kävin uudes testis ja sillon oli ihan ok kaikki..

Babaytoy: eihän sitä koskaan tiiä vaikka nopeesti oisitkin jo uudestaan raskaana..[:)]

Joo tota murehtimista riittää oli asiat millä tavalla vaan. Niinku Sonjaki sano.. Taitaa olla murehtimista koko loppuelämä.. Mäkin "riemuitsin" viime menkoista. Ihan siksi, et jos ei kerran raskaana olla, ni ois kiva et pääsis josain vaiheessa uudestaan yrittämään.

Huoh.. Nyt taas pientä paniikin poikasta meillä ilmassa. Viikko sitten loppui menkat ja nyt muutamana päivänä tullu pientä vuotoa. Alko semmosella rusehtavalla (yök[:'(]) ja nyt tänään tullut jo ihan verta...[8|] Pientä menkkakipujen tapaista juilimista selässä ja muutenkin olo et menkat ois.. En tajua mikä on.. Onko jollain joskus ollu samanlaista? Harmittaa ihan pirusti.. Ku laskurin mukaan mul ois ovulaatio viikonloppuna.. Eihän nyt tykkää peittoa heilutella jos verta tulee.. Ja onkohan ees mitään ovulaatiota tulossa.. Meinasin soittaa yksityisel gynelle.. Mut tarkistin rahatilanteen, ni eihän mulla semmoseen oo varaa.. HUOOOH...

Plussatuulia...
 
idaho Eihän sitä tiedäkkään,mutta en silti usko,kun ei olla silleen annettu mennä vaan laskettu mahalle [:D][:D] Kuulostaa rivolta,mutta sillee se menee. Tai mistä miä tiiän,voisko touhutipoista tulla..vissii aika huono todennäköisyys? [:-]

Tsemppiä kaikille yhteisesti!!
 
Jaa'a... Kyllähän niistä pienistäkin tipoista on raskaaksi tultu.. Tosin en tiedä onko ollut vaan teinien pelottelua..[:D]

Mä päätin tänään käydä omalla terveysasemalla kun tota vuotoa on kerran nyt ollu. Tekivät raskaustestin ja tulehdusarvot katsottiin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Ja se raskaustestikin oli negatiivinen. On se kumma kun ei täällä turussa pääse gynekologille suoraan. Jos haluaa, ni täytyy yksityiselle mennä.. HUOOOH..Lekuri mietti, että josko vuoto sen takia, koska kroppa hakee sitä oikeata kiertoa pillereiden jälkeen. Pisti tämä kyllä masentamaan. Ilmeisesti tarkoitta nyt sitä, etten millään voi laskea mun ovulaatiota.. Ja ku ei oikeen noi petihommat kiinnosta, ku kerran vuotaa.. Että tais jäädä tällä kierrolla yritys pois..[:(]

Menin sitten tilaamaan noita ovulaatiotestejä. Pisti kiukuksi, ku ei tiiä koska se ovulaatio olis.. Saa nähä toimiiko.

Edelleenkin mulla tulee vutoa..[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Ärsyttäää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ainakin teinivalistuksessa aikanaan tähdennettiin ettei keskeyttäminen ole varma ehkäisykeino, koska siemennestettä voi tihkua vähän jo etukäteen ulos, ja kuten tiedämme, jo YKSIKIN kunnon pallero riittää hedelmöitymiseen. Että sellaista. [:)] Vähän on vaikea ottaa ainakin itsellä tuollaista mahdollisuutta huomioon, kun ei meinaa onnistua vaikka kuinka yrittää!
 
Harmi idaho, että tulee vuotoa, mutta toisaalta tärkeintä on että kaikki näyttää olevan kunnossa! Kyllä se vuoto lakkaa ja ovis osuu kohdalle. [:)] Kärsivällisyyttä vain, huoh, nimimerkillä "ovulaatio viimeksi elokuussa". Noh, kolmen viikon päästä pitäis mulla olla kohdalla...  Ja kärsivällisyyttä myös tikkujen kanssa! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: idaho

Jaa'a... Kyllähän niistä pienistäkin tipoista on raskaaksi tultu.. Tosin en tiedä onko ollut vaan teinien pelottelua..[:D]

Mä päätin tänään käydä omalla terveysasemalla kun tota vuotoa on kerran nyt ollu. Tekivät raskaustestin ja tulehdusarvot katsottiin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Ja se raskaustestikin oli negatiivinen. On se kumma kun ei täällä turussa pääse gynekologille suoraan. Jos haluaa, ni täytyy yksityiselle mennä.. HUOOOH..Lekuri mietti, että josko vuoto sen takia, koska kroppa hakee sitä oikeata kiertoa pillereiden jälkeen. Pisti tämä kyllä masentamaan. Ilmeisesti tarkoitta nyt sitä, etten millään voi laskea mun ovulaatiota.. Ja ku ei oikeen noi petihommat kiinnosta, ku kerran vuotaa.. Että tais jäädä tällä kierrolla yritys pois..[:(]

Menin sitten tilaamaan noita ovulaatiotestejä. Pisti kiukuksi, ku ei tiiä koska se ovulaatio olis.. Saa nähä toimiiko.

Edelleenkin mulla tulee vutoa..[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Ärsyttäää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mie oon joskus kuullu,että kun pillerit lopettaa niin kannattaa odottaa se 2kk niin luulis alkavan tärppää silloin,tai enhän mie tiiä että kuinka kauan olette jo yrittäneet pillereiden jälkeen,mutta mistä noista jutuista tietää.

Saa nähä sitten kun kuukautisia odotellaan että onko sitä ruikittu onkaloon [:D]

Koita jaksaa idaho ,toivotaan että jonain kauniina päivänä iloksi muuttuu ja testiin pamahtaa positiivinen!! <3
 
Onnittelut plussanneille!

Tosta pillereiden jälkeen odottamisesta on monta eri versiota.. Mä kysyin silloin gynekologilta ennen kuin alettiin yrittämään esikoista ja se sanoi, että mitään estettä ei ole raskautumiselle vaikka ensimmäisestä kierrosta. Jätettiinkin silloin pillerit pois helmikuun kiertoon ja maaliskuussa olin raskautunut <3 Kuviteltiin jotenkin, että kyllä siinä menee monta kuukautta, mutta väärässä oltiin.. Onnekkaita oltiin kyllä, sen tiedostan.. Saa nähdä miten käy tämän kakkosen kanssa sitten kun sitä päästään työstämään..

Jotenkin kaihoisana odottelen ensi kevättä tietäen kuitenkin, että aika kuluu tämän esikon kanssa siivillä :D Saa nähdä miten käy.. Jotenkin kyllä oppinut lapsen myötä hiukkasen huolettomammaksi mammaksi, kun ennen stressasin ajankohtaisista ja epäolennaisistakin asioista päivät pääksytysten..

Tsemppiä aktiiviyrittäjille :)
 
Niin toikin oli vaan kuulopuhetta mitä oon kuullu [:)] Että onhan se ekasta kierrosta mahdollista.
Mun alavatsaani pistelee inhottavasti,mutta ei se tuskin liity tähän ollenkaan,on siis varmaan jotain muuta..or not.
 
Tervehdys!

Olen kans käynyt vain lukemassa täällä viestejä ja nyt kun poika on päikkäreillä, niin jaksan pätkän kirjoittaakin...

idaho - En ole vielä saanut aikaa gynelle, eikä menkat ole alkanut. Luulisin, että se gynekologi käy täällä pienellä paikkakunnalla vain kerran kuukaudessa ja varmaan raskaana olevat on etusijalla. Torstaina kävin diabetes-hoitajalla ja sain neuvoja. Sokerimittari minulla olikin jo kotona raskauden jäljiltä.
Hyvä kuitenkin, että kaikki oli lääkärissä ok. Vieläkö vuotoa tulee?

Sonja09 - Olen miettinyt kans tuota kuukuppia. Mitä olet tykännyt siitä? Tuntuu nyt kun on synnytyksen jälkeen ollut menkat (silloin kun niitä keväällä vielä tuli) ja on käyttänyt tamppoonia, niin tuntuu että kun tamppoonissa on jo vähän tavaraa, niin se valuisi itsestään pois... Vähän paikat löystyneet... Vihaan siteitten käyttöä, niin olen harkinnut tuon kuukupin ostoa. Mutta kun nyt niitä menkkoja ei edes tule, niin en viitsi sitä vielä hankkia...
Tulin flunssaan ja vähän on kuumeinen, niin annoin itselleni luvan herkutella... Mutta maanantaina aloitan (taas) tämän "laihiksen"! Ällöttää kun joka paikka höllyy... [&:] Ostin vähän ennen töitten alkua ostos tv:n AbDoer Twistin. Tarkoitus oli, että töitten jälkeen käydään kärryttelemässä ja illalla kun poika menee nukkumaan, niin veivaan tällä. Kärryttelemässä ollaan käyty, mutta sen jälkeen tuntuu kotitöitä piisaavan, niin on ihana kun saa pojan nukkumaan ja istua rauhassa sohvalla... Mutta kyllä jos sillä on veivannut, niin on ollut lihakset kipeänä. Että on siitä jotain hyötyä, kun jaksaisi vain käyttää! Kuntolaitteita kotoa löytyy jumppapallosta crosstraineriin, stepperistä nilkkapainoihin...
Kerro sitten mitä gynekologi sanoi!

Nyt ei jaksa enää kirjoittaa, taidan mennä vähän pötkölle kun olo on niin flunssainen...
 
Hei kaikki vauvakuumeiset!

Olen 26 vuotias, esikoisella ikää jo 5vuotta, asutaan tällä hetkellä koko perhe Shanghaissa. Toisesta lapsesta oon haaveillut jo jonkin aikaa mutta jostain syystä ajankohta on ollut väärä joten...[&:] Nyt ollaan sitten päätetty ryhtyä yrittämään mieheni kanssa "tosissaan" [:D] ja viikon päästä saakin tietää onko tärpännyt, jota kovasti epäilen, vaikka kehittelenkin jo innoissani kaikenlaisia "oireita" [;)]. Eli jännittäviä hetkiä eletään.





[/align][/align]
[/align][/align]
 
Tervetuloa marjo84 !![:)]

Mulla on ihan ihme olo. Mun viime kuukautisten loppumisesta on viikko ja nyt mun vatsaa juilii ihmeellisesti. Eilen mun alavatsaa vihloi samalla tavalla kun raskauden alussa,ja tänään on ollut semmoinen tunne kropassa että menkat alkaa,taas,näin pianko jo? [8|] En muista oliko alkuraskaudessa sitä alaselän/vatsan kipua..ja outoa klimppistä valkovuotoa tulee. Mä muistan kyllä kun neitiä aloin odottaa niin näitä kaikkia oli silloin,mutta ei tästä voi tietää ja kun touhutipoilla ollaan menty,niin pistää epäilyttää taas vielä enemmän,joten seuraillaan,mutta varmaan käy taas niinku viimeksi,että menkat alkaa samana iltana. Testiä olen miettiny tekeväni jo parina aamuna,mutta en haluu jotenkii,kun se näyttää kuitee negaa. Jep,jep.
 
Täältä ilmoittautuisi mukaan keskusteluun 4 kk vanhan tytön äiti, joka suureksi ihmeekseen on alkanut jo kuumeilemaan toista...[8|]

Alun perin ajatuksena oli miettiä toista lasta vasta muutaman vuoden päästä, palata töihin välissä jne., mutta kun pari viikkoa sitten alkoi pahoinvointi, nippailut mahassa ja tolkuton väsy, niin ajatukset alkoivat väkisinkin kääntyä raskauteen. Oireet olivat hyvin samanlaisia kun esikoista odottaessa ja sen vuoksi täytyi raskaustesti tehdä pari päivää sitten. No, raskaana en testin mukaan ollut (mitä lie imetyshormonimyrskyjä sitten olivatkaan, jotka aiheuttivat moisia tuntemuksia), mutta testin jälkeen olen enemmän ja enemmän huomannut miettiväni että mitä jos...[;)]

Ennen raskaustestiä juteltiin miehen kanssa siitä miltä tuntuisi jos toinen nyt olisikin tulossa vastoin kaikkea todennäköisyyttä (täysimetän & käytetty ehkäisyä), niin mies vaan totesi että "sitten vaan tulis, eihän siinä mitään"... Nyt kun otin asian uudelleen keskusteluun, niin pohti kyllä ettei välttämättä ole kuitenkaan ihan myyty ajatukselle vielä[:D]

Babaytoy & Nuori äiti (ja muut LA touko-&kesäkuussa 2010 viestiketjussa kirjoitelleet): täytyy tunnustaa, että seurailin satunnaisesti tuota teidän keskustelua, mutta en saanut vielä silloin aikaiseksi rekisteröitymistä tänne. Mitäpäs muuten testi näytti, eikös Nuoren äidin pitänyt tehdä testi tänään 8.11.?
 
Takaisin
Top