Toista vauvaa kuumeillen.

Heipä hei!

Täällä kanssa yksi pikkukakkosen kuumeilija ilmoittautuu mukaan. [:D] Esikoinen on nyt puolivuotias ja vauvakuumetta olen potenut synnytyksestä lähtien. Salissa jo tokaisin, että voishan tässä toisenkin heti tehdä. [:)] Oli nimittäin sen verran helppo synnytys (kokonaiskesto n. 8h luomuna) ettei ainakaan mitään synnytyspelkoja jäänyt. Vauva-arkikin on meillä ollut luvattoman helppoa, joten itsensä löytää todella usein haaveilemasta toisesta pikkuisesta. [:D]

Harmi vain, ettei meidän taloudellinen tilanne anna juuri nyt periksi toiselle lapselle, joten vielä ei ole pikkukakkosta tulossa. Mutta saahan sitä kuumeilla... Pillereitä siis syön, sillä muuten varmaan olisin raskaana imetyksestä huolimatta. [:D] Esikkokin tärppäs heti pillereiden lopetuksen jälkeen ilman, että välissä oli ns. normaaleja menkkoja ollenkaan. Nyt ei ole menkat vielä synnytyksen jälkeen edes alkaneet. [;)] Mutta toivottavasti tilanne paranee pian, eikä minun tarvitsisi vielä mennä töihin (työt kutsuu tammikuussa), vaan voitaisiin alkaa toista hiljalleen yrittämään.
 
Täällä alko ekat menkat synnytyksen jälkeen niinkin ihanasti kuin mun syntymäpäivänä eli 14.9 ja nyt on siis menossa yk1 kp18 [:)] Päätettiin olla ressaamatta nyt ja laskematta noita oviksia kun ei ole edes minkäänlaista hajua kierrosta. Eilen oli kyllä niin järkky masukivut.. Oisko sitten ollu sitä oviskipua vai kenties kiinnittymisestä johtuvaa[:D] Sellasta repäsevää kipua ja välillä oli niin kovaa ettei pystyny liikkumaan! Tiistaina olin jälkitarkatuksessa ja siellä lääkäri oikeen kehui kuin hyvin oon synnytyksestä palautunu ja sanoi sitten ettei ole mitään estettä uudelle raskaudelle. Toivotti onnea. Imetyksestä sanoi sen verran, että nyt voi ihan huoletta imettää esikkoa, mut sit kun pikkukakkonen ilmoittelee tulostaan niin pitäis jossain vaiheessa vierottaa tissistä ennen uuden tulokkaan syntymää. Saa nähä tuleeko tästä sit kuitenki loppujen lopuksi yhtä hysteeristä testailua kun ennen tota esikoista [:D]
 
Joo, kai se on myönnettävä, että täälläkin alkaa olemaan vauvakuumetta havaittavissa. Tunnustin sen eilen miehellekin, joka oli hieman epäilevällä kannalla..

Pieni herramme on siunannut meitä koliikilla ja rikkonaisilla öillä, joille ei vieläkään tunnu olevan loppua näkyvissä (ikää pian 10 kk). Hän ilmaisee halunsa todella voimakkaasti ja on ollut liikkeessä jo vajaa 5kk ikäisestä lähtien. Hän on kuitenkin niiiiin ihana, että kaikesta tästä huolimatta mieleni halajaa pikkusisarusta. Mulla on sellanen tunne, että ainakaan ei kauheen paljoo haastavammaks voi enää mennä, kunhan tulee terve lapsi :)

Tilanne on kuitenkin sikäli hankala, että meillä on rakentaminen käynnissä (ukko siis itse rakentaa) ja talo valmistunee aikaisintaan ensi keväällä, viimeistään kesällä. Opinnot mulla on jäissä, eikä jostain syystä nyt edes kiinnosta, kun on tämä valloittava pikkuherra. Tämän vauvan kanssa oli jo kinkkinen tilanne, kun putkiremontti päättyi vasta joulun jälkeen ja oltiin pari viikkoa mummoloissa pyörimässä synnytyksen jälkeen. Samaa tilannetta en haluaisi tämän uuden talon kanssa. Mutta eipä tässä nyt sinällänsä mitään äkkiraskautumista olisi tiedossakaan, kun kierukkakin on vielä paikallaan.

Mutta siitä olemme miehen kanssa yhtä mieltä, että toinen olisi tervetullut, mutta yrityksen aloittaminen ajankohtainen ehkä ensi vuoden puolella. Luulen kyllä, että kierukan hoitelen pois jo lähiviikkoina, jotta kierto ehtii tasaantua (tai edes alkaa!!) vuodenvaihteeseen mennessä :D
 
idaho - Meillä myös tämä väsymys on ongelmana... Se on vain molemmin puoleinen. Nyt kun menin takaisin töihin niin joudun 5:ltä nousemaan ylös ja mies on vuoroviikoin illassa ja aamussa. Silloin kun mies on illassa, en todellakaan ajattele harrastelua keskellä yötä kesken unien, kun mies tulee nukkumaan ja itse pitäisi nousta muutaman tunnin päästä ylös. Ja sitten kun mieskin on aamuvuorossa, niin olemme molemmat iltoisin niin väsyneitä, että laitetaan poika nukkumaan ja yritetämme itsekin päästä ajoissa nukkumaan...

Sonja09 - Kuinka kauan odottelit luomumenkkoja ennen kuin aloit syödä Teroluteja? Ja kauanko söit Teroluteja ennen kuin ne vaihdettiin Clomifeniin? Ajattelin vain kun minulla oli sama tilanne menkkojen kanssa, kun esikoista alettiin haaveilemaan.


Teinpäs tänä aamuna testin ja negatiivistahan se näytti. Kiertopäivä 69 menossa. Tiesin testin olevan negatiivinen, mutta tein sen silti. Ajattelin nyt panostaa vain näiden vauvakilojen karistamiseen. Ja kun kuukauden päästä on pojan 1v neuvola ja jos menkkoja ei ole siihen mennessä tullut, niin kysäisen sitten neuvolan tätiltä mitä nyt tehdään. Ihmettelen vain kun ne yhdet luomumenkat tuli ja nyt sitten ei enää...
 
Minnuska minkä ikäinen sun lapses täl hetkel on? Toivottavasti pian tärppää.

Sonja: Oon ajatellu, et jos ostaisin noit ovulaatio-testejä. Ku kerran ei riitä virtaa muuten, ni jos ees sillon ku ois ovis.. Noh, mies oli näitä testejä vastaan..Blaah. Toivottavasti saatte plussan ilman erillisii apuja..[:)]

Oluwatobi:  Tervetuloa mukaan turisemaan. Oikee paikka, vaikka ei vielä yritystä päällä..[:)] Meilläkin poika niin helppo ollut (ainakin suurimman osan ajasta), että ei tarvinnut montaa kertaa miettiä toisen yrittämistä. Eikä synnytyksestä jäänyt sen suurempia traumoja. Tosin vois olla ku uudestaan joskus tulee raskaaksi, et josain vaiheessa tulee se pelko.. Kyllähän se aluksi sattui ihan pirusti..[:)]

Jännä hetki teillä Nuori äiti.. Josko ois törpännyt jo..[:)]

Tervetuloa sarpulle kanssa. Teillä näköjään toisin päin. Että haastavampi esikoinen. Hyvät puolensa silläkin. On ollut hieman vaikeampaa.. Tietää millaista sekin sitten on.

Oonhan mäkin pikkasen väsynyt kanssa. Niinkuin Ninetsukin. Ku kerran työelämään oon jo palautunut. Jotenkin harmittaa vaan tä tilanne.. Vielä ku oon sellanen, et haluun kaiken sitten heti..[:)] Niin ja tutut alkaa ympärillä poksahtelemaan tai raskautumaan.. Tulee vaan kateelliseks..[:)] Nyt töihin lähtöä valmistelemaan.
 
Ihana, kun täällä on alkanut olla enempi keskutelua! Tervetuloa vaan munkin puolesta kaikille uusille kuumeilijoille. Minä fiilistelen teidän yritysten ja testejen kanssa, kun itsellä ei vielä yritys ole päällä. [:D] Mutta kyllä se aika äkkiä kuluu ja pian on jo ensi kevät/kesä/syksy, jolloin mekin päästään yrittämään. Sovin just työnantajan kanssa, että menen maaliskuuksi töihin, kun mies pitää isäkuukauden ja sitten oikeasti menen töihin 1.8. 2011.... toivottavasti jo raskaana silloin tai ainakin yritys päällä. [;)]
 
Voih. Viikko oltiin reissussa ja tänään tultiin kotiin. Tänään oli myös testipäivä ja negatiivinen oli tulos. Vähän allapäin olen, mutta ensi kertaan koitan katseen suunnata...
 
Kivaa kun meitä on jo enemmän täällä! [:)]
 
Ninetsu, odotin menkkoja muistaakseni 6kk, ja olisinko maaliskuussa syönyt ekan terolut-kuurin. Menkat tuli sillä, ja sit katsottiin josko ne olis siitä jatkuneet normaalisti itsestään. No eivät jatkuneet (jotain epämääräistä vuotoa tuli muttei kunnon menkkoja), joten lääkäri taisi suoraan tuumata että ovista ei niillä tule, ja määräsi clomit. Söin vielä toisen terokuurin, jotta saisin menkat ja voisin syödä ne clomifenit, jolloin oltiin jo toukokuussa. Mä olin silloin jo 31-v. ja ekaa lasta yritin, joten sen takia lääkärikin varmaan ei suotta viivytellyt. 5. kierrolla lokakuussa sitten tärppäsi (4. clomikierto, kun siinä oli yksi clomiton kierto keskellä). Että tässä tämä mun edellinen "potilaskertomus" yksityiskohtineen. [:)]
Toivottavasti sulla alkaa kierto kunnolla - on niiiiiin ärsyttävää odottaa menkkoja jos ei tiedä tuleeko niitä ollenkaan! Se olikin vähän kaksijakoista: toisaalta oli aina tylsää kun menkat alkoi => ei raskaana, mutta toisaalta se oli ihanaa koska se tarkoitti sitä että raskaus on edes mahdollinen!
Siksikin mä jännitin että tuleeko nyt menkat normaalisti vai ei, ja ne alkoi tosiaan silloin kun tyttö oli 11kk, kun vähensin imetystä. [:)][:)] Eli ehkä sullakin normalisoituu pian! Alussahan ne voi olla tosi epäsäännölliset.
 
Ovistesteistä: ne on kyllä myös tosi ärsyttäviä. Mulla ainakin joskus tulee viivaa ja joskus ei, ja ihan epäloogisesti, kun se kai riippuu niin kellonajasta ja muusta paljonko sitä hormonia on pissassa. Niinkuin nytkin: viikko menkkojen jälkeen se näytti puoliselvää viivaa, vaikka ovikseen pitäis mun kierrolla olla vielä 3 viikkoa! Mutta paljastettakoon nyt se, että mä olen sen verran numerofriikki [8D] että mulla oli kuumemittari sängyn vieressä, jolla mä mittasin pikaisesti suusta joka aamu lämmön. SIITÄ mä tiesin että onko ovis ollut vai ei, kun en niistä testeistä tai muistakaan merkeistä sitä tunnistanut. Ja sit jos lämpö oli noussut, niin ei tarvinnut stressata enää seksistä ennen menkkoja...[&:] Se oli musta ainoa varma tapa nähdä myös se, onko kierto ylipäätään käynnissä, kun ei pilleritkään aina välttämättä auta.
 
Voimia vaan sarpulle rakennuksen ja pikkuherran kanssa. Meillä on just putkiremontti loppumaisillaan, ja oma remppaa vielä jäljellä. Olen alkanut jo ajatella ettei tää lopu koskaan....!
 
Ja idaho, miksi sun miestä haittaa jos teet testin? Paineita? Entä jos sille ei kertoisi....?
 
Mullakin oli heti synnytyksen jälkeen kauhea vauvakuume, mutta se laantui tuossa keväällä. Onneksi, kun tässä joutuu niin odottamaan! Mutta nyt siis taas päällä. [:)]
 
 
 
Heissan!

Olipa kiva, kun löysin teidät![:)]

Ilmoittaudun myös mukaan toista vauvaa kuumeileviin, vaikkakin tuntui vielä puoli vuotta sitten ettei ehkä ihan vähään aikaan.
Oma Nuppuni on 1v 1kk "vanha" reipas pieni tyttö, jolle kovasti seuraa olisimme tekemässä.
Ajankohtaista yritys ei ihan vielä ole, koska muutto edessä vuoden päästä, viimeistään syyskuussa.
Vuoden vaihteessa olisi tarkoitus aloittaa harjoittelu, tulee sitten kun tulee.
Kierukan kävin jo poistattamassa, jotta saan jonkin laisen balanssin tähän kroppaan enne ensi vuotta...

Oli kiva lukea, että monilla on suht saman oloisia ajatuksia, elämän tilanteita ja suunnitelmia!!
 
Kurjaa ehkäpä. Kauhulla ja innolla odotan ensi viikkoa. Viikonlopun paikkeilla pitäisi alkaa menkat. Tosin ei tietoa kierron pituudesta. Että vaikka ei niitä menkkoja kuuluisi, niin eipä tuo kerro minulle juuri mitään. Toivottavasti seuraavalla kerralla näyttäisi testi jo plussaa teillä.

Sonja: Syyksi mies sanoi, että sitten ei harrasteta petipuuhia muulloin. Hupaisaa, kun juuri tämän takia haluaisin ne testit. Kun siis ei harrasteta. Niin ettei noi testitkään mitään luotettavia ole.. Noh, jos nyt muutaman kuukauden odottelis..

Tervetuloa Nuudelia![:)]

Nyt oon tullut ihan vainoharhaseks. Peittoa ollaan heilultu jo muutamaan otteeseen tällä viikolla... Ja viikonloppuna.. Noh nyt sitten jokainen kipu ja vihlaisu on sitten mahdollisesta kiinnittymisestä sun muusta johtuvaa...[:D] ja selvästi olen ollut väsyneempi ja huonovointisempi kuin normaalisti.. Ihan niinkuin nää oireet alkais heti..[:D] Mitä lie työuupumusta ja pahoinvointi johtunee jostain ihan muusta.. Menkkakipuja tosin on ollut. Täähän voi johtua ihan mistä vaan. Todennäkösin aiheuttaja on just kohta alkavat menkat. Ummetusta mulla on, joten kivut vois kans niistä johtua.. ÄÄH.. Tuun hulluks jos kauan joudutaan yrittämään..[:D]
 
Tervetuloa Nuudelia vain minunkin puolestani!

Tuntuu, että viikot menee tosi vauhdilla! Vastahan käytiin pojan kanssa tutustumassa hoitopaikkaan, niin nyt on jo 4 viikkoa töitä takana... Ensi viikolla saakin soittaa pojalle 1v neuvola-ajan ja itselleni sokerirasitus testiin aika. Raskausaikana minun piti sokereita tarkkailla, kun yhden tunnin arvo oli hieman yli sallitun. Onneksi mies oli käynyt varaamassa pojalle 1v kuvausajan, niin ei minun tarvitse kaikkea hoitaa... [:)]

Menkkoja edelleen odotellaan, kiertopäivä 76 meneillään... [&:] Vaikka ajattelin, etten mieti raskautumista, niin tulee silti laskettua välillä, monesko kiertopäivä on menossa. Tai jos tätä voi nyt edes kierroksi enää sanoa...

Mutta nyt vähän syömään jotain, niin keretään pojan kanssa vielä tälle illalle mummua katsomaan... Tulin vain pikaisesti lukemaan muitten kuulumiset ja kirjoittamaan lyhyesti miten täällä päin sujuu!
 
Heipsan![:)]

Mukavaa kun löysin tälle foorumille![:D]
Täällä kanssa toi toinen pikkunen ois jo tervetullut. Itseasiassa ollaan yritetty kesäkuusta lähtien, mut eipä oo vielä mitään kuulunu...tosin meni siihen ensimmäiseenkiin raskautumiseen 6kk. Tää kuukaudesta toiseen odottaminen, et pääsis oikeesti Odottamaan on vaan niin pirun "tuskastuttavaa"[>:].
Aina kun menkat on parikin päivää myöhässä ni oon jo apteekkiin juoksemassa testiä hakemaan ja testin tehtyäni yleensä käy niin et menkat alkaa parin tunnin päästä. Kaipa se on joku stressireaktio[:@]! Nytkin on menkat 4 päivää myöhässä, mut yritän hillitä itteni ens viikkoon ja jos sillonkaan niitä ei kuulu ni uskallan testin ostaa...se on vaan niin inhottavaa huomata ettei sitä toista viivaa siihen testiin tuukkaan.
En ymmärrä itekkään miks teen tästä vauvantekohommasta näin suuren numeron, sillä en ottanut ensimmäiselläkään kerralla tällaisia paineita. On vaan ihan hirvee vauva kuume... eikä tää kuume taida tästä häviä ennen ku jotain konkreettista tapahtuu.[:)]

Edellinen raskaus kylläkään ei ollu sieltä helpommasta päästä kiloja tuli reilu 30, selkä reistas rv20 eteenpäi ja viimosena kuukautena todettiin raskausmyrkytys...synnytyskään ei ihan putkeen mennyt..myrkytyksen ja reilun veren menetyksen vuoksi multa lähti heti synnytyksen jälkee taju ja jouduin tikattavaks teholle(olin revenny kohdunsuulle saakka)[X(] kaiken tän ihanuuden jälkeen ni tikkihaavat tulehtu, enkä päässy kävelemään moneen viikkoon..lisäksi sain viel rintatulehukset molempiin tisseihin...ja imetys loppu siihen[:o]...
Silti kaikesta huolimatta olisin NIIIN valmis uuteen raskauteen, eikä pahemmin mitään kammoa tuota synnytystäkään kohtaan ole jäänyt.
Jännä miten se mieli muuttuu, poitsun ollessa n.2kk ikäinen aattelin ettei seuraavaa ainakaan pariin vuoteen[8D]

Kotona meillä tosiaan on aivan ihana pienimies joka täytti alkuviikosta vuoden varsinainen ikiliikkuja, ei hetkeäkään paikallaan. Poitsu oppi jo 9½kk ikäisenä kävelemään ja ihan mahdoton kiipeilemään joka paikkaan, joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita on päivät pullollaan. Lisäksi meillä on koira ja kissa...eli rauhallista meillä ei ole edes sillon ku muksu nukkuu[:D]

ohhoh...tulipas kirjotettua vähän "sekavasti"..ajatus juoksee nopeemmin ku osaa kirjottaa[:D] helpottaa vaan kummasti päässä purkamaan "paineita" jollekkin muulle, kun omalle miehelle!
Toki mun mieski ihan yhtälailla haluaa sitä toista vauvelia, mut tuntuu vaan et se osaa ottaa hieman rennommin kun minä.[;)]



 Tsemppiä kaikille toista vauvaa yrittäville!


 
 
Täällä sitten alkoi menkat taas tosi hyvänä päivänä eli 10.10-10 [:D] Edellisethän siis alkoi mun syntymäpäivänä 14.9! Kierto jäi vain 26 päivään, joka mua ihmetytti kauheesti kun ennen synnytystä mulla on ollut aina tismalleen 28 päivän kierto. Alle vuoden ikäeroa ei nyt sitten saatu pikkusisarukselle [:D]

Näin kauheita menkkoja mulla ei sitten oo ikinä ollutkaan.. Vuodan ihankuin härän kurkku ja taju meinaa lähetä kun niin paljon menetän verta [&:] Vatsakivutkin alkaa olee jo supistuskipujen luokkaa! En tiiä pitäsköhän soittaa tonne Päijät-neuvoon ja kysyä saisko jollekki lääkärille aikaa joka mulle jotain droppeja määräis tähän kipuun kun ei meinaa ton esikon hoitamisestakaan tulla mitään kun täytys koko ajan vaan maata kippurassa tai mahallaan sängyssä.. Buranaa kokeilin eikä sillä ollu mitään tehoa niin otin sitten noit Panacodeja joita jääny kun pahimmat selkäkivut raskausaikana meni ohi..

Sitten vaan odottelemaan seuraavaa ovista!
 
Ihanaa, kun ihmiset löytää tänne keskustelemaan! [:)]
Tervetuloa taas kaikille uusille!

Minä kävin juuri töissä ilmoittamassa työkavereille, että ensi keväänä tulisin 4 viikoksi töihin. Pomon kanssa asiasta on tietysti jo etukäteen sovittu. Pomollekin olen jo uskaltanut tunnustaa, että vauvakuume on... että töihin tulen 1.8. 2011, mutta lisää lapsia haluan sitten pian. Hän oli tätä osannut jo vähän odottaa... mutta käski odottaa siihen asti, että mies on isäkuukaudella kahdestaan Anteron kanssa kotona... voi kuulemma olla, ettei mies halua sitten enempää lapsia. [:D]

Pidän peukut pystyssä kaikille teille, joilla h-hetket on käsillä... ettei se täti tulisi kylään, vaan pääsisitte kertomaan tänne meille hyviä plussa-uutisia! Kovia syys-plussa-tuulia teille! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Nuori äiti

Täällä sitten alkoi menkat taas tosi hyvänä päivänä eli 10.10-10 [:D] Edellisethän siis alkoi mun syntymäpäivänä 14.9! Kierto jäi vain 26 päivään, joka mua ihmetytti kauheesti kun ennen synnytystä mulla on ollut aina tismalleen 28 päivän kierto. Alle vuoden ikäeroa ei nyt sitten saatu pikkusisarukselle [:D]

Näin kauheita menkkoja mulla ei sitten oo ikinä ollutkaan.. Vuodan ihankuin härän kurkku ja taju meinaa lähetä kun niin paljon menetän verta [&:] Vatsakivutkin alkaa olee jo supistuskipujen luokkaa! [:(] En tiiä pitäsköhän soittaa tonne Päijät-neuvoon ja kysyä saisko jollekki lääkärille aikaa joka mulle jotain droppeja määräis tähän kipuun kun ei meinaa ton esikon hoitamisestakaan tulla mitään kun täytys koko ajan vaan maata kippurassa tai mahallaan sängyssä.. Buranaa kokeilin eikä sillä ollu mitään tehoa niin otin sitten noit Panacodeja joita jääny kun pahimmat selkäkivut raskausaikana meni ohi..

Sitten vaan odottelemaan seuraavaa ovista!


MYÖHÄSET SYNTTÄRIONNITTELUT, Laura [:)]
 
Täällä on vähän tutinat. Ollut nyt varmaan reilun viikon sellain yököttävä olo ja muutaman päivän sisällä alkanut alavatsa tuntua ihan oudolle,samalla tavalla kun aloin esikoista odottaa.. [8|] Pillereitä syön ihan säännöllisesti,muistan ottaa,mutta tässä nyt pohdin että olisikohan ne pettänyt..? Nappeja on muutama jäljellä,ja menkoissakaan ei mitään säännöllistä rytmiä ole vielä tullut,joten odotan niitä alkavaksi loppukuusta.

Pikku kakkonen olisi tietenkin tervetullut,vaikka me molemmat vähän ajatusta kauhistellaankin [;)]
 
Kiitos Tiia! [:D] Noni! Nyt ne parit nappulat naamaan ja sit lopetat pillerit ja oottelet tuleeko ne menkat! Jos ei niin vautsi vau ja jos kuitenkin oireista huolimatta tulee niin sit vaan pikkukakkosta yrittämään niinkun mekin ja katotaan päästäänkö oottelee samaan kuuhun [:D][:D] Vai mitä?? [;)]
 
Kuulostaa mahtavalta idealta [;)][:D] Laitoinkii ukolle viestiä,kun hää laitto,että on ikävä ja koti-ikävä niin pistin takasin,että mullakin on ja kuume,vauvakuume [:D] Tuli takasin vastaus,että "Okei..ihan just nukkumaan" [:D] Eli sieltä paha tullut,jos se ei kävis niin sieltä olis varmaan tullut,että "Ei nyt vielä.." [:)]

Niitä nappuloita on jäljellä enää 8.päivälle..pitääkin keskustella asiasta isukin kanssa kun tulee kotiin [:D]
 
Loistavaa! Kuulostaa hyvältä! [:D] Sit sun täytyy heti infota mua!! [;)]

Mihin muuten oot hävinny FB:stä?! [:-] Oon sitä tässä muutaman kerran ehtiny ihmettelee..
 
Takaisin
Top