Toista vauvaa kuumeillen.

pitäsköhän tänneki välillä kirjotella :) eli kp18/31-33 ja vissiin jonkinlaista ovista havaittavissa, laskurin mukaan tämän viikon aikana pitäisi olla, joko jo oli ja meni tai sit on vielä tulossa.
 
Esikoinen täyttää torstaina vuoden ja päätimme miehen kanssa että jos toinen on tullakseen niin tervetuloa? Kuumetta on ollu ilmassa jonkunaikaa.
Jos toinen menee yhtä helposti kun ensimmäinen niin meiän tuurilla olis jo tärpänny. :)
 
Tervehdys! Toista lasta on täälläkin ryhdytty yrittämään. Esikoinen on nyt 1v.8kk. Olisin toivonut lapsille pienempää ikäeroa, mutta itsellä on ollut opiskelut siinä määrin kesken, että nyt vasta aika on sopiva. Toisaalta on ollut ihanaa keskittyä esikoiseen ja aika hänen kanssa tuntuu menneen todella nopeasti, vastahan hän oli ihan pieni ja nyt jo iso poika! Minipillerit lopetin jo keväällä, koska eivät sopineet mulle, mutta nyt vasta hain uuden reseptin Clomeihin, joilla esikoinenkin sai alkunsa ja nyt siis menossa eka kierto niillä. Esikoinen otti viimeksi toisesta lääkkeillä vedetystä kierrosta. Nyt kp 24/28 menossa.. Eli jännän äärellä. Välillä tuntuu menkkakipuja (ollut jo viikon verran), välillä ei mitään. Yritän olla ajattelematta asioita, mutta tiedätte varmaan miten se onnistuu.... :wink Olen nyt lukenut läpi varmaan koko Vau.fin viestihistorian, ja siksi ajattelin et ryhdyn itsekin kirjoittamaan, kun en enää muutakaan puuhaa keksi odottelun ajaksi... o_O
 
tsemppiä macie ja plussatuulia sinulle, inshaAllah siellä tulis tärppi :)

plussatuulia kaikille muillekin ja jos jotai uusia täällä ni tervetuloa :)

on: äh ku alkaa olla malttamaton olo mut samal jännittää. reilu 10vko laskettuun ja täysiaikasuuteen ois reilu 7vko aikaa kun tänään on 29+3/5 ku laskujen mukaa ois 29+3 mut viime ultra anto 2 päivää enemmän eli tänää ois 29+5 sen mukaa. tänää paineentunne alkan oleen aikamoinen tuolla alhaalla ja vihlonta ku neiti raivotarjonnassa et onkoha siellä alettu laskeutumaan kohti lähtökuoppia. ukolta ku kysyin aamulla et onko mun vatsa alkan laskeutuun et näyttääkö erilaiselta ni se veti jo paniikkiin et en kai mä meinaa että vauva NYT on tulossa. paralla ei ol kokemusta näis asiois ni luuli heti että nyt on tosi kyseessä ni piti selittää että ei se sitä tarkota vaan että pikkunen on alkan tulla alaspäin. meillä ku oltu jo joitai viikkoi raivotarjonnassa ja hengitys tuntuu vähä helpommalt, ei ol tuntun tänää viel likan jalat kylkiluissa, eilen viel tunki jalkoja kylkiluihi nyt tuntuu vähä matalammal jalat mut nyrkeillä taotaa lähinnä alavatsaa ja rakkoa edelleen.
 
Tänään dpo 8 ja jännittäää.. Viimeksi vuoto alkoi dpo 9.. Menis nyt vaan äkkiä nää päivät!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei täälläkään koskaan ollut säännölliset. Joskus teininä saattoi olla 2kertaa vuodessa, mutta nykyään kierto n35-39pv. Pikku kakkosta toivottaisiin jo mahd.pian. Esikoinen nyt 2.v 4kk ja ollaan jo yritetty kakkosta. Tuntuu todella epätoivoiselta kun on niin pitkä kierto eikä voi olla varma oikein mistään. Nytkin ollut jo kaksi viikkoa pahoinvointia ja väsymystä yms. Eikä tätiä näy missään ja testit sanoo negaa. Nyt menossa kp39.
Olis kyllä paljon helpompaa jos olis normaali 28pv kierto aina.
 
Jaahas! Ei ole minulle tullut mitään ilmoitusta, että täällä näin ahkerasti on keskusteltu taas. Tai no, viestejä oli siis paljon tullut siitä kun olen viimeksi lukenut!

Paljon on tapahtunut! Lääkärillä käyty ja kaikkea. :) En nyt jaksa ihan kaikkea kirjoittaa, mutta lyhyesti tilanne on tämä: Ekaa kertaa elämässä on säännöllinen kierto luonnostaan! Lääkärin mukaan tämä johtuu todennäköisesti siitä, että synnytyksen jäljiltä ja imetyksen ansiosta hormonitoiminta on vähäisempää, kuin minulla yleensä ja siten paljon enemmän juuri sitä, mitä pitääkin. Lääkärin mukaan kuukautisten alkamisesta n. puoli vuotta voidaan odottaa, että tilanne pysyy tällaisena (kuukautiset alkoivat juhannuksena), sitten hormonitoiminta alkaa palautua todennäköisesti (minulle) luontaisiin uomiinsa (jotka eivät siis ole suotuisat lapsen saannille, synnynnäinen hormonitoiminnan häiriö). Kaikkihan on perin yksilöllistä, joten nämä vain todennäköisyyksiä ja arvailuja. :)

Hormonihoitoja ei kannata aloittaa, kun vauva vielä käy rinnalla usein. Ristiriitaista tietoa löytyy siitä saako clomifeenisitraattia käyttää imetyksen aikana vai ei, mutta enemmän on painoarvoa sillä, että imetys ja clomifeeni ovat ikäänkuin toistensa vastavaikuttajia. Lisäksi clomifeeni voi rajusti vähentää, tai jopa pysäyttää maidontuotannon täysin. Itselle imetys on tärkeää ja haluaisin jatkaa sitä pitkään, joten toistaiseksi olen poissulkenut hormonihoidot siis.

Ajatuksena jatkaa ovulaatioiden laskemista (latasin sitä varten kätevän appin kännykkään) ainakin siihen asti, kunnes kierto alkaa taas heittelehtiä (niin lääkärn mielestä lähes varmasti jossain vaiheessa käy). En ole tikuttanut, eikä muutenkaan ole varmaa, että ovulaatiota olisi, vaikka kierto onkin säännölinen. Ihan jo imetys voi vielä estää ovulaation. Omasta mielestäni olen tuntenut selviä merkkejä ovulaatiosta, mutta tiedä häntä. Katsellaan, katsellaan...

Nyt on oma, niin kovin vaarallisen toiveikas mieleni tehnyt tepposen ja olen ollut siitä lähtien, kun ovulaation pitäisi laskennallisesti olla olleen, ollut aivan varma raskautumisesta. Ikävää tässä on se, että mahdollisuushan on jokatapauksessa pieni ja pettymys todennäköinen. Ei vaan auta järki, kun tunteet ovat nyt niin 'varmoja'. Pettymystä odotellessa....


Nyt tuli jo niin pitkä teksti, että muiden kuulumiset unohtuivat. :D No, tervetuloa uusille kuumeilijoille ja kaikille paljon plussatuulia!
 
kiva kuulla reginaveritas että siellä toistaseks on sentää kierto luonnostaan normaali ilman hormonihoitoi, inshaAllah teillä tuliski tärppi oikeesti ilman niitä ni saisit sit nauttia iha rauhassa kaikesta ilman lääkkeiden tuomaa stressiä ja sivuvaikutuksia.

täällä 30+0 jos viime ultran mukaan mennään mut laskujen mukaan 29+5. vielä pitäs se 7vko neidin pysyä sisällä et ois turvallisilla vesillä, inshaAllah tekee yhteistyötä. stressiä tänää enemmän ku tarpeeks ja murhetta ni itketty silmät päästä. lisäkaverina pitkäaikainen unettomuus.
 
Täältä ilmottautuu yksi kuumeilija, toiveena ois saada esikoiselle sisarus. Oon reilun viikon verran koittanut saada aktiivisemmin puhuttua miestä yli. Hän vielä pohdiskelee miten pärjään kahden pienen kanssa, esikoinen kun on nyt vähä vajaa 7kk. Hänen puheista päätellen hän alkaa jo taipua. Ensi viikolla pitäis alkaa menkat, joten sen jälkee voidaa alottaa varsinaisesti yritys.
 
Tänään tuli vähän pyyhkiessä punaista (ei selkeää verta siis). Munasarjoja särkee, mutta ei kunnolla menkkamaisia tuntemuksia. Kierto ollut nyt 27-31, eli keskimäärin 29 päivää. (Nyt kp 27)
 
Tervehdys, mahtuisiko porukkaan mukaan? :)

Esikko poika saatu 7/13 ja nyt jo hetken aikaa kuumeiltu sisarusta pojalle. Mutta varmasti monta mutkaa vielä edessä, ennenkuin voisi edes tärpätä.
 
Hieno juttu, on vaan niin tuhottoman monta sivua ketjussa tekstiä, mutta toivottavasti pääsen jyvälle piakkoin, missä kukakin menee :)
 
täällon kp3/31-33 ja neljännet menkat siis menossa pillereiden jälkeen. Tervetuloa vaan mukaan uudet :):greet025 niin juu ja imetys jäi vähän itsestään pois tuossa reilu pari kuukautta sitten
 
Jos vähän taustaa kertoisin.. Eli kuumeiltu ollaan siitä asti ku esikon yövalvomiset oli loppuneet, mutta ongelmani on munasarjojen monirakkulaisuus joten kakkosen saaminen on suuren kysymysmerkin alla. Esikko on ihan luomuna alkunsa saanut, kun laihdutin ja kierto tuli säännölliseksi. Raskauden puolivälissä jouduin totaalivuodelepoon ja se näkyi myös painossa. Esikoinen syntyi 34+5vkoilla eikä montaa kiloa siis tullut vauvasta ja lapsivedestä jne, vaan ihan mässäilystä.
Nyt päätin reilu vko sitten, että nyt lähtee läskit kävelemään ja sen seurauksena sainkin vuoden ensimmäiset kuukautiset. Toivottavasti pysyn laihis päätöksessäni ja saan sen myötä normaalin kuukautiskierron takaisin. Tosin kyllä menkat alkoi viime vkon tiistaina eikä loppua näy :sad001 en sitten tiedä mikä mutanttimenkka sieltä alkoikaan :)
 
Hei kaikki! Oon täällä enemmänkin lueskellut kaikkien viestejä ja pitkän aikaa sitte kommentoinut viimeksi, joten toivottelen vaan yhteisesti kaikille tsemppejä, onnea ja sympatiaa odotuksen odotukseen ja onnea plussanneille!
 
Muokattu viimeksi:
tervetuloa uudet tänne ja plussatuulia :)

tsemppiä aeria piinaviikoille inshaAllah saat kaks viivaa ens viikolla testiin :)

täällä 30+5 menossa ja näköjää alkaa kroppa valmistautua jo synnytykseen ku suppareita ollu eilen ja tänää vähä epäsäännöllisest, neiti on tosi alhaalla rt ja paine on lantiossa iha järkky. viel pitäs pikkusen pysyä se 6-7vko mielellään ainaki että ois täysiaikanen inshaAllah.
 
Jospa minäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan. Esikoinen täyttää kohta 3v ja vauvakuume on vaivannut viimeiset 2,5v. Erinäiset terveydelliset syyt ovat estäneet vauvan yrityksen ennen viime kevättä. Silloin tärppäsi ekasta yrityskierrosta, mutta sain keskenmenon viikolla 7. Sitten sainkin tiedon päässeeni opiskelemaan (lukuvuoden kestävät opinnot, joita ei ole mahdollista lykätä), joten yritys oli jätettävä tauolle jälleen ja nyt vihdoin on aika aloittaa uudelleen. Tämä ensimmäinen yrityskiertokin on ollut hieman epäonninen, sillä mies sattui juuri reissuun ovisviikonlopuksi. Minulla kierto on ollut lähes kellontarkka ja ovis tuntuu toisinaan melko kovinakin kipuina, joten tunnistan sen hyvin. Nyt tosin oviskivut tai joku vastaava kipu tuntuivatkin poikkeuksellisesti 4pv myöhässä. Nyt sitten olen kuvitellut itselleni kaikki mahdolliset raskausoireet (jatkuva pissahätä, palelu, välillä tuntuva paineen tunne häpyluussa, hajuherkkyys...), mikä on typerää, tiedän! Stressiä asian suhteen ei ole, mutta kai olen tämän odottelun jälkeen vain niin innoisani, etten malta vaan odotella rauhassa. Nyt kp 25/28, joten kohtahan se selviää :)
 
Minäkin uskallaudun nyt liittyä tänne :)
Eli pieni esittely on paikallaan
Mulla ja aviomiehellä on 1,5v poika, joka sai alkunsa ihan luomuna vuoden ei-yrittämisen jälkeen. Mulla on leikattu 2. tyypin endometrioosi tammikuussa 2011 ja aika lohduttoman diagnoosin sain 20-vuotiaana "Jos lapsia haluat, tervetuloa hedelmöitys hoitoihin" No tämä melkein mahdottomuus syntyi 23.04.2013 RV 42+0.

Nyt oon ollut ilman minipillereitä helmi-maalinkuusta alkaen ja kierto on ollut hyvin tasaista. No tein plussan varhaistestiin viikko sitten ja tämän jälkeen negaa, eikä myöskään menkkoja Kävin gynellä eilen Fertanolla ja kappas mulla ei oo ees vielä ovuloinut tässä kierrossa KP 40, mutta nyt olis se H-hetki. Jos ei tässä kierrossa tärppää niin Clomifenit aloitan ja toivottavasti niillä sais pikkuinen alkunsa :) Ja onni oli kuulla että mun molemmat munsarjat toimivat nykyään (vasenta leikelty aika ronskilla kädellä) ja ei ollu endo tehny "rotanpesiä" uudestaan, tosin kivut sen mukaisia että jossakin se taas jyllää :sad001

En kaikkia viestejä jatsanut lukea, mutta onko täällä muista endometrioosi diagnoosin saaneita?
 
Takaisin
Top