Toista vauvaa kuumeillen.

idaho: mulla on se käsitys, että pillerit voi lopettaa missä vaiheessa vaan. Jos lopettaa kesken levyn, niin kierto voi olla aluksi hieman sekaisin. Mutta jos teillä esikoinenkin tuli noin helposti, niin eiköhän se tälläkin kertaa suju. Paljon onnea "terveen papereista" ja onnea yrittämiseen. Oih, kun mekin oltais jo tuossa pisteessä. [:D] Oletko ollut töissä tässä esikoisen jälkeen?
 
Tervehdys kaikille!

Täällä myös toisesta vauvasta haaveileva äiskä, ikää 24 vuotta. Poikaa yritettiin 3v ennen kuin tärppäsi. Kun vuonna 2006 päätettiin, että vauva saa nyt meidän elämään tulla, jätin e-pillerit pois ja luonnollisia menkkoja ei tullut ollenkaan. Vuoden odottelin, sitten lääkärikäynnin jälkeen söin vajaan vuoden Teroluteja. Niillä sain kuukautiset tulemaan, mutten tullut raskaaksi niiden avulla. Terolutien jälkeen kuitenkin tuli luonnolliset kuukautiset, mutta kierrot olivat TODELLA epäsäännöllisiä, ne vaihtelivat 33-68 päivän välillä. Koskaan ei voinut tietää milloin menkat alkaisivat... Kerkesin 3v aikana tehdä varmaan sata negatiivista testiä.
Rupesin epäilemään raskautta, kun päivittäistä etovaa oloa oli jatkunut pari viikkoa. Mietein, uskaltaisinko tehdä testin kun menkat eivät olleet edes myöhässä. Mutta joskus kp 50-55 tienoilla tein sitten testin ja positiivinenhan se oli. Tunne oli epätodellinen. Onkohan tässä testissä jotain vikaa... [:)]

Nyt sitten meidän poika on kohta 11kk ja jätin e-pillerit kesäkuun alku puolella pois kun poika oli 7kk ikäinen. Sanoin miehelleni, että kun raskauskiloja on vielä 7kg jälellä, että eikös tehdä vielä toinen muksu näillä samoilla läskeillä... [;)] Laihdutan sitten "tosissaan" kun lapset on saatu...
Pillereiden jälkeen luonnolliset menkat tulivat, kierto oli 35 pv. Nyt sitten on menossa kp 55. Viime viikon torstaina tein raskaustestin, joka oli negatiivinen. Ostin nyt toisen testin, mutta se odottelee vessan kaapissa... En ole uskaltanut tehdä sitä, kun "tiedän" tai pelkään että se on negatiivinen. Mieluummin elän epävarmuudessa ja toivon, että jos olenkin raskaana. Nyt kun ei ole ollut mitään raskauteen viittaavia oireitakaan niin kuin esikoista odotellessa. Ei rintojen arkuutta, ei etovaa oloa, ei mahan vihlontaa, ei mitään... Ei sillä, kaikki raskaudethan on erilaisia. Mutta jospa uskaltaisin nyt viikonlopun aikana tehdä sen testin...

Ja palasin tällä viikolla takaisin töihin... Tarkoitus oli, että raskauteni olisi ollut sen verran pitkällä, että olisin saanut sanoa pomolle heti ensimmäisenä työpäivänä, että jään sitten äitiyslomalle keväällä. [;)]
Olen kaupassa töissä ja hyllytän tavaraa, tepsuttelen koko päivän pitkin kauppaa, niin toivon että nämä 7kg sulaisivat hyllyjen väliin... Tai edes muutama kilo. Otin kokoa isommat työvaatteet kuin ennen raskautta. Pelkäsin vähän, että mahtuisivatko vaatteet päälle, kun tuo mahakin on vieläkin iso ja löllö... Olin innoissani, että paita mahtui hyvin päälle. Mutta sitten kun vetasin työhousut jalkaan... Ne kyllä kinnasivat sen verran paljon, että olen sivuuttanut KAIKKI herkut kahvitauoilla...
Kyllä maanantai aamuna jätin itku kurkussa pojan perhepäivähoitajalle. Mietein, että voiko tähän koskaan tottua... Mutta poika jäi onneksi tyytyväisenä hoitotätille ja päivä sujui hyvin. Nyt loppu viikosta tuntui jo paremmalta tuo töihin lähtö ja poika on hoitopaikassa kuin kotonaan. [:)]

Mutta tulipas tässä tekstiä... Toivotan onnea kaikille toisesta vauvasta haaveileville. Kyllä me vielä toiset muksut saadaan! [:)]
 
Ihanaa, kun porukka löytää tiensä tänne! :)

Meillä jännätään vielä pari viikkoa, onko jo seuraava matkalla maailmaan.. :)
Tunteet kyllä heittää kuperkeikkaa, esikoinen täytyy hoitaa ja on niin pieni vielä.
Mutta sydän odottaa jo seuraavaa.
Tulkoon, kun on sen aika, kyllä äiti jaksaa odottaa. :)

Mun mies on niin haltioissaan meiän esikoisesta ja hänkin jo vitsailee välillä, että onko pojalle jo sisko masussa.. :)
 
Täällähän on tuttuja. Tervehdys viima, Yppy ja paprika. [:)] Minnuskan ja ehkäpän viestejä muistan myös lukeneeni.

Täällä esikoinen täyttää 2kk huomenna ja kyllähän tämä elo on aivan ihanaa. [:)] Raskauskin meni niin mallikkaasti kuin voi vain olla. Synnytys oli pitkä, mutta mitään traumoja siitä ei kuitenkaan jäänyt. [:D] Eli siis lyhyesti tännekin toinen pikkuinen on enemmän kuin tervetullut. Meidän kohdalla on ehkä kuitenkin kyse vielä enemmän haaveilusta kuin varsinaisesta kuumeilusta. Antaa pojan kasvaa ensin vähän, muttei kuitenkaan turhan vanhaksi. Omassa mielessä pyörii, että josko ensi keväänä/ kesällä alkaisi sitten yrittämään. Mies sanoi niin ihanasti, että kyllähän me toinen tuollainen murunen halutaan, mutta tällä hetkellä vaunut on jo täynnä. [:D] Eli annetaan hieman aikaa mennä, keskitytään täysillä tuohon pikku prinssiin ja katsotaan sitten miten meidän käy uuden vauvan kanssa. Jos onni suo....
 
Tein testin tänä aamuna ja se oli negatiivinen. [:(] Vaikka tiesin, että nega tulee, niin silti mielessä kävi ajatus, että jos kuitenkin olen raskaana... Tänään siis kp 56.

Nyt vähän harmittaa, kun tuli aloitettua keväällä e-pillerit, kun silloin ei vielä toista vauvaa haaveiltu, että jos en olisi syönyt muutamaa kuukautta niitä, olisiko kierto normaali... Tammikuussa aloitin syömään Cerazetteja ja söin 3kk niitä, mutta kierto niiden kanssa oli miten sattuu, reilu viikko vuotoa, sitten viikko väliä ja taas alkoi reilun viikon vuoto. Sitten aloitin syömään Merciloneja, kun en enää imettänyt ja kuitenkin ajateltiin, ettei kovin isoa ikäeroa haluta lapsille. Mietein kyllä vähän kävisikö e-pillereiden kanssa samanlailla, että kierto menee päin peetä, mutta lääkäri vakuutti, ettei pillerit siihen vaikuta ja toinen lapsi on yleensä helpompi saada kuin ensimmäinen. Söin sitten Merciloneja yhden 3kk paketin ja lopetin sitten ne. Eilen sitten miehen kanssa puhuttiin, että kerta nyt kuitenkin toinen lapsi haluttiin näin "pian", niin olisihan sitä voinut kortsuja käyttää tämän ajan, niin ei ainakaan pillerit olisi ollut sekoittamassa raskaaksi tulemista. Tai sitten minulla on muuten vaan hormoonit sekaisin, eikä ne pillerit siihen ole mitenkään vaikuttaneet. Eipä tuota voi tietää...

Aluksi oltiin sillä mielellä, että toinen saa tulla nyt jos tulee, mutta kuitenkin vauvakuume on kasvanut koko ajan ja sitä toista vauvaa miettii vielä enempi ja enempi. Ja vielä kun palasin takaisin töihin, niin siellä oli yksi työkavereistani raskaana... Ja voi miten kaunis vauvamasu sillä oli...!! [:)]

Mutta nyt poika hermostuu, varmaan rupeaa väsyttämään... Parempaa onnea muille!
 
Paprika: Joo töissä oon ollu jo pienen aikaa. Toivottavasti ei menis ihan sekasin kierto nyt.. Noh.. Eilen alko menkat ja nyt vaan ootellaan et sais alkaa yrittään. Jotenkin semmonen olo, ettei ihan niin helposti mee ku viimeks.. Saas ny kattoa.
 
Mäki tein aikoja sitten raskaustestin. Sillon en ees halunnu vielä toista ja olin kanssa ihan varma, et on negatiivinen.. Mut silti ku testi näytti negatiivista , ni huomas et harmitti pikkasen..
 
Mulla muutama tuttu raskaana.. Kateellisena kattelen vierestä.. toivottavasti pian ittekki..[:)]
 
Niin ja paprika se aika menee melko nopeesti.. Kohta tekin tässä vaiheessa.. Eka vuosi meni meillä ainakin ihan hujauksessa..
 
Kommentoinkin pari viikkoa sitten. Siitä muutama päivä, niin totesin miehelle, kun hänellä oli kortsu kädessä, että 'jaa, et haluakaan vielä toista lasta [;)]'. Mies pisti kortsun sitten pois. Ensin totesin, että tuskin on edes tärppipäivät, mutta laskin (ennen touhuamista), että taitaa muuten sittenkin olla ovulaatio ihan näinä päivinä.

Joka tapauksessa, äsken tein positiivisen testin! Olin tuota vähän jo ounastellut, kun olen ollut vähän huonovointinen, hikoillut, ja menkat n. viikon myöhässä. Viimeksi meni 3-4 kiertoa (taidettiin eka vähän missata) ennen kuin tärppäsi, nyt heti ekasta kierrosta. Viimeksi ei kyllä ollut näin aikaisin mitään oireita.

Just aloitin työtkin... no, ehdinhän mä sentään n. 7 kk töissä olemaan.

Hymyilyttää, vaikka flunssainen olenkin.
 
Onneksi olkoon Kaiko.. [:)] Hitsi ku itelläki jo näyttäis testi positiivista.. Tosin ei vielä olla päästy yrittämään. Nyt vaikuttaa että nä menkat ois loppumaisillaan.. Josko pääsis jo pikkuhiljaa.. [:)]
 
Voih, onnea onnea KaiKo!! [:D] Voi kunpa itsekin olisin raskaana... Onko täällä muilla onnistanut?
Menkkoja ei vieläkään ole kuulunut... Nyt menossa kiertopäivä 61. Ajattelin ensi viikonloppuun asti odottaa ja tehdä sitten taas testin. Vaikka tiedän kyllä, ettei se positiivinen ole...

Olen tosi väsynyt nyt kun olen palannut takaisin töihin... Kello herättää 05.10, että kerkeän 7:ksi töihin. Pääsen klo:15 kotiin ja olen vähän ennen neljää kotona kun olen hakenut muksun hoidosta. Sitten ilta hurahtaakin tosi nopeasti ja klo: 20 laitan pojan nukkumaan. Itselläni menee aina klo: 22-23 ennen kuin pääsen nukkumaan. Lenkillä pitäisi keretä käydä, kaikki kotityöt tehdä yms yms... Ja sitten kun poika on koko kotona-olo ajan väsy-kärtynen, enkä saa sitä nukahtamaan... Sitten ollaan molemmat pahalla päällä! Jospa tämä kohta alkaisi sujumaan...
 
ninetsu: Onko teidän poika missä hoidossa (päiväkoti, perhepäivähoito vai mikä)? Miten on mennyt?
Meillä Antero on 1 v ja 3 kk kun pitää viedä hoitoon. Ajatuksena on viedä perhepäivähoitajalle tuohon naapuriin siksi aikaa, että jään itse taas äippälomalle. Sitten kun lapset on isompia niin haluaisin ne ehdottomasti päiväkotiin.
Onko sulla yleensä minkä pituinen kierto, kun nyt jo 61 päivä menossa? Mulla oli ennen Anteroa aina kierto 27-28 päivää ja nyt viimeksi oli 39 päivää. Toivottavasti johtuis vain siitä, että on ollut vain kahdet menkat synnytyksen jälkeen... eikä kierto jäisi noin pitkäksi tai epäsäännölliseksi... vaikeuttaa sitten raskautumista. Mutta onpa tässä lähes vuosi aikaa kierrolla tasaantua ennen kuin aletaan vauvaa yrittämään... ehkä. [:D]
 
Täällä kanssa vähän kuumeillaan toista,vaikka toisaalta hieman ajatus pelottaa kahdesta vaippa-ikäsestä. Meijän neiti on huomenna 4kk vanha [:)] Ollaan vähän puhuttu siitä,mutta sitä mieltä olen,että muutaman vuoden päästä,2-3,koska haluan vähän käydä koulua ja ehkä töissäkin...mutta mies on ruvennu kiusaamaan sanoilla "Ai mennään tekemään toista vauvaa.." [:D] Hän kyllä itekkii haluaa vissiin muutaman vuoden päästä kanssa,mutta haluaa vaan kiusii mua ja siitä sanoinkii,että mitä enemmän hän mua kiusaa niin sitä enemmän mä haluan toista ja alan jankata siitä [:D] Mutta aika näyttää..pillereitä popsin ja tänään alkoikin itseasiassa toiset kuukautiset synnytyksen jälkeen! Joten vielä ei tiedossa ole nro.2 [;)] Tsemppiä teille kenellä on vähän enemmän ajankohtasempi tämä aatos jo! [:)]
 
paprika: Poika on perhepäivähoitajalla, jossa on 3 lasta Tatun lisäksi. Tosi hyvin on mennyt (ainakin vielä), poika on ihan niin kuin kotonaan. [:)] Aamuisin mielellään jää hoitotätin syliin kun lähden. Aluksi oli suunnitelmana, että anoppi jäisi vuorotteluvapaalle puoleksi vuodeksi, että saisin viedä pojan hänelle kun lähden töihin. Tuntui kamalta ajatellakaan, että 10kk ikäinen vauva pitäisi viedä vieraalle hoitoon... Mutta vuorotteluvapaa ei sitten anopin työnantajalle käynytkään, niin jouduttiin sitten laittamaan poika perhepäivähoitajalle. Mutta ei se ole nyt niin kamalaa ollutkaan jättää poika sinne, kaikkeen tottuu. [:)] ja yllättävän äkkiä. Ja vielä kun poika tykkää olla sielä, eikä ole vierastanut yhtään. Tutustumiskäynnilläkin oli tosi reipas! Ja alkuperäis suunnitelmaan kuului, että olisin tullut heti raskaaksi, että kun anopin vuorotteluvapaa loppuisi, saisin jäädä sitten äippälomalle.
Kirjoitinkin tuossa aikaisemmin, että ennen kuin aloitin odottamaan Tatua, kiertoni oli vuoden verran jotain 33-68 päivän välillä. Eli siis kun lopetin pillerit keväällä 2006, luomumenkkoja ei tullut ollenkaan. Odottelin niitä vuoden verran ja aloitin sitten syömään Teroluteja keväällä 2007. Söin niitä 9kk (2009 vuoden loppuun), enkä tullut raskaaksi. Terolutien jälkeen tuli luomusti menkkoja, mutta kierto vaihteli tuon 33-68 päivän välillä. Ja reilu vuosi oli tätä kunnes tulinkin yllättäen raskaaksi keväällä 2009. Elikkäs 3 vuotta odoteltiin raskautumista.
Ja nyt sitten lopetin pillerit kesäkuussa, niiden lopettamisen jälkeen on tullut yhdet luomumenkat heinä-elokuun vaihteessa, kierto oli 35 pv. Olin innoissani, että nyt tuli luomusti menkat pillereitten jälkeen, ettei taas alkaisi sama kierto-rumba. Mutta nyt sitten taas kierto heittää härän pyllyä... [:@] Neuvolassakin sanottiin, että varmasti nyt kun on yhden lapsen saanut, niin kierto varmasti tasaantuu ja tulen helpommasti raskaaksi. Saapa nähdä... 

Poika heräsikin juuri, taidetaan syödä ja lähteä sitten ulos nyt kun kerrankin paistaa aurinko ja on ihana keli vesisateitten jälkeen..!

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille! [:D]
 
Kiitokset kaikille onnitteluista! Ei tämä kyllä ihan todelta tunnu vielä. Siirrynpä jatkossa turisemaan toukokuisiin odottajiin ja jatkan myös tuolle kesämassun kasvattajissa 2009.

Tsemppiä kaikille!
 
Heippa kaikille. Kyllä se nyt vaan on totta: olen virallisesti vauvakuumeinen! Yritin alkuun ajatella, että annetaan nyt vaan ehkäisyn olla, jos vaikka tästä itsestään, ettei tule mitään stressiä asiasta, mutta nyt olen ostanut jo nipun raskaustestejä, ja toissaviikolla tilasin myös ovulaatiotestipakkauksen. Juuh että silleen.
 
Musta tuntuu nykyään aina hassulta kun kuulen sisaruksista joiden ikäero on vaan vuoden: mun menkat alkoi kun esikoinen oli jo melkein 11kk, eli toukokuussa. Eli vaikka toista on yritetty saman tien, ei niin pieni ikäero olisi mitenkään mahdollista!  Ymmärrän hyvin teidän ihan pienten vauvojen äitien vauvakuumeen! [:)] Menkat alkoi vasta kun imetys väheni kunnolla, joten sillä tavalla tietysti omakin valinta. Muuten olen keskittynyt onnellisesti ihanaan tyttäreeni, mutta kun häntä yritettiin yli vuosi ja lopulta tärppäsi clomifenien avulla, ja ikää mulla on jo 33v. halusimme aloittaa toisen yrittämisen samantien. Ja nyt sitten on ihan oikea vauvakuume - siksi uskaltaudun tällekin palstalle, mitä sitä enää kieltämään. [:D] 
 
Ja täällähän on tuttuja kesämassuista 2009: terve vaan idaho! Kaiko ehtikin jo poistua. [:)]
 
Mies on onneksi täysillä mukana. Mun kierto on pidentynyt entisestään raskauden jälkeen, ja on nyt noin 6 viikkoa. Saa nähdä vaikuttaako se että päätin nyt lopettaa viimeisetkin imetyksen rippeet. On niin tylsää aina odottaa menkkoja! Enkä tiedä onko noista o-testeistä apua: viimeksi tärppäsi "vahingossa", kun ovulaatio tulikin viikkoa ennen kuin piti, enkä osannut jännittää raskautumista....
 
Heipä hei sonja..[:D] Kiva et on tullu lissää tänne palstalle ihmisiä..
 
Meillä ei oo oikeen hyvin lähteny liikkeelle tää yritys.. Kohta jo viikko ilman menkkoja ja ei olla sitten ollenkaan peittoa heiluteltu..[:@] Äijä valittaa väsymystä ja ei sitä sitten väkisten voi..[:'(] Anteeksi paha sana,mutta vituttaa ihan suunnattomasti!! Tänäänkin kun ois molemmilla vapaa ilta ni eikö äijä lähe kamujen kanssa oluelle. HUOOOH! Ärsyttää! No joo.. eihän välttämättä vielä oo ees otollinen hetki.. mut oishan kiva ottaa varman päälle ja mahollisimman usein..
 
Se minusta.. Onkos muilla mitään uutisia?
 
Minäkin edelleen kuumeilen tuota toista vauvvelia ja nytten on yk9 menossa ja vieläkään ei ole tärpännyt. Kauanhan kestää että tärppää uudelleen, viime menkat kestkikin kuukauden melkein ja töin ensimmäisen terolut pakkauksen ja 24.9 piti käyä antamassa klamy ja raskaustesti että ne voi pois sulkea tuosta mun pitkästä vuodosta mikä oli. Raskaustesti oli 1,2 ja tänään soitin klamy testistä ja se oli puhdas, joten nuo on pois suljettu nytten. Mun pitää kp 15 aloittaa viiminen terolut pakkaus ja syödä kp 25 asti, hoitaja soittaa mulle jossain vaiheessa että voin kysyä siltä että miten lasken tuon mun kierron nytten kun oli noin pitkä vuoto ja että osaisin aloittaa tuon teron oikeaan aikaan etten liian aikaisin tai liian myöhään. [:)] Mutta pikkukakkosta täällä haaveillaan, ei kuitenkaan yrittämällä yritetä vaan annetaan ajan kanssa mennä eteenpäin, kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen [:D][:)] Meidän äipällä kesti 11kk keskenmenon jälkeen kun tuli uudelleen raskaaksi silloin nuorempana, mulla vasta keskenmenosta kohta 9kk [&o]

YK9

KP 11/23
 
Mäkin söin ekaa lasta yrittäessäni teroluteja, koska mun kuukautiset ei alkaneet pillereiden lopettamisen jälkeen. Niistä ei ollut kyllä mitään hyötyä, kun kyllä niillä vuodon sai tulemaan, mutta ovulaatiota ei. Lääkäri vaihtoikin pillerit pian clomifeniin, joka taas sai ovulaation aikaiseksi, jolloin sitten tuli menkatkin perästä. Kunnes sitten eivät tulleet... [:)][:D][:D][:D]

Nyt on kierto onneksi kunnossa, joten toistaiseksi yritetään ilman lisäapuja.
 
Idaho tosi tylsää että mies on väsynyt. Onneksi sulla on todennäköisesti vielä aikaa ovikseen kuitenkin. Meillä ainakin yrittäminen alkoi silloin viimeksi jossain vaiheessa todella maistua puulta, ja sen takia mä aloin sitten testailemaan sitä ovista: pystyimme panostamaan sitten niihin päiviin, jos muuten väsyttikin tai ei huvittanut. Tosi ihanan spontaania! [:)] Vaikka sitten tärppäsi kuitenkin juuri silloin kun se oli spontaania...
 
Takaisin
Top