Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Ootteko te ajatellut hankkia minkälaisia hoitolaukkuja?

Meillä esikoinen täytti just 2v ja eihän hän nyt enään niin kummempia laukkuun tarvii mut kumminkin.

Meillä ei tuplarattaitten tavaratilaan mahdu mitään kovin isoa kassia sitten kun esikoinen matkustaa vaunujen alapenkissä eikä työntöaisassa voi oikeen roikottaa mitään ettei se kolise esikoista päähän.

Mietinnässä on ollu nyt ihan vaan se kånken kettureppu :D sen sais tarvittaesss selkäänkin. Että ajaiskohan se asian, onko kellään sitä hoitolaukkuna tai siis reppuna?
 
Tuli heräteostona ostettua :D Ei nyt suoranaista hoitolaukkua välttämättä tartteis, mutta toi oli niin mun olonen olkalaukku, että menee myöhemmin muuhunkin käyttöön...
 
Mulla on esikoisella conversen pinkki reppu, missä vaippoja ja vaihtovaatteita. Nyt mietinnässä et tarviiko vauvalle oman repun/hoitolaukun..
 
Meillä on esikoisella ollut nimiäisistä saakka ollu tommonen pieni Fjällraven reppu mutta en koskaan älynnyt käyttää sitä hoitolaukkuna. Hoitolaukkuna on ollut lähinnä yks vanha olkalaukku, oon tykänny että siinä saa kolmeen eri "osastoon" jaoteltua tavaraa. Vaikka ei se niin nökönnuukaa kun on tämmönen suurpiirteinen, usein on mennyt vaipat sun muut ihan iloisesti muunkin tavaran seassa jossain tavallisessa repussa . Vaikka toisaalta kätevää jos ois aina joku erityinen laukku vauvaa varten valmiudessa, sit vaan täydentää välillä ja nappaa nopsasti mukaan kun lähtee jonnekin.
 
Kääk, se hoitolaukkuhan se olikin mikä oli vielä hankintalistalla, enkä saanut sitä päähäni. Kiitos! Esikoisen aikaan tavaraa tuntu olevan niin älyttömästi, et hyvät tilavat laukkuvinkit otetaan vastaan!
 
Meillä on esikoisella ollut aina toi Mini Kånken hoitolaukkuna, toivotaan tulokkaallekin ristiäislahjaksi. Vauva-aikana kun enempi roudattavaa mukana niin käytin ja ajattelin nytkin käyttää liinailulaukkua, sen saa sekä kantoliinan kanssa näppärästi puettua että vaunuihin helposti roikkumaan myös.

Mä olin ihan missannut keskustelut täältä pitkään ja jäi kommentoimatta tuohon toisen tulemiseen ja esikoiseen suhtautumiseen :) En lukenut sitä lehtijuttua mutta oon kuullut ilmiöstä. Tää onkin ollut mun ykköshuolenaihe läpi raskauden ja oon kovasti yrittänyt valmistautua. Eniten jännittää siis muutos esikoisen kannalta ja meidän välisen yhteyden katkeaminen. Helpotti jotenkin kun aloin ajatella vauvan hoitoa yhteisenä projektina esikoisen kanssa ja siitä onkin puhuttu paljon yhdessä. Ihasteltu esikoisen vauvavideoita ja pohdittu yhdessä mitä vauva osaa, ja miten vauvasta tulee perheenjäsen. Hyvä kirja aiheesta on Laura Markhamin Peaceful parent, happy siblings, tosi konkreettisia vinkkejä eri tilanteisiin. Oon lukenut alkuraskaudessa ja nyt kuuntelen äänikirjanakin :D Nyt ei siis oikeastaan enää jännitä vaan innolla odotan tulevia haasteita.
 
Meilläkin on hoitolaukun osto edessä, kun esikoisen aikaisesta en enää tykännyt ja myin pois. Mä käytin sitä todella paljon ja haluan nimenomaan ihan hoitolaukun ainakin vauva ajaksi.
 
Nyt mä muistinkin miks tuli niin vähän käytettyä hoitolaukkua enkä koskaan kokenut et olis jotain sellasta ihan erikseen tarvinnut hankkia. Meillä on sellainen taiteltava matkahoitoalusta, jonka molemmilla sivuilla on taskuja. Niihin taskuihin sai kätevästi kaikki vaipat, harsot, vaihtovaatteet ja vastaavat. Se oli kyllä kätevä! Sitku ei ollu alustana ni tosiaan sai taiteltua tiiviiseen pakettiin tavaroineen päivineen. Sitä sitten aina pidin lähtövalmiudessa ja heitin laukkuun kun lähettiin vauvan kanssa johonkin. Ehkä nytkin ainakin alkuun taas mennään vaan tolla.
 
Mulla ei ollut viimeksi mitään virallista hoitolaukkua. Oli vaan joku isompi laukku, jossa sitten kuljettelin kaikkea tarpeellista (ja ehkä tarpeetontakin). Nyt olen vähän miettinyt ostaisiko oikean hoitolaukun, kun en enää niin tykkää siitä laukusta. Saa nähdä kuinka käy kun jään äitiyslomalle ja pääsen shoppailemaan :D
 
Täällä hankittu ihana uusi hoitolaukku, joka vaikuttaa tosi kätevältä ja näyttää hyvältä.
 
Mä kans hankin tällä kertaa kunnon hoitolaukun, johon mahtuu molempien lapsien vaipat ja varavaatteet yms. Ja näyttääkin kivalta, menis ihan normaalista laukusta. :)
 
Mä taas ajattelin esikoisen tavarat pitää hänen omassa repussaan ja tän tulevan tavarat menee ainakin alkuun ihan olkalaukkuun :)
 
Takaisin
Top