Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Mä ostin jo parisen kuukautta sitten tuplat, kun oli muutenkin ostettava uudet. Parempi oli sit ostaa tuplat jo nyt, koska toinen oli jo haaveissa ja sit ois ollu tyhmää mennä taas muutaman kuukauden päästä vaunuostoksille. Päädyttiin baby jogger city selecteihin. On ainakin tähän mennessä ollu tosi hyvät! Pääsee huonommassakin maastossa kulkemaan, mutta ovat kaupungissakin ihan näppärät. Autoon menee myös ihan suht näppärästi.
 
Mä Sanosin et riippuu lapsesta, tartteeko tuplia. Meillä 1. Ja 2. Ikäero on se 2v1kk ja ostin sisaristuimen meidän vaunuihin. Ei toi vsnhempi suostunu olee kyydissä, et turha ostos. Muutenkin toi poika alko liilkua kävellen 1.5v jokapaikkaan pihalla. Kauppaan ja takasikki kä eli, vaikkakin hitaammin etten voinu sulavia ostaa :D meillä kauppaan tulee matkaa reilu puoli kilometriä suuntaansa. Sit jo sillon kesällä 2.5v potko potkupyörällä hirveetä kyytiä.
 
Meillä siis esikoinen nyt 1v7kk ja rakastaa kävellä! Mutta meillä ei oo autoo joka päivä käytössä koska mies on töissä ja keskustaan 3-4km.. Mietin pitkään sitä että tarvitaanko edes tuplia mut on ne kivat just tommosilla pitkillä matkoilla, ei toi jaksais seistä missään seisomalaudassa keskustaan ja vaikka shoppailemaan ja sit taas takas kotiin :D muutenkin haluisin alkaa lenkkeilemään enemmän. Kakkosenn syntyessä hän ois siis 2v3kk.

Mielessä on nyt ollut noi bugaboo donkey duot käytettynä tai britax b-readyt uutena.
 
Meilläki tulee se melkein 3v ikäeroa et tuskin tuplia hommataan. Muutenkin varmaan kannan aika paljo vauvaa niin saa tarvittaessa matkarattaisiin isomman jos ei jaksa kävellä
 
Meille ei tuu tuplia ollenkaan. Ikäeroo tulee 2v3kk ja ostetaan seisomalauta nykyisiin siltä varalta että esikoinen ei jaksakkaan kävellä tai pitää päästä nopeammin.
Lisäksi meillä kannetaan jonkin verran, niin mukana kulkee tilanteesta riippuen toiselle tai molemmille omat kantovälineet. Esikoinen tykkää tosipaljon olla selässä ja pyytää usein päästä kyytiin.
Nykyiset rattaat käy vauvalle kantokopan kanssa ja on helposti muutettavissa kesken matkaa taaperolle sopiviksi, jos tulee tilanne että taapero pitää saada vaunuihin ja silloin vauvan saa helposti liinaan, jos on muistanut pakata mukaan.
Myöskin tulevia reissuja ajatellen, kun olemme useamman kuukauden vuodesta reissussa, ja sinne on mahdoton ottaa tuplia mukaan, kun niiden kanssa ei mahdu mihinkään, niin on järkevämpää olla hankkimatta ja totuttaa taapero seisomalaudalla tai selässä matkustamiseen jos ei halua kävellä.
 
Meillä lapset on 2v4kk ja 1v2kk kun tää seuraava lapsi syntyy. Ehkä hommataan tupliin seisomalauta.
 
Moi. Täällä kolmatta odottava. Eilen positiivinen raskaustesti tehty, että vielä aika varovaisin mielin. :) ennestään on kaksi tyttöä. Esikoinen on kohta 5 vuotias ja kuopus täytti eilen 10 kk. Jos nyt kaikki menee hyvin niin kuopukseen tulee olemaan suht pieni ikäero. Vähän kyllä mietityttää miten selviää kolmen kanssa Töihin piti palata täyspäiväisesti tammikuussa, mutta taitaapi siirtyä se eteenpäin ainakin vuodella:D
 
Moi. Täällä kolmatta odottava. Eilen positiivinen raskaustesti tehty, että vielä aika varovaisin mielin. :) ennestään on kaksi tyttöä. Esikoinen on kohta 5 vuotias ja kuopus täytti eilen 10 kk. Jos nyt kaikki menee hyvin niin kuopukseen tulee olemaan suht pieni ikäero. Vähän kyllä mietityttää miten selviää kolmen kanssa Töihin piti palata täyspäiväisesti tammikuussa, mutta taitaapi siirtyä se eteenpäin ainakin vuodella:D

Muaki mietityttää ku meil tulee si olee kolme alle kolmivuotista. Vauvan syntyessä kolme alle 2,5 vuotiasta.
 
Muaki mietityttää ku meil tulee si olee kolme alle kolmivuotista. Vauvan syntyessä kolme alle 2,5 vuotiasta.

Teillä tulee olemaan vilskettä:) lapsista on ainakin seuraa toisilleen kasvaessa ja samanikäistä leikkikaveria. :) Itseä hieman harmittaa omien 4 vuoden ikäero. Esikoista joutuu lähes joka päivä viemään leikkitreffeille, kun haluaa leikkiä muiden lasten kanssa. Ja tämän lisäksi on vielä osaaikaisesti päiväkodissa. No tilanne ei antanut silloin opiskelujen vuoksi edes yrittää pienemmällä ikäerolla. Nyt oon kyllä ihan tyytyväinen, että jos kaikki menee hyvin niin on näistä kahdesta nuorimmasta ainakin leikkikaveriksi toisilleen:)
 
Meilläkin vauvan syntyessä on kolme alle kolmevuotiasta, vilskettä ja vilinää luvassa kyllä :)
 
Meillä tulis 3v 8kk eroa esikoistyttöön. Itse oon tässä taas vuoden päivät ehtinyt kuumeilla yksin ja mies jo ilmoittikin, että yhteen jäis. Onneksi nyt näin ja toistaiseksi kaikki hyvin. Isovanhemmat on reilun tunnin matkan päässä ja äitini vielä työelämässä tiiviisti, mut auttelee aina kun pystyy ja nytkin ihanasti lomasta pitänyt meidän kolmivuotiasta mun arkityövuorot, kun päiväkoti on ollut kiinni.
 
Meillä tulee ikäeroa 4vuotta ekan ja tokan välille, ajattelen että se on hyvä että 4v osaa jo itekseenkin touhuta ja ei oo samalailla mustasukkanen kun pienempi vois olla, ehkä:angelic: Oisko kokemusta tollasesta ikäerosta jollain? :)
 
Meillä on esikoisen ja kuopuksen välillä lähes tasan 4 vuoden ikäero (molemmat syntyneet syyskuussa). Oikein hyvä ikäero juuri tuolta kannalta että isompi on jo melko itsenäinen. Meillä ei myöskään ole ollut esikoinen yhtään mustasukkainen vaan päin vastoin halunnut hoivata pikkusiskoa. Välillä nyt kun pikkusisko 10 kk liikkuu jo ja touhuaa niin ärsyyntyy leikkien sotkemisesta, mutta yleensä ihan ymmärtäväinen on. Selvästi isosiskona oleminen on ihanaa hänestä ja jaksaa olla innoissan siskon kehitysaskelista. Nyt kuopuksen ja mahdollisen kolmannen välinen ikäero tulee olemaan yli puolet pienempi. [emoji4]
 
Emsar, ihana kuulla että teillä on mennyt hyvin. :) toivon tuota samaa, kun isosiskolla ja uusimalla tulokkaalla tulee olemaan päälle 4v ikäeroa! :Heartred
 
Meille tulee ikäeroa näillä näkymin 2 vuotta ja 3 viikkoa. Juuri niin kuin halusin. Vähän jänskätti kuinka käy kun esikoista tehtiin kauemmin, mutta tää tärppäs heti kolmannesta yrityskierrosta:happy:
 
Meillä ikäeroa tulee suunnilleen 2v 6kk, jos kaikki menee hyvin. Eilen mietin, että mitenköhän esikoinen asiaan suhtautuu. Onkohan kovin mustasukkainen?

Tuntuuko teistä teidän ikäero justiinsa sopivalta? Olen useamman kaverin kanssa keskustellut asiasta ja osa haluaa, että ikäero olisi mahdollisimman pieni ja toiset toivoo isompaa ikäeroa.
 
Minua mietityttää, että miten sen valvomisen jaksaa vanhemmat ja lapsi. Viimeksi se oli isoin haaste. Ja mistä kummit toiselle lapselle, kun ensimmäisen kohdalla oli jo nihkeää. Ainakin tällä kertaa kysyn jo ennen lapsen syntymää kummit ja sovin kastepäivänkin :D
 
Mua vähän mietityttää tämä meidän kuopuksen ja tulevan vauva ikäero siis jos kaikki menee hyvin. Se olisi vain 1 v 6 kk. Oon jotenkin tottunut siihen että toinen lapsi on omatoiminen kun esikoinen on kohta 5 :D ajatus pienestä taaperosta ja vauvasta tuntuu aika hurjalle varsinkin kun kuopus on todella temperamenttinen lapsi :D

Kummit on meilläkin ongelma.. kahdella aiemmalla on sama kummi, Mun paras kaveri. En tiedä haluanko kaikille kolmelle samaa. Hirveen vähän kuuluu enää kukaan lähipiiristä kirkkoon.
 
Tuntuuko teistä teidän ikäero justiinsa sopivalta? Olen useamman kaverin kanssa keskustellut asiasta ja osa haluaa, että ikäero olisi mahdollisimman pieni ja toiset toivoo isompaa ikäeroa.


No 1. Ja 2.välissä on 2v1kk eroa aja nyt on tulossa 2. Ja3. Väliin 2v1kk eroa. On mielestäni meille ollut sopiva.
 
Meillä ikäeroksi tulee vähän vajaa 2 vuotta ja koen sen sopivaksi. Kovin paljon pienempää ikäeroa en olisi halunnutkaan. Ja isoa ikäeroa taas en omien kokemusten perusteella halunnut. Mulla ja isoveljellä on 10 vuoden ikäero ja aina ikä on asettanut suuren kuilun meidän välille. Nyt se ei ole enään niin iso, mutta siltikään en koe että oltaisiin vieläkään mitenkään superläheisiä.
 
Takaisin
Top