Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Esikoisesta ei tarvinnu kans paljoo miettii onks kaikki hyvin vai ei kun oli niin kamala olo :D kun eiks just kunnon pahoinvointiki meinaa sitä että sitä hormoonia on paljon ja vauvalla siis kaikki super hyvin, tällä mä pärjäsin sen kamalan olon kanssa :D nytkin tavallaan toivoo sitä pahoinvointia et tietäis että kaikki on hyvin ja samaan aikaan oon niiiin kiitollinen ettei ainakaa vielä oo tullu oksua :D

Mä oon ollu plussasta asti super väsynyt enkä jaksais touhuu esikoisen kanssa mitää eli mulla kans huono omatunto siitä.. Varsinkin kun oon muutenkin nii laiska ja nyt ihan extra laiska :D esikko nukkuu yleensä 20-7/8 ja päikkäreitä nukkuu n. 1,5h..

Voikun päivät jo menis nopeemmin että pääsis koittaa kuuntelee sydänääniä! Mut tänään vasta 5+1..
 
Täällä sama juttu, väsymys on huipussaan ja tuntuu että perushommat kotonaki on ylitsepääsemättömän työläitä :singing:
Ja kun esikoinen touhuu koko päivän niin tuntuu että ois itse valmis jo 20 aikaan nukkumaan :dead:
Tänään olikin herätys jo 5 aamulla kun just eilen kerkesin iloitsemaan ettei noita viiden aamuja oo nyt onneks ollut :bored:
 
Täällä tulee tasan 3v ikäeroksi. Laskettu oli esikoisesta 23.3.2015 ja nyt tästä tuli laskurin mukaan 19.3.2018 :angel8
 
Niin ja en varsinaisesti mitään vielä jännitä. Ajattelen, että 2-3v ja vauvan kanssa pärjää varsin leikiten :) esikoinen ku oli 9kk ikänen nii meille tuli 5kk hoitolapsi muutamaksi kuukaudeksi ja sekin meni oikein kivasti. Kaikesta selvii. Hoitoon en missään nimessä laita. Siellä ei ole mitään sen erikoisempaa ohjelmaa kuin kotonakaa. Mutta kun tuo 3v napsahtaa kätevästi niin ehkäpä srk-kerhon vois aloittaa jos kiva kerho löytys!
 
Täällä kyllä väsyttää kans melkosesti. Oltiin koko porukka viikko mahataudissa ja nyt on niin lämpimät ilmat ettei öisinkään saa kovin hyvin nukuttua ni haluttas vaan päivisin nukkua. Pahoinvointi ei oo kovin paha vielä ollut, oon vähänväliä syönytkin jotain pientä ettei ihan heti tuliskaan. Onneksi mies ollu nyt lomalla, hirvittää jo valmiiksi ku lähtee ensviikolla takasi töihin.
 
Täälläkin väsymys on ihan huipussaan. Haukottelen pitkin työpäivää ja valmis olisin nukkumaan klo 20. :D ensimmäinen lapsi ei mene nukkumaan kun vasta klo 22, niin viimeiset tunnit menee kyllä niin kuutamolla omalta osalta. Aamulla sitten virkeänä töihin..
 
Niin ja se kanssa, että itse myös olen kokenut huonoa omaatuntoa tämän oman väsymykseni takua. Tuntuu ettei niin jaksa touhuta ja vain yrittää keksiä lapselle niin yksinkertaisia juttuja, että pärjää itse hetken.
 
Tänne toinen tulossa ja ikäeroa 2v3kk :)

Jotenkin vielä ei jännitä yhtään tai tunnu oudolta tai oikeestaan miltään se, että maaliskuussa meitä on kolmen sijaan neljä. Veikkaan kyllä, että jossain vaiheessa alan tuntea jonkunlaista "surua" siitä, että mun tyttö ei ookaan kohta enää se ainoa ja saa yksin meidän huomiota :D:Heartred
 
Tänne toinen tulossa ja ikäeroa 2v3kk :)

Jotenkin vielä ei jännitä yhtään tai tunnu oudolta tai oikeestaan miltään se, että maaliskuussa meitä on kolmen sijaan neljä. Veikkaan kyllä, että jossain vaiheessa alan tuntea jonkunlaista "surua" siitä, että mun tyttö ei ookaan kohta enää se ainoa ja saa yksin meidän huomiota :D:Heartred

Vähän samoja fiiliksiä, mut mietin kyllä jo aiemmin että meiän superstara tarvii ehdottomasti sisaruksen kun se on niiiiin kova showmies ja aina huomion keskipisteenä. Tekee varmasti hyvää oppia jakamaan :)
 
Sisar on kyllä. Meillä ikäero on 1.ja 2 välillä se 2v1kk joka nyt tulee 2. Ja 3. Väliin.
 
Jos tämä raskaus nyt putkeen menisi (vieläkin niin epäuskoinen olo), niin tasan kaksi vuotta tulisi ikäeroa. :)
 
Meillä voi olla vaikeuksia pitää salassa raskautta, ku esikoinen on niin kova selittään kaiken näköistä. Sillä on koko tän vuoden ollu vauvakuume ja nyt keväästä saakka hoidellut nukkeja joka päivä. Tänäänkin kylässä höpötteli vauva juttuja ja kaveri sitten kysyi että onko meille tulossa vauva, että ainakin olis innokas vastaanottaja.
Nyt kun illalla juteltiin asiasta niin lapsi oli ihan tosissaan sitä mieltä että meille tulee vauva, vaikka ei olla hänen kuullen asiasta juuri puhuttu. Onneksi kukaan ei ota tollasta 1v7kk taaperoa tosissaan, mutta nään niin silmissä että joku päivä toi keksii alkaa näyttään "vauva äitin mahassa". Nyt on hokenut lähinnä vaan että vauva syö tissiä ja vauva tulee äitin syliin, niin nää liittyy vielä siihen kun ollaan käyty ystävän vauvaa katsomassa ja haluaa aina että otan vauvan syliin ja kun lopetettiin imetys ja sit näki ku ystävän vauva söi tissiä, niin alkoi sitten sanomaan että vauva syö tissiä.
 
Meillä tulisi noin kaksi vuotta ikäeroa sikäli kun vauva syntyy maaliskuussa. Toisaalta olen tosi innoissani että esikoinen saa sitten sisaruksen riivattavaksi ja paijattavaksi, sitten toisaalta mitä jos tulee hirveetä mustasukkaisuutta? Muistanko huomioida molemmat tasapuolisesti? Miten muilla joilla jo on useampi lapsi? Miten vanhemmat lapset on ottanut viimeisimmän vastaan? Tuleeko huomion jakaminen sitten luonnostaan vai onko ikäänkuin tehtävä molemmille omaa aikaa?

Meni vähän tajunnanvirraksi mutta koska on vielä niin aikainen vaihe tässä raskaudessa niin näitä ei vielä kylillä voi kysellä niin kyselen täällä:bookworm:
 
Hei! Tällä odotellaan toista. Ikäeroksi tulee n. 1v11kk. La on 20.3. esikoinen syntyi 42+0 käynnistettynä. Saas nähdä miten tän toisen kanssa käy.. Toivon kyllä, ettei ihan noin pitkälle menis :D
 
Ei välttämättä, esikko tuli 9pv. ennen laskettua ja kaikenkaikkiaan vasta nelonen on ainut joka synty LA.n jälkeen. :p
 
Itsellä esikoinen kohta 4v, syntyi ennenaikaisesti viikoilla 35+5. Eli "iso" ikäero tiedossa :) isosiskoksi on halunnut jo vuoden verran. Viikottain vaihtelee että haluaako siskon vai veljen. Vielä ei tosin raskaudesta mitään kerrota kun mitä vaan voi käydä vielä, ja tuo pieni papupata ei osaisi kuitenkaan olla kertomatta sitä kaikille vastaantuleville :'D
 
Onko teillä jo tiedossa minne vanhempi/vanhemmat lapset menevät kun lähdette synnyttämään?
Entä tuleeko sisarrukset katsomaan vauvaa sairaalaan, vai näkeekö sitten kotona vasta?
Me ei olla vielä kyllä pohdittu tällaisia, kun tilanteet voi muuttua, mut haluaisin että taapero joutuis olemaan mahdollisimman vähän kotoa pois, mutta myös on fiilis että en halua olla sielä sairaalassa sitten yksinkään.
Mutta ehkä te kenellä on useampia lapsia jo, voitte jakaa sitten kokemuksia ja vinkkejä
 
Kyllä mä oon ehtinyt sitä jo miettiä. Meillä ei hirveästi vaihtoehtoja ole, mut just miettiny sitä et kun ihmiset jotka vois lasta vahtia, käy töissä, niin miten se onnistuu jos lähdetään arkena synnyttämään. Ei kai nyt kukaan sen vuoksi voi olla töistä pois, että vahtii parhaimmillaan monta päivää meidän lasta. Mulle oli niin iso apu viimeksi miehestä synnytyksen aikana, että en halua millään olla ilman häntä siellä.:/ jospa sitä jotain keksitään.:)
Ja kyllä meillä varmasti isosisko tulis jo sairaalaan katsomaan vauvaa.:)
 
Takaisin
Top