Toista odottavat

Meille tulee ikäeroksi 2vuotta ja 8kk. Just menin myymään emmaljungan super viking vaunut pois, koska esikoinen alkaa olla niihin liian iso :D (on siis jo 15kg, joka on se turvaraja)

Syyllisyyttä ei ole, koska ikäeroa tulee ihan kivasti ja tuo esikko on sellainen itsenäinen tyyppi. Haluaa tehdä asioita itse, viihdyttää itse itseään ja vaikka haluaa paljon läheisyyttä, niin ei ole äidin nilkassa roikkuja. Tuota tahtoa ja kiukkua löytyy tällä hetkellä muidenkin edestä ja veikkaan ettei sisaruksen syntymä ainakaan auta :grin Voipi olla hyvinkin mustasukkainen. Imetän häntä vielä ja aattelin, että voisi yrittää tandemimettää. Jos vaikka se auttaisi mustasukkaisuuteen kun saa tissiä vauvan kanssa :)

En kyllä uskoa, että mikään ikäero on ''huonoin'' tai ''paras''. Se riippuu kanssa vähän vanhemmista, että tuntuuko helpommalta hoitaa vaipatukset ''samalla'' vai haluaako esikoisen olevan jo omatoiminen. Riippuuhan sen myös lasten luonteesta, että kuinka omatoimisia tai vaativia ovat. :) Toivon että tämä seuraava olisi yhtä helppo vauva kuin mitä esikoinen oli, mutta rakas kuopuksesta tulee anyway:Heartred
 
Meillä esikoinen on kyllä niin kiinni äitissä, syliä tarvii paljon ja nukkuu kainalossa, että vähän jännittää miten suhtautuu vauvaan ja esim vauvan imetykseen:nailbiting: mutta on kyllä niin kiltti ja auttavainen, joten varmasti haluaa osallistua ja auttaa vauvan hoidossa.:Heartblue
 
Meillä tulee ikeroa 2v9kk ja mua myös jännittää miten esikoinen suhtautuu ja ennen kaikkea miten omat voimat riittää. Toisaalta esikoisen vauvavuonna tuntui välillä että kuolen tylsyyteen kotona. Nyt kaksi lasta pitää varmaan erilailla vauhdissa ja toisaalta esikoisesta on jo enemmän seuraa. Odotankin siis kovasti jo kotiin jäämistä. Töissäkäynti tuntuu nyt just tosi raskaalta kun on kaikkia alkuraskauden vaivoja.

Niin ja yksillä rattailla aateltiin pärjätä. Manduca tai kantoliina siihen kaveriksi ja sisaruslauta tuolle esikoiselle. Meiltä löytyykin sisaruslauta jo, kun ostettiin vaunut käytettynä ja se kuului pakettiin.
 
Eikohan se oo aika yksilollista miten se masu turpoaa ja kasvaa. Mulla on selvasti vahan nakyvissa jo masua mutta myos turvotusta erityisesti iltaa kohden.

Tuollanen yli 2.5 v ero on rattaiden kannalta aika hyva, sikali ettei tuplia yleensa niin tarvi.. Kai. Meidan tytto on kylla niin ratasrakas, etta alan kalllistua tuplien puoleen. Ainoa on vaan, etta markkinoiden ainoat kevyet tuplat ei ilmeisesti sovellu oikein vain yhden lapsen kuljetukseen, mita se ikina tarkoittaakaan.. Onkohan ne hankalat ohjata, jos on liian vahan painoa?
 
Heippa ☺. Meillä tulee ikäeroa aika tasantarkkaan 2v. Esikoinen synty 22.11.-15 (rv 41+5) ja tän kakkosen la ois 17.11. Ei oltu vielä edes tietosesti alettu yrittämään toista, mut joskus elämä yllättää. Hassua kun kaikki tapahtuu nyt tässä raskaudessa samaan tahtiin kun edellisessäkin.
 
Jaix... esikoinen syntyi viime joulukuussa ja seuraava tulis ens marraskuussa Eli reipas 11kk tulis ikäeroo. Pikkasen jännittää ja pelottaa et kuinka tästä selvitään. Esikoisen odotus oli helppo en ois tienny odottavani muusta kuin mahan kasvusta Ja muutenki ollaan päästy tosi helpolla lapsi on niin kultanen❤ Et jännityksellä ootetaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. alku voi olla rankkaa mut toivottavasti selvitään
 
Moikka. Meillä tulee ikäeroa 2vuotta. Esikoinen täyttää 2v 24.10 ja kakkosen la on 10.11 :) mäkin mietin, että tarvitaanko sisarusrattaat vai riittääkö sisaruslauta ja kantoreppu? hiekkatie saa vähän epäileen tota laudan käyttöä, mutta onneks tässä on aikaa
 
Uusi palstalainen ilmoittautuu tännekin, kun keskusteluaiheita selatessa tää osui silmiin. :)

Toista lasta tosiaan oon odottamassa ja meille ikäeroksi tulee n. 3,5 vuotta.

Ihan erilainen odotusaika siis, kun esikoinen on syntynyt keväällä - eli pääsen kokemaan raskausajan nyt täysin ympäri vuoden. :)

Alunperin (siis ajalla ennen lapsia) ajattelin, että haluan kaksi lasta lyhyillä ikäeroilla. Rankka synnytys ja väsyttävä vauva-aika sai kuitenkin toisiin ajatuksiin, enkä ennen viime kesää ollut kypsä toiselle lapselle. Sen jälkeen vauvakuume alkoi nostaa päätään ja tässä sitä ollaan. :) Esikoisesta on kasvanut niin reipas ja itsenäinen, että päivittäin jaksan hämmästellä hänen kasvuaan. Ei vielä tiedä tulevasta vauvasta (koska ollaan niin alkuvaiheessa ja itsellä on lieviä keskenpelo-pelkoja ilmaantunut), mutta hänestä tulee varmasti huolehtiva ja rakastava isosisko. :Heartred
 
Toista odotellaan. Jos kaikki sujuu hyvin, ikäeroa tulee reilu kolme vuotta.
 
Täällä odotellaan toista, esikoispoika on syntynyt 2/16. Ikäeroa tulee siis 1v9kk. Kuulostaa ihan kivalta ikäerolta, mutta saa nähdä minkämoista se sitten on. :D tuolla esikoisella on aikas vahva tahto ja on äitin poika niin välillä mietityttää että miten oppii jakamaan huomioita. Onneksi tässä on vielä aikaa. :)
 
Toista odotetaan, ikäeroksi 2v4kk. Paljon mietityttää tuplarattaiden hankinta, lähinnä tarve niille. Ja esikoinen on kyllä niin äidin tyttö että vähän mietityttää miten suhtautuu sisarukseen.
 
Aktivoidaanpa tätäkin ketjua välillä :)

Mitä olette ajatelleet hankkia tälle toiselle vauvalle? Meillä on kaikki esikoisen tarvikkeet ja suurin osa vaatteista vielä olemassa, joten kamalasti en aio hankintoja tehdä, mutta jotain kuitenkin täytyy :shy: Sellaisen kaukalopussin ajattelin ainakin hankkia. Esikoinen syntyi keväällä niin ei ollut tarvetta, mutta nyt talvivauvalle olis varmaan tosi hyvä. Vaunuverhoa ei myöskään ollut, mutta nyt vois ihan tyylikkyyden vuoksi investoida :p Mä oon kyllä sen verran innokas kirpparien kiertelijä että varmasti keksin kaikkia uusia tarpeita jotka on ihan pakko saada!
 
Mäkin ehdottomasti haluan kaukalopussin! Varmasti kätevä talvivauvalla. Uusi turvakaukalo myös hankintalistalla ja kantoliina sekä vaatteita lisää tai jos tyttö niin paljon vaatteita :hilarious:

Uskon että tuplia mietitään vasta keväämmällä, tarve vaan pitkille lenkeille ja talvella varmaan esikoinen menis pulkassa tai vauva liinassa. Mutta jotkut käytetyt kun ei paljon tarvettä varmaankaan :)
 
Mun muksuille tulee ikäeroa 7v ja vajaa 1kk. Esikoisen vauvavaatteet olen survonut ajatsitten eteenpäin kolmannen muuton jälkeen. Eli tälle uudelle on hankittava kaikki. Onneksi kaverit ka työkaverit on jo alkanu ehottelemaan kaukaloita ja vaatteita. Muutamat vaatteet olen jo kirpparilta ostanut. Kestovaippoja olen muutaman hommannut, kun ajattelin niitä kokeilla.
 
Ai niin kestovaipat! Niitähän voisikin syksymmällä alkaa vilkuilemaan kirppareilta, josko tällä kertaa onnistaisi. Esikoisen kanssa kokeilimme, mutta eivät oikein toimineet, kun vauva alkoi jo pikku tipan jälkeen raivokkaasti itkemään eli ei sietänyt kosteaa vaippaa yhtään, niin annoimme eteenpäin. Äitini naureskeli minun olleen samanlainen "herkkähipiä" ja olen harsovaippakauden lapsi, joten helpollahan me kuitenkin selvisimme, vaikka kertakäyttövaippojen käyttö hirvitti. Onneksi niistä ollaan päästy eroon.
 
Kannattaa kokeilla kuivapintaisia materiaaleja, esim coolmaxia, jos ei vauvan iho kestä. Meillä on kestoiltu päivisin menestyksekkäästi yli 2 vuotta. Nyt alkaa esikoinen olla päiväkuiva mutta onneksi saadaan kohta vaipoille uusi käyttäjä Niitäkin vois muuten hommata muutaman kun oon tainnut pieniä vaippoja myydä pois jonkin verran...
 
Meillä ois edessä turvakaukalon osto ainakin. Esikoisen kaikki vaatteet on säästössä mut jos tulokas on poika niin sit vaatteiden hankintaa luvassa.
Tuplarattaat varmaan tulee hankittua mut todennäköisesti käytettynä.
 
Oletteko ajatelleet ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

Meillä kun on esikoisen jäljiltä kaikki aika lailla tallessa niin olen alkanut pohtia kannattaako pakkausta ottaa. Toisaalta olisi sitten vauvalle ihan uuttakin ja arvoltaanhan pakkaus on selvästi arvokkaampi kuin rahasumma, mutta toisaalta kaikkea on...

Onneksi päätöstä ei ihan heti tarvitse tehdä. Jos rakenneultrassa selviää, että tulokas onkin eri sukupuolta kuin esikoinen, kallistun varmaankin pakkauksen puoleen. Ehkä. :D

Pienet on murheet, mutta tämän verran uskallan itseni antaa "hössöttää", kun muuten olen toppuutellut, kun mitä vain vielä voi tapahtua ennen kuin nyytti on käsivarsilla.
 
Minäkin ajattelin ottaa pakkauksen, koska olen esikoisellekin kerännyt sinne laatikkoon muutamia vaatteita ja muistoesineitä annettavaksi sitten joskus hänelle itselleen. Teen saman nyt tällekin kaverille, jos vaan jaksan saada aikaiseksi. Se raha on aika vähän kuitenkin eikä sille ole meillä nyt mitään valmista kohdetta suunniteltuna. Ruokakauppaan hukkuisi kuitenkin. :p Edit. Voi kunpa sillä saisi vaikka Teslan osakkeen, siitä olisi voinut olla mukelolle iloa joskus hamassa tulevaisuudessa. Mut ei sit.
 
Takaisin
Top